שורפים משחקים: פרק 8.15 – ההיסטוריה חוזרת

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע מתארח בתוכנית עודד, בכל הכוח המיוחד להפוך בערך חצי מהתוכנית לשיחות על היסטוריה. נדבר על משחקים ותיקים וטובים כמו Bulletstorm ו־Borderlands, על השפעות היסטוריות במשחקים ומשחקים היסטוריים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 155 – הוקלטה בתאריך 28/03/2019

משתתפים: עודד פויירשטיין ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

נפתחה ההרשמה למשחקים לכנס מבוכים.

תוכלו למצוא את עודד גם בפודקאסט של היסטוריה גדולה, בקטנה. הקבוצה של התוכנית בפייסבוק.

מה שיחקנו השבוע?

עודד

03:09 – Bulletstorm: Full Clip Edition – מחשב; $40

שחרור מחדש של משחק מ־2011, שלא נעשה לו הרבה מעבר לעדכון הגרפיקה והסרה של GFWL. עדיין משחק טוב שחבל לי שמעולם לא קיבל המשך, ומייצג איזהשהו שינוי בסצנת ה־Corridor Shooter שמעולם לא התממש. יש מצב שיקבל עוד מעט המשך.

כמו כן אני כועס על מה שהם עשו עם ה־DLC של דיוק ניוקם.

16:18 – Imperator: Rome – מחשב; תאריך יציאה 25/4/19

25:43 – Borderlands 2 – מחשב; $20

האבא של הלוטר־שוטרז, שיחקתי בו שוב לקראת ההכרזה כנראה על המשחק השלישי בסדרה, עדיין מרשים אם כי קצת רפטטיבי. גרם לי לתהות על מה זה בעצם גריינדינג ולמה אנשים עושים את זה, כי בכל המדריכים שאני מחפש ברשת על איך לשחק אותו תמיד יש כל מיני הצעות לבילדים ואיזה נשקים להשיג וזה מרגיש כל כך מנוגד לקונצפט של "עלילה" במשחק הזה.

34:31 – Niche – a Genetics Survival Game – מחשב; $18

משחק "אסטרטגיה" שפותח בקיקסטרט שבו אתה משחק שני חתולי בר שמזדווגים כל כך חזק שאחד מהם מצמיח קרניים והשני מסריח מהפה. נחמד שקוראים לו "נישה" כי הוא סופר נישתי ולא בקטע טוב.

אביב

37:52 – Pillars of Eternity II: Deadfire + Season Pass – מחשב; $50 משחק הבסיס, $25 להרחבות

אנחנו נמצאים היום במצב המוזר שלא באמת שווה לשחק אף RPG ברגע שהוא יוצא, אלא עדיף לחכות שנה לפאצ'ים והרחבות. אבל האמת ש־Deadfire לא השתפר המון מאז ששחקתי בו בהשקה. לאנשים שמשחקים בדרגות האתגר הגבוהות יותר, הייתה סדרה של תיקונים ששיפרה את הקושי של המשחק, שלא עבד כמו שצריך. אבל עבורי, שמשחק ב־Story או Relaxing, הדרך שהמשחק עבר אחרי ההשקה הרבה פחות משמעותית.

החלקים הטובים של המשחק עדין טובים באותה המידה. החלקים החלשים של המשחק לא השתנו. בגלל שאני יודע שעצם הטיול בעולם הוא לא החלק הכיף, אני מכוון את עצמי לשחק יותר קווסטים ופחות סתם לשוטט כפי שהייתי עושה במשחקים אחרים עם מפות משחק גדולות. אני מחכה לראות את התוכן של ההרחבות (שלוש במספר), כי ההרחבות של המשחק המקורי, White Marches, היו טובות יותר מהמשחק הראשי ושדרגו את המשחק משמעותית.

ננצל את ההשתתפות של עודד בפרק לדבר קצת על ההשראה ההיסטוריה במשחק:

בסדרת Pillars of Eternity הם יצרו עולם פנטזיה שלא מתבסס על תקופת ה־High Middle Ages כמו רוב עולמות הפנטזיה המוכרים. העולם שלהם יותר קרוב לתקופת הקולוניזציה, עם אימפריות שכובשות ארצות רחוקות, קולוניות שמורדות והופכות למדינות חדשות עצמאיות.

בארכיפלג דדפייר יש דינמיקה ברורה של הקריביים או East Indies עם אוכלוסייה ילדית שמוקפת מכל עבר בציי מעצמות שמנסות לספח אותה, מדינית וכלכלית. יש אפילו ארגונים כמו Royal Deadfire Company ו־Valian Trading Company שפועלים עצמאית באזור, מטעם השלטון הזר שנמצא מעבר לים.

54:52 – צפיות לעתיד

עודד: שאני אקבל סיקוולים סינגל פלייר טובים למשחקים שאני רוצה (ומפייר, בורדרלנדז), שיהיה קצת פחות מבאס להיות פיישנט גיימר, שמישהו כבר יפתח יותר משחקים מבוססי היסטוריה [אתה מקבל את רומא אימפרטור ו־Anno 1800 חודש הבאה].

אביב: ממשיך את Deadfire.