שורפים משחקים: פרק 8.08 – לא מומלץ

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ערן מגיע עם שלל משחקים שהוא ניסה ולא ממש ממליץ עליהם.. אבל גם עם משחק אחד שכן; וגם משחקי תפקידים! זה תמיד מומלץ. אביב עובד דרך משחקי JRPG ומספר תובנות מעניינות.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 148 – הוקלטה בתאריך 24/01/2019

משתתפים: ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

02:19 – Single Girl Tries The 100-Baby Challenge In The Sims 4

מה שיחקנו השבוע?

ערן

06:56 – The Signal from Tölva – מחשב; $20

11:56 – 60 Seconds! – מחשב; $10

16:58 – Highlands – מחשב; $5

22:54 – Sundered – מחשב; $20

34:11 – Savage Worlds Adventure Edition – תפקידים

אביב

38:16 – Tales of Berseria – מחשב; $50

המשחק השני שסימנתי בבינגו של Working Gamers (אחרי RimWorld שלא צריך לדבר עליו שוב פעם), תחת "משחק מסדרה בת יותר מ־4 משחקים", היות שזה המשחק ה־16 (!) בסדרה.

שחקתי בברסריה בערך שלוש שעות, עברתי את הפרולוג של המשחק שמתפקד כטוטוריאל וגם מציג בפניך "איך הפרוטגוניסטית הגיעה למצבה הנוכחי."

הכיוון הכללי של המשחק לא רע: רק תופעה בעולם הפנטסטי שגורמת לשדים להיכנס כדיבוק בבני אדם ולהופך אותם לסוג של אנשי־מפלצת, שנוטים לאכול בני אדם אחרים. ויש יחידי סגולה בעלי כוחות גירוש שנלחמים נגד השדים האלה. עד לפני כמה שנים רוב האנשים לא האמינו למגרשי השדים שהם מסוגלים לעשות את העבודה שלהם, עד שהנבל הראשי של המשחק עשה טקס מאגי שכלל הקרבת ילד קטן ואיפשר לו לזמן מקהלה של מלאכים (המשחק קורא להם בדיוק כך, Malakim) והקים את האינקוויזציה שעכשיו מגנה על העולם בפני השדים… פחות או יותר.

הפרוטגוניסטית שלנו, קטיפה, היא הבת המאומצת של אותו הנבל, שבמקרה הקריב את אח שלה – בטקס שהפך אותה לסוג מוזר של חצי שד שאוכל שדים אחרים. אחרי כמה שנים במתקן מאסר מאובטח וסודי, היא משוחררת בידי המלאכית האישית של אותו נבל ויוצאת למסע נקמה! (ואת כל הסיפור הזה מספרים לנו בפרולוג של המשחק).

מערכת הקרב של המשחק מעניינת. כמו רוב ה־‏JRPG כשאנחנו פוגשים מפלצת ב"עולם" אנחנו לא נלחמים בה מיד, אלא עוברים למסך קרב. בברסריה הקרב הוא בזמן אמת, סוג של ARPG, כשיש לנו "אמנויות" שמחוברות לארבעת כפתורי השליטה וכך אנחנו יוצרים קומבואים. יש במשחק רבות שליטה שונות שיכולות להקל על השחקן ולקבוע לו קומבואים אוטומטיים, אבל קיימת גם האפשרות להתאים בעצמך את היכולות שמחוברות לכל כפתור ובכך ליצור את מהלכי הקרב המתאימים לנו.

אומנם לא יצא לי לצלול עמוק לתוך המערכת הזאת, אבל היא מעניינת! בהתחלה חשבתי שיש סרבול מסוים בדרך בה מחברים יכולות לכפתורים, אבל זה נבע מאי הבנה שלי בממשק של המשחק, ואחרי שפתרתי את הבעיה הזאת, הקרבות התחילו לזרום הרבה יותר.

הבעיה העיקרית שלי עם המשחק הוא הפורט הנוראי למחשב. בערך שתי דקות אחרי שהפעלתי את המשחק עברתי לשימוש בקונטרולר, כי סכמת השליטה של המשחק במקלדת הייתה כמעט בלתי אפשרית. זה די צפוי ל־JRPG שעוברים למחשב, כי ביפן רוב המשחק הם לקונסולות בלבד, ועדין הייתי שמח לקצת יותר התאמה. (זכור לי שני נו קוני עבד סבבה? אולי אני שוכח משהו).

השורה התחתונה: אני מתחבר לעלילת האנימה המדליקה, ואני רוצה להכיר עוד את מערכת הקרב.

46:19 – Battle Chasers: Nightwar – מחשב; $30 (עותק התקבל מחברת היח"ץ Evolve)

טוב אז בקו של "לאביב יש דודא ל־JRPG" חזרתי לשחק Battle Chasers. זה גם ממלא לי את המשבצת בבינגו של "משחק שלא סיימתי ועברה שנה מהפעם האחרונה ששחקתי בו."

המשחק הזה טוב. ממש טוב. בתור JRPG (למרות שאינו יפני), הוא אחד הדוגמאות הטובות ביותר לז'אנר. אבל יש לו מגרעה רצינית מאד במערכת ניהול החבורה.

החלק הפחות מהותי בבעיה הזאת היא שאין שום חלוקת נק"ן עם הדמויות שלא נמצאות איתך בקרב. זה קטע שהיה נפוץ ב־JRPG שלפני עשור או יותר, ובשנים האחרונות רוב המשחקים נטשו את הגישה הזאת. בפוקימון האחרונים מקבלים EXP Share ישר בתחילת המשחק והוא משפיע על כל החבורה ולא רק על פוקימון אחד שמחזיק בו. בפרסונה 5 יש חלוקת נק"ן עם הדמויות הלא פעילות, שאפשר להגדיל עם פתיחת יכולות מסוימות.

בעית חלוקת הנק"ן לא הייתי כל כך חמורה עם היכולת להחליף דמויות פעילות לא הייתה כל כך מוגבלת. יש רק מקודם אחד שאפשר לשנות בו את הרכב החבורה: חזרה בפונדק. זה אומר שאם אני רוצה לנסות דמות חדשה ולהעלות אותה בדרגות, אני צריך לעזוב את המקום הנוכחי שלי במפת העולם, למצוא את הטלפורטר הקרוב, לחזור לכפר, להחליף את החבורה, ולצאת חזרה למקום בו הייתי או למקום אחר שמתאים לדרגות של הדמות החדשה (שגם את זה צריך לנחש, אבל מיילא).

אם אני אחזור להקבלות שנתתי קודם, אז בפוקימון יש מחשב שמאפשר לנו למשוך פוקימונים בכל מרכז פוקימונים ולפעמים גם במקומות אחרים. רוב הזמן הדרך חזרה למרכז הפוקימונים קצרה ממש וכמעט שאינה מכבידה על זמן המשחק.

בפורסונה 5, אפשר בכלל להחליף את הרכב החבורה הפעילה בכל זמן שאנחנו לא נמצאים בקרב. הקטע המעניין הוא שבדיוק כמו בפרסונה 5, גם Battle Chasers מניח מבחינת סיפורית שכל הדמויות נמצאות איתך כל הזמן – כשיש דיאלוגים, סצנות מעבר וכן הלאה, לא משנה מה הרכב החבורה שלך, כל הדמויות יכולות להשתתף. אם כן, מדוע כשאני צריך לשנות את הרכב החבורה שלי, אני צריך לחזור לפונדק? זה עוד סוג של לודו־נראטיב דיסוננס (הסיפור אומר לי דבר אחד, המכאניקה מראה לי דבר אחר).

בתור שחקן שאחד המניעים שלו במשחקים זה לנסות דמויות מגוונות עם יכולות מגניבות, הקושי הזה להחליף דמויות כדי להתנסות איתן במצבים שונים, מפריע לי מאד. אם הייתה אפשרות קלה להחליף דמויות, הסוגיה של חלוקת הנק"ן הייתה מפריעה לי פחות, כי יכולתי לשנות את הדמויות לעיתים קרובות וכך לוודא שהן נמצאות בדרגות קרובות אחת לשנייה.

51:40 – צפיות לעתיד

ערן: 50 פאת'ומים!

אביב: במסגרת משחקים שאני רוצה לשחק אבל לא אוציא עליהם כסף כרגע: My Time at Portia. זה כמו Stardew Valley, אבל תלת ממד.