שורפים משחקים: פרק 8.09 – ילדים הם שמחה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו לומדים על הסט החדשה של מג'יק ופורמטים תחרותיים במשחק; משוחחים על משחקי התפקידים שאנחנו משחקים. ואז… אתגר 100 התינוקות הגדול של שורפים משחקים!

שורפים משחקים – תוכנית מספר 149 – הוקלטה בתאריך 31/01/2019

משתתפים: איתמר ראוך ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שיחקנו השבוע?

ראוך

04:22 – Magic: The Gathering Arena – מחשב; חופשי (בטא)

יצא הסט החדש! Ravnica Allegiance שמו או בקיצור RNA, והוא מאוד מגניב. שיחקתי באירוע Sealed (שבו מרכיבים חבילה של 40 קלפים מתוך 6 בוסטרים), ובשני דראפטים. כרגע הדראפטים של RNA הם בג'מס בלבד. את חוויית ה־Sealed לא כל כך אהבתי, אבל הדראפט מאוד מעניין וכיפי. כמובן ש־RNA השפיעה מאוד גם על סטנדרט; בסופ"ש האחרון היה טורניר סטנדרט הראשון לעונה, ה־SCG Open. ראינו מגוון חפיסות מאוד גדול, בעיקר חבילות Mid-Range, שזה די יוצא דופן לאירוע סטנדרט ראשון לעונה. אני מתקרב לכמות Wildcards שיאפשרו לי לבנות אחת מחבילות הסטנדרט החדשות ואני מאוד מצפה לזה.

יצא לי לשחק גם ב־Guild Kits שיצאו לפני כמה חודשים. אלו חבילות מוכנות שמורכבות לחלוטין מקלפים מתוך סטים שיצאו במישור Ravnica. החבילות פשוטות מספיק כדי שיהיה אפשר לשחק בהן בלי הרבה ניסיון, אבל עם מספיק עומק כדי שיהיה בהן מה למצוא גם לשחקנים יותר משופשפים.

16:31 – Dungeons & Dragons – תפקידים

בשבוע שעבר הרצתי את ההרפתקה הראשונה מתוך Elemental Evil, העונה השניה של ה־Adventure League. לא מאוד התחברנו להרפתקה האמת, אני תוהה כמה המשך העונה מעניין, ובאופן כללי כמה מעניינות ההרפתקאות ב־AL.

הסשן ההוא היתה הרצת נסיון של הרכב חדש/ישן של חברים. התחלנו השבוע לשחק בקמפיין Out of the Abyss, שהוא פשוט נפלא. בלי ספוילרים, הקמפיין מתרחש ב־Underdark שבממלכות נשכחות. זהו איזור תת קרקעי שבו שוכנים כל מני גזעים אפלים. יוצרי הקמפיין פירשו את ה־Underdark בתור מקום הזוי ומסתורי שבו שום דבר אינו כפי שנראה, שואב השראה מ־The Cthulhu Myth, מ־American McGee's Alice וכן הלאה. הקמפיין כתוב מאוד טוב, מלא בדמויות מעניינות,  והתרחשויות הזויות.

אביב

24:16 – עדכון על פלאים ואתר ואנור.

34:05 – The Sims 4 – מחשב; $40 (אפשר לשחק דרך Origin Access כולל שתי חבילות הרחבה)

אתגר 100 התינוקות! בתוכנית האחרונה המלצתי על סדרת הוידאו שהכירה לי לראשונה את קונספט אתגר 100 התינוקות בסימס, ואחרי שצפיתי בארבעת הפרקים שהיו זמינים באותו היום סרתי במהרה להתקין מחדש הסיסמ 4 ולנסות את האתגר בעצמי.

חוץ מהתקנת המשחק שלקחה זמן מה, כשהפעלתי אותו גם דאגתי למלא את השכונות בשלל אנשים חדשים, כדי שלעלמת החן שלי יהיו הרבה תורמים טובים לבחור מהם בדרך להגשמת היעד הנחשף.

אז מה זה אתגר 100 התינוקות? המטרה היא ללדת ולגדל 100 ילדים תוך כמה שפחות זמן ודורות. הדמות שלנו חייבת להיות מסוגלת להיכנס להריון – אימוץ לא נחשב. היא חייבת להישאר בבית ולא לצאת לעבוד, אבל יכולה לצאת לפעילויות אחרות. אסור להתחתן, אסור לתת לתורמים לעבור לגור איתנו ולעזור בגידול הילדים. ואסור לשלם למטפל/ת.

את החוקים המלאים אפשר למצוא כאן. אם יש לכם חבילות הרחבה, יש חוקים נוספים לשימוש בהם. אמורה להועיל במיוחד חבילת Parenthood שמוסיפה עומק לתהליך ההורות. Get to Work מוסיפה אפשרות למסלולי קריירה בהם עובדים מהבית, והם מותרים לשימוש.

44:36 – Age of Magic – מובייל; חופשי

קרה המקרה וראיתי פרסומת למשחק מובייל באיזשהי אפליקציה אחרת. ובמקרה צילומי המסך מהמשחק נראו לי מעניינים, ורציתי לבחון את המערכת הקרב שלו. אז היום התקנתי על הטלפון החדש שלי את עידן הקסם.

זה סוגשל משחק RPG עם מערכת קרב שמזכירה JRPG מבוססי תורות, כשבצד אחד חבורת הגיבורים שלנו ובצד השני קבוצת אויבים. הממשק מותאם יפה למובייל ומאפשר בלחיצה או שתיים לשלוט בקרב בקלות. לחיצה ממושכת על כל האלמנטים במסך תפתח תצוגת מידע נוספת. מאד אינטואטיבי.

ראויה לציון האסתטיקה, נראית טוב וגם משתמשת בגימיק של הגירוסקופ הסלולרי כדי לתת למשחק הקרב אפקט תלת ממדי חביב.

מלבד מערכת הקרב אין כאן באמת משחק RPG. לפני כל קרב יש סצנת מעבר עם קטעי דיאלוג, אבל אין מפה להסתובב בה או סוג אחר של משחקיות מלבד הקרבות. בסוף כל קרב מקבלים חפצים וניסיון בשביל הגיבורים שלנו. בניגוד למשחק RPG סטנדרטייים למחשב או קונסולות ובהתאם לפלטפורמת המובייל, הנק"ן שנצבר הוא מרכזי ולא לפי דמות, כך שאחר כך אנחנו יכולים להיכנס למשחק ניהול הגיבורים ולהחליט בעצמנו את מי להעלות בדרגות.

יש למשחק פיצ'ר מעניין שנותן לך "כדורי זיכרון" שמאפשרים לעבור מחדש שלבים שכבר ניצחת בשביל לקבל את השלל שלהם – חפצים, נסיון וכו'. השיטה הזאת למעשה מעלימה את ה־Grind. אם קיבלנו דמות חדשה בדרגה נמוכה, אנחנו משתמשים בכדורי זיכרון על השלב האחרון שניצחנו (בשביל לקבל כמה שיותר שלל) ומעלים את הדמות החדשה לדרגה של שאר הדמויות.

כמובן שכיאה למשחק מובייל F2P, כל המשאבים האלה ניתנים לרכישה בכסף או דרך תיבות שלל. כדי להמשיך לשחק בשלבים יש אנרגיה, שמתחדשת כל כמה שעות. השחקן החדש מקבל המון אנרגיה, כדי למשוך אותו להמשיך ולשחק; ובנוסף יש כרגע אירוע של פי 2 ניסיון. אפשר לקנות עודג אנרגיה, עוד נסיון, עוד כדורי זיכרון, שדרוגים לדמויות, וכן הלאה. אבל מהשעה ומשהו ששחקתי בו, יש למשחק הרבה מה להציע גם בלי לשלם.

עדין לא ברור לי בוודאות האם זה משחק RPG אמיתי או סוג של idle game מסוגנן, היות שבינתיים כל הקרבות נקבעו בעיקר לפי רמת הכוח של הגיבורים שלי לעומת רמת הכוח של השלב, ולמשחק יש אופציית auto שמריצה בשבילך אוטומטית את הקרב עם ההתקפות הבסיסיות של כל דמות (בדומה למצב FF בפרסונה 5). אבל… בתיאורי היכולות של כל הדמויות יש איזכורים לכל מיני השפעות וקומבואים, וכבר הדמות הרביעית שמקבלים בקמפיין בעלת יכולות CC מעניינות. כך שאני מקבל את הרושם שבהמשך המשחק יש שימוש בטקטיקות שדורשות יותר מסתם הרצה אוטומטית של השלבים.

50:03 – צפיות לעתיד

ראוך: מג'יק מג'יק מג'יק מו"ד מו"ד מו"ד

אביב: Anno 1800! בזכות מייסד התוכנית האגדי יהודה חלפון, קבלתי גישה לבטא הסגורה של אנו שנערכת בסופ"ש. ביום שבת אני משדר את המשחק בטוויץ, אז יהיה וידאו עם רשמים. ועוד במסגרת "משחקים שאביב רוצה לשחק אבל עולים כסף" – נדבקתי בשבוע האחרון בחיידק Monster Hunter World ואני ממש רוצה אותו. אבל הבטחתי לעצמי שאחכה עד שתגמר הבטא של אנו לפני שאחליט אם לקנות…