שורפים משחקים: פרק 8.12 – קרב הקואופ הגדול

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע קרב הענקים: אביב משווה בין Anthem החדש ו־Destiny הוותיק. איזה משחק Looter-shooter הכי טוב? או לפחות, מה כל אחד מהמשחקים עושה טוב? וגם: ערן עם משחק אחד חדש שהוא אוהב, משחק אחד ותיק שהוא אוהב, וכמה משחקים שממש לא.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 152 – הוקלטה בתאריך 07/03/2019

משתתפים: ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

התוכנית עכשיו גם בספוטיפיי. בנוסף, פיצ'ר חדש מאפשר לנו להכניס להגדרות הפרקים את מספר העונה והפרק כך שיוצגו בנגנים שתומכים באפשרות, כולל סימון בולט של פרקי בונוס.

פינת הפלאגים:

המגיש איתי רייזמן־גרייף הוציא לאור הרפתקה למבוכים ודרקונים "Tower of Tragedy" ואפשר לרכוש אותה כעת בחנות DriveThru RPG.

חבר התוכנית חגי אלקיים שלם, מתהילת פודקאסט "הספינר", השיק פרויקט פטריאון בו אתם יכולים לתמוך בהמשך פעילות התוכנית והפתעות נוספות בעתיד.

מה שיחקנו השבוע?

אביב

06:18 – Anthem – מחשב; $60 (או $15 במנוי Origin Access Premier)

יצא לי לשחק אנת'ם בתקופת הניסיון של המשחק, דרך מנוי אוריג'ן בייסיק במשך סביבות 8 שעות. התחלתי לפני שטסתי לחו"ל (כשהמשחק היה זמין למנויים בלבד) והמשכתי כשחזרתי (אחרי פאץ' ההשקה).

נתייחס קודם כל לפיל שבחדר והוא הבעיות הטכניות: כמו אנדרומדה לפניו, אנת'ם הושק לקהל הרחב עם שלל בעיות ובאגים, חלקם תוקנו בפאצ'ים, חלקם מינוריים, וחלקם – במיוחד ב־PS4 – קריטיים, ברמה שהמשחק שובר קונסולות. אז לפני שאני ממשיך לדבר על מהות המשחק – אין תירוץ להשיק מוצר עם בעיות כאלה, וזאת לא הפעם הראשונה ש־EA/Bioware עושים את זה. לי באופן אישי היו בהתחלה בעיות עם זמני טעינה, ממשק שלא עולה, דיאלוגים שמוצגים בדיליי ודברים מינוריים נוספים. לאחר הפאץ', נתקלתי בבעיה נפוצה שהמשחק לא מצליח למשוך נתונים מהשרת ולכן לא מצליח להתחבר. זה היה המצב 3-4 שעות ביום שאחרי שחזרתי מהטיסה, אבל בסופו של דבר הצלחתי לשחק.

ההמלצה שלי למי שהמשחק קורץ לו אבל לא בטוח מה יהיה המצב אצלו במחשב: תקנו מנוי בייסיק לחודש אחד, שנותן לכם לשחק 10 שעות. זה יספיק כדי לבדוק האם המשחק עובד כמו שצריך על המחשב שלכם. בעיקר בגלל הבעיות הטכניות החלטתי לתת למשחק להתבשל עוד כמה חודשים לפני שאחזור לשחק בו. חברי התוכנית ניקול ויהודה מספרים שאצלם אין בעיות בכלל! כיף להם.

נעבר לתכלס. אנת'ם הוא משחק ARPG ו/או Looter-shooter אקשן בגוף שלישי, בו אנחנו משחקים שכיר חרב בחליפת קרב רובוטית שמזכירה את איירונמן. אנחנו נמצאים בעולם בו יש כוח מסתורים בשם "הימנון הבריאה" (Anthem of Creation) שפעם שימש גזע עתיק של חייזרים (Shapers) כדי לעצב את היקום, והיום נותר חסר שליטה. הוא יוצר בצורה אקראית כל מיני דברים, החל מעקרבי ענק, דרך גזעים חדשים של יצורים וכלה בסופת תופת שהורסות יבשות שלמות. מסדר שכירי החרב שלנו, ה־Freelancers, נוצר בפועל כדי לטפל בכל הבעיות שהאנת'ם גורם לבני האנוש החביבים שבסביבה. בדרך גם התחלנו להילחם בבני האנוש ה"רעים", הדומיניון, כי הם מנסים להשתלט על עתקי ה־Shapers ולהכפיף אותם למרותם, במידות שונות של הצלחה (הם גם כובשים והורגים את כל מי שלא מסכים איתם, בגדול).

וואלה? יופי של רקע למשחק! ח"ח ביוואר, הכל כאן נשמע טוב. חלקים בעלילה הזאת הם די מחזור של Mass Effect, למשל שלכל שכיר חרב יש שותף בשם Cypher שמשהו בילדות דגדג לו את המוח וגרם לו להיות מסוגל לשמוע את הימנון הבריאה – כן, כמו ביוטיק. יש דמויות מעניינות, יש דיאלוגים לא רעים בכלל, יש אזור עיר מרכזי מעצבן שעוברים דרכו בדרך למשימות, בדיוק כמו תחנות החלל ב־ME והמבצר של DAI.

המשחקיות נהדרת! החליפה הרובוטית מאפשרת לנו לעוף בצורה כמעט חופשית (עד שהיא מתחממת), העולם בנוי בצורה ורטיקלית שתומכת בתעופה הזאת ויש כל מיני דברים מגניבים לגלות בו – והכל מעוצב נהדר! הצוות שאחראי על בניית העולם במשחק הזה עשה עבודה מדהימה. האקשן מזכיר מאד את אנדרומדה, גם בכלי הנשק וגם ביכולות המיוחדות שמתחלקות ל־Primer ו־Detonators בשביל קומבואים. אחד הדברים המגניבים זה שכל הכוחות המיוחדים של החליפה שלך (ויש 4 סוגי חליפות שונים) הם ציוד שמקבלים במשימות בדיוק כמו כלי נשק, ויש מגוון רחב ומעניין שלהם.

מה לא עובד: למשחק יש שתי בעיות גדולות. הראשונה היא ה־UI. אני לא יודע מה קרה לביווואר בין אנדרומדה לעכשיו (וכן אני יודע שאלה סטודיו שונים) אבל הממשק של המשחק מחוץ לאקשן די נוראי. יותר מידי מסכים לעבור בהם וסכמת שליטה לא אינטואטיבית. הבעיה השנייה היא שכדי להחליף ציוד לדמות צריך לעבור למסך אחר ואי אפשר לעשות את זה באמצע משימה (ובואו לא נדבר על כמה התנועה בעיר איטית ומייגעת). הממשק הזה דופק את האלמנט העיקרי של המשחק, Looter-shooter, בכך שאין אפשרות לראות את הציוד שהשגת ישר במהלך המשחק, אלא חייבים לסיים את המשימה הנוכחית ולעבור למסך האבזור!

בנוסף, אחרי בערך 5 שעות בקמפיין מגיעים למשימה שבעצם מכריחה אותנו לעצור את ההתקדמות בעלילה ולצאת לעולם הפתוח במצב Freeplay כדי למלא סדרה של אתגרים שיאפשרו לנו להיכנס לקברים של Freelancers עתיקים. זה כשל משמעותי ב־Pacing של המשחק, ותכנון עלילה די גרוע בעיני. זה היה השלב שבו אמרתי "אוקיי, היות שאין לי כוונה להמשיך לשחק ברצף כרגע, אני לא מתכוון להמשיך."

יש נקודה שחשוב להדגיש: פסקול המשחק מדהים. אני לא מפסיק לשמוע חלקים ממנו הרבה אחרי שהפסקתי לשחק.

השורה התחתונה: אני ממש אוהב את כל מה שאנת'ם מנסה לעשות. העולם, הסיפור, העיצוב, להיות חייל בחליפה רובוטית Badass שנלחם בחרקי חלל (ניקול ישר אמרה שהמשחק הזה הוא Starship Troopers). ובדיוק כמו אנדרומדה, אני יודע שאחרי עוד כמה חודשי הבשלה המשחק ישתפר. אז אני מתכוון לחכות.

24:17 – Destiny 2 – מחשב; $60

ובזמן שאני מחכה…

ערן

32:21 – Slay the Spire – מחשב; $25

39:11 – Idle Champions of the Forgotten Realms – מחשב; חופשי

40:24 – Astroneer – מחשב; $30

40:41 – Far Cry 4 – מחשב; $30

43:27 – צפיות לעתיד

ערן: הרתסטון.

אביב: דסטיני.