שורפים משחקים: פרק 9.01 – לגרד את העקצוץ

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע פרק שכולו בדיליי. Flat Heroes הוא משחק שעושה דבר אחד טוב מאד; איתי מנסה לפרוץ דרך התוכן של Borderlands 2 ומגלה שלא כל הדמויות כייפיות באותה המידה; ועומר משחק במשחק עם השם הכי ארוך בהיסטוריה.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 161 – הוקלטה בתאריך 16/05/2019

משתתפים: איתי רייזמן־גרייף, עומר קפלן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

02:49 – פתיחת עונה 9

עמדת השידור של אביב

מה שחקנו השבוע?

אביב

15:42 – Flat Heroes – מחשב; $8

כחלק מהבינגו שרץ בקבוצת Working Gamers, זה היה המשחק האקראי שנבחר מהספרייה שלי. שחקתי בו 10 דקות לפני שנמאס לי. אבל זה לא בגלל שמדובר במשחק לא טוב, בדיוק להפך – הוא עושה את העבודה שלו מצוין. רק שהדבר שהמשחק עושה לא ממש בשבילי.

תחשבו שלקחתם משחקים כמו Super Meat Boy או Ori and the Blind Forest או משחקי פלטפורמה דומים, והפשטתם מהם הכל מלבד מכאניקת הפלטפורמינג שלהם. זה בדיוק מה שעושה Flat Heroes. אנחנו שולטים בקוביה ירוקה באמצע המסך. כל שלב תחום בתוך ריבוע. יש בו פלטפורמות, יש בו קירות, ויש בו סוגים שונים של מכשולים שאסור לגעת בהם. המטרה היא לשרוד את רצף הפעולות של כל שלב, בלי להיפגע. לצורך כך אפשר לקפוץ, להידבק לקירות ואז לקפוץ עוד קצת וגם לזנק באוויר, הכל כדי לחמוק מהמכשולים שבשלב.

כל שלב לוקח אולי 2-3 דקות והמשחק מחולק ל"עולמות" שבכל אחד מהם מקבץ של שלבים כאלה. אין כאן את הנטייה של משחקי מובייל מהשנים האחרונות לתת ציון לפי כוכבים – אם הצלחנו לעבור את השלב, זה הכל.

המשחק תומך בשליטה רק במקלדת או עם שלט, ללא עכבר. שבד"כ הייתי מתלונן על זה אבל המכאניקה של המשחק כל כך פשוטה ומלוטשת שהשליטה הזאת לא גורעת ממנו. הוא פשוט עובד טוב. אם אתם נהנים מהסוג הזה של פלטפורמינג, זה משחק מעולה בשבילכם.

עומר טוען שהמשחק דומה ל־Jump King.

21:35 – Grim Dawn – מחשב; $25

כבר הרבה זמן אני מנסה לשבת ולשחק כמו שצריך ב־Grim Dawn. בפעם הראשונה שניסיתי את המשחק ממש לא חיבבתי אותו. ואז כשניסיתי אותו שוב דווקא כן חיבבתי אותו. אבל פשוט לא הגעתי לתת לו את הזמן הראוי. השבוע הייתי עייף באיזה יום אחר הצהריים, המשחק היה מותקן, חיפשתי במהירות בגוגל Build שיהיה לי כיף לשחק ויצאתי לדרך.

איתי

27:02 – Borderlands 2 – מחשב; $60 (ה־Borderlands: The Handsome Collection כולל את משחק הבסיס, כל ההרחבות וגם Pre Sequel עם ההרחבות שלו)

אתם בטח לא זוכרים אבל אביב גילה לי שיש הרחבה של מו"ד בתוך אחד המשחקים האהובים עליי אז הלכתי לשחק בו כדי לגלות הכצעקתה. משום מה החלטתי להתחיל מחדש ובחרתי את הדמות Mechromancer כי לא הכרתי אותה. חזוס כמה זה לא היה כיף… סוג דמות שנראה שתכננו שתהיה נגד השחקן, וזה היה נורא. ואז בדרגה 50 אמרתי לעצמי” מגיע לי יותר מזה” והפסקתי לשחק איתה ועברתי לשחק עם ה Commander. אז לא הגעתי להרחבה שרציתי להגיע אליה, אבל זה כן גרם לי לתהות לגבי הצורה שבה משחקים מסוימים נועלים אותך לדמות כלשהי, ואז בעצם אין יותר “לשחק Borderlands “אלא זה ספציפית” לשחק את הדמות הזו “ וזה הופך להיות המשחק.

32:23 – Hearthstone – מחשב/מובייל; חופשי

האם נשאר מישהו בתכנית שמשחק במשחק הזה? ראוי לציון שהמשחק עדיין עושה מכירות נאות. שמעתי שיש ירידה בפופולריות אבל לא ראיתי את זה בשדרנים הבולטים. יש שינוי במדיניות לגבי הרפתקאות. נותר לראות אם זה יהיה לטובה או לרעה. בנימה אישית, בגלל כמה ששיחקתי שנה שעברה יש לי את כל הקלפים מתחילת ההרחבה וגיליתי שהמוטיבציה שלי לשחק בעצם ירדה שזה מצחיק בהתחשב שאף פעם לא חשבתי במודע שיש לי מעין מטרה כזו להשיג הכול, אבל נראה שזה השפיע. אז זה מעניין. עכשיו מעניין אותי לראות אם אצליח להכניס מספק אבק וזהב שלא אצטרך לקנות את ההרחבה הבאה. נראה.

39:27 – Twine

טוב, אז… אני מנסה לכתוב משחק. משחק דפדפן עם המכניקה של מו"ד 5 שיהיה בגדול "בואו חברים הולכים להרוג מפלצות במבוך". רק טקסט, בלי גרפיקה. האתגר והחוויה החדשה הם משהו מרגש מאוד, מאתגר ללמוד Javascript, ומרתק להיחשף לפילוסופית הקוד הפתוח. נותר לראות מה ילד יום אבל אני אופטימי ומקווה להגיע לרמת מוצר Friends and Family תוך חודש.

פרק 8.18 בו דיברנו על יצירת משחקי הרפתקה.

המשחק של עומר, Lair of Xorath.

עומר

48:24 – Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands – מחשב; $50

נראה לי שמצאתי את המשחק הכי פחות מוערך (שלא בצדק) של השנה, לפחות מבחינתי. המשחק היה בחינם לסופ"ש שלם ובנחה משמעותית אז יצא לי לשחק בו אחרי ששמעת עליו דברים טובים מפודקאסטים אחרים.

איזה. משחק. נחמד!

בגדול, מדובר על Looter-Shooter קו-אופ בעולם פתוח (שיחקתי 90% מהזמן סולו). הסיפור פחות מעניין (שוב דרום אמריקה, שוב קרטל סמים ולמה ארצות הברית בוחרת לשלוח את יחידת העלית שלה להתערב ולפרק את הקרטל מבפנים? כי הקרטל עשה הסכם סחר עם מקסיקו ויש להם דרך להבריח סמים לארצות הברית). אנחנו משחקים חלק מיחידה של ארבעה אנשים (קו-אופ או סולו עם שלושה בוטים שהם בסדר גמור) ומסתובבים בעולם הפתוח בצורה שמזכירה מאוד את Far Cry רק בגוף שלישי – עושים משימות, מגייסים מורדים, אוספים משאבים ועושים משימות סיפור.

מעבר לעולם הפתוח ולמשימות, יש במשחק שלושה פיצ'רים מאוד מפותחים: כלי נשק, התאמה אישית של הדמות וה-Skill tree (עץ המיומנויות!). במשחק יש ה-מ-ו-ן כלי נשק כשכל אחד אפשר לפרק ולהרכיב עם חלקים שונים שמוצאים בעולם הפתוח (כוונות, סוגי הדק, barrell-ים למיניהם ועוד ועוד) ככה שבתור דמות שיכולה להחזיק שני רובים ואקדח המטרה שלי במשחק יכולה להיות להשיג כמה שיותר כלי נשק ולהתעסק איתם. אפשר לשנות כלי נשק בכל רגע, לא צריך להגיע לבסיס או משהו כזה – שזה די נחמד.

ההתאמה האישית של הדמות קשורה מאוד למערכת המוניטיזציה של המשחק, אבל גם בתור מי שמשחק במשחק בלי לקנות שטויות ב-Micro transactions אפשר לשנות המון סוגי מראה וזה נראה נחמד.

ה-Gunplay במשחק מרגיש ממש טוב, כמו ב-Division הקרבות מרגישים קצת חוזרים על עצמם אבל מעניינים. המשחק מעודד התגנבות אבל אני פחות אוהב את הסגנון הזה (אביב בטח יאהב) אז יש הרבה מקום להיכנס Guns blazing לאיזה מקום ולהשלים את רוב המשימות (יש משימות שאין סיכוי להשלים ככה כי מזניקים עליך מסוקים ומלא אויבים שעובדים לא רע ביחד, בסגנון far cry).

העולם די גדול ובדיוק יצאתי מהאזור הראשון, מה שנחמד הוא שהעולם *לא* עושה Scaling ביחד עם הדמות אז עכשיו המשימות מאתגרות הרבה יותר, אבל לא קשות בצורה לא הגיונית.

איך לא דיברו על המשחק הזה יותר? קניתי אותו ב-$17 והוא שווה כל כך הרבה יותר – אבל אני לא מתלונן.

55:20 – צפיות לעתיד

איתי: לסיים את פיתוח המשחק ולתת לאנשים אחרים להכניס אליו מודולים.

עומר: MSI 2019 בסופ״ש! +  התקנתי מחדש את Elder Scrolls Online, אני משחק חתול (נמר?) עם פגיונות ולא מתחרט לרגע.

אביב: בינתיים אני זורם עם Grim Dawn, לא יודע מה יהיה חוץ מזה.