שורפים משחקים: פרק 8.13 – יורים עלינו

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עידן סופסוף מסיים את סאגת Kingdom Hearts… לעת עתה. הוא גם מנסה את המשחק המתחרה של Beat Saber ועוד משהו עם דינוזאורים. אביב ממשיך במסע דרך Destiny 2 והפעם עם ההרחבות.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 153 – הוקלטה בתאריך 14/03/2019

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

התוכנית עכשיו גם בספוטיפיי. בנוסף, פיצ'ר חדש מאפשר לנו להכניס להגדרות הפרקים את מספר העונה והפרק כך שיוצגו בנגנים שתומכים באפשרות, כולל סימון בולט של פרקי בונוס.

פינת הפלאגים:

אחרי שבשבוע שעבר ספרנו על הפטראון של פודקאסט הספינר של חגי, השבוע הוא השיק יחד עם פרויקט "הסוקר האוטומטי" וארגון "שקוף" את מימון ההמונים לסקר השקוף – סקר בחירות שכל הנתונים שלו יהיו שקופים לציבור. את היעד הראשוני הם השיגו ועכשיו הם בדרך ליעדי ההמשך שיגדילו את היקף הסקר.

מה שיחקנו השבוע?

עידן

08:59 – Kingdom Hearts III – פלייסטיישן 4; $60

סיימתיייי! זהו! שלושה וחצי חודשים של שיכרון חושים הגיעו לסיומם! סורה התמודד סופית נגד זיהנורט! וקרו עוד מלא דברים שאני לא רוצה לכתוב ב־shownotes כי זה יספיילר הכל!!!

דיברתי על המשחקים בהרחבה בפרקים הקודמים של הפודקאסט הזה, והדעה שלי לא מאוד השתנתה לגביהם בעקבות הסיום. מקסימום – התחדדה קצת. אני יכול להגיד שכמו שחשבתי כשהייתי באמצע שלו, Kingdom Hearts III הוא המשחק הטוב בסדרה בהפרש ניכר, עם Production Values גבוהים במיוחד, הוא מעורר לחיים בצורה נהדרת את העולמות של דיסני ופיקסאר, ולצד היתרונות האלה – יש בו יותר מדי מכניקות, יותר מדי עלילה, ויותר מדי  cutscenes (באמת! 10 שעות של cutscenes!  זה בערך שליש מהמשחק!).

כשאני שופט אותו כחוויה שלמה, הוא בעייתי. כמו ה״הארי פוטר״ האחרון, העלילה ה״גדולה״ של המשחק מרחפת ברקע ולא מתקדמת לשום מקום במשך 85% מהמשחק, ואז רצה בזריזות על מה שנשאר וסוגרת קווי עלילה בקצב מסחרר. היא לא נשארת חייבת לאף דמות! *כולן* קופצות להופיע בסוף! כולן זוכות להשתתף! כולן זוכות לעשות משהו! התוצאה היא שסוף המשחק מתנהל קצת כמו סיפור מותח במיוחד שמסופר ע״י ילד בן 7. ״ואז הגיעו חייזרים! ואז הגיעו הדינוזאורים הרובוטיים! ואז הגיעו שוטרים עם חרבות! והם ירו לייזרים מהעיניים והרגו את כולם ואז הגיעו הדרקונים!!!״. הקצב הוא משהו כמו 3 דאוס-אקס-מכינות בשעה. זה קצת מעייף.

14:50 – ספויילרים מכאן!

אבל כשאני שופט את הסדרה בכללותה – אני מצטער, אני הולך לתת להם מלא הנחות רק על עצם העובדה שאין שום דבר שאפילו מתקרב לזה מבחינת השאפתנות והטירוף. האנשים האלה ניסו לסגור בצורה קוהרנטית עלילה שרצה כבר כמעט 20 שנה ומערבת תככים, כפילים, דמויות קלאסיות של סרטי דיסני ו־Final Fantasy, מסע בזמן, ויותר מדי אנשים שקוראים להם Ansem. זה לא תמיד עובד חלק, זה רחוק מלהיות מושלם, אבל הסדרה מצליחה לקיים את ה־premise שלה, ולהיות גם די כיפית בדרך. רוב הזמן. אני שמח ששיחקתי בה אפילו אם זה רק בשביל להגיד שהייתי שם כשזה קרה. כלומר, הייתי שם באיחור של בערך 18 שנה, אבל מה אתם רוצים, לא היה לי פלייסטיישן 2.

18:03 – Audica – מחשב; $20 (VR)

הרמוניקס הגיעה מאוחר לקטע הזה של משחקי קצב ב־VR. היא הגיעה לעולם שכבר יש בו את ביט סייבר. ו־Audica מתחיל בעמדת נחיתות, כי יורים בו בדברים עם אקדחים במקום להרביץ בו לקוביות עם לייטסייבר. למזלה של Harmonix, יש לה יתרון יחסי מאוד משמעותי על פני המפתחים של Beat Saber: היא חברה ותיקה בעולם משחקי הקצב, עם המון קשרים וניסיון. אז למה יש ב־Audica רק 10 טראקים וכולם על טהרת המוזיקה האלקטרונית?!

זה היה מטופש ממש גם אם הם לא היו מגיעים ל־PC, שם סצינת המודים של Beat Saber פתחה אותו לכל שיר אפשרי. אבל הם נמצאים כרגע רק על ה־PC. ההרגשה היא שזה מייתר את המשחק שלהם לגמרי.

אם אני שופט את Audica בפני עצמו, הוא… נחמד. הסחת דעת חמודה. הוא שם יותר דגש על תזמונים מדויקים מאשר Beat Saber ובאופן כללי מרגיש יותר תחרותי. אבל אני לא באמת יכול לשפוט אותו בפני עצמו. הוא גם הגיע באיחור למסיבה, והוא גם פחות מוצלח. שחקו עוד Beat Saber במקום.

40:29 – Island 359 – מחשב; $25

זה לא משחק שהיו לי הרבה ציפיות ממנו. הוא נראה כמו Survival Game סוג ז׳ על אי עם דינוזאורים שמיועד ל־VR. העניין הוא – הוא מיועד ל־VR! קניתי אותו בכמה דולרים מתוך ציפיה שהיי, לא משנה כמה הוא יהיה גרוע, לפחות נראה קצת דינוזאורים ב־VR. אבל מסתבר ש… ובכן, הוא די גרוע. ואולי אפילו, אני אעז להגיד – לא שווה את הקטע הזה של ״לראות דינוזאורים ב־VR״.

אחרי שראיתי חבר מנסה אותו לחצי שעה לא ממש תכננתי לחזור אליו. אבל המשחק עלה בהגרלה של ״משחק אקראי מהספריה שלי״ שעשיתי לכבוד בינגו המשחקים של Working Gamers. אז חזרתי אליו במטרה לתת לו עוד צ׳אנס, הפעם כשאני מנסה אותו בעצמי. הוא מתחיל בטאץ׳ חמוד – טיסה במסוק שעלולה לגרום לכם בחילה כשאתם משחקים במשחק ב־VR כי אתם נמצאים בתוך אובייקט נע בלי לזוז בעצמכם, ואם אתם רוצים לדלג על הקטע עם פוטנציאל הבחילה הזה – אתם צריכים להרים דלי שנמצא על הרצפה ולקרב אותו לפרצוף שלכם. חמוד. לרוע המזל, פה זה נגמר.

ה־Production Values הנמוכים של המשחק בולטים בכל פינה שלו, כל אנימציה והחלטה בנוגע לממשק והחלטה בנוגע לעיצוב ואפילו במראה של הדינוזאורים. וגם אם מתגברים על כל אלה, מה יש לנו פה, בעצם? אוקיי, אפשר קצת לירות בדינוזאורים. ויש גם קצת אפשרות ל־crafting של ציוד הישרדות ואתם צריכים לדאוג לשינה ולאוכל וכאלה, אבל זה לא מספיק מעניין או מסקרן בשביל שבכלל תתחילו למפות את עץ הטכנולוגיות שלו. אחרי הכל – מה אתם מרוויחים מזה שתצליחו לשרוד יותר זמן? לראות עוד קצת מהאי השומם והמכוער ולירות בעוד קצת דינוזאורים? לא כזה מרגש.

אז הפסקתי עם Island 359. די מהר. אולי אני אתן לו עוד איזה צ׳אנס או שניים בפעם הבאה שאני אוציא את קסדת ה־VR מהאריזה, אבל אפילו המפתח שלו התייאש ממנו בשלב הזה, אז זה לא שאני מרגיש הרבה צורך לעשות את זה.

אביב

30:19 – Destiny 2: Forsaken – מחשב; $40

43:58 – צפיות לעתיד

עידן: להמשיך עם ההרחבה החדשה של Civilization VI, ובטח להתחיל סופסוף את Mutant Year Zero. חוץ מזה, התגלגל לידיי ה־3DS הישן של ארז רונן. אני בטח אשחק עליו Kingdom Hearts 358/2 Days (כמו שב־BDG אמר בסרטון הנצחי של פוליגון: ״a perfectly normal title״) ו־Detective Pikachu. לפחות בתור התחלה.

אביב: עדין לא נמאס לי מדסטיני, הוא כנראה יצליח להחזיק אותי לשאר השבוע. אבל המשחקים הבאים שאני מתכוון לנסות הם FF XIII (שעידן קנה לי ליום ההולדת) ואחר כך אולי לחזור ל־Pillars of Eternity 2 עם ההרחבות או לנסות את Pathfinder: Kingmaker. אני צריך משחק RPG עמוק וארוך.