שורפים משחקים: פרק 6.18 – גילדות ואגדות

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו חוזרים למשחק הקלפים בעולם ה־Elder Scrolls ומתלוננים על ההעתקה הבוטה מהרתסטון; ואפרופו, גם העדכון החדש למשחק שמזעזע את המטא. משחק זחילת המבוכים המוצלח שאיתי אוהב ומשחק ההמשך האהוב שלא מצליח להשתוות למקור.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 118 – הוקלטה בתאריך 31/05/18

משתתפים: איתי רייזמן־גרייף ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

00:01:24 – אנחנו רוצים להגיע למעמד Twitch Affiliate – וצריכים את העזרה שלכם! בתור התחלה, כנסו לערוץ הטוויץ ולחצו על כפתור הלב, למעקב אחרינו.

00:02:06 – פטירתו של TotalBiscuit מסרטן בגיל 33.

מה שחקנו לאחרונה?

איתי

00:16:32 – Elder Scrolls: Legends – מחשב; חופשי (מיקרותשלומים)

משחק קלפים מקוון CCG דמוי Hearthstone. רמת ההעתקה די מקוממת.

כמו ב־HS ובניגוד למג'יק, היצורים נשארים פצועים ולא נרפאים; מתחילים עם מאנה אחת ומקבלים עוד אחת כל סיבוב אוטומטית ואין אדמות; לכל צד יש 30 חיים; מתחילים עם mulligan, יש divine shield רק שקוראים לזה ward, יש poisonous רק קוראים לזה lethal, יש battlecry רק שקוראים לזה summon, יש taunt רק שקוראים לזה guard, יש stealth אבל קוראים לזה conceal, יש charge… זה די מגוחך.

וה-UI ממש צורם אם אתם רגילים לכמה HS פשוט, צבעוני, וברור. יש חבילות שעולות 100 זהב (כי למה לא, העתקה עד הסוף), יש רמות נדירות של קלפים לפי אבני חן צבעוניות על הקלף. אפשר לראות את ה discard שלך וחבל ש-HS לא גונבים את זה. בנוסף, יש כמה מכניקות שונות; יש שני lanes, לא ברור לי לטובת מה, ויש מכניקה די מדליקה של רונות. כל 5 חיים שיורדים אתה שולף קלף; בנוסף, יש יכולת שנקראת prophecy שמאפשרת לך לשחק קלף מיד ובחינם אם שלפת אותו כתוצאה מרונה. זה מאוד נחמד.

בנוסף זה גם מאפשר לנו לדון בהבדלים מבחינת צבעים במג'יק, צבעים כאן, וסוגי דמויות ב־HS. למה בעצם ההבדלים הללו. לבסוף, גדלי החבילה מאוד שונים. הגבלת הקלפים במג'יק היא שונה, אפשר יותר עותקים של קלפים. כאן אפשר להגיע גם רק עד ל-2 עותקים (למה? כי HS. יש גם crafting רק שבמקום לקרוא לזה dust הם קוראים לזה souls, אני לא מבין מה הקטע שלהם) אבל אפשר שיהיו לך בין 50 ל-70 קלפים בחבילה. זה יותר מדי קלפים עבור כל כך מעט עותקים.

האיזון של הקלפים הוא ביזארי.

מכניקת העליה בדרגות, שמשפרת קלפים שלך, מאוד מעניינת, אבל במחשבה לבסוף היא נראית לי טעות – למה בעצם שאני אבחר בין שתי צורות של קלף מסוים, והצורה השנייה לא תהיה זמינה לי? למה שזה לא יהיה תלוי בחבילה שאני בונה?

בקיצור, מעניין להשתמש במשחק הזה כדי לדון בהעתקות והתפקיד שלהן בתכנון משחקים (בטח ובטח לאור בליזארד, ונגיד, Overwatch והחוב שלו ל Team Fortress 2 ודוגמאות אחרות) אבל איך זה צריך להראות? האם Torchlight צריך להיות פשוט העתקה של דיאבלו רק עם תוספת של חיה שמקלה על החיים ומבוכים אקראיים שאפשר לעשות, אז זה כמו לשחק דיאבלו רק יותר כיף? או שצריך לנסות לבדל את עצמך?

אני חושב שאם אתם משחקים ב Elder Scrolls יהיה לכם ממד של הנאה שלי לא היה. אחרת, אין לכם שום סיבה לבזבז על המשחק הזה זמן ומקום בכונן הקשיח.

00:35:20 – Hearthstone – מחשב/מובייל; חופשי (מיקרותשלומים)

והפעם בפינתנו הקבועה… יצא nerf רציני.

המטא נפרץ לחלוטין. ניסו לחסל את האמגוש כשליט בלתי מעורער של המשחק. אין לי תובנות תיאורטיות מרחיקות לכת, אני בעיקר תוהה לגבי סוג כזה של דינמיקה בין חברה ובין ציבור לקוחות/משתמשים/שחקנים.

אני לא חושב שהקהילה "טועה", בדיוק, אבל אני חושב שיש כאן סוג מסוים של הנחייה שתלוי בהתעלמות מחלק מהגורמים. אני כבר חושב שהמושג של בליזארד של איזון הוא "כל הרחבה דמות אחרת תהיה הדמות הכי חזקה" – אז עכשיו כמה הרחבות זה יהיה פלדין ואמגוש, וקודם הכוהן היה מאוד דומיננטי ועכשיו קצת פחות, היו הרחבות שהמגית שלטה, ועכשיו הרבה פחות והצייד מתקשה לבלוט וכו' וכו' – אבל הרי הכול מגיע מקלפים.

אם הם באמת יודעים מה יקרה חודשים מראש, וחושבים על כל השילובים – אז מה בעצם קורה כאן? האם כל מטא הוא בעצם מימוש, הוצאה מן הכוח אל הפועל, של דברים ש Team 5 החליטו שיהיו מגניבים? הרי archtypes קיימים כי הם החליטו שיהיו קיימים… (לפחות חלקם)

00:46:24 – Guild of Dungeoneering – מחשב/מובייל; $6

אני קניתי את הגרסה למובייל ב־22 שקל ולא את הגרסה למחשב ב־60 שקל, ולמעשה אפילו לא ידעתי שיש גרסה למחשב עד לפני זמן קצר…

אבל, אני ממליץ בחום וללא סייג. תקנו את המשחק הזה ותשחקו בו, אם כמוני אתם אוהבים מבוכים ודרקונים, דיאבלו, או כל סוג של H&S שבו צוברים שלל לאורך זמן.

בבסיס זה משחק בניית חבילה – כמו Underhand שכבר המלצתי עליו, כמו Card Thief שאביב המליץ עליו, זה דבר כזה. כמו בעצם HS בסוג מסוים. יש דברים מסוימים שאם יודעים אותם, יעזור להצליח במשחק הזה יותר טוב. למשל, שצריך לצבור כוח, ולא למהר קדימה. לשים לב אם זה מבוך מוגבל בזמן או לא, אם רודף אחריו בוס אז צריך להאט אותו, ולהיות מודעים לתנועה האוטומטית של הגיבור שלך. בנוסף, המכניקה של בניית החבילה לאורך המבוך היא די מדליקה, ואני מחבב אותה. אני חושב שהמקצועות לא מאוזנים, וזה כנראה פועל יוצא של זה שיש יותר מדי מקצועות, גם בבסיס ואז גם שתי הרחבות (שמגיעות עם הגרסה שקניתי) שמוסיפות גם מקצועות. הם לא כל כך מובחנים ביניהם, והתחושה שלי היא שהקלפים שהם מתחילים איתם מינוריים ביחס לקלפים שאפשר לקבל מהציוד, וזה הרבה יותר חשוב.

אין כל כך חסרונות לכך שאתה מפסיד, למרות מכניקת ה־battlescars, ובית הקברות שלי מלא בעשרות גיבורים, ואני בסדר עם זה. לקח לי זמן להבין איך משלבים ציוד בצורה אפקטיבית.

מה שמאוד חסר במשחק הזה, הוא מדריך מפלצות. לכל מפלצת בכל דרגה (1-4) יש חבילה קבועה. אפשר להתכונן לחבילות הללו מראש, אם יודעים מה הן, אבל נראה שהמשחק רוצה שתלך למבוך ותפסיד כמה פעמים. לדוגמה, יש מפלצות שהן מאוד חזקות בנזק קסום, שזה סוג נזק שיש נגדו מעט מאוד קלפים מגינים, וגם אז בתוך תכונות מאוד ספציפיות. אז אם אתה לא מגיע עם דמות ספציפית, או כזו שיודעת לשרוד נזק קסום או כזו שהורגת מפלצות מהר (כמו הברברי למשל), אתה מפסיד, וחבל. זו דרך מעאפנה להאריך את המשחק.

לי ממש כיף, זה שאתה יורד לדרגה 1 בתחילת כל מבוך משאיר את הכיף הבסיסי של H&S וצבירת אוצר ועלייה בדרגות כל מבוך, כאשר מכניקת הציוד, הדמויות הנוספות, והברכות שמתחזקות, נותנת את תחושת ההתקדמות שגם נדרשת כאן. אני חושב שחלק מהאנשים יחשבו שהמשחק נהיה קל מדי אחרי נקודה מסוימת (כמו בכל משחק שבו יש וריאציה מאוד נמוכה של תכונות, עוברים מאוד מהר מ"מסוכן" ל"קל מדי") אבל כידוע, לי זה ממש לא מפריע.

אביב

00:59:00 – Pillars of Eternity II: Deadfire – מחשב; $50

אם אתם זוכרים שבתכניות מתחילת החודש אמרתי "אני לא יודע אם אשחק בו כשהוא יושק… אני רוצה לראות קצת בטוויץ לפני שאחליט." אז מה שקרה זה ש־Cohh קיבל את המשחק שלושה ימים לפני ההשקה, וכך יצא לי לצפות בו ולהזין את ההתלהבות שלי. אז קניתי אותו והתחלתי לשחק. הינה, עוד משחק שרכשתי השנה במחיר מלא! שוקהלם.

דדפייר הוא משחק המשך לעמודי הנצח. הוא מתחיל חמש שנים אחרי סוף המשחק הראשון, עם אותה הדמות. האל המת איותס מתגלגל מחדש לעולם ובוחר לעצמו בתור גוף פסל עצום בגודלו שעשוי מחומר מיוחד ששואב נשמות, וצועד בנחת מהמבצר שלך (עליו השתלטת במשחק הראשון) לארכיפלג. הפרמיס הבסיסי של המשחק הוא שכיוון שהנשמה של הפרוטגוניסט חזקה, לא נהרגת מיד כשהאל התגלגל לתוך הפסל (כמו כמה מאות אנשים אחרים) אלא שחלק מהנשמה שלך נשאב לפסל וחלק נשאר. אל המוות שולח אותך חזרה לעולם החיים לבדוק מה לעזאזל איותס רוצה.

ואז מתחילים מסע, שיכול להיות ממש ארוך ויכול להיות גם קצר מאד. אבסידיאן עצבו את המשחק הזה בצורה דומה לכמה משחקי RPG חדישים אחרים, כמו הוויצ'ר 3, בכך שאת העלילה הראשית שלו אפשר להשלים יחסית מהר ובקלות, אבל מסביב יש הרבה מאד דברים אחרים לעשות. כך, השחקן יכול לבחור כמה עמוק הוא רוצה לצלול לתוך המשחק, כפי שמתאים לו. זאת בניגוד למשחקים כמו ACO ש"דורשים" מאיתנו לשחק בתוכן הצדדי כדי להתקדם בדרגות, מה שמכונה Content Gating.

לא התקדמתי בעצמי בעלילה הראשית ב־15 השעות ששחקתי עד עכשיו. רק לעבור את הפרולוג לוקח 3 שעות, שהוא מעין טוטוריאל שמלמד אותך מה עושים במבוכים ואיך עובדת החבורה ומעביר אותך דרך עיר קטנה. אחר כך מקבלים את הספינה איתה שטים ברחבי הארכיפלג, בצורה שמזכירה קצת את Mass Effect אבל פחות טוב – כיוון שאנחנו בים ולא בחלל, אתה ממש שט בין כל נקודה לנקודה. אפשר למצוא בדרך אוצרות, יש קרבות ימיים ויש איים שאפשר לטייל בהם בלי קשר לעלילה (מלבד צבירת משאבים) והמפה ממש גדולה.

זאת בקלות נקודת החולשה העיקרית של המשחק. הם ניסו לעשות משהו מגניב, שיהפוך את המשחק לגדול ורחב יותר ויעביר תחושה של עולם עמוק ומורכב. אבל מה שיצא להם בפועל זה עצירות ארוכות ודי משעממות בין הקטעים המעניינים של משחק ה־cRPG. אתה נמצא כמה שעות בעיר, עובר קווסטים, נכנס לכמה מבוכים, נלחם במפלצות. ואז יש שעה שבה אתה צריך לטייל במפה כדי להגיע למקום אחר. בדרך אתה רוצה למצוא ספינות ואויבים שיש חוזים עליהם, כי זה כיף. אבל על כל נקודה של כיף ועניין יש עשר דקות, רבע שעה של שייט מיותר. כאילו הם לקחו את החלקים הכי פחות טובים של מודל "העולם הפתוח".

דווקא הניסיון שלהם להעמיק את עולם המשחק עשוי טוב. ניכר שהם השקיעו פי כמה בתרבויות וברקע של עולם המשחק ממה שהיה בראשון. כיוון שכל המשחק מדובב, שומעים את המבטאים השונים של כל תרבות, והם המציאו מילים משפות זרות שמשולבות יחד עם הדיאלוג באנגלית, ומערכות היחסים בין הכוחות השונים מעניינות. נוסיף לזה את השפע הרגיל של מיקומים שמעוצבים נהדר, דמויות שכתובות מצוין ועלילות צד לא רעות (לא ברמה של הוויצ'ר, אבל מספיק טוב) ויש משחק שביסודות שלו הוא תוספת טובה למורשת של משחקי האינפיניטי.

על Pillars of Eternity אמרתי שהוא באלדורס גייט שעודכן לרמת המשחקים 15 שנים בעתיד. לצערי, דדפייר הוא לא BG2. הוא לא אותו משחק, עם ליטושים ושיפורים. הם לקחו את הבסיס והרכיבו עליו תוספות שבכנות, אני לא יודע כמה באמת "מוסיפות".

01:15:12 – חדשות ודיונים

לקראת אירוע E3 שיתרחש בעוד שבועיים, חלק מהמפיצות הגדולות כבר התחילו לחשוף פרטים ראשונים על המשחקים שלהם, בשביל ללבות את ההתלהבות או כדי לשחרר לעצמן מקום בפרזנטציה עצמה.

  • בתסדה חשפה אתמול משחק חדש Fallout 76, שמלבד השם שלו לא יודעים עליו כרגע כלום אבל הוא כנראה ישלב משחק מרובה משתתפים.
  • נינטנדו הציגה משחק פוקימון חדש שיושק לסוויץ, Pokemon Let's Go, שהוא סוג של גרסה מחודשת ומשופרת של Pokemon Go למובייל.

דברנו בתכנית הקודמת על האפליקציה החדשה של Steam Link למובייל שמאפשרת לשדר את המשחקים מהמחשב שלכם לטלפון הסלולרי. כמה ימים אחרי ההשקה אפל הסירה את האפליקציה מהחנות בטענה לניגוד עניינים עסקי; הצוות בואלב ערער על ההחלטה אך הערעור נדחה.

אנחנו רוצים לדבר על הטמטום של התגובות לטריילר של Battlefield V שכולל אישה, ריבונו של עולם? כנראה שלא. אביב בכל זאת התייחס לנושא בטוויטר עם סיפור מההוצאה לאור של ואנור.

פרסום של PayPal השבוע שעוסק בהכנסות של שדרי משחקים. הם משווים את ההוצאה של הקהל על המשחקים עצמם לעומת תמיכה בשדרים, כולל חלוקה מגדרית של השדרים; אני לא יודע אם להיות מופתע שנמצא שיש פער בתמיכה בין נשים לגברים.

01:35:18 – צפיות לעתיד

איתי: רוצה לשחק יותר! עוד מבוכים ודרקונים, עוד משחקי מובייל קטנים – אולי Terraria והרבה הרתסטון כדי לעבור את רמה 14.

אביב: מלבד להמשיך דדפייר, יש לי רשימת משחקים שמחכים שאנסה אותם – Moonlighter, Doublekick Heroes, Crazy Dreamz: Best Of, Star Story: The Horizon Escape וגם עוד לא הגעתי לשחק ממש Fort Triumph.