שורפים משחקים: פרק 8.20 – פסגת החיתיות

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע שי חוזר לספר לנו על ההתקדמות של המשחק הישראלי Fort Triumph; חוויות ממשחק ב־Anno 1800 וקצת על מה שקורה בסצנת ה־Apex מאז ההשקה. אנחנו גם דנים בסכסוך העבודה המתפתח ב־Riot וההשלכות האפשרות על התעשייה.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 160 – הוקלטה בתאריך 09/05/2019

משתתפים: שי זלדיס ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שחקנו השבוע?

שי

01:31 – Fort Triumph – מחשב; $20 (בפיתוח)

הפעם האחרונה שדברנו עליו הייתה קצת יותר משנה, בפרק 6.15.

סיימנו עם הניסויים, מתחילים לעבוד על איחוד ענפי הפיתוח השונים לגרסה אחת שלמה שאותה נשפצ"ר עד ההשקה המלאה (Release Candidate). במקביל התחלנו לעבוד עם מפיצה פולנית קטנה וחמודה, ה-COO היה תומך שלנו בקיקסטארטר וזו סגירת מעגל מגניבה.

08:41 – Anno 1800 – מחשב; $60

זו הפעם הראשונה ששיחקתי משחק בסדרת Anno, והיא די התחבבה עליי. מדובר במשחקי ניהול משאבים ובניית עיר עם עלילה קלילה וקמפיין שבעיקר מסמן בשבילך את הזינוקים בדרגת המורכבות שאתה צריך לנהל. מתחילים עם אי קטנטוש עם דרישות פשוטות ותשתיות מעטות, ומגיעים לשלב שבו חולשים על איים רבים באזורים גיאוגרפיים מבודלים, ציים שמגנים על הנמלים והספינות שלכם, מערכי משאבים רב שלביים שדורשים מאיים להעביר חומרי גלם הלוך ושוב כדי להגיע למוצר סופי, והכל בזמן שמנסים לאזן את שורת הרווח ולשרוד את החודש. ממכר בקטע זול, חמוד ונקי, ועדיין לא אחזור אליו אחרי שאסיים את הראן.

19:29 – Pathway – מחשב; $16

נתקלתי בפאת'וויי תחת הכותרת 'כמו FTL אבל באינדיאנה ג'ונס', מיותר לציין שרכשתי את המשחק בערך שלושים שניות מאוחר יותר, ולא הצטערתי, ההגדרה הזו מתאימה לו מאוד. זה Roguelite עם משחקיות מעורבת – ניהול משאבים ופתרון "אירועים" בזמן התנועה במפת העולם (או המשימה, כי קוראים לכל ראן 'Expedition'), רק שבמקום קרב זמן אמת עם פאוזים נלחמים בקרב טקטי בתורות. והמשימות? לשדוד קברים, לחסל נאצים, להלחם בזומבים שאנשי כת מרושעים מרימים לחיים כל הזמן, ולאסוף מספיק נשק, תחמושת ודלק כדי לתפעל את המשימה הבאה. מומלץ בחום, ובהחלט אחזור אליו בשניה שיצא תוכן נוסף, כי סיימתי את כל מה שכבר שם.

24:57 – Apex Legends – מחשב; חופשי

כולכם שמעתם עליו, סביר להניח שגם ירדתם עליו או היללתם אותו או השוותם אותו לפורטנייט ונכנסתם ל-Flame war. עזבו שטויות, בואו נדבר משחקיות. זה Battle Royale, מהצאצאים של PUBG ואח של CoD Blackout mode. משחק ירי ריאליסטי בקבוצות קטנות של שלושה שחקנים (אקראיים או מאורגנים ביחד) שזורק אותך במפה יחד עם 19 שלישיות אחרות ובודק מי נשאר בחיים אחרון. מסקירה של הפידבקים שהוא מקבל אפשר לראות שהמשחקיות שלו אהובה, אולי יותר משל רוב מתחריו, אבל סובל מקוד רשת בעייתי, בעיות טכניות חמורות ותמיכה בינונית מהמפתחת במושגי תוכן נוסף (להשוואה, בפורטנייט משחררים תוכן פעם בשבועיים שלושה, ותוכן משמעותי פעם בחודשיים בערך. Apex שחררו רק עדכון תוכן אחד בינוני בגודלו מאז ההשקה בתחילת פברואר, ואף לא עדכון משנה-משחק בסקאלה של העדכונים הגדולים של פורטנייט). ככה שבסה"כ, אני מאמין שהוא בדרך למטה בלי שינוי מדיניות משמעותי ותעדוף של תוכן. עדיין, בעיניי הוא הכיפי ביותר בז'אנר, והיחיד שבו אני נהנה גם להפסיד ולחטוף כמו סקראב, מה שהפך אותו ל-Go to שלי כשצריך להרוג אנשים וירטואליים.

אביב

35:47 – Far Cry Primal – מחשב; $50

לפני כמה שבועות היה דיון על המשחק ובו עודד פויירשטיין אמר כמה דברים מעניינים שסיקרנו אותי וגרמו לי לנסות את המשחק. פאר קרי פרימאל הוא אחד ממשחקי הספין אוף של הסדרה. הוא לא עושה שום דבר מעניין עם הנוסחה, והוא גם נחשב לאחד המשחקים הכי פחות טובים בה. אז למה בכל זאת הוא שווה מבט שני?

ובכן, פרימאל מתרחש אי שם 10,000 שנים לפני הספירה, ואנחנו משחקים את האדם הקדמון המתמודד עם חיות טרף, איתני הטבע, ובני אנוש אחרים שרוצים לאכול את הבשר שלך (מסתבר). אנחנו עדיין צריכים לאסוף משאבים כדי לשדרג ציוד ועדיין צריכים להצית מדורות כדי לחשוף חלקים חדשים במפה (במקום המגדלים הידועים של 3 ו־4).

אבל מה שהופך את כל החוויה הזאת לכל כך שונה זה בדיוק הרקע של המשחק – אנחנו בפרה היסטוריה, עם נשקים פרימיטיביים, בלי רובים אוטומטיים או אפילו סכין קרב. זה הופך את כל המשחק להרבה יותר איטי ומדוד, כשכל קרב מול להקת זאבים או חס ולשום דוב מערות הופך להיות כמעט־בוס, וכשיורד הלילה זאת סכנה רצינית להישאר בחוץ.

42:47 – חדשות ודיונים

ה-Walkout ב-Riot ותרבות העסקה בעולם הגיימינג ככלל.

השבוע ראינו מרי אזרחי נדיר בקרב עובדים בתעשיית הגיימינג. אנחנו רגילים להודות על עצם זה שמעסיקים אותנו בתחום שאנחנו אוהבים, ויש תמיד מאות אנשים שמוכנים להחליף כל אחד בתעשייה. את הכוח הזה של מעסיקים Riot ניצלה עד הקצה, עד וכולל החתמת עובדים על ויתורים חוקיים למינהם כולל Forced Arbitration, בעצם ויתור על הזכות לתבוע את Riot ישירות במקרה של הפרת חוזה או עבריינות אחרת בהקשר של העסקה או הטרדה במקום העבודה. בתגובה הקולות מתרבים ל-Unionization, ומה אנחנו חושבים על זה בעצם?

אי שם לפני 15 שנה שיחקנו ב-Vampire The Masquerade: Bloodlines, שבעיני עשה לפנטזיה מודרנית אפלה מה שדאוס אקס עשה לסייברפאנק – הפך אותו לנגיש ולאטרקטיבי בשביל גיימרים שלא ממש היו מחוברים אינהרנטית לעולמות התוכן האלה. זה היה משחק מבריק עם עומק מפתיע, המון פתרונות אפשריים לכל משימה, מפות מפורטות בקטע מפחיד ומשחקיות שמשתנה מקצה לקצה בהתאם לבחירות השחקן והדמות. בעשור וחצי מאז שיצא לשוק לא שמענו אפילו פיפס מהכיוון, מה שלא מפתיע כי Troika המפתחים נכחדו לאורך כמה שנים ונסגרו סופית ב-2009. מי ששמר את הגחלת בחיים היו הקהילה וה-Modders שבנו הרים ומגדלים על בסיס הקוד של המשחק המקורי, מומלץ בחום גם היום, וההצלחה של תוכן המשתמשים היתה כל כך גדולה שהם גררו אותנו צורחים ובועטים לעולם שבו VTMB2 הוכרז ונמצא בפיתוח מתקדם. אושר גדול.

52:04 – צפיות לעתיד

שי: מחכה למבצעים על Pathfinder.

אביב: קניתי Production Line אז אולי.