שורפים משחקים: פרק 7.02 – בזירת הגורל

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עומר מדווח לנו על חוויותיו מהבטא הסגורה של משחק MTG הדיגיטלי החדש, ויחד עם איתי אנחנו עושים קצת השוואה להרתסטון ומדברים על השינויים מאז הפאץ האחרון. וגם איתי מנסה "משחקי סיפור" למובייל שהם בעצם לא משחקים, לאביב הייתה את חווית משחק התפקידים הטובה ביותר שלו והוא ניהל פארק דינוזאורים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 122 – הוקלטה בתאריך 28/06/18

משתתפים: איתי רייזמן־גרייף, עומר קפלן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

00:07:24 – אנחנו רוצים להגיע למעמד Twitch Affiliate – וצריכים את העזרה שלכם! בתור התחלה, כנסו לערוץ הטוויץ ולחצו על כפתור הלב, למעקב אחרינו.

מה שיחקנו השבוע?

עומר

00:09:38 – Magic: The Gathering Arena – מחשב; בטא סגורה

למי מגיע מ־Hearthstone ולא שיחק MTG לאחרונה, המשחק מרגיש בהתחלה א־י־ט־י ־מ־א־ו־ד אבל אחרי משהו כמו 12 שעות בתוך המשחק זה מרגיש טבעי. בניגוד ל־HS, כאן השחקנים מעבירים Priority מאחד לשני ככה שהתורים יכולים להתארך ככל שמגיעים ל־Late game.

הסטודיו עשה עבודה מצויינת בלתכנת את כל המנגנונים הקטנים שיש ב־MTG (ויש המון) וכולם מרגישים טבעי וזורם.

למשחק יש שני מצבים Assisted control ו־Full control. ב־AC בחירת סוג המאנה לכל קלף נעשית באופן אוטומטי והמעבר בין השלבים השונים בתור (Main, combat, blockers etc) נעשית באופן אוטומטי אם אין לשחקן מהלכים חוקיים. ב־FC השחקן מחליט מתי להעביר Priority וזה די מגניב כי אפשר לבלף או להסתיר קלפים ממש כמו במשחק לייב.

אין Dust (!!!) – אם שחקן מקבל יותר מארבעה עותקים של קלף מסוים הוא מקבל Wildcard שמאפשר לו להמיר את הקלף הזה לאיזה קלף שהוא רוצה מאותו סוג נדירות. לפעמים מקבלים גם Wildcards בתוך חפיסות שזה בכלל מעולה. בכלל, Wildcards מרגיש כל כך הרבה יותר טוב מ־Dust כי אין את הקטע של לאבד קלף ולהרגיש שהמערכת מוזילה לו את הערך ב־75%. יחס ההמרה הוא 1:1.

לתחרותיים בינינו, כרגע בוחנים הרבה דברים מבחינת matchmaking ומסתמן שפרמטר חשוב יהיה הערך של הקלפים בחפיסה (כידוע, ל־MTG יש ארבע דרגות נדירות) ככה שאם שווי החפיסה הוא יקר, היריבים יהיו בהתאם.

פרסים – הם בוחנים הרבה מנגנונים לפרסים אבל העיקרון המנחה הוא שרוב הפרסים השווים קורים בין שעה לשעתיים. הם מנסים לבנות את המשחק ככה שימשוך גם שחקנים בלי יותר מדי זמן.

00:25:34 – The Witcher 3: Wild Hunt – מחשב; $50

00:36:40 – Hand of Fate – מחשב; $25

שילוב מגניב של משחק קלפים, Choose your adventure ו־Action RPG.

מתחלק לשלב הסיפור ולקטעי אקשן, ביניהם אין יותר מדי קשר.

המטרה היא לבנות את החפיסה שלך תוך כדי שאתה מתקדם במשחק ולהשתמש בקלפים כדי לקבל יתרון כשהסיפור מקדם.

אני בערך שעתיים בתוך המשחק, עוד מוקדם להגיד אם זה שווה. בינתיים קצת חוזר על עצמו.

איתי

00:40:54 – Hearthstone – מחשב/מובייל; חופשי (מיקרותשלומים)

מטפס בסולם באיטיות עם Even Handlock, ויכול להגיד שהמטא אכן מרגיש הרבה יותר "פתוח", וכיף לי לשחק.

00:44:34 – Florence – מובייל; $2

"המקבילה המוביילית של Walking Simulator."

00:55:04 – Magicka: Wizards of the Square Tablet – מחשב/מובייל; $10

התקנתי Magicka למובייל. זוכרים את המשחק ל־PC על כל הרחבותיו? הוא מאוד מוצלח. הגרסה למובייל היא גרסה חיוורת של המשחק המקורי, אבל עדיין כיף לבזבז איתה זמן. היא גם מרגישה יותר קשה, בגלל השליטה, מאשר הגרסה ב־PC. כי לוקח יותר זמן להטיל לחשים.

אביב

01:09:50 – פלאים

01:10:56 – ואנור: חורש האפר – תפקידים

החוויה הטובה ביותר שהייתה לי ממשחק תפקידים אי פעם.

01:16:38 – Jurassic World Evolution – מחשב; $55

הוא נחמד, קולע ממש טוב לאיך שהסרטים עובדים מבחינת ניהול הפרק. צריך לאזן בין הגילוי המדעי, לבידור של הקהל, לביטחון שלהם. הוא מטפל בניהול הדינוזאורים ממש טוב. אבל החולשה העיקרית שלו זה ששאר הדברים קצת פשטניים. אין יותר מדי אפשרויות לעיצוב הפארק, אין הרבה מבני ציבוריים, אתה לא יכול לתכנן מה המבקרים עושים.

01:21:20 – חדשות ודיונים

זכינו להופעה הראשונה של שורפים משחקים בתקשורת מיינסטרים. אביב התראיין לכתבת מגזין שכתב עודד ירון, בנושא הטרנדים האחרונים בתעשייה המשחקים שהוצגו בתערוכת E3 שנערכה בתחילת החודש (וגם דיברנו עליהם בתוכנית על E3).

עומר: אמנם לפני שבועיים אבל לא הייתי אז מותר לי – מי שחובב Heroes of the Storm ולא ראה את המשחק בין Dignitas ל Gen:G ב־Towers of Doom לא ראה משחק מימיו (קישור). עוד בהירוס, אחד השחקנים היותר מוכרים החליט לפרוש לטובת Fortnite eSports. ראיתי את זה קורה גם במשחקים אחרים, מזכיר קצת את מה שקורה בקוריאה וסין שם משלמים לשחקנים כדי לעבור בין ז'אנרים ומשחקים. מעניין.

בשבוע החולף זכינו לקבל את העדכון המיוחל של קרבטק. הוא כולל המון שיפורי ביצועים, נוחיות, אפשרות לכוונן את רמת האתגר של המשחק לרמה גבוהה מאד, מצב איירונמן, אפשרויות האצה לאנימציות ועוד. בקיצור, מה שהמשחק היה צריך להיות כשהושק לראשונה.

אחרי 15 שנה ותכלס יותר מידי מאוחר, Telltale סופסוף נוטשים את מנוע המשחק המיושן שלהם שהפעיל משחקים כמו Walking Dead, Wolf Among Us, Tales from the Borderlands ועוד. המנוע ישמש בפעם האחרונה בעונה הרביעית של המתים המהלכים. אחריו החברה עוברת להשתמש ב־Unity.

בשנה שעברה OpenAI עשו כותרות כשהבוט שלהם ניצח את אחד השחקנים הטובים בעולם ב־Dota2 (בתנאים מסוימים). לאחר האירוע הצוות סיפר שהם עובדים על מערכת בוטים שתעבוד יחד כצוות במטרה לדמות משחק מלא של Dota. ה"צוות", OpenAI Five, כבר מראה תוצאות מבטיחות נגד יריבים אנושיים ובאוגוסט יעמוד מול שחקנים מקצועיים בתחרות The International 2018.

דברנו בשבועיים האחרונים על כמה סוני חטפו על הראש בגלל מדיניות ה־Crossplay שלהם. מנכ"ל החברה אמר עכשיו בראיון לאתר Eurogamer שבתגובה לפניות השחקנים, החברה בודקת מחדש את המדיניות שלה.

אמי הנינג פורשת מ־EA לטובת פרוקטים עצמאיים. EA עצרו את העבודה על משחק ה־Star Wars עליו היא עבדה.

01:32:42 – צפיות לעתיד

עומר:  בטא סגורה ל־Arena of Valor!

אביב: קניתי במבצעי הקיץ את Another Brick in the Mall. ניסיתי את המשחק לפני שנה גרסת אלפא מוקדמת יותר. הוא עדין בגישה מוקדמת אבל עבר שיפורים משמעותיים – ועלה בסה"כ 30 ₪.

איתי:  Hearthstone – Legend or bust.