שורפים משחקים: פרק 6.15 – קרב מספר אחת

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע מתארח בתכנית שי זלדיס מצוות Fort Triumph לרגל השקת המשחק בגישה מוקדמת. וגם משחק הניהול האפוקליפטי Frostpunk, משחק האסטרטגיה המצופה Battletech וזיירמן שלא מבין מה המהומה סביב Slay the Spire.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 115 – הוקלטה בתאריך 23/04/18

משתתפים: שי זלדיס, עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

00:03:42 – אנחנו רוצים להגיע למעמד Twitch Affiliate – וצריכים את העזרה שלכם! בתור התחלה, כנסו לערוץ הטוויץ ולחצו על כפתור הלב, למעקב אחרינו.

מה שחקנו לאחרונה?

שי

00:03:56 – Fort Triumph – מחשב; 20$ (גישה מוקדמת)

האשטאגקידוםעצמיחסרבושה

כמעט בדיוק שנה אחרי שיצאנו לגייס בקיקסטארטר, ואחרי יותר מחצי שנה של פיתוח לצד הקהילה בבטא-תומכים, המשחק לוקח צעד חשוב נוסף ויוצא ל-Early Access בסטים. אנחנו מתרגשים נורא, וגם מפחדים נורא, וגם חשים הקלה ענקית, ועוד מיני רגשות חזקים ומבלבלים בשביל אנשים שרגילים להתנהל באפאתיה בריאה.

מה יש עכשיו, מה יהיה אחר כך? אנחנו משיקים עם קצת פחות מעשר שעות תוכן במשימות מתוסרטות ותוכן 'נעול', ועוד כמה שעות שמתחשק לשחקן של שוטטות, חקירה והתקלויות אקראיות. מפת העולם הבסיסית שלנו קיימת, אבל ישנם כמה אזורים שמרחיבים אותה ויתווספו בחודשים הקרובים. מבחינת תכנים ומשימות – מתכננים להכפיל את התוכן הנוכחי תוך חודשיים שלושה ולהמשיך בקצב פחות או יותר כזה עד ההשקה המלאה (מכוונים ל־2 ואולי 3 קמפיינים מתוסרטים מלאים, בהשקה השבוע יהיה משהו כמו ⅔ מהקמפיין הראשון). כמו כן אחרי שנשיק ונסיים את חבילת התוכן הבסיסית נוכל לראשונה מאז קיקסטארטר לעבוד על פיצ'רים לא "בוערים" שחיכו בסבלנות בצד, ולעשות כל מיני ניסויים שחיכינו להם הרבה זמן…

כמובן, הכל בסופו של דבר תלוי באיך תלך ההשקה וכמה משאבים יהיו לנו למנף לתוך הפיתוח. מוזמנים להפיץ את המילה הטובה 🙂

00:16:26 – Frostpunk – מחשב; $30

חברת 11Bit Studios הפולנית מחזיקה מקום חם בלב שלי, לא רק בזכות This War of Mine שאהבתי וגם הערכתי, אלא גם כי הם חבר'ה חמודים מאוד. ב־PAX West המסיבה הכי כיפית שהיינו בה הייתה מסיבה שהם ארגנו בשגרירות הפולנית והכרנו כמה מחברי הצוות – אנשים טובים עם אחלה חוש הומור.

בקונטרסט למקום החם בלב, הפעם המשחק מפגיש אותנו באופן ברוטאלי עם כפור קיצוני. Some say the world will end in fire, some say in ice, ובכן, Frostpunk מניח שהתשובה השנייה של רוברט פרוסט היא הנכונה.  מדובר בעוף מוזר – משחק ניהול ובנייה משולב עם הישרדות בתנאי מחסור ואווירה אפלה. מי שאוהב לקבל המון חיזוקים חיוביים צריך למצוא משחק אחר, לא אספיילר אבל שלושה מהאירועים הראשונים שקרו בריצה הראשונה שלי במשחק -הקור המקפיא גרם ליותר מעשירית מהעובדים שלי לחלות.  אין מספיק ידיים עובדות כדי לכרות פחם ולחמם את העיר, אז המשחק הציע לי להעביד ילדים במכרה במחיר של שביעות רצון של הקהילה. זרמתי, ואחרי שבועיים המכרה התמוטט על ילד וכולם שנאו אותי ממש. נקודה קטנה לרעתו היא שבלי להגיע לסוף המשחק, קשה מאוד להבין איך לנהל בצורה מיטבית את המשחק המוקדם – וזו דרך קצת זולה לייצר Replay value.

00:31:38 – Battletech – מחשב; $40

מכים. ענקיים. אינאף פ***ינג סייד. מי שזקן מספיק כדי לזכור כנסי משחקי לוח ותפקידים בניינטיז, זוכר טורנירים עם עשרות שולחנות עליהם שחקנים נלחמו בעזרת קוביות ומיניאטורות של הלכי מלחמה רובוטיים. אותו משחק לוח הפך למשחק מחשב כבר ב-1988 עם Crescent Hawk Inception וב-1990 עם Crescent Hawk Revenge, משחקים די מדהימים לזמנם. לצער חובבי הטקטיקה, מאז 1990 כל מה שזכינו לקבל היו גרסאות סימולטוריות בגוף ראשון (סדרת Mechwarrior, Mechwarrior Online וכולי) – נחמד והכל, אבל לא כוס התה האמתית שלי.

לא עוד! ביום שלישי יוצא BattleTech חדש למחשב, בפיתוח של לא אחרים מ-Harebrained (שאחראים לסדרת Shadowrun המצוינת). חיכיתי לזה בקוצר רוח והציפיה השתלמה – אחרי 20 שעות בערך בבילד העיתונאים של המשחק אני לא יכול להפסיק. ויתרתי על שני לילות של שינה. המשחק קרוב מאוד למה שפנטזתי עליו שנים, ואין לי ספק שעם התמיכה המתמשכת ש-HBG יודעים לתת למשחקים שלהם והקהילות שהם יודעים לבנות, המשחק הזה הולך להשאר לי על ה-Desktop להרבההההה זמן.

עידן

יופי, עד שהצלחתי לסדר את החיבור שלי לאינטרנט לא שיחקתי כמעט בשום דבר חדש. אבל…

00:52:04 – Into the Breach – מחשב; $15

עוד 14 אצ׳יבמנטים למנייק!

00:53:18 – Far Cry 5

00:55:10 – Ready Player One – קולנוע

הסרט, כמו הספר, עוסק בעתיד דיסטופי שבו חבורת גיימרים מחפשים easter egg שהושתלה ברשת ה־VR הענקית הידועה בשם "The Oasis״ ע״י היוצר שלה, במטרה לזכות בשליטה מלאה ברשת ומלנתלפים כסף. כמו הספר, הסרט הוא אסופה דחוסה של רפרנסים לתרבות הפופ והמשחקים של שנות השמונים והלאה (כשהסרט, בניגוד לספר, נותן קצת יותר משקל לרפרנסים ״עכשוויים״, והמון משקל במפתיע למותגים של Blizzard), וכמו הספר, הוא הרפתקת אקשן כיפית, חסרת משקל ונאת מראה, ויש לצרוך אותו ככזה.

אבל בדרך מהדף הקטן למסך הגדול קרו כמה דברים פחות כיפיים. הראשון הוא שהאמינות של העולם, שגם ככה היא לא הצד הכי חזק של הספר, קיבלה כמה פגיעות אנושות למדי. בלי לספיילר, היו כמה וכמה נקודות בסרט שגרמו לי לצעוק עליו בתגובה "Have you MET gamers?״, כי עושה רושם שלתסריטאי לא היה שמץ של מושג איך עולם כזה באמת אמור לעבוד. חוץ מזה, הסרט לקח את המסרים הדידקטיים שנדחסו לספר ברגעיו האחרונים והגביר את הווליום שלהם ל־11. הדבר הזה הופך את סוף הסרט לאחד הדברים הכי מעצבנים שראיתי בקולנוע לאחרונה. יהיה פירוט תחת אזהרת ספוילר בפרק אם אביב ושי יסכימו.

אבל בסך הכל? כיף גדול, בעיקר לגיימרים. ממליץ. רק אל תצפו לגאונות צרופה.

01:08:12 – Slay the Spire – מחשב; $16 (גישה מוקדמת)

הקטע שלי עם deckbuilders הוא משהו מתועד היטב בפודקאסט הזה. ובעקבות כל השבחים ש־Slay the Spire קטף מכל מקום אפשרי הייתי בטוח שאני אוהב אותו ממש וכל מה שאני צריך זה רק להתחיל, וזהו, החיים שלי יתפוגגו בעשן של בניית חבילות קלפים וחיסול מפלצות. אז כשהוא היה בהנחה קניתי אותו והשבוע סופסוף יצא לי לשחק בו.

ו… בסדר?

המכניקה הבסיסית שלו מוצלחת, ה־game loop מהנה והוא עובד בתור רוגלייק. אבל הקלפים עצמם, המכניקות שהם מפעילים והקומבינציות ביניהם – לא מרגשים או מעניינים מספיק. הקרבות שלו מתנהלים בצורה כזו שאם אתם כן מתים בהם זה קורה ע״י איבוד של HP לאורך זמן, ואני מוצא את עצמי מתמודד לא עם איזשהו בוס מאתגר אלא עם ה־trendline של קצב איבוד ה־HP שלי בניסיון שהוא יהיה איטי מספיק כדי שאני אסיים את השלב. לא כזה מרגש או מעניין.

בהמלצת שי, עברתי אחרי שתי הריצות הראשונות לשחק עם הדמות השנייה שהמשחק מציע. הקלפים שלה טיפה שונים, הקומבואים והמכניקות קצת אחרות ובאופן כללי כל הסיפור יותר מעניין. אבל עדיין לא *מעניין*. אולי פשוט דומיניון קלקל אותי לכל משחקי ה־deckbuilding האחרים, או משהו.

אל תבינו לא נכון – אני נהנה, כן? אבל ברגע ש־Into the Breach יוצא למק מבחינתי Slay the Spire מאבד את היתרון המרכזי שלו.

01:15:52 – חדשות ודיונים

הסיפור ההזוי של השבוע: חברת NeocoreGames שאחראית לפיתוח המשחק החדש Warhammer 40,000: Inquisitor, משחק ARPG ביקום של 40K, הודיעו על דחייה של שלושה שבועות בהשקת המשחק. בהודעה הם כותבים שכדי לפצות את הקהל המצפה למשחק הם יעבור "90 שעות בשבוע" כדי להשלים את הפיתוח. האינטרנט התפוצץ, כי לדון בצורה כל כך אגבית ב־Crunch לפיתוח משחק זה לא משהו שכדאי לעשות. ואז החברה עדכנה את ההודעה וכנראה כדי להוריד את כל האינטרנט מהגב שלהם, אמרו שזאת בעצם בדיחה.

מנהל המשחק של הרתסטון, בן ברוד, הודיע על עזיבתו מבליזארד. ברוד עבד בחברה 15 שנים והיה חלק מהצוות המקורי (Team 5) שפיתח את הרתסטון. בשנים האחרונות הוא גם היה הפנים הפומביות של המשחק במקרים רבים, מפרסם הודעות לקהל ומתארח בתוכניות שונות. ראוך מספר שבעקבות ההודעה ההתייחסויות בעיקר עצובות שברוד עוזב, אבל אין חשש לעתיד המשחק. ואז ממש אתמול, התפרסם שגם המפיק בפועל של המשחק, המילטון צ'או, עוזב את החברה. ראוך אומר שמצורת ההתייחסות שלהם אחד לשני, יתכן שהם עזבו כדי לעבוד על פרויקט משותף.

חברת Campo Santo המפתחת של Firewatch נרכשת בידי Valve. הפרויקט הבא של החברה – The Valley of Gods – ממשיך בדרכו גם תחת הדלג החדש. כמובן שהאינטרנט מיד הגיב בצורה המתבקשת וטוען שואלב הולכים להרוג את הצוות ולא לשחרר את המשחק הבא שלהם לעולם. כי אינטרנט.

המשחק Darwin Project הוא משחק מרובה־משתתפים בו 10 שחקנים נלחמים בקרב FFA שכולל אינטגרציה של טוויץ עם מצב "במאי" כדי לסבך להם את החיים, והוא עכשיו יהיה חופשי למשחק. מי שרכש את המשחק במחיר המלא בעבר יקבל פיצוי בצורת תוספות למשחק. Scavengers Studio אומרים שאין להם כוונה למכור יתרונות מכאניים בצורת מיקרותשלומים.

01:28:32 – צפיות לעתיד

שי: למה אני דואג לגורל  Phoenix Point – המשחק החדש של Julian Gollop מגרה את בלוטות הרוק שלי בכל פעם שחושפים ממנו עוד, אבל קצב החשיפה מול לוח הזמנים המקורי, לצד ההסברים הרפים מצד חברת הפיתוח (מחסור בריגינג, צורך להשקיע בכנס, שאיפה לרמת פוליש גם בבטא וסתם עיכובים)  גורמים לי לרסן את ההתלהבות והציפיה. לפחות עד שיצא ה-Backer Beta כדי לשפוט בעצמי מה המצב שם.

עידן: יו יש לי יותר מדי איך אני אסתדר עם זה הצילו. ממשיך לאיטי עם Far Cry 5 ומתכנן לחזור למשחק שלי ב- Iron Man Legend ב- XCOM 2. הבעיה? שבנוסף ל- Into the Breach ו- Slay the Spire שמלווים אותי ברקע קניתי גם שני משחקים חדשים ל- VR שאני רוצה לשחק בהם (Job Simulator ו- Island 359), בסוף השבוע יוצא עבור האוקילוס שלי Beat Saber שמסקרן ממש, והזמנתי את Battletech בהזמנה מוקדמת. איזה מזל שאני עוד מעט נכנס לשבוע וחצי של חופש שבו אני נשאר לבד עם הילדים, אה?

אביב: BATTLETECH.