המשחק הראשון שלי: יוניטי

רשומה קודמת בנושא המשחק הראשון שלי.

נעימה מוזיקלית לרשומה. אין לה קשר ישיר מלבד שהיא ממש טובה.

אמ;לק אם אין לכם כוח לקרוא הכל, הינה הקישור:

הסיפור מתחיל לפני שבוע כשלילה אחד נשארתי עד מאוחר ונתקלתי בשידור טוויץ של סטיבן לומפקין. למי שלא מכיר (אני מניח רובכם), לומפקין מנחה את חלק מסדרות משחק התפקידים של Roll Play, בנוסף לעבודתו בתעשיית משחקי הווידאו (עבד בין השאר על The Secret World, Warhammer 40K Eternal Crusade, וכרגע על Rollercoaster Tycoon World).

בכל מקרה, הוא התחיל לפני 4 שבועות בניסיון עם ערוץ הטוויץ שלו בשם Twitch Make Games. הרציונל מאחורי הניסוי פורסם כאן בפורום ה-Reddit שלו. אחרי השידור הראשון בו דובר בעיקר על הרציונל והוא שחק בכמה משחקים קטנים בסגנון שהוא מקווה ליצור, נפתח שרשור נוסף בפורום בו משתמשים העלו הצעות למשחק שיפתחו. מהשבוע השני לומפקין בחר את אחד הרעיונות (נערך Straw Poll עם הצופים בצ'אט באותו הזמן) ואז התחל בתכנון המשחק ובשבועו שלאחר מכן, פיתוחו בפועל.

למרות שללומפקין רקע בתעשיית המשחקים, הוא מגיע מתחום עיצוב המשחק ולא פיתוח מעולם משחק בעצמו. הוא אינו תכנת, והשתמש בעבר בשפות ויזואליות ובעורכי שלבים בלבד. לכן, מה שהופך את הניסוי הזה למעניין הוא שני היבטים: מחד, החוויה השיתופים של כמה מאות אנשים המייעצים למפתח בשעת העבודה ומאידך, אדם שמעולם לא השתמש ביוניטי ולא כתב קוד C# בימיו לומד לעשות זאת.

ביום למחרת הגילוי של התוכנית, ישבתי וצפיתי במשך כ-8 שעות בפרקים הקודמים (סטיבן משדר Twitch Make Games פעם בשבוע במשך שעתיים.) תוך כדי שאני צופה בעבודתו, התחיל לבעור בי מחדש החשק לפתח משחק בעצמי- תשוקה שבאה והולכת כל הזמן, אך מעולם לאורך השנים לא הצלחתי להביאה לידי מימוש מלא. תמיד היו לי כמה ימים, אולי שבועות, מלאי מוטיבציה בהם הייתה כותב דברים ומנסה לחקור וללמוד, ואז הייתי דועך ומפסיק.

בשלבים הראשונים של העבודה לומפקין משתמש בתוכנת Mind Mapping בהתחלה לסיעור מוחין לאפיון המשחק ולשחק מכן ליצירת תרשים זרימה של שלבי המשחק. אז הדבר הראשון שאני עשיתי אחרי שהחלטתי "הינה, אני רוצה לעבוד על משחק" היה לקחת רעיון קיים שהתבשל בי במשך כמה חודשים ולהכין לו Mind Map משלי. הינה מה שהוצאתי:

[התוכנה היא XMind]

לאחר מכן נגשתי לחשוב באיזה כלים אני רוצה להשתמש. אני תמיד בודק ומתנסה עם כלי פיתוח משחקים ומחזיק ברישיונות לכמה מהם שצברים לאורך השנים. לאחרונה, התלהבתי במיוחד מ-Stencyl, סביבת פיתוח משחקים דו-ממדיים בעלת ממשק תכנות ויזואלי, שגם מאפשרת לאחר מכן עריכה בשפת התכנות Haxe, וקיבלה שבחים רבים. ב-Humble Bundle פיתוח משחקים שהיה לפני כחצי שנה, קבלתי רישיון Indie לתוכנה, בשווי 100$, לשנה הקרובה. כך שהמחשבה הראשונה שלי היה להשתמש בה.

האפשרות השנייה תמיד הייתה Unity.
יוניטי הפכה בשנים האחרונות לסוג של סטנדרט בתחום האינדי ואפילו בכמה חברות AAA (לדוגמה, Hearthstone של בליזארד פותח ביוניטי), יש לה תמיכה נרחבת ברשת, המון הרחבות ומשאבים. המכשול או קושי העיקריים ביוניטי הם עקומת הלמידה והצורך בכתיבת קוד-של-ממש, ב-C# (או JS, אבל רוב המדריכים ברשת הם עבור C#).

אז פניתי לפייסבוק ופרטתי בפני חברי את הסוגיה, שיעזור לי להחליט. התשובה לא הייתה חד משמעית ולא החלטתי סופית. מה שכן, החבר אורן הציג בפני את הקורס The Complete Unity Developer באתר Udemy. זהו קורס (שעבר מימון מוצלח מאד ב-Kickstarter) שבבסיסי מיועד ללמד פיתוח בשפת C#, כשהמדיום דרכו הוא עושה זאת הוא פיתוח משחקים ביוניטי.

ניסיון העבר שלי עם קורסים ביודמי לא היה היסטרי, אז לא קפצתי מאושר במיוחד, מה גם שבאתר הרשמי של הקורס אפשר היה לרכוש אותו במחיר 30 ומשהו דולרים, יקר מידי לטעמי. רק שאז אורן מצא לי קוד קופון שהוריד את מחיר של הקורס ל-10$ בלבד – אז קניתי לעצמי את הקורס, בלי שידעתי אם אני באמת מתכוון להיכנס אליו.

צירוף מקרים מעניין הוביל לקח שכמה ימים אחר כך, חבר אחר פרסם שאתר מדריכי התכנות Ray Wenderlich עורך אירוע בשם Unity Feast. במהלך שבוע האתר יפרסם מדריכי יוניטי ובסופ"ש יערך Game Jam עם פרסים. הפרסום שכנע אותי להצטרף לחבר ונסות להשתתף באירוע.

שלשום עלה המדריך הראשון באתר, שסקר באופן כללי את סביבת העבודה ביוניטי ואיך מתחילים לגשת לפרויקט, חומר שכבר הכרתי מניסיונות קודמים. המדריכים שלהם מוגשים בפורמט כתוב, והם די ארוכים ומפורטים. אבל לא היה לי כוח לקרוא את הכל כשהוא פורסם בערב, וחשבתי לעצמי שאשאיר לי את זה לבוקר המחרת.

רק מה? היה לי את הקורס ב-Udemy מחכה. אמרתי לעצמי שאשים את הקורס לרוץ בחדר העבודה, בזמן שאני שוכב על הספה, שירוץ ככה ברקע. התחלתי, שני בחורים בריטיים עם מבטא מרהיב התחילו לדבר איתי על יוניטי. הגענו לחלק הראשון שממש צריך לעבוד, ובלי ששמתי לב איך זה קרה, קמתי מהספה, עברתי למחשב והתחלתי לעקוב אחרי ההוראות. שעתיים לאחר מכן סיימתי את החלק הראשון של הקורס. אתמול בערב, אחרי שדחיתי את ההמשך רוב היום, התיישבתי שוב. רצתי על החלק השני ברעב. מצאתי את עצמי כמה צעדים לפני המדריך בקורס, ועד שהם סיימו את המטלה אני כבר העליתי את המשחק שלי ושתפתי אותו (הלינק בתחילת הרשומה, במידה ופספסתם).

זהו. כל הסיפור הארוך הזה לתאר עד כמה אני פתאום חדור מוטיבציה ורוצה להמשיך את המטלות בקורס וללמוד עוד. בשעות שבהן לא ישבתי לעבוד על הקורס, מצאתי את עצמי צופה בסרטוני הדרכה של C3 כדי להבין טוב יותר את השפה. זה לא סוד שאני נמשך לתכנות, אם כי מעולם לא עסקתי בזה באופן מקצועי.

זה הכל, עדכונים נוספים בהמשך.

מחשבה אחת על “המשחק הראשון שלי: יוניטי

  1. פינגבק: מה הלאה: אז מה היה לנו? | Icel.me

סגור לתגובות.