שורפים משחקים: פרק 8.14 – נלחמים בכישוף

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עומר הטיל על עצמו גמילה ממשחקי וידאו, אז הוא פנה לקלסיקות: סדרת ספרי כישוף! הוא גם ניסה את ידו בפיתוח משחקים. אביב התחדש עם כרטיס מסך משודרג ובדק את גרסת האלפא של Torchlight Frontiers.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 154 – הוקלטה בתאריך 21/03/2019

משתתפים: עומר קפלן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

התוכנית עכשיו גם בספוטיפיי. בנוסף, פיצ'ר חדש מאפשר לנו להכניס להגדרות הפרקים את מספר העונה והפרק כך שיוצגו בנגנים שתומכים באפשרות, כולל סימון בולט של פרקי בונוס.

מה שיחקנו השבוע?

עומר

05:34 – Sorcery! – ספר משחק; אמאזון, גרסה דיגיטלית: פרקים 1 ו־2, פרק 3, פרק 4.

אוקיי הנה סיפור מוזר: הסתכלתי על שעות המשחק שלי בחודשים ינואר־פברואר ועל החיים באופן כללי ושמתי לב שכל מה שעשיתי בחודשים הללו פחות או יותר הוא לעבוד־לאכול ולשחק. על פניו זה לא נשמע יותר מדי רע אבל הזנחתי המון דברים אחרים שאני ממש אוהב לעשות. מפה לשם, החלטתי שבחודש מרץ אני לא משחק שום דבר (+טוויץ׳ רק לפני השינה). בינתיים אני יכול לספר לך שהבית שלי נקי בצורה חשודה, סיימתי לקרוא שני ספרים, אני מתכנת יותר ולמדתי איך להרכיב גוף תאורה על התקרה. אז יש תקווה.

בין הספרים המקצועיים שאני קורא שמתי לב שיש לי בספרייה את ארבעת הספרים הראשונים של ״כישוף!״, סדרה של ספרי Fighting Fantasy (אנחנו יודעים מה זה, כן?). קניתי אותם במצב חדש אחרי שבתור ילד שיחקתי בהם המון והזיכרון היחידי שלי הוא שלא הצלחתי לסיים את הספר השלישי והרביעי כי היו שם חידות יותר מדי קשות.

אז התחלתי לשחק בספר הראשון בצורה הקלאסית (עם קוביות, בלי Save scumming) ובתור מבוגר אני יכול לספר שיש בספרים האלה הרבה יותר עומק ממה שזכרתי! יש שם גם הרבה אינטראקציה בין הספרים שלא היתה לי גישה אליה בתור ילד (נגיד, פגשת מישהו בספר הראשון ואז אומרים לך ״בפעם הבאה שתפגוש אותו בעיר מהספר השני, תוריד 100 ממספר הקטע והוא יעזור לך״). אז זה משהו שהיה מגניב לגלות.

הסיפור עצמו הוא די פשוט: אתה צריך להגיע מהכפר שלך למבצר שנמצא בקצה האחר של אזור המשחק ולמצוא את כתר המלכים. הספר הראשון מכניס אותך לאווירה ומלמד אותך מכניקות פשוטות (סיימתי בערך בשעתיים), הספר השני מלמד אותך הרבה על מערכות יחסים וחידות (טיפ: לא לבטוח באף אחד) ומראה לך אינטראקציה בין הספרים. בספר השלישי ״שבעת הנחשים״ אתה במירוץ נגד הזמן – מספרים לך ששבעה נחשים שונים יוצאים להודיע לראש המצודה על בואך ואתה צריך לעצור אותם, את הספר הזה הייתי לשחק פעמיים כי בפעם הראשונה לא הרגתי מספיק נחשים ובפעם השניה הגעתי לחידה שלא הצלחתי לפתור בתור ילד (ספוילר לספר משנות ה־90, התשובה לחידה היתה ספרות רומיות) והצלחתי להרוג את ״נחש הזמן״ – הבוס הגדול של הספר. הצלחתי להרוג חמישה נחשים מתוך השבעה ולדעתי יש אינטראקציה מגניבה עם הספר האחרון אם אתה מצליח להרוג את כולם – מה שלא הצלחתי לעשות.

בספר הרביעי (שהאורך שלו כפול מכל האחרים) כולם יודעים שאתה מגיע ואתה צריך להיכנס למצודה בדרך כלשהי. לדעתי אם אתה הורג את כל הנחשים יש לך את יתרון ההפתעה וזה בטח נחמד. לקח לי המון זמן לסיים את הספר הזה כי הוא מעין הפקת לקחים של כל הספרים הקודמים ומתתי עשרות פעמים רק בגלל העובדה שבטחתי באנשים שנראו לי חצי הגיוניים (ובפעמים שהייתי סקרן ונכנסתי לחדרים שהם בעצם כלא). יש איזשהו טריק די חכם לסיום של הספר (ספוילר? אחת הדמויות ה״טובות״ בספר היא בעצם הנבל אבל צריך להשיג קסם של מסע בזמן, לחזור לקטע ההוא ואז לחשוף את הזהות האמיתית שלו). בקיצור, חוויה של משחק תפקידים ב־Single player.

יש לספרים גרסה אינטראקטיבית גם לטלפונים ניידים וגם ב־Steam, עיבוד מאוד מאוד מוצלח לכל הספרים ושם יש הרבה דברים שנותנים הנחות וקיצורי דרך למי שלא רוצה לשחק "הארדקור״ (אפשרות ל־Rewind במקרה שאתה מגיע לקטע שלא מוצא חן בעיניך, ספר לחשים אינטראקטיבי – בספרים אתה אמור לזכור את כולו בעל פה וכל מיני כאלה)

מה שמביא אותי לדבר השני שאדבר עליו –

20:11 – משחק שאני מפתח בעצמי!

אז כל עניין ה־Fighting Fantasy נתן לי הרבה השראה ובגלל שאני לא יכול לשחק שום דבר, החלטתי שלפתח משחק זה לא נחשב וזה גם תרגול טוב בתכנות – אז יש לי תירוץ! הדבר הזה רחוקקקק מלהיות גמור, זה רק על המחשב שלי ואין לי מושג איך לארוז אותו להפצה – הוא רץ על ה־Terminal 🙂

בגדול זה אמור להיות משחק רוגלייק מבוסס טקסט, הסיפור הוא כזה: יש איזה שד בשם Xorath שהחליט להתיישב במערה ליד איזה כפר ולתת להם "פרוטקשן״ בתמורה לבת או הבן הבכורים של כל משפחה ביום ההולדת ה־18 שלהם. את (או אתה) הגיבור, זה יום ההולדת ה־18 שלך ואתה עומד בפתח המערה עם חרב ולפיד ומתכוון להיפטר מהשד הזה לטובתך ולטובת כולם.

המשחק מבוסס טקסט (לך צפונה, דרומה, כאלה) ואני לא נותן לך מפה, אתה יכול לצייר אותה בעצמך – בגדול היא גריד של 7 על 7 כשבכל ריבוע קורה משהו – קרב עם מפלצת, מלכודת, אוצר או כל מיני כאלה. החוקים של הקרבות הם בערך D&D, גלגול של d20 מול AC של היריב, המלכודות הן בערך "מבחן מזל״ של Fighting Fantasy. יש מנגנונים נחמדים כמו ״אם אתה מת בקרב ויש לך עוד נקודות מזל בקופה, אתה יכול לקבל עוד התקפה אחת ואם אתה הורג את המפלצת אתה עדיין חי״.

יש לי מלא מה להגיד על פיתוח משחקים (ואני אגיד! זה פשוט הרבה לכתוב) אבל בגדול, זה ממש קשה! הרבה יותר כיף להיות זה שמשחק ומטנף על חברות משחקים ועל Gameplay – אבל אני נהנה. ברגע שאני אסיים התכנון לדעתי הוא לשחרר את זה כ־Open source ומישהו בטוח יקח יוזמה לארוז את זה.

אביב

34:53 – כרטיס מסך חדש: Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC

אחרי כמעט 20 שנים עם מאיצים גרפיים של ATI, החל מ־Rage 128 ומשפחת Radeon שאחריו, יש במחשב המרכזי שלי עכשיו כרטיס של Nvidia. האמת שכבר כמה שנים שקלתי להחליף, מאז שלמדתי מידול תלת ממדי, כי Nvidia הפכה להיות הסטנדרט דה־פקטו בתעשיית הרינדור. אבל בכל הזדמנות ששדרגתי את המחשב, הכרטיסים של AMD הובילו בקטגוריית עלות/תועלת.

גם הפעם ההחלטה הייתה מאותן הסיבות: בדקתי סקירות כרטיסי מסך וה־1660 עלה בתור הבחירה הבולטת מבחינת עלות/תועלת כשמשתמשים במסכי 1440p – זה השינוי הגדול שהיה בעמדה שלי בשנה החולפת, ואחת הסיבות שכרטיס ה־RX 480 הישן שלי כבר לא תפקד כמו שצריך.

ה־GTX 1660 הוא כרטיס חדש של Nvidia הוא בעל אותו ארכיטקטורה כמו כרטיסי RTX 20XX, אך אינו כולל את ליבות ה־RT הפיזיות. בכך הוא מהווה איזשהי פשרה בין הדור הקודם לטכנולוגיה החדשה. ממש יומיים אחרי שקבלתי והרכבתי את הכרטיס, Nvidia הודיעה בהרצאת הפתיחה של GDC שהם מתכוונים להטמיע את טכנולוגיית ה־Ray Tracing גם בכרטיסים מהדור הקודם שאינם כוללים ליבות RT. הביצועים כמובן לא יהיו באותה הרמה, אבל המטרה של החברה היא להרחיב כמה שיותר את הקהל שמסוגל להריץ משחקים שעושים שימוש ב־RT כדי לעודד את מפתחי המשחקים להשתמש בטכנולוגיה.

46:05 – Dragon Age: Inquisition – מחשב; $20

49:33 – Torchlight Frontiers – מחשב; אלפא סגורה

לא צפיתי לזה בכלל אך לפתע קבלתי הודעת דוא"ל שהתקבלתי לאלפא 3 הסגורה של המשחק החדש בסדרת טורצ'לייט, Frontiers. המשחק נמצא בפיתוח של חלק מהצוות המקורי מאחורי הסדרה, כאשר שניים משלושת המייסדים של Runic עזבו לאחר סיום העבודה של Torchlight 2. החברה נרכשה ע"י Perfect World וקצת אחרי ההשקה של המשחק Hob "נסגרה" והצוות הנותר עבר לעבוד תחת סטודיו חדש, Echtra Games.

עוד לא שחקתי הרבה באלפא. ראיתי קטעים ממנה גם בטוויץ'. בינתיים נראה שעם נוסחה מנצחת לא מתעסקים (למרות שמאד הייתי רוצה שהתקדמו לכיוון מה שעושה דיאבלו 3). האלפא מציעה שני מקצועות: גלגול חדש של המכשף, ומקצוע מקורי בשם Forged שנראה כמו Warforged של עולם המערכה אברון, חיילים רובוטים-Clockwork שכאלה. המשחק מתרחש 100 שנים לאחר הסיום של 2, ונראה שהתרחשו התפתחויות טכנולוגיות בזמן הזה (למרות שכבר אז היו לנו דברים דומים עם ה־Engineer).

המשחק מאד אלפא. לא רק מהבחינה שיש רק שתי דמויות, אפילו דברים כמו הליכה ממקום למקום לא עובדת חלק. אז אני מניח שאחזור לשחק מפעם לפעם, בטח כשיצאו עדכונים. אבל זה כלא משהו שאשקיע בו הרבה זמן.

52:38 – Destiny 2: Forsaken – מחשב; $40

אחרי 60 שעות אני לקראת מיצוי התוכן של המשחק. סיימתי לנקות את כל המפות (כמעט, יש Region Chests שאין לי סבלנות לחפש), עשיתי את כל ה־Adventures וה־Side Quests ומה שנשאר באמת זה לסיים את ההרחבה האחרונה, Forsaken, ואולי לעשות עוד כמה Strikes.

ה־Strikes קצת בעייתיים כי גם אם הייתי רוצה לנסות את כולם, הם דורשים Matchmaking ולכן בכלל לא בטוח  שבכל רגע נתון תמצא אנשים לשחק במשימה שאתה רוצה. יש אפשרות להיכנס דרך ה־Vanguard שיגריל אותך לתוך חבורה שמבצעת Strike אקראי – שזאת מערכת נחמדה, אבל לא נותנת לך לשלוט לאיזה משימה תגיעה. שתי ה־Strikes שיצא לי לעשות (כחלק מהאחד הקווסטים במשחק) היו מעוצבים טוב ומהנים.

אני מאד מרוצה מהחוויה שעברתי עם Destiny. לא צפיתי להיכנס כל כך עמוק למשחק, בטח שלא לבלות בו 60+ שעות. מזמן לא שחקתי משחק יריות מגוף ראשון שמשך אותי כל כך פנימה וסיפק משחקיות מגוונת מספיק כדי שלא אשתעמם ממנו. עדיין הייתי קצת רוצה שהמשחק הוה בגוף שלישי כמו Anthem, אבל אני מוכן להתפשר. אה, וברגע שמקבלים קשתות, המשחק מקבל קפיצת מדרגה חדשה לגמרי.

53:11 – צפיות לעתיד

עומר: בשבוע הבא אני בחופש! ואז בשבוע שאחרי(?) אני נוסע לגמר ארה״ב של League of Legends!!! יאי! יש לי כרטיסים מעולים ומלון יקר ככה שאני לא אצטרך לישון עם כל הפרחחים.

אביב: מנסה לבחור את המסך שאנבור בו בשבועות הקרובים, בדגש על CRPGs. הקרב בין Pillars 2, Original Sin 2 ו־Pathfinder.