שורפים משחקים: פרק 7.07 – יהיה פיצוץ

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע איתי סוקר את שתי ההרחבות החדשות של משחקי בליזארד: הקרב על אזרות' ו־Boomsday Project. אנחנו מדברים קצת על פיתוח מוצרים למשחקי תפקידים והשוק הישראלי. אביב מתלונן על משחקים עם יותר מידי ההרחבות, וחוזר לחקור את ההחלטות העיצוביות ב־Hollow Knight.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 127 – הוקלטה בתאריך 09/08/18

משתתפים: איתי רייזמן־גרייף ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

עלה הפרק השלישי של הפודקאסט Storm Chasers בו עומר קפלן ואנכי משוחחים כל שבוע על Heroes of the Storm.

מה שיחקנו השבוע?

איתי

00:04:24 – מה עם משחקי תפקידים, איתי?

המגן שהעליתי לאתר DMs Guild.

תרגום החובבים לעברית של מבוכים ודרקונים מהדורה 5.

00:20:55 – World of WarCraft: Battle for Azeroth – מחשב; $50 להרחבה, $15 מנוי חודשי.

ההרחבה החדשה של WOW אומג האם אתם יודעים שיש הרחבה ל-WOW? אם לא, אתם לגמרי לגמרי צריכים לקנות אותה. כמה דברים נורא מרגשים – לא צריך לשלם יותר על המשחק.

מעכשיו אתם רק משלמים תשלום חודשי, ועל הרחבה חדשה. לא צריך לקנות גרסאות קודמות. בתוספת לזה שאפשר לשחק את המשחק חינמית עד דרגה מסוימת, אומר, שכדאי לכם פשוט להתקין את המשחק ולשחק.

הכי מרגש בעיניי הוא השינוי המאסיבי שהם עשו לאיך קווסטים עובדים (כן יש קטע מאוד ארוך על ההיסטוריה של קווסטים, החדשנות של בליזארד לגבי קווסטים כאמצעי לספר סיפור, מה שקרה עם ההרחבות ובמיוחד עם כל התוספות לנק"נ וכמה זה מבאס מבחינה סיפורית, איך Cataclysm עשה טובות עצומות לעולם הישן אבל השחקנים הישנים של WOW לעולם לא יראו את זה ואיך בעצם עכשיו פשוט שווה לשחק WOW בלי קשר לכלום רק בגלל כל מה שכרגע הסברתי), אז עכשיו אפשר לעלות בדרגות, כמעט מדרגה 1 ועד הסוף, ברצף סיפורי, בלי שום קשר לדרגות ונק"נ.

זה מגיע הכי קרוב ש-WOW יכול כדי לוותר לגמרי על הרעיון המיותר הזה של דרגות (אם כי לא לגמרי, כי בעצם, זה גם משפיע על ציוד ונזק ויכולות, וכו', וצבירה הדרגתית של ציוד זה עדיין רעיון טוב).

00:37:00 – Hearthstone: The Boomsday Project – מחשב/מובייל; חופשי

הרחבה חדשה של Hearthstone אומג הרחבה חדשה של Hearthstone!

אז גם על זה שילמתי הרבה כסף, אבל זה בסדר כמות השעות שאני טוחן על המשחק הזה לגמרי מצדיקה את הכסף. מה שכן הניסיון להכניס כמה שחקנים חדשים למשחק בזמן האחרון שכנעה אותי, שאפילו עם השינויים האחרונים, אפילו שזו כאילו תחילת שנה חדשה וכו' – יש כאן בעיה עצומה.

אני לא יודע אם זו בעיה שיש לה פתרון, כי בכנות, נראה שבליזארד עושים הרבה כסף מהבעיה הזו… נראה שההכנסות מההרחבה הנוכחית עולות בהרבה על התחזיות ואני חושב שזה גם קשור לאיכות הגבוהה של ההרחבה האחרונה והמצב המצוין של המטא, וגם קשור לזה שיש תמריץ מסוים לקנות חבילה יקרה יותר (איך עושים עלינו ספין, אה?) אבל אולי גם כי הרבה שחקני HS מבינים שהם צריכים להוציא את הכסף הזה ואין מה לעשות.

זה בעצם אומר שהמשחק הזה הוא יקר – אולי יקר כמו משחק שיש לו תשלום חודשי של 10$ בחודש? לא, פי שתיים. כי 80$ 3 פעמים בשנה, זה פי שתיים מאשר 10$ כל חודש. בקיצור, משאית של כסף יוצאת מהבית שלי לבליזארד כל שנה!!!

ובנוסף אפשר לראות שהחודשים האחרונים הרבה פחות מוצלחים לי מבחינת הטיפוס על הסולם מאשר בעבר. זה אומר טובות על המטא.

אביב

00:51:29 – נראה שעדיף לחכות לעדכונים של כל המשחקים שאני רוצה לשחק. שבוע שעבר דברנו על Moonlighter ושורת העדכונים הצפויים למשחק עד סוף השנה, שלזכותם אומר שהם עדכונים חינמיים.

יש לנו את ההרחבות של Pillars of Eternity II – השבוע יצא Beast of Winter שהוא החלק הראשון של ההרחבה הכללית, וכבר מי שניסה אותה אומר שהם שיפרו הרבה במשחק. זה לא מפתיע אותי כי גם המשחק הראשון עבר המון שיפורים עם White March וההרחבה לדעתי הייתה טובה יותר מהעלילה של המשחק הראשי. שלא כמו Moonlighter, כאן אנחנו מדברים על הוצאה של עוד $25 כדי לשחק בכל חלקי ההרחבה, כשיצאו.

ולבסוף, Divinity: Original Sin II Definitive Edition. גם המשחק הקודם בסדרה קיבל גרסה משודרגת, שכללה דיבוב מלא שלא היה במקור. ל־2 כבר היה דיבוב, אבל הדיווחים שאנחנו שומעים לגבי הגרסה המשודרת אומרים שהיא בהחלט הולכת להיות שיפור במידה דומה. אז אני קצת שמח שלא קניתי את המשחק כשיצא כי אני מעדיף לשחק בגרסה המשודרגת. אני לא יודע האם לריאן נותנים את הגרסה החדשה למי שכבר רכש את המשחק המקורי, כמו ש־CDPR עשו עם מהדורת "משחק השנה" של הוויצ'ר.

01:03:34 – Hollow Knight – מחשב; $15

לא קורה הרבה שאני עושה לנו "תגובות לפרקים הקודמים." אחרי שעודד סיפר על המשחק בתוכנית האחרונה, התחשק לי לבדוק אותו אז ישבתי לצפות ב־Cohh משחק. ראיתי את רוב חלקי המשחק עד הסוף הפחות טוב, ואחר כך השלמתי את הסוף הטוב בערוץ של מישהו אחר.

התלונה של עודד על עיצוב השלבים והמרחק לבוסים תקפה בעיקרה. יש הרבה Backtracking לעשות אם לא שמרת בספסל שהכי קרוב לבוס לפני הקרב, וברוב המקרים באמת לא יודעים מתי נכנסים לקרב בוס. דווקא יש די הרבה קיצורי דרך שאפשר למצוא ולפתוח, אבל הם לא עוזרים עם הבעיה העיקרית בעיצוב המשחק – בניגוד ל־Dark Souls, שהמשחק הזה שואב ממנו המון, מערכת השמירות ומערכת התנועה המהירה, נפרדות.

ב־DS המדורות משמשות כדי לשמור את המשחק (ולאפס את המצב שלו) וגם בתור טלפורט לנקודות שונות במפה. כך, כשאתה מת, אתה חוזר למדורה בה שמרת ואז יכול מיד לעבור חזרה למדורה קרובה לחדר הבוס. כפי שציינו בפרק הקודם, ב־DS (לפחות ב־3) חדרי הבוס תמיד מסומנים בבירור, ותמיד יש מדורה לפניהם (וגם אחריהם) כך שלא משנה כמה פעמים אתה מת בניסיון לנצח את הבוס, אתה יכול לטלפרט חזרה למדורה שלידו, ולנסות שוב.

זה לא המצב בהולו נייט. קודם כל לאחר שנפסלת את חוזר לספסל האחרון ששמרת בו, שיכול להיות באזור אחר לחלוטין. ואז אתה צריך למצוא את הדרך חזרה לבוס – אם אתה קרוב מספיק; או למצוא את הדרך לתחנת הנסיעה, וממנה לעבור לתחנה שאתה חושב קרובה לבוס, ואז לפלס את הדרך למקום הנכון. ללא ספק בעיה בתכנון מערכות, שמנסה להיות דומה ל־DS אבל מפספסת.

01:09:10 – חדשות ודיונים

בתסדה הודיעו השבוע שהמשחק החדש Fallout 76 לא יהיה זמין ב־Steam (לפחות בהשקה) אלא דרך האפליקציה של החברה. שני משחקים קודמים של החברה, Quake Champions ו־Fallout Shelter, הושקה גם הם בלעדית דרך האפליקציה של בתסדה אולם הגיעו לסטים במועד מאוחר יותר. בכך בתסדה מצטרפת ל־Epic שמעוניינת לעקוף את חנות האפליקציות של גוגל באנדרואיד עם Fortnite.

הגיבורה החדשה שמצטרפת להירוס, וויטמיין. תקשיבו לפרק האחרון של רודפי הסערה לפירוט מלא.

פרסי ה־Twitch Drops חוזרים לשני משחקים: הירוס ו־Warframe, אם כי בצורה מוגבלת. בעבר סיפרנו שפשוט צפייה בערוצים שמשדרים הירוס נותנת תיבות שלל במשחק, עכשיו הפרסים מוגבלים לצפייה באירועי הליגה Clash בערוץ הרשמי של המשחק. פרסים של Warframe מוענקים בכל ערוץ שהוא "שותף רשמי" של המשחק, אבל הם פרטים קוסמטיים ספציפיים. צפיתי ליותר.

משחק הלוח הפופולרי Gloomhaven (שערן אוהב ואיתי לא) מקבל גרסה דיגיטלית שאמורה לצאת בשנה הבאה.

יש תאריך השקה ל־Artifact המשחק החדש הראשון של Valve מזה חמש שנים שייצא ב־28 בנובמבר. ארטיפקט הוא משחק קלפים בעולם של Dota 2, הוא יעלה $20 (לא חופשי!) ויגיע עם שתי חבילות מוכנות של קלפים. אפשר (ואולי צריך) יהיה להוציא עוד כסף על קלפים נוספים.

בליזארד אישרו אתמול ש"מספר פרויקטים" בעולם של דיאבלו נמצאים בפיתוח. הפעם זאת לא ידיעה שמבוססת על משרות פתוחות כמו שהיו לנו בעבר (ולא יצא מהן כלום), אלא אישור מפי החברה עצמה.

01:24:32 – צפיות לעתיד

איתי: כנס דרקוניקון.

אביב: אמשיך לנסות קצת את Dead Cells, אחריו אני רוצה לנסות את Monster Prom שגם קיבלתי עותק לביקורת. וכמובן, וורפריים!