שורפים משחקים: פרק 6.05 – בליזארדיאדה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מדברים על משחקים ישנים ונוסטלגיה; השנה החדשה בפתח של הרתסטון והמודל העסקי של המשחק; ההרחבה החדשה של WoW והבעיות בעלילת המשחק; ומשחקים נוספים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 105 – הוקלטה בתאריך 08/02/18

משתתפים: איתי אסף רייזמן-גרייף ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

00:02:26 – אנחנו רוצים להגיע למעמד Twitch Affiliate – וצריכים את העזרה שלכם! בתור התחלה, כנסו לערוץ הטוויץ ולחצו על כפתור הלב, למעקב אחרינו.

מה שחקנו לאחרונה?

איתי

00:13:29 – Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara – מחשב; $15

00:26:13 – Hearthstone – מחשב ומובייל; חופשי

ב־Hearthstone אנחנו מתקרבים לסופה של שנה. שנת הממותה תסתיים.

אם לסכם אותה, אני חושב שזו הייתה שנה מצוינת מבחינת המשחק, מבחינת הרחבות, האינטרנט טוען ש Journey to Un'Goro שבר שיאי מספר שחקנים פעילים, עם 70 מיליון שחקנים (שזה די מטורף אם לוקחים בחשבון שזה היה משחק שהוכן במקרה) אבל עבורי זו גם הזדמנות להעביר ביקורת על שנה שבה הייתה לי בעיה קשה עם החבילות המובילות וההשענות שלהן על קלפים אגדיים.

בליזארד שינו כיוון ביחס לקלפים האגדיים, כאשר במקום פשוט "קלף נורא חזק", שיכול אולי להשפיע על חבילה, הם יצרו קווסטים ואבירי מוות, שהם סוגים חדשים של קלפים שמעצבים חבילות סביבם. בכלל התחושה שלי הייתה שפשוט אי אפשר להגיע לרמה מסוימת של משחק בלי קלפים אגדיים, וזה מאוד חיזק את הביקורת של אחרים, שזה משחק יקר, שדורש ממך להוציא הרבה כסף כדי לשחק בו. לא בדיוק Pay to Win, ממש לא, אבל בהחלט Pay to Participate.

00:45:55 – World of Warcraft – מחשב; $20 לבסיס, $90 יחד עם ההרחבה הנוכחית + ההרחבה הבאה

לבסוף, World of Warcraft הגיע לסוף של העלילה שלו. האיום הקיומי על אזרות' הוסר, ולא ברור איך מתקדמים מכאן. התשובה של בליזארד מבאסת אותי; לאן מתקדמים? אחורה! חזרה למלחמה בין ההמון לברית.

אני לא אבקר הרחבה שעוד לא יצאה, כי זה מגוחך, ואני נהנה מהמשחק למרות שהוא "עתיק" – ועדיין. סיפורית זה מאכזב אותי. התאכזבתי כבר מהסיפורים בעבר (פנדריה זו הרחבה מזעזעת בעיניי, וCataclysm זו הרחבה שעשתה המון טוב למשחק ונהניתי לשחק בה, אבל סיפורית היא ממש טיפשית) אז אני לא חושב שזה יפגע בהנאה, אבל אני חושב שיש ליוצרים של המשחק הזה בעיה של בניית רקעים חדשים ושכבות חדשות של סיפור; הם חזרו שוב ושוב לאותה באר, אותן דמויות; יש בעיה חמורה בכך שאחת הדמויות הכי משמעותיות בהרחבה הזו היא דמות משמעותית מההרחבה של Warcraft 3.

זה לא מראה על בריאות. אז כן יש להם אתגר, ואני ממש לא בטוח שהם מסוגלים לעמוד בו.

01:04:42 – Massive Darkness – לוח; $120

מה שיחקתי לאחרונה? שיחקתי כמה משחקים של Massive Darkness. מאוד נהניתי. זה כמו מבוכים ודרקונים בקופסה בלי האלמנט של משחק התפקידים. מכירים Descent? אז כזה.

אם להתחיל למצב את עצמי בתור ה"גיימר הגרוע שרוצה שמשחקים יהיו קלים", יש הרבה ביקורת על המשחק שהוא קל מדי. מה זה אומר? שאחרי שאתה עובר שליש או חמישית מהמשחק, אין בו "אתגר" (עבור מובן מסוים של אתגר) ויש כל מיני הצעות לתיקון באינטרנט. אבל האם חייבים לתקן? למה בעצם? איפה ההנאה ממשחק בלי אתגר?

אביב

01:11:58 –  RollPlay: Court of Swords

מה שהתגלה כקמפיין משחק התפקידים המוקלט היחיד אחריו הצלחתי לעקוב בינתיים. אדם קובל (היוצר־השותף של עולם המבוך) מנחה מו"ד 5 לקבוצה של שלושה שחקנים קבועים – JP ושדרי טוויץ נוספים – אליהם מצטרף אורח מידי מספר מפגשים, במערכה ייחודית פרי יצירתו של אדם, אליה נוספים פרטי עלילה חדשים שנוצרים בשיתוף השחקנים, בסגנון עולם המבוך.

קשה לי להניח את האצבע בדיוק למה הקמפיין הזה מצליח לתפוס את תשומת הלב שלי כל כך. סגנון ההנחיה של אדם; החיבור לשחקנים אותם אני מכיר ממקומות אחרים; הרצינות בה הם לוקחים את המשחק (רוב הזמן); המשחק בסגנון לא מתפשר, בו נהרגות דמויות לעתים קרובות (לפחות עד שהצליחו להגיע לדרגה 3) – קצת אירוני, בהתחשב בכך שאני יודע שבעצמי לא הייתי נהנה לשחק בקמפיין שלהם, במיוחד כי הם עורכים קרבות טקטיים מלאים עם כלל החוקים של מו"ד 5 באמצעות Roll20.net, דבר שמעולם לא קרץ לי.

01:16:36 – Dwarven Forge: Wheel of the Wisp

פעמים בחודשיים בערך אנחנו מקליטים ב"על כתפי גמדים" פרק של חישול מערכה. מה זה אומר? זאת שיטה שנוצרה באופן פורמאלי בפודקאסט NPC Cast שנועדה עבור קבוצת המשחק ליצור יחד את המשחק שהיא רוצה לשחק. כל משתתף מביא אלמנט שהוא רוצה לראות במשחק – שנבחר מראש, בסוד – ויחד עוברים תהליך בו מנסים לשלב את האלמנטים הללו למשחק קוהרנטי ולהחליט האם יצרנו משחק בו אנחנו מעוניינים לשחק.

בעל כתפי גמדים בעברית הקלטנו כמה כאלה, וזאת גם הפעילות הנפוצה שלנו במהלך הקלטות בכנסים. בורסיה החדשה של הפודקאסט, באנגלית, זה חישול המערכה השני שלנו.

לא תמיד יוצאים לנו חישולי מערכה קוהרנטיים – כלומר, שיש בהם איזשהו הגיון בשילוב בין המרכיבים, שיוצרים משחק מעניין. וגם אם כן, לא תמיד אנחנו רוצים לשחק אחר כך במה שיצרנו, ממגוון סיבות (הנפוצה ביותר היא שאנחנו לא יודעים איזה שיטה תתאים כמו שצריך למשחק). הפעם הצלחנו לחשל מערכה שהיא גם קוהרנטית וגם היינו ממש רוצים לשחק בה!

01:18:15 – Best Fiends – Puzzle Adventure – מובייל ופייסבוק; חופשי

טוב, תקשיבו, התדרדרתי. אפילו בשביל "הפודקאסט לגיימר העצלן". כבר שבועיים שמה שאני בעיר משחק הוא משחק מובייל-קאזואל (אם כי אני משחק בו במחשב דרך Facebook Gamesroom). אין לי באמת משהו חדש להגיד על Best Fiends – עיצוב השלבים שלו ממשיך להיות נהדר, וגם אם אני נתקע על פאזל תריסר חזרות או יותר, כשאני פותר אותו אני מתמלא בתחושת הצלחה והשגיות.

מערכת האנרגיה של המשחק, שהוא שואל מכל משחק מובייל קאזואל אחר, לא באמת מפריעה. האנרגיה מתמלא יחסית מהר, וקבלתי הרבה שדרוגים בזמן ששחקתי כך שבמקום 10 האנרגיה שמתחילים איתם, יש לי כבר 18. וזה לפני שאנחנו מדברים על האירועים המיוחדים שיש במשחק, שיכולים לתת בין שעתיים ל-12 שעות של מצב VIP עם אנרגיה בלי מוגבלת. יוצא שבפועל, כל פעם שאני רוצה לשחק, אני יכול לשחק.

וככל שאני מתקדם במשחק אני מגלה עוד אפשרויות! מלבד השלבים המרכזיים, יש שלבי "קווסט" שאפשר להתקדם בהם בנפרד, ועושים דברים שונים, מוזרים ומעניינים עם המכאניקה שלו. תגידו מה שתגידו על משחקי קזואל, המפתחים של Best Fiends עשו עבודה נהדרת.

01:25:50 – חדשות ודיונים

העדכון החדש של הרתסטון שאיתי הזכיר, עם שינויים למערכת ה-Ranked ועדכונים לקלפים שונים.

המשחק החדש של יוצרי FTL בשם Into the Breach יושק בסוף החודש, 27 בפברואר. המשחק מתואר הכי טוב כשילוב בין XCOM ופסיפיק רים, עם קרב מבוסס תורות של רובוטי ענק נגד מפלצות חייזריות.

אחד המשחקים המוזרים שזיירמן התלהב מהם, Puyo Puyo Tetris, יושק למחשב גם הוא ב-27 בפברואר. טטריס אמרתם? אביב שם.

משחק ההישרדות The Forest יוצא מגישה מוקדמת להשקה מלאה בחודש אפריל. שווה לשים לב אליו כי בדומה לסאבנאוטיקה, מדובר במשחק הישרדות/בנייה עם קו עלילה בתוכו, ודי מעניין.

מבט של גיוס בקיקסטרטר של משחקים בשנת 2017. יש פחות פרויקטים של משחקים, אבל הם גייסו יותר כסף ב-2017 מאשר בכל שנה קודמת. שימו לב שקטגורית "Games" כוללת גם משחקים שולחניים ולא רק ווידאו.

01:26:20 – צפיות לעתיד

איתי: מחכה לגלות את המטא החדשה של הרתסטון.

אביב: נכון לזמן שידור התכנית, נערך למחרת מפגש משחק של מערכת חורש האפר שאני מנחה בוואנור; המפגש מלהיב במיוחד כי עברנו ציון דרך משמעותי במערכה שדברים הופכים להיות ברורים יותר, ואנחנו גם עוברים להרפתקה חדשה, אחרי סגירת קצוות במפגש הקודם.