שורפים משחקים: פרק 8.03 – מכה אפורה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מדברים על משחק זחילת המבוכים החדש והמיוחד Book of Demons; בדקנו את מצב באטל רויאל החדש של Counter Strike ואת משחק האסטרטגיה Minion Masters.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 143 – הוקלטה בתאריך 20/12/2018

משתתפים: עומר קפלן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

תוכניות אחרות של חברי הצוות: גיימפוד, Storm Chasers, On the Shoulders of Dwarves.

מה שיחקנו השבוע?

אביב

10:35 – Book of Demons – מחשב; $20 (התקבל מחברת היח"ץ Evolve)

"ספר השדים" הוא משחק שמשלב אלמנטים של זחילת מבוכים, אקשן־RPG ומשחק קלפים. הוא בתכלס דיאבלו 1 – אנחנו מגיעים לכפר למרגלות קתדרלה, בה הבישוף נעלם והמתים קמים לתחייה. אנחנו צריכים להילחם כדי לרדת במורד הקומות של הקתדרלה, אל תוך הקטקומבות ועד הגיהנום, שם ננצח את שר־השדים הממתין לנו!

כל המשחק מעוצב כמו popup book שכזה, באסתטיקה של מיניאטורות נייר. זה יפה וחמוד, אם כי קצת קשה להבדיל בין סוגי האויבים השונים. התנועה בקומות של המבוך היא כמו משחקי זחילת מבוכים ישנים: אתה יכול ללכת רק במורד מסדרון; אין תנועה חופשית אמתית כמו ב־ARPG מודרניים. ואומנם זה הופך את המשחק לפשוט יותר ומאפשר לך להתרכז בדברים אחרים, במהלך קרבות מול אויבים מרובים זה קצת מרגיז.

בקומות השונות יש מגוון מפלצות שצריך להרוג. לדמות אותה אנחנו משחקים (לוחם בהתחלה, נוכל ומכשף נפתחים אחרי שמגיעים לקומה 5 בפעם הראשונה) יש התקפה אוטומטית קבועה (שאפשר לפספס, ואני לא יודע לפי מה זה נקבע). החיים של האויבים פוחתים ככל שעולים בדרגות, כך שזומבי עם 3 לבבות הופך ללב אחד אחרי דרגת דמות 3. הדמות שלנו מתקיפה אוטומטית לבד בקצב איטי, ואם נלחץ עם העכבר קצב ההתקפות יגבר – זאת מכאניקה שהופכת רלוונטית ככל שמתקדמים במשחק, כי יש אויבים שצריך לכוון קודם כל למגן שלהם כדי לשבור אותו; ויש אויבים שצריך להתקיף בקצב מסוים, שלא יתעצבנו עליך.

אבל חוץ מזה, יש קלפים. כל הדברים הרגילים שאנחנו מכירים ממשחקי ARPG הופכים לקלפים: ציוד, יכולות מיוחדות, שיקויים, לחשים. כולם קלפים שמתקבלים כשלל במהלך הסיור במבוך. מספר הקלפים שהדמות שלנו מחזיקה בכל רגע נתון מוגבל (3, בתחילת המשחק) ואפשר להגדיל אותו בכסף שמשלמים לאחד הדב"שים בכפר. הקלפים יכולים להיות כוח כלשהו שיש לו מטענים – שיקוי ריפוי, למשל; אפשר למצוא עוד מטענים לשיקוי הריפוי במבוך, ואפשר לקנות מטענים בכפר. קלף יכול לעלות מאנה – הכוחות המיוחדים והלחשים של הדמויות. והוא יכול להיות כוח או חפץ פאסיבי, ש"נועלים" כמות מסוימת של מאנה אבל מעניקים אפקט קבוע (כמו מערכת דומה ב־Path of Exile.)

המקום  בו Book of Demons זורח באמת זאת הצורה בה הוא לוקח כל מיני מוסכמות של סוגת האקשן־RPG ופשוט אומר "אין סיבה שהמשחק יכביד על השחקנים." הדבר הראשון הוא ה־Flexiscope. אחרי הטוטוריאל של המשחק, כשאתה נכנס לקתדרלה אתה בוחר "לפתוח משחק חדש" ואז יכול להחליט מה יהיה האורך של המשחק החדש: ככל שמשחקים יותר זמן, המשחק ידע לחשב, לפי הביצועים שלך, כמה זמן יקח לך לסיים "משחק": סט של קומות, מפלצות ובוסים. אתה יודע שיש לך רק רבע שעה פנויה? אתה יכול לבחור במשחק קצר. יש לך עכשיו שעה לשבת לשחק? תבחר משחק ארוך. ככל שמתקדמים, נפתחות עוד אפשרויות למשחקים יותר ויותר ארוכים.

הדבר השני שהמשחק עושה כדי להקל עלינו זה בכל רגע נתון להציג את מצב הקומה בה אנחנו נמצאים: עוד כמה אוצרות יש לנו לגלות, האם סיימנו לנקות את כל המפלצות בשלב, האם שכחנו כסף מאחורה (שבאופן כללי, אפשר לעשות עם מעבר העכבר ולא צריך ללחוץ). המשחק מעודד אותנו לנקות כל קומה במלואה לפני שנעבור הלאה, והוא מספק לנו את המידע המלא שיאפשר לנו לעשות זאת.

השורה התחתונה: לחלוטין קנייה מומלצת, במיוחד לחובבי ARPG וזחילת מבוכים, אבל גם באופן כללי. במחיר של $20, זאת מציאה.

עומר

29:48 – Counter Strike: Danger Zone – מחשב; חופשי (מוד של המשחק CS:GO)

נראה לי שאחרי לא זוכר כמה פרקים שהתארחתי כאן אני יכול לשתף באיזה Fetish  שיש לי (כי זה רק אנחנו ואף אחד לא שומע, נכון?) אז בכל פעם שאני רואה משחק עם ביקורות Mixed או שיש לו מבול ביקורו שליליות כי רדיט שונאים אותו, זה רק גורם לי לרצות לשחק בו יותר. כי אולי זה עדיף ממשחקים שהם רק קונצנזוס?

בקיצור בקאונטר סטרייק לא שיחקתי יובלות ותמיד התקמצנתי על ה־$20 לקנות את CSGO אבל ה־eSports של קאונטר סטרייק הוא אחד הדברים שאני עוקב אחריהם באדיקות. הסיפור של המשחק הזה הוא מעניין – יום בהיר אחד Valve הודיעו בלי התראה מוקדמת שני דברים: (א) CSGO הוא עכשיו חינמי (יאי התקמצנתי ועכשיו זה חינם!) ו־(ב) יש מצב בטאל רויאל שנקרא Danger Zone, שבו שיחקתי בעיקר. אגב, מרגע ההכרזה כולם נותנים למשחק ביקורות שלילות (מעל 15,000 ביומיים הראשונים) כי עכשיו יש מצב חשבון שנקרא Prime שעולה $20 ומשפר את ה־Matchmaking וכל מיני כאלה, אבל הבתי שהרוכשים המקוריים לא קיבלו את זה בהתחלה וזה תוקן מאז.

אני ממש גרוע בבאטל רויאל אבל ב־DZ  אני חצי סביר! Valve עשו מעשה בליזארד והצליחו לזקק הרבה דברים טובים של באטל רויאל בלי כל הקשקושים: המשחק הוא רק 16 אנשים על מפה קטנה יחסית, מה שאומר שהסבבים הם קצרים יחסית ואין צורך  להתחבא מאחורי שיח 45 דקות, כמובן שאין בניה של מלונות חמישה כוכבים כמו במשחקים אחרים. אין את כל האלמנט של קפיצה ממטוס, אתה יכול לבחור מתוך נקודות על המפה את מקום ההתחלה שלך ושם תתחיל (ככה מוודאים שהפריסה של האנשים היא יחסית סבירה ואתה לא מת על השניה הראשונה).

עוד אלמנט מגניב הוא שכשיש לך מספיק כסף (אותו אתה מוצא בקופסאות) אתה קונה דברים באמצעות טאבלט שיש לך והדברים מגיעים אליך עם רחפן. א־בל, הרחפן עושה הרבה רעש אז אנשים תככנים יכולים לעקוב אחרי הרחפן שלך ולמצוא אותך, אנשים אגרסיביים יותר יכולים לנסות להפיל אותו ולגנוב לך את הציוד. חלק מהדברים שאתה קונה (ועולים הרבה כסף) הם שדרוגים לטאבלט שמאפשרים לך לראות את כל הרחפנים באיזור שלך בצורה נוחה וכל מיני כאלה.

בקיצור, מעניין + ניסיתי לשחק את קאונטר סטרייק האמיתי ואני ממש לא טוב בזה.

43:03 – Minion Masters – מחשב; חופשי (גישה מוקדמת)

הגרסה המחשבית של Clash Royale! צפיתי קצת ב־CR בטויץ׳ ואף פעם לא התלהבתי כי הסגנון האומנותי הוא קצת מצועצע. כאן לקחו את Clash Royale, החליפו את הזווית של המצלמה ממבט על למעין מבט צד על שדה הקרב ומשם המנוע הוא עדיין אותו מנוע של ״קבל מאנה, שחק קלפים, שלוט בשני גשרים״. אני לא בטוח אם יש את המנגון הזה בקלאש רויאל, אבל אם אתה שולט בשני הגשרים הגיבור שלך מקבל ניסיון, הוא עולה רמות (עד 3) ומקבל יכולות חדשות. יש גם המון גיבורים לבחור מהם, שזה נחמד.

עוד כמה דברים נחמדים: יש למשחק מצב 2v2 שהוא די כיפי, ומשהו שנראה כמו אינטגרציה חזקה מאוד עם טוויץ׳ (מבחינת אינטראקציה של הצופים, אבל לא יצא לי לראות את זה עובד). אחת הביקורות על קלאש רויאל הוא שהוא מאוד Pay to win ואחת הביקורות הטובות על המשחק הזה הוא שיש בו אפס P2W. לא שיחקתי מספיק כדי לדעת, אבל נראה שאני מפסיד הרבה גם בלי שלאנשים יש קלפים טובים יותר.

אה, ומסתבר שבמצב התחרותי הליגה הראשונה היא כולה vs AI מה שגרם לי לחשוב שאני טוב. אבל לא.

48:47 – צפיות לעתיד

עומר: להמשיך לא לקנות משחקים! יהיה קשה כי עכשיו תקופת הסיילים, אבל אני ממשיך להזכיר לעצמי שיש לי משחק בכל ז׳אנר שאני אוהב. התחלתי את Subnautica לפני כמה ימים וזה ממש כיף, נראה לי שנמשיך עם זה וכמובן HotS.

אביב: קבלתי עותק ביקורת של Mutant Year Zero: Road to Eden שאני רוצה לנסות. יש סדרה חדשה של NoClip על הפיתוח של Hades.