שורפים משחקים: פרק 6.12 – תקווה רחוקה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אביב ביקר בכנס ביגור והריץ משחק הכרות של פלאים; גם עוד קצת על ני נו קוני. עידן ביקר במחוז תקווה של Far Cry 5, בשבעת הימים עם Sea of Thief וגם פיו פיו טטריס.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 112 – הוקלטה בתאריך 05/04/18

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

00:03:36 – אנחנו רוצים להגיע למעמד Twitch Affiliate – וצריכים את העזרה שלכם! בתור התחלה, כנסו לערוץ הטוויץ ולחצו על כפתור הלב, למעקב אחרינו.

00:07:04 – בוא נדבר קצת על התכנית והקהל שלה.

מה שחקנו לאחרונה?

אביב

00:21:46 – כנס ביגור

ביגור, למאזינים שלא מכירים, הוא הכנס המרכזי של העמותה למשחקי תפקידים בישראל, הנערך מידי שנה בחול המועד פסח או סביבתו, מאז 2001. הוא עבר עליות ומורדות בפופולריות, עם מעבר למקומות שונים ברחבי מרכז הארץ, ניסיונות לשינוי פורמטים וכן הלאה.

הביגור הראשון בו ביקרתי היה ב-2003 ולאחר מכן לא הגעתי במשך עשור, עד 2013. מאז אני מגיע לסרוגין. גם הייתי חבר במידה שונה של מעורבות בארגון הכנס ב-2014 ו-2017.

לביגור הזה הגעתי רק ליום השני, ובעיקרון רק כדי להנחות משחק של פלאים. החלטתי מתישהו בדצמבר שאם כבר יש לי טקסט מתורגם לפלאים, אפשר להריץ משחק הכרות שגם יהווה סוג של פלייטסט לתרגום וגם יחשוף אנשים למשחק. יצא שהצלחתי למשוך אפילו שלושה אנשים שאינם שחקני תפקידים לכנס (אור קומלוש מהתכנית האחרונה עם שניים מחבריו).

המשחק עבור בהצלחה. ישנו בערך שעה וחצי על בניית הדמויות וסיפורי הרקע שלהן (כזכור לכם מעל האש: פלאים) ולאחר מכן עוד שעה וקצת של סצנת אקשן בה טקס מאגי ניסה לשאוב את כוחם הרוחני של תלמידי בית הספר בזמן שהם העלו מופע תאטרון לגיוס תרומות לשיקום העיר. הקלטנו את רוב המפגש, אם כי אני לא בטוח מה איכות ההקלטה או מתי יצא לי לעבור אליה כדי להעלות אותה לרשת.

לאחר מכן הצטרפתי לאורי ליפשיץ וערן אבירם לפאנל של על כתפי גמדים, בו ענינו לשאלות הקהל ובסוף גם קשקשנו על עוד דברים. עד שאתם שומעים את הפרק הזה, כנראה שההקלטה כבר עלתה ואז יש כאן קישור!

00:28:44 – Ni No Kuni II: Revenant Kingdom – מחשב; $60

לא ארחיב במילים אחרי הסיקור שלנו מהתכנית האחרונה. התקדמתי עוד במשחק – כבר מעל 20 שעות בפנים. אני מסכים עם מה שגיא אמר לגבי המעבר המהיר לאזורים במפה, כשאתה מתרגל פשוט לקפוץ ממקום למקום עולם־העל של המשחק הופך להיות מעצבן פחות.

במשחק יש מפלצות מיני־בוס – Tainted Monsters – שאמורות להוות אתגר קשה ומעניקות שלל בהתאם. בתפריטי המשחק יש רשימה שלהן שמתעדכן ככל שאתה מתקדם במשחק, כך שאפשר לעקוב לפי דרגת הדמויות שלך האם פספסת אחת מהן ואיפה היא נמצאת. הראשונה בה נלחמתי בדרגה 22 הייתה קשה מאד, לקח לי 3-4 ניסיונות להביס אותה. אבל את כל האחרות לאחר מכן הבסתי בניסיון הראשון. סך־הכל אני מרוצה מהמערכת ומהאתגר שהיא נותנת, אם כי אני בטוח שלרוב השחקנים זה יהיה קל מידי.

בגדול המשחק נורא מזכיר לי גרסת JRPG של Dragon Age Inquisition, פשוט עם עלילה פחות טובה ופחות ליטוש. בניית הממלכה מזכירה את הבסיס שלך באינקוויזציה, כולל הצורך לצאת למשימות בשביל אנשי הצוות שלך כדי להתקדם. ההשוואה היא לחיוב – המבנה הזאת עובד טוב. רק חבל לי שבני נו קוני משימות הצד רובן משעממות. אני כמעט שלא טורח לקרוא את הטקסט הנלווה להן.

00:43:02 – תגובות לפרקים הקודמים: מאזין ביוטיוב כותב – "יש תמורה ויש הערכה לעבודה שלכם. תדעו לכם שאתם היחידים אם לא בין היחידים ביו-טיוב שאני מחכה שהפודקאסט שלהם יעלה בפרק חדש. אני נוהג לרשום בקביעות את המילה פודקאסט בשורת החיפוש ואף אחת מהאפשרויות שעולה לא קשורה לגיימינג או כוללת דיאלוג כה ממוקצע ורציני כדוגמת הפודקאסט שלכם. לצערי כאשר אתה כותב פודקאסט כמילת חיפוש אני אישית לא מקבל שום פודקאסט ראוי כתוצאה ולכן מילת החיפוש פודקאסט הפכה למילה נרדפת לחיפוש אקסקלוסיבי של העלאת פרק חדש שלכם! אני נהנה מאד מהסיקור הענייני שלכם, זה דבר שנותן טעם גדול לשעות הפנאי הרבות שלי! תודה רבה על העבודה וההשקעה! לא יכולתי להתאפק וצברתי מספיק מילים להשתמש בהן כדי להכיר לכם תודה על השירות שאתם נותנים למאזין חובב משחקי הלוח והמחשב כתחביב האהוב עליכם! מעולה!

עידן

אני שני?!

טוב נו.

00:45:56 – Far Cry 5 – מחשב; $60

הופה, תראו מי משחק במשחקי AAA חדשים ונוצצים!

תמיד חיבבתי את סדרת Far Cry, עוד מהימים שבהם הם לא היו ה־template שלפיו כל משחקי ה־Open World האחרים נוצרים, אלא מעין ניסוי מוזר של יוביסופט בשיתוף עם Crytek בימים שבהם לאנשים עוד היה אכפת ממנה. יש שיטענו שמאז הסדרה התדרדרה לנוסחתיות ושעמום, כשאפילו הנבלים הפוטוגניים שלהם נעשים לפי תבנית. יכול להיות שהם צודקים, אבל אני… עדיין מאוד נהנה. העלילה, כמו משחקי Far Cry אחרים, דקה כקליפת השום (הנבל הפוטוגני אכן פוטוגני, וחוץ ממנו יש עוד כמה דמויות מוצלחות, אבל meh), אבל העולם מצוין, מלא בדברים כיפיים לעשות (רובם מערבים לירות באנשים), ולא צריך לטפס על מגדלים יותר!

האמת היא שכדאי להתעכב על זה קצת. למרות ש־Far Cry 5 לא משנה שום דבר דרסטי בנוסחה, הוא משנה מספיק כדי ליצור תחושה שונה. כאמור, אתם לא מטפסים על מגדלים כדי לחשוף אייקונים על המפה, ואז הולכים לכל האייקונים האלה ויורים בדברים. בשביל לקבל קווסטים או ללמוד על מקומות מעניינים ב־Far Cry 5 אתם צריכים להסתובב, ולדבר עם אנשים, ואז הם מפנים אתכם לאנשים רעים שיש בנקודה X או איזשהו outpost שיש בנקודה Y, ואז אתם הולכים לשם ויורים באנשים. זה יוצר תחושה שונה, של עולם יותר חי ושיותר מתגמל על ההסתובבות בו.

מבחינות אחרות אין יותר מדי חדש. Far Cry נשאר Far Cry. כן יצא לי לשחק בו קצת בקו־אופ, וזה היה בלגן אטומי שלקח יותר מדי זמן לגרום לו לעבוד, ובכלל, השיטה שלו (לפיה רק המארח של הסשן הקו־אופ מתקדם בקווסטים ובעלילה והאורחים שלו אולי יעשו unlock לכמה סקילים חדשים אבל חוץ מזה כלום) די מטומטמת, אבל נו ,זה עדיין כיף.

00:56:20 – Sea of Thieves – מחשב; $60

ברוכים הבאים לארגז החול הריק ביותר בשבעת הימים.

מבחינה מכנית Sea of Thieves עושה המון דברים נכון. השיט בו הוא תענוג. הניווט בו כיף גדול. חיפוש אוצרות בו הוא חוויה מעניינת. אפילו תיקון הספינה הטובעת שלכם די מספק. אבל כמה פעמים אתם יכולים לעשות את הדברים האלה לפני שתתחילו להרגיש שהמשחק חוזר על עצמו?

ובכן, Sea of Thieves ייתן לכם הזדמנות לגלות. יש בערך 3 סוגי משימות ב־Sea of Thieves, אבל המשימות מכל סוג פחות או יותר זהות זו לזו (ונבדלות אחת מהשנייה רק בכמות הפעמים שתצטרכו לחזור על הפעולות שלכם בעת המשחק בהן, או במרחק שאליו תצטרכו לשוט), והדבר היחיד שאתם יכולים לקנות בכסף שתרוויחו מהן זה כל מיני שטויות קוסמטיות. זה לא נותן תמריץ גדול לחזור ולשחק בו שוב ושוב, מעבר אולי להיפגש עם חברים בשביל קצת צחוקים. וזה חבל, כי מבחינה מכנית באמת שהוא עושה הרבה דברים נכון והוא כל כך, כל כך יפה.

אבל בשורה התחתונה – חבל.

00:57:36 – Puyo Puyo Tetris – מחשב; $20

אין לי הרבה מה להרחיב עליו מעבר למה שאמרתי עליו ב״שורפים משחקים״ בעבר (וגם אז הפניתי בעיקר ל־סרטון ה־Let's Play שהקלטנו עבור גיימפאד על גרסת הסוויץ׳ שלו). אבל אני משחק בו לא־מעט בגרסת ה־ PC בשבועות האחרונים (הפלייסטיישן 4 שלי עזב אותי זמנית. 🙁 ), והוא עדיין נחמד מאוד, חוץ מבעיה אחת: למה אתם מניחים שאין לי גיימפאד? למה כל ההוראות שלכם מתייחסות למקלדת ועכבר ואין שום אפשרות לשנות את זה? אנחנו ב- 2018, לעזאזל! תכירו בגיימפאד שלי!

01:01:06 – #WarGames

01:02:12 – Woodways

01:04:52 – מערכת הקווסטים של פוקימון גו

01:08:12 – חדשות ודיונים

יקירת התכנית ניקול ויינשטוק פרסמה ממש היום כתבה במגזין Create שעוסקת בטקסט בו משחקים משתמשים כדי לתאר דרגות אתגר. קריאה מומלצת.

בהתחלה חשבתי שזאת בדיחת 1 באפריל, אבל הסיקור יצא יומיים אחר כך. מסתבר שלמרות שסבב ההרחבות של ACO הסתיים, יוביסופט לא מניחים את המשחק בצד בינתיים ומשיקים מערכת המכונה "לוח הבקרה לאנימוס" – מצב שמאפשר לשחקנים לשנות בערך כל דבר שהם רוצים במשחק, מכמות האויבים לאוצרות למהירות התנועה וכן הלאה. את הפרופילים הנוצרים אפשר לשתף עם שחקנים אחרים.

אחרי הסערה בכוס תה שעוררו "תיבות השלל" ב־Shadow of War החבר'ה במונולית' החליטו להסיר אותן מהמשחק. אפשר להיות ציני ולציין שאת הכסף מהמערכת הזאת הם כבר עשו; או שאפשר שלא ולברך אותם על ההחלטה; וגם שאפשר לציין שמי שנהנה מהמשחק נהנה ממנו גם עם תיבות השלל ולא הרגיש שמישהו מכריח אותו להוציא כסף.

סרגי גליונקין הוא המפתח שעומד מאחורי SteamSpy, אתר הנתונים הגדול שסורק את הנתונים הפומביים של Steam. סרגיי גם מוציא מפעם לפעם ניתוח של הנתונים האלה, והפעם הוא אומר שמשחקים הנמכרים במחיר $20 הם בעלי נתח הרווחים הגדול ביותר ב-2017. עוד נתון מעניין הוא הרווח למשחק כדי להיכלל ברשימת "2,000 הגדולים" בסטים הוא $150,000, נתון שנשאר יציב בין 2016-2017.

ידיעה מהשבוע החולף על הגעתו של המשחק Got Eater 3 גם למחשב האישי. בד"כ הייתי מתעלם מהידיעה אילולא הזכרנו בשבועיים האחרונים משחקים יפנים שעושים את דרכם למחשב בקצב הולך וגובר, ואילולא God Eater 2 בדיוק היה ב־Humble Monthly ונחשפתי לראשונה לקיומה של הסדרה.

בפינת "תאריכי ההשקה למשחקים שאנחנו מחכים להם": Jurassic World Evolution יגיע אלינו ב־12 ביוני; Marvel's Spider-man החדש יושק לפלייסטיישן ב־7 בספטמבר.

איכשהו תמיד יוצא שעם תכנית חדשה של הפודקאסט מוכרז גם גיבור חדש של גיבורי הסערה, והפעם דקרד קיין! וזאת לא בדיחה.

01:24:56 – צפיות לעתיד

עידן: עוד Far Cry 5! עוד Into the Breach! לא כל כך יודע מה מעבר לזה, אבל אני רוצה לחזור למשחק ה- Legend Iron Man שלי ב- XCOM 2

אביב: בינתיים יושב חזק על ני נו קוני. התחלתי לראות את FF15 וגם Xenoblade Chronicles 2 בערוץ של Cohh כי כנראה עדין אין לי מספיק JRPG בחיי.