שורפים משחקים: פרק 7.08 – מתים על התאים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מדברים על Dead Cells, הפעם הראשונה מזה הרבה זמן שכולנו שיחקנו באותו המשחק. עומר בדק את Octopath, משחק ה־JRPG החדש בסוויץ. זיירמן לקחת לסיבוב את Overcooked 2, שיחק בעדכונים החדשים של No Man's Sky וממשיך את אבא מלחמה.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 128 – הוקלטה בתאריך 16/08/18

משתתפים: עידן זיירמן, עומר קפלן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

עלה הפרק הרביעי של הפודקאסט Storm Chasers בו עומר קפלן ואנכי משוחחים כל שבוע על Heroes of the Storm.

מה שיחקנו השבוע?

אביב

00:05:24 – Dead Cells – מחשב; $25 (עותק ביקורת התקבל מחברת היח"ץ Evolve PR)

יודעים מה? טוב שלא דיברתי על המשחק בתוכנית הקודמת. החוויה שהייתי מספר עליה הייתה בניסיון לשחק בו עם קונטרולר – והוא אומנם מיועד לקונטרולר, אבל מה שאני למדתי זה שלא רק שאפשר לשחק במקלדת ועכבר (כן, יש שליטה בעכבר, מי היה מאמין), הרבה יותר קל לי לשחק עם מקלדת ועכבר מאשר בקונטרולר.

זה קשור למשהו שדברתי עליו בעבר: אין לי זיכרון שרירים לקונטרולר. אני בקושי משחק בו, בטח לעומת השעות שאני משתמש במקלדת. ואם תחשבו על זה, במקלדת היד הדומיננטית ששולטת ברוב הפקודות היא שמאל, בעוד בקונטרולר היא ימין. בקיצור, לא הסתדרתי בקונטרולר, בקושי שרדתי שעתיים משחק בסיבוב הראשון שלי ולא ידעתי בכלל אם אני רוצה להמשיך לשחק. עם המקלדת לעומת זאת אני כבר אחרי 10 שעות, מנצח בוסים ומתקדם במשחק.

"תאים מתים" הוא משחק רוגלייק, סולס־לייק, עם אלמנטים של מטרואידווניה. כשמתים מתחילים את המשחק מההתחלה, בלי כל הכסף והתאים (המקבילה של נשמות, או נק"ן) שצברת, והמפות של המשחק משתנות – הוא לא באמת פרוצדורלי, אלא מודולרי, יש מספר קבוע של חדרים בכל ביומה, והם מסתדרים מחדש בכל ריצה. אם אתם מצליחים להגיע לסיום של שלב, אפשר להשתמש בתאים שצברתם כדי לפתוח שדרוגים, כלי נשק וכוחות חדשים.

חלק מהשדרוגים האלה קבועים לכל הריצות הבאות. כלי נשק וכוחות אינם מאפשרים להשתמש בהם באופן קבוע, אלא מוסיפים את הנשקים והכוחות האלה לרוטציה האקראית שמופיעה במהלך השלב. ככל שמתקדמים במשחק, כך יש יותר שילובים של כלי נשק וכוחות שתוכלו להשתמש בהם.

זה החוזק העיקרי של המשחק: יש לו עשרות (מעל 100?) שדרוגים, כלי נשק וכוחות שונים. הוא לא משחק מורכב: רוב המשחקיות מסתכמת בלהכיר את האויבים, לדעת מתי לקפוץ ומתי להתגלגל. כל השאר זה ה־Build שהצלחת להשיג לריצה הזאת, כמה אתה מסתדר עם כלי הנשק הספציפיים (אני, כרגיל, מעדיף טווח על פני קפא"פ) וכמובן – מזל.

עומר

Dead Cells – סוויץ'; $25

אז אני קניתי את "תאים מתים" לסוויץ' אחרי שאביב התלהב ממנו, ראיתי סטרימרים משחקים בו ופודקאסטר שאני מעריך קרא לו משחק השנה (אבל לאביב הייתה הכי הרבה השפעה) ולמרות שאני באותה סיטואציה כמו אביב מבחינת קונטרולרים (וזו הסיבה העיקרית שנטשתי את Breath of the Wild, אני פשוט לא מסוגל לנהל שם קרבות ולא מוכן להשקיע את הזמן בלפתח זיכרון שרירים לזה) ממשק השליטה הרגיש לי טבעי מאוד והיום אני יכול לשחק ב"תאים מתים" תוך כדי שאני צופה במשהו אחר.

מה שמגניב ב"תאים מתים" בעיני, ולא ידעתי את זה עד שדיברתי עם אביב השבוע, הוא שיש המון דרכים לשחק את המשחק וכולן עובדות טוב באותה המידה. אני, לדוגמא, מעדיף קרב פנים אל פנים וכל ה־Builds שלי נטו לשם באופן טבעי.

בגלל שלא השקעתי נקודות שדרוג בכלי נשק לטווח רחוק (מלכודות, תותחים) הייתי בטוח שהדרך לשחק את המשחק היא להיות נינג'ה, להתגלגל ולהתחמק ממכות פנים מול פנים של האויבים. מסתבר שאפשר פשוט לעמוד ולזרוק עליהם מלכודות! אני חושב שההתקדמות שלי במשחק השתפרה ברגע שהבנתי שאני יכול לשלב בין הסגנונות, תלוי באויבים שאני נתקל בהם באותו השלב מאשר להיות נינג'ה תמיד.

שווה גם להזכיר את ה-Streamer mode המעולה של המשחק, בטח יש עוד משחקים שמחוברים באופן כזה לטוויץ' (לדעתי Slay the spire שאני יודע שעידן לא אוהב!!!! עושה את זה גם) אבל החוויה של "תאים מתים" כצופה היא ממש נחמדה. אנשים שמשדרים את המשחק יכולים לגרום לחברי הקהילה "ללוות" אותם לאורך המשחק בצורה פאסיבית ולבחור לאן הם ילכו או בצורה אקטיבית ולשלוט באלמנטים של הדמות (ריפוי, בחירה של שדרוגים). גם תיבות האוצר משתנות ב-Streamer mode ככה שהקהילה בוחרת אם בתיבה יהיו אויבים או כלי נשק, די נחמד.

אחרי ששיחקתי משהו כמו 6-5 שעות אני די משוכנע שהמשחק הזה הוא *לא* משחק השנה, לא שלי לפחות. מה שכן הוא עונה על הצורך של משחק רוגלייק, פלטפורמה, אווירה נחמדה (פסקול לא משהו) ומערכת שליטה ותנועה ממש טובה. אני מסתקרן לדעת מה יהיה הסוף ואני כנראה עוד אשחק בו די הרבה שעות.

00:34:40 – Octopath Traveler – סוויץ; $60

אני לא יודע אם הזכרתי את זה בפודקאסט אבל הדרך הכי טובה למכור לי משחקים זה לעשות להם פסקול מעולה. אז אחרי ששיחקתי בדמו של OPT (חינם! מומלץ!) ושמעתי את הפסקול לא הייתה לי ברירה אלא לקנות את המשחק במחיר מלא. הדמו, אגב, בנוי בצורה מאוד נחמדה ומאפשר לשחק את ה־Quest Line הראשי (זאת אומרת, בלי משימות צדדיות) במשך שלוש שעות, כמה פעמים שרוצים. ככה שהמטרה העיקרית שלהם היא שהשחקן יחקור את כל הדמויות ואז ימצא משהו שמעניין אותו ויקנה. עלי זה עבד אבל $60 זה הרבה כסף 🙁 למזלי את ההרחבה של דסטיני 2 כבר קניתי אז אני מסודר עד הסייל של קריסמס!

הסיבה העיקרית שאני משחק  בן OPT, מעבר לפסקול, היא העובדה שממש רציתי לשחק באיזה JRPG טוב ואני קצת (הרבה) משועמם מ־Battle Chasers: Nightwar. אני מתקדם שם יפה וחסרים לי בערך עוד שני מבוכים כדי לסיים את המשחק אבל אני בשלב שאם אני רוצה לסיים את המבוכים הללו אני צריך להעלות בכמה דרגות את הדמויות שלי, שזה אומר לשחק במבוך שזה עתה סיימתי עוד שלוש-ארבע פעמים. וזה ייקח זמן ואני לא כל כך מתלהב מה־Grind הזה.

יצא לי לשחק במשחק המלא בערך 3 שעות ככה שאין לי עדיין יותר מדי מה קורה, אבל מה שנחמד הוא שאפשר לבחור אחת מתוך שמונה דמויות (יש לוחם וציידת, אבל דמויות פחות קלאסיות כמו פרופסור וסוחרת) כשלכל דמות יש את הסיפור שלה ובשעות הראשונות של המשחק אפשר לבחור בין לשחק את קו העלילה של הדמות הראשית או לטייל בעולם ולהתיידד עם אחת הדמויות האחרות כדי לצרף אותן לצוות.

הקרבות מגניבים, היכולות ממש מעניינות (יש רקדנית ב"מועדון לגברים" עם סיפור מעניין שיכולה לפתות אנשים מהכפר ולזמן אותם תוך כדי קרב) והמשחק נראה ממש עמוק ומעניין. בין הירוז ל"תאים מתים" לא יצא לי לשחק בזה השבוע יותר מדי, אבל יש זמן!

עידן

Dead Cells – מחשב; $25

לא שיחקתי ב־Dead Cells (קיבלתי מפתח ביקורת עבורו אתמול ונראה אם אני ארצה שוב לקחת הפסקה מ־God of War בשביל לשחק בו), אבל אני וארז הקלטנו לו סרטון Let's Play!

00:44:54 – דברים לא-קשורים ופרסומת עצמית

  • יש בבעלותי Oculus Rift כבר שנה! רציתי לעשות בעקבות זהאיזושהי רטרוספקטיבה על VR ביתי. צפו לפוסט ב״גיימפאד״ בקרוב.
  • אני וארז חזרנו להקליט סרטוני ״בואו נשחק״. מקווה שאשכרה נחזיק עם זה. בינתיים הקלטנו אחד ל־Budget Cuts ו־Dead Cells, ויש עוד אחד ל־Octopath Traveller בקנה, אבל אנחנו לא רוצים להעצר שם!
  • פרויקט ״עידן רואה Deep Space Nine״ נכנס לעונה השנייה שלו, ואני לא יכול שלא למתוח נקודות השוואה בין איך סדרה כמו DS9 מהניינטיז בנתה את עצמה קדימה לעונות הבאות לעומת איך סדרות מודרניות, שהן טובות יותר מכל בחינה טכנית אפשרית, עושות את זה (או, לעתים קרובות, לא עושות את זה). (מדובר באמירה אנקדוטלית לחלוטין, אבל היי, אף פעם לא התיימרתי לעשות מחקר מעמיק בנושא)

00:50:56 – Overcooked 2 – מחשב; $25

משום מה זה לא ממש כתוב ב־הערות של הפרק הקודם שבו דיברתי עליו (הייתי פחות חופר אז, כנראה), אז אני אגיד ש־Overcooked הוא משחק שיתופי ל־2 עד 4 שחקנים (ואפשר לשחק בו גם בסולו, אבל למה לכם) שבו השחקנים צריכים להכין ביחד מנות במטבח לסועדים רעבים, כשהמטבחים הולכים ונהיים יותר מופרכים בהדרגה ודורשים שיתוף פעולה ברמה יותר ויותר גבוהה ככל שמתקדמים במשחק. פירוט נוסף – בביקורת או בסרטון ה״בואו נשחק״ שהקלטנו עבור גיימפאד.

Overcooked 2 לוקח את המכניקה של Overcooked פחות או יותר בשלמותה ומוסיף לה כמה מתכונים חדשים ואת האפשרות לזרוק רכיבים מצד אחד של השלב לצד השני. ההשפעה של התוספות האלה על המשחקיות עצמה לא מאוד מורגשת. אוקיי, ייקח לכם כמה דקות להצליח להכיל את המתכונים החדשים במוח שלכם ולהבין איך אתם צריכים לפעול כדי לבשל אותם, וזריקת הרכיבים היא טריק נחמד לחסכון בזמן בחלק מהשלבים (וחלק מהשלבים ממש מחייבים אתכם להעביר ביניכם רכיבים באמצעות זריקה בגלל כל מיני סיבות) – אבל זה לא משהו שמשנה את המשחק דרסטית.

העניין הוא שלא ממש צריך לשנות את Overcooked דרסטית. Overcooked 2 הוא פחות או יותר מה שכן היה צריך לעשות במשחק המשך: שלבים מופרעים חדשים ומתכונים חדשים וזהו. הוא כן מוסיף את שני הפיצ׳רים הכי מבוקשים שלא היו ל־Overcooked הקודם: אפשרות לשמור כמה ״פרופילים״ כדי לעקוב בנפרד אחרי ההתקדמות שלכם במשחק עם קבוצות שונות,  ואפשרות משחק דרך הרשת ולא רק בצורה לוקאלית. שזה כיף! לא כיף כמו משחק לוקאלי, אבל עובד הרבה יותר טוב ממה שציפיתי שזה יעבוד.

נקודה אחת שכן חשוב לציין על Overcooked 2 היא שהוא ממש מתנהג כמו הרחבה ולא סיקוול מבחינת רמת הקושי שלו – כמעט כל המתכונים במשחק יותר מסובכים ומורכבים מכמה שלבים והרבה רכיבים שצריכים כל אחד לעבור עיבוד שונה, ורמת הסיבוך של המסכים עולה מהר יותר מזו של Overcooked הראשון. עדיין אפשר לעבור הרבה מהם על שלושה כוכבים כבר בניסיון הראשון, אבל התחושה היא שזה פשוט כי המפתחים קבעו את הסף לשלושה כוכבים נמוך במסכים הראשונים, ולא כי הצלחנו להבין או לפצח אותם טוב במיוחד.

בכל מקרה, משחק אדיר, ומומלץ בחום לכם ולכל המשפחה שלכם. אלא אם לא שיחקתם בראשון. במקרה כזה – תשחקו קודם בראשון.

00:55:00 – No Man's Sky – מחשב; $60

חפרתי על זה לא-מעט בפרק האחרון של גיימפוד, אבל הנה זה פעם נוספת, עם show notes.

אני מאוד שמח שהטרנד התהפך, שרוב הביקורות החדשות על No Man's Sky הן חיוביות, שהציון שלו מתחיל קצת לצאת מהבוץ בדף המשחק ב־Steam, ושהדיבור על המשחק ברשת היה חיובי ברובו מאז שיצא Next. אני שמח שכל זה קורה – בגלל שאהבתי את המשחק כבר ב־Vanilla, ולדעתי אנשים שפטו אותו שלא בצדק (לא שחסרות לו בעיות, אבל בכל זאת).

אבל אחרי שזה נאמר – העדכון הגדול החדש? לא כזה ביג דיל.

יש המון אזורים שבהם היו שיפורי Quality of Life ביחס למצב לפני העדכון. המשחק קצת יותר מפוקס מבחינת קווסטים ותחושת התקדמות. המולטיפלייר, למרות שבמקרים שבהם חוויתי אותו הוא היה כמעט חסר-משמעות, מצליח לגרום לעולם להרגיש יותר ״חי״ ומעניין גם אם ההשפעה הישירה שלו עליי היא אפסית. החלוקה למשאבים טיפה יותר אינטואיטיבית.

אבל בכל האזורים שבהם המשחק היה באמת פגום בהתחלה, הוא פגום גם היום. על חלקם הודבקו כמה פלסטרים בדמות שיפורי ה־Quality of Life הנ״ל, אבל השיפורים עדיין מרגישים נקודתיים ביחס לבעיות האינהרנטיות. הוא עדיין לא באמת יודע מה הוא רוצה להיות כשהוא יהיה גדול: הוא לחוץ מדי בתור משחק זן ורגוע מדי בתור משחק הישרדות (לכאורה – משהו שאמור להפתר ע״י התוספת של רמות הקושי האחרות – אבל זה לא באמת המיקס שאני רוצה, מה שמכריח אותי להגיע למיקס הזה ידנית ע״י ״רמאות״, ועוד על זה בהמשך).

יש במשחק המון החלטות תמוהות שמראות שהמעצבים של המשחק לא לגמרי מבינים למה אנשים באמת משחקים בו (וכמה תובנות ששמעתי על תחילת הפיתוח של המשחק ב־Crate & Crowbar Podcast קצת מאששות את זה). מבחינה טכנית הם פתרו כל מיני בעיות כמו ה־Draw Distance המזעזע גם ברמות הגרפיות הגבוהות, אבל השאירו בו עוד איזה 70 בעיות טכניות אחרות (ונשברו להם ה־Discovery Services! במשחק שהפיצ׳ר המרכזי שלו היה האפשרות לתת לדברים שאתם מגלים שמות שכל השחקנים יראו! זה נשבר!).

אבל נו, אני שמח שהעדכון הזה השלים איזשהו צ׳קליסט דמיוני במוח של הנודניקים מהאינטרנט, ושעכשיו זה בסדר לאהוב את No Man's Sky (יחסית) כי יש בו מולטיפלייר או משהו. כך או כך, מאז הפעם האחרונה ששיחקתי הצטברו מספיק שינויים בשביל להצדיק בעיניי עוד כמה עשרות שעות משחק נוספות, אם אני אצליח לדחוס אותם בהפסקות מ…

01:07:33 – God of War – פלייסטיישן 4; $60

בחודש שעבר מאז הפעם האחרונה שדיברתי עליו התקדמתי בו בקצב איטי למדי (בין השאר, כי עצרתי בשביל No Man's Sky ו־Overcooked 2). אני עכשיו באלפהיים, למי שזה אומר לו משהו. במהלך התקופה שהתקדמתי בו הספקתי להוריד את רמת הקושי כי הוא עצבן אותי מדי ואז להעלות אותה בחזרה כי לשחק בו על הרמה הזו עצבן אותי אפילו יותר.

אני שמח להגיד שכמו כל הדיווחים עליו, מערכת הקרב אכן מאוד משתפרת ככל שמתקדמים (או לפחות נהיית יותר מאוזנת). וכמו שאמרתי עליו בפרק הקודם שהשתתפתי בו (ויותר בהרחבה בגיימפוד) – הוא בהחלט לא ״הז׳אנר שלי״. אבל הוא משתפר. העלילה בשלב הזה מרגישה לי כמו גרסה חלולה למדי ועם תיבול של מיתולוגיה נורדית ל־The Last of Us (לפחות מבחינת ה״מסע של אב וילד״, פחות מבחינת הקטע שהם מותקפים ע״י זומבים כל הזמן, למרות שגם זה קצת נכון!), אבל אני מאמין למי שסיפר לי שגם זה הולך להשתפר.

01:18:24 – חדשות ודיונים

Battlerite פתחו את ההרשמה לבטא של Battlerite Royale. אני ממש מתרגש מזה מאיזושהי סיבה, ואני בדרך כלל לא חובב משחקי בטאל רויאל, אבל יש לי הרגשה שאני אשמח.

גרסאות סוויץ של Dark Souls Remastered ו־Diablo III.

גרמניה עדכנה את חוקי הצגת סמלים נאצים והכניסה משחקי וידאו תחת סעיף הייצוג האמנותי. מפתחי משחקים יוכלו לבקש אישור פר משחק.

הארגון שמנהל את המותג "חולית" חתם על הסכם חדש להוצאה של משחקי תפקידים ולוח.

יש עכשיו גרסת מק של Into the Breach. זיירמן היה שמח אילולא קרע את המשחק הזה כבר מכל הכיוונים.

הסטודיו החדש של מקס שייפר – אחד היוצרים של דיאבלו, שאחר כך עזב את בליזארד כדי ליצור את טורצ'לייט – עובד על המשחק החדש Torchlight Frontiers.

01:28:28 – צפיות לעתיד

עידן: בניגוד למה שאמרתי בציפיות שלי בפרק הקודם שהתארחתי בו, לא סיימתי את Budget Cuts ולא התחלתי את Hero-U, אבל שיחקתי מלא No Man's Sky אז מה לעשות.

בחודש הקרוב אני מקווה להמשיך את God of War ואת Overcooked 2. בהתאם לסידור הכוכבים בשמיים והמצברוח שלי, אולי אני אתחיל את Dead Cells, אסיים סופסוף את Budget Cuts, ואולי אפילו אנסה את Hero-U או We Happy Few.

עומר: קצת יותר Octopath Traveler, A Dark Room, Crashlands.

אביב: מחר יערך המפגש האחרון של חורש האפר, קמפיין ואנור שנמשך 53 מפגשים לאורך 15 חודשים.