שורפים משחקים: פרק 7.09 – פאזלים ונהנים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו ממשיכים לדבר עוד על Dead Cells; אבל גם: אביב סיים קמפיין ואנור שארך יותר משנה, גיא שיחק במשחקי פאזל בסוויץ ובמובייל; והחדשות מכנס גיימסקום האחרון.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 129 – הוקלטה בתאריך 23/08/18

משתתפים: גיא ביטון ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

עלה הפרק החמישי של הפודקאסט Storm Chasers בו עומר קפלן ואנכי משוחחים כל שבוע על Heroes of the Storm.

מה שיחקנו השבוע?

אביב

00:06:00 – ואנור: חורש האפר – משחקי תפקידים (לרכישת ואנור)

הגיעה לסיומה מערכת הואנור השנייה שהנחתי בצ'אט, שנמשכה 53 מפגשים לאורך 15 חודשים. יחד, הקבוצה שלי שחקה שנתיים וחצי ואנור כמעט ברצף (ועם כמה שחקנים שהתחלפו). מעת לעת ספרי כאן בתוכנית על החוויות מהמשחק (4.15, 5.04, 6.14, 7.02).

בתחילת הקמפיין הזה עשינו תיאום ציפיות לקבוצה ועלו שלוש נקודות עיקריות שהשחקנים רצו להתמקד בהם: עלילת על, עלילות משנה ורולפליי.

כשהתחלנו את המשחק לא ידענו האם אפשר בכלל להכיל רולפליי "עמוק" במדיום של הצ'אט. הניסיון שהיה לנו מהמערכה הקודמת (ליל הנצח) לא היה חיובי בהקשר הזה, אבל רצינו לנסות. בשלב מסויים עברנו להשתמש בדיסקורד במקום הנגאוט, מעבר שאפשר לנו לפתוח ערוץ נפרד לשיחות בין דמויות כדי לא לעצור את רצף המשחק בערוץ העיקרי. אבל גם בלי הערוץ הנוסף גלינו שאם הקבוצה רוצה, היא מסוגלת לנהל סצינות נרחבות של רולפליי, לפעמים במשך מפגשים שלמים. המטרה הזאת הושגה הרבה מעבר למה שצפיתי.

עלילת על ידעתי שאני יכול לעשות, כי עשיתי את זה במערכה הקודמת. אני טוב בזה, בטווית העלילה שנמשכת ברמזים קטנים לאורך ההרפתקאות, שנחשפת לאט. אני מודה שבתחילת חורש האפר הייתה לי תמונה פחות ברורה לאן אני רוצה להגיע, אבל יחד עם הרעיונות שהשחקנים האלו במהלך המשחק, בסופו של דבר הייתה לי תמונה ברורה של מי אנחנו ומה אנחנו עושים.

עלילות משנה עובדות לי פחות טוב. נסיתי להשתפר קצת בחלקים המאוחרים של המערכה והיה סיפור צד אחד שרציתי לסיים ויהיה מה. זאת המיומנויות שאני רוצה לעבוד עליה במערכה הבאה. לעל כתפי גמדים יש פרק שאמור לעזור לי להתמודד עם הסוגייה הזאת, אבל עדיין לא האזנתי לו! בואו להשתתף בקבוצת הפייסבוק של על כתפי גמדים, כיף בה.

מה הלאה? אחד השחקנים שלנו מתגייס לצה"ל, נאחל לו בהצלחה. לאחר סקר קצר החלטנו לקחת הפסקה מואנור ולעבור למשחק החדש שאני מוציא לאור, פלאים. כרגע יצאנו לפגרה והקבוצה תחזור לפתיחת המערכה החדשה בספטמבר.

00:20:35 – Dead Cells – מחשב; $25 (עותק ביקורת התקבל מחברת היח"ץ Evolve PR)

עברתי כבר 20 שעות בו, אבל המומנטום קצת ירד. ניסיתי כמה פעמים לנצח את בוס "העין" לשווא. אני צריך לעשות את זה רק כי אני רוצה את רונת העכביש שנותנת לטפס על קירות, כי היא היכולת האחרונה שחסרה לי כדי להגיע לכל החלקים הסודיים של השלבים.

אבל גם למדתי שאפשר להתקדם במשחק בלי הרונות. אז אזרתי כוחות והמשכתי הלאה, התקדמתי אל ה־Clock Tower שהיה ממש מלחיץ, והגעתי לבוס הבא, Time Keeper, שהיה מטורף לחלוטין ואיכשהו ניצחתי אותו בניסיון הראשון.

למדתי שיטות חדשות להתמודד עם הבוס הראשון של המשחק (בגשר השחור) ועכשיו אני כמעט בוודאות מנצח אותו בכל פעם. מתברר ש־Wolf Trap היא כלי מועיל בהרבה ממה שחשבתי בעבר.

גיא

Dead Cells – סוויץ; $25

גם אני עברתי כבר 20 שעות בו ובדומה לאביב אני קצת מתחיל להרגיש ירידה במומנטום. אבל אני חייב לציין שהמשחק עושה עבודה יחסית טוב בלגרום לי להמשיך על אף זאת. ראשית כל עבורי אישית אחרי שאספתי את ארבעת הרונות העניין המרכזי הפך להיות לנסות לסיים את המשחק ובשביל זה אני מוצא את עצמי עושה מסלול מאוד מאוד דומה כל פעם כדי להגיע בצורה האולטימטיבית לשלב האחרון ולבוס האחרון. החלק הראשון של המשחק כרגע מאוד משעמם ולא מעניין עבורי אני עובר אותו בצורה די אוטומטית והעניין המרכזי זה לנסות לקבל ציוד כמה שיותר טוב ממנו. כדי להיות מסוגל לעשות את החלק השני והשלישי בצורה אופטימלית.

אחד הדברים הנחמדים שקורים לי אבל לאחרונה הוא גילוי של כמה שילובים שעובדים הרבה יותר טוב משציפיתי בעבר. למשל לקבל קשת אגדית שעושה נזק גבוהה זה Game Changer משוגע, פתאום היכולת שלי לחסל את האויבים הכי קשים במשחק בשלושה חצים ממרחק הופכת הרבה חלקים ליותר טריוויאלים, שילובים של רימונים מסוימים פתאום עובדים לי הרבה יותר טוב. וההחלטה להשקיע את מירב ה־Cells שלי אצל הנפח מראה סימנים של החלטה נכונה.

מצד אחד המשחק הוא לא משחק Progression קלאסי, אבל מצד שני אני ממש מקבל הרגשה של בניית early-mid-late game די מוצלחת מהיוצרים, זה מאוד מסווה ומתחת לשטח, אבל אני ממש שם לב איך השבוע עברתי מלהגיע לשלב האחרון משמעו ריצה מדהימה למצב בו להגיע לשלב האחרון הפך להיות מובן מאליו.

לסיכום אכן יש קצת ירידה במומנטום וזה אולי גם קצת אשמתי כי אני יכול אולי להתחיל לגוון קצת יותר בשלבים המוקדמים שאני בוחר. אבל בסך הכל עדיין מדובר באחד המשחקים המוצלחים של השנה, שעובד בהרבה רמות ועדיין אחרי 20 שעות אני עדיין מוצא שילובים חדשים שעובדים מצוין או שלא עובדים בכלל, אני עדיין פותח נשקים חדשים ועדיין מרגיש את הרצון לסיים אותו ולצלוח את הבוס האחרון.

00:40:04 – Picross S2 – סוויץ; $9

סדרת Picross קיימת על קונסולות של נינטנדו כבר למעלה מעשרים שנה s2 הוא הסיבוב השניה של פרנצ'ייז על הסוויץ. כל מה שקורה כאן זה מאות Griddle Puzzles ברמת קושי עולה. כאמור זה אנקדוטלי כמו שזה נשמע.

לחובבי הז'אנר ולסוג הפאזלים האלה מדובר בגן עדן, ה־UI מאוד אלגנטי ומאוד ברור, השליטה והכפתורים עובדים מאוד טוב והעובדה שאני יכול לקחת את המשחק הזה איתי לכל מקום הופכת כל פעולה ארוכה ומשעממת כמו טיסה לתענוג.

אחד הדברים הנחמדים זה שהמשחק מייצר רמות קושי "מוסוות" בעצם יש מערכת רמזים שניתן לקנפג למספר רמות שונות וכך לייצר אתגר שונה עבור שחקנים שונים. אז אם אתה שחקן מאוד מנוסה שאוהב את האתגר של הפזלים האלה אתה יכול לכבות את כל הרמזים לחלוטין, אבל אם אתה מתחיל יותר או מעוניין באתגר נמוך יותר אפשר לקנפג רמזים כמו סימון שורות בהן יש בוודאות משבצות שאתה יכול לסמן, או שבמידה ותנסה לסמן משבצת בה אין באמת השחרה המשחק יגיד לך שאתה טועה וכו וכו.

אז שוב משחק מאוד ספציפי אבל ללא ספק עושה את מה שהוא עושה מאוד טוב!

00:44:11 – Holedown – מובייל; $4

משחק מובייל קליל וממש ממש נחמד. קנייה חד פעמית לא יהיו יותר פרסומות, in Game Purchases כלום. בגדול אתה מכוון סדרת כדורים לפגוע בפלטפורמות שמפוזרות בשלב כל פלטפורמה דורשת מספר פגיעות כדי להעלם ואתה צריך לחפור את דרכך פנימה עוד ועוד עד שתגיע ללב הכוכב בו תצטרך להילחם בכדור שדורש מספר פגיעות משמעותית יותר גבוהה.

על הדרך אתה אוסף משאב אותו אתה יכול לבזבז בכי לשדרג יכולות כמו מספר הכדורים שיש לך בכל זריקה (זה לא כדור יחיד זה יכול להגיע לעשרות) מספרת הזריקות שיש לך לפני שאתה נפסל, לפתוח עוד שלבים ועוד. מאוד מדויק ונחמד מאוד כיפי לראות משחק עם מנגון כלכלי כזה גם כן.

00:46:55 – חדשות ודיונים

בימים האלה נערך כנס Gamescom הענק, ומציגים בו כל מיני טריילרים והכרזות, אבל עד כה שום דבר חדש באמת שלא שמענו עליו קודם. אולי בשבוע הבא יהיו יותר חדשות.

חברת Valve הודיעו על פיתוח של "שכבת אמולציה" חדשה בשם Steam Play שתאפשר לשחק משחקי ווינדוס במערכות לינוקס.

הוכרזה ההרחבה הראשונה של Battletech, ואני קצת לא יכול שלא לחשוב שאנחנו רואים כאן השפעה של Paradox אחרי שרכשו את Harebrain, וצפויות לנו עשרות הרחבות למשחק הזה בשנים הקרובות. להרחבה קוראים Flashpoint והיא תוסיף מכא חדשות, סוג משימות חדש, סוג מפה חדש וכן הלאה.

משחקים חדשים שמגיעים לסוויץ בקרוב.

יחד עם המשחק המלא החדש Hitman 2, המפתחים מתכוונים להוציא את כל המשימות של המשחק הקודם בסדרה, בנויות מחדש במנוע של משחק ההמשך. זה רעיון ממש מגניב!

האנימציה החדשה של Overwatch הוקרנה בגיימסקום ואז יצאה לאינטרנט, Shooting Star, המספר על החיים של דיווה. הוא מגניב יש בו קרבות מכא.

01:22:30 – צפיות לעתיד

גיא: אז בגדול התוכנית שלי להשלים קצת בקלוג באוגוסט החדש התחרבשה לגמריי בגלל Dead Cells וכנראה שלא אגיע אליו בקרוב. אבל עוד רגע ספיידרמן מגיע ל־PS4 ואני מאוד מצפה לו, בנוסף ההרחבה האחרונה של wow היא ההרחבה הראשונה שבה אני לא משחק ביציאה וזה קצת עצוב לי בעיקר עם הדברים שאני שומע עליה. אז אני מקווה שבחודש הקרוב יצא לי לשחק קצת ולעשות מעט לבלינג.

אביב: אין לי יותר מפגש משחק שבועי ביום שישי, ואני לא יודע כרגע איזה משחק מחשב חדש אשחק השבוע. TBD!