שורפים משחקים: פרק 8.17 – מוטציות מתות פעמיים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו בודקים את כמה מהמשחקים החמים ביותר של התקופה האחרונה, Mutant Year Zero, משחק התפקידים הטקטי; ו־Sekiro, המשחק החדש מיוצרי סדרת Dark Souls. בנוסף, קצת VR ומשחקי לוח.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 157 – הוקלטה בתאריך 18/04/2019

משתתפים: עידן זיירמן, גיא ביטון ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

02:43 – Mutant Year Zero: Road to Eden – מחשב; $35

אקסקום־לייק בעולם פוסט־אפוקליפטי שבו אתם שולטים בחזיר וברווז מוטנטיים שמשתמשים בנשק חם? Sign me up!

אבל האמת היא ש־Mutant Year Zero הוא לא בדיוק XCOM, ולקח לי קצת זמן להתרגל לזה. הניסיון הראשון שלי לשחק בו (ברמה קשה! כי אני כזה תותח XCOM! תראו אותי! תראו כמה שאני תותח ב־XCOM!) לא הסתיים יפה (האם אני… לא כזה תותח?). אחרי סבב התייעצות קצר ב־Working Gamers הבנתי שקצת זלזלתי בחלקים שמבדילים אותו מ־XCOM, והתחלתי משחק חדש, שהלך הפעם הרבה יותר טוב.

ב־Mutant Year Zero אין רצף של משימות סמי-אקראיות שנזרקות עליכם. מה שכן יש בו זה עולם, רציף ושלם, עם אויבים שנקבעו מראש שמפוזרים על המפה. התנועה בעולם היא חופשית, וכוללת אלמנטים של התגנבות, ומאפשרת לכם להכנס למצב ״קרב״ מבוסס תורות בכל פעם שיש אויב בטווח הראייה שלכם. זה בעצם משחק התגנבות. רק שבמקום לתת לאויבים שלך מכה בגב, אתם תוקפים אותו בממשק טקטי מבוסס־תורות.

כשמתייחסים אליו בתור משחק התגנבות עם קרבות בסגנון XCOM ולא בתור, ובכן, XCOM – זה עובד הרבה יותר טוב. הטקטיקה מעניינת, הסיפור נחמד, הדמויות משעשעות, ה־Exploration של העולם מספק. רק צריך לבוא אליו עם הציפיות הנכונות.

בקיצור אני מסכים עם זיירמן כמעט לגמרי ושיחקתי בו הרבה פחות. ואני לא תותח אקס קום.

גיא

15:15 – Sekiro: Shadows Die Twice – מחשב; פלייסטיישן 4; $60

המשחק החדש של from software, שאני אישית סולד מאוד מהמשחקים שלהם, אני לא אוהב את תרבות הgit gud בכלל, אבל אוקיי המשחקים לא אשמים בזה זאת סתם אנקדוטה שלי על הדרך. אבל בכל מקרה אני לא אוהב משחקים קשים במיוחד, אני לא אוהב לסבול מאתגר (בטח לא כזה, אם כבר משחקי חידות קשים או פלטפורמרים מאתגריים הרבה יותר מעניינים אותי).

בעבר ניסיתי גם את Bloodborne וגם את Dark Souls 2. על שניהם החזקתי 5 שעות ושעתיים, בקצרה זה לא היה בשבילי, חוסר ההבנה של מה או איך אתה צריך לעשות משהו, חוסר ההסבר של כל מכניקת משחק, האתגר המוגזם דחו אותי ולרוב נטשתי אותם מהר מאוד. סקירו אחר, אני כבר סוגר עליו 8+ שעות ונהנה מאוד.

סיימתי את האזור הראשון (כלומר הרגתי בוסים ומיני בוסים וווואוו!) והוא משחק כיפי, ראשית הוא הרבה יותר נחמד לשחקן, הוא מוביל אותך בהתחלה והוא הרבה יותר ברור, הוא דואג להסביר לך את המכניקות שלו, הוא הרבה יותר קצבי הדמות שלך זריזה, היא יכולה לקפוץ ולעוף קדימה עם הגראפל הוק שלה. המכות שלה מהירות וחדות והקצב מרגיש משמעותית יותר טוב מהמשחקים האחרים של החברה. הוא כמובן נראה מדהים אפילו על ה־ps4 הפושטי שלי, האווירה והאזורים מדהימים ואתה ממש מרגיש שאתה בעולם של סמוראים.

אבל כן הוא עדיין קשה, ממש ממש ממש ממש קשה. ומתסכל לפעמים ומעייף ואני לא חושב שאמשיך לשחק בו עוד הרבה או שאסיים אותו. אבל לכל מי שרצה לנסות וקצת חשש עד כה הוא מרגיש הרבה יותר מזמין ממשחקי העבר של from software.

עידן

26:41 – The Elder Scrolls: Blades – מובייל; חופשי

אני לא בטוח מה המשמעות של ״Early Access״ כשמדובר במשחקי מובייל שכל הזמן מתעדכנים בתוכן ופיצ׳רים חדגשים בכל מקרה, אבל יאללה, הלכתי לראות מה הקטע של The Elder Scrolls: Blades.

ובכן, מדובר ב־Dungeon Crawler די סטנדרטי. אתם הולכים במבוך, נלחמים במפלצות בממשק שמבוסס בעיקר על תזמון נכון של התקפות והגנות, מקבלים loot וזהב, חוזרים לעיר, משתמשים ב־loot ובזהב בשביל לשדרג את הציוד שלכם ואת העיר (מה שמאפשר לשדרג אפילו יותר את הציוד שלכם!). המותג של "The Elder Scrolls״ אמור לרמז על שני דברים: עלילה אפית רחבת-היקף ועולם פתוח גדול. העולם הפתוח לא קיים באמת. כל מה שיש לכם ב־Blades זה רק את העיר שלכם, ואתם יוצאים משם ל״מבוכים״ סגורים ולא מסתובבים בעולם שמחבר ביניהם. מעבר לזה, המבוכים בנויים בתבניות שמתחילות לחזור על עצמן די מהר ייתכן שהעלילה מפצה על זה, אבל בינתיים לא יצא לי לראות הרבה ממנה ולא נפלתי ממה שכן ראיתי.

אבל חייבים לתת לו את הקרדיט מבחינת Production Values. המשחק נראה ממש ממש טוב בתור משחק אנדרואיד, מגיב טוב, ומרגיש שלם למדי למרות שהוא לכאורה ״Early Access״. וכמובן, יש לו את הפיצ׳ר quality of life הכי טוב אי-פעם: אפשרות לשחק אותו על portrait mode. בקיצור, חביב מאוד, אבל נראה לי שקצת מיציתי אותו ושאני בעיקר מחכה לנסות אותו שוב בגרסת ה־VR.

29:45 – Terraforming Mars: Turmoil – לוח; מימון המונים

ההרחבה החמישית של Terraforming Mars, שנקראת Turmoil, עלתה לקיקסטארטר. ההרחבה עצמה נראית מעניינת אבל מורכבת (מהסוג שפחות מעניין אותי בשביל Terraforming Mars כרגע, אבל מילא), אבל החלק המוזר פה זה – קיקסטארטר? באמת?

זה לא חברה קטנה שאין לה מזומנים בשביל להוציא את המשחק הראשון שלה. זו גם לא חברה שכבר עשתה כמה קיקסטארטרים מוצלחים אבל עדיין בונה על הזמנות מוקדמות בצורת קיקסטארטר בשביל להוציא את המשחקים הבאים. זו גם לא חברה שצריכה את הפרסום שמגיע עם קיקסטארטר. זה פאקינג Terraforming Mars. הוא מפלצת. הוא מדורג במקום הרביעי ב־top 100 של BGG.

אז… זה מוזר. מה שאפילו יותר מוזר זה כמה שהם לא היו מוכנים לזה, למראית עין. היה להם יעד גיוס של 20 אלף דולר שהם עברו בתוך משהו כמו שעתיים (אני לא יודע בדיוק כמה, אבל הם אספו 370 אלף דולר ביום הראשון). היום אנחנו כבר ביום השלישי, והם עדיין לא חשפו stretch goals (יש להם כל מיני פרומואים שיהיו בבקופסה שמראש תוכננו להחשף בקצב של אחד ליום, והם חושפים אותם – אבל הם גם טענו שיש להם Stretch Goals! איפה ה־Stretch Goals?!). העליתם הרחבה של Terraforming Mars לקיקסטארטר! מה ציפיתם שיקרה?

36:00 – Angry Birds VR – מחשב; $15 (VR)

זה Angry Birds… אבל ב־VR! לא, באמת, זה כל מה שיש להגיד על זה.

כאילו, אפשר להגיד עוד כמה דברים, אבל רובם יהיו די מובנים מאליהם כשאתם חושבים על ״איך יראה Angry Birds ב־VR״. המסכים הם תלת-ממדיים. אתם מחזיקים את הרוגטקה ביד ומותחים אותה עם היד השני. זה מאוד חמוד וכיפי. זהו בערך. יש כאן איזשהו קטע עם אפשרות לעשות טלפורט בין כמה נקודות ולבחור מאיפה אתם רוצים לתקוף את המבנה, ויש כאן החלטה קצת מוזרה לתמוך ב־Room Scale למרות שתכלס זה אומר שככל שיש לך יותר Room ככה אתה יכול להתקרב יותר למבנה של החזירים ותכלס די לרמות. אפשר גם להגיד שכמו הרבה משחקי VR, הוא קצר למדי, אבל אפשר לשכור אותו מהחנות של Vive (ה־Viveport), שזה תכלס מה שאני עשיתי (עם ה־added bonus שקיבלתי חודש ב־Viveport חינם). וזהו. זה מה שיש להגיד.

40:32 – Civilization VI: the Gathering Storm, Kingdom Hearts 358/2 Days

לא ממש יהיה לנו זמן לדבר עליהם, אבל בקצרה: The Gathering Storm אחלה, הרבה יותר טוב מ־Rise & Fall, נותן לי כל מיני דעות מעוותות לגבי היעילות שבהתיישבות ליד הרי געש. Kingdom Hearts 358/2 בינתיים הוא החלקים הפחות מעניינים של Kingdom Hearts עטופים בממשק מוזר ופחות עלילה, אבל יש משהו נוסטלגי בלחזור לעולמות מ־Kingdom Hearts אפילו שהייתי בהם בפעם האחרונה לפני חודשיים.

45:59 – צפיות לעתיד

גיא: לחזור למלא משחקי סוויץ שמחכים לי (baba is you, golf story, guacamelee 2, super mario bros), להתקדם ב‏־MYZ, להיסגר על האם אני רוצה להמשיך עם Sekiro או שהתעללתי מספיק בעצמי.

עידן: להתקדם ב־Mutant Year Zero. להמשיך עם Civilization VI ו־Kingdom Hearts 358/2 Days (שלא דיברתי עליהם, אבל גם הם קורים!). להתחיל משהו חדש (אני קצת לוטש עיניים לכיוון Jurassic World Evolution). ללמוד סופסוף את החוקים ולשחק ב־Nemesis. אמרתי שאני אעשה את זה וזה לא קרה.

אביב: בתחילת השבוע נערך כנס מבוכים, בו אני מריץ שני משחקים – ואנור ופלאים. עד שהפרק הזה עולה ביותר שני, כבר חזרתי הביתה מהכנס 🙂 קניתי את Startup Company ואחזור עם רשמים.