גורלנו נחרץ (פרק 5.19) – Destiny 2

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע חוזר לתוכנית נבות רם שמספר על חווית המשחק מרובת המשתתפים ב-Destiny 2 וגיבורי הסערה. אביב ממשיך להתעלל בשכפולים של "לא כולל חמצן" וקפץ לנסות את ריצת המבוך של הרתסטון.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 99 – הוקלטה בתאריך 21/12/17

משתתפים: נבות רם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

סקר המאזינים – השיבו לסקר כאן.

תוכנית ה-100 – תשודר ב-25 בדצמבר (וכך תשלב גם 100, גם סוף שנה וגם כריסמס); יש אירוע בטוויץ.

מה שחקנו לאחרונה?

נבות

Destiny 2 – מחשב; $60

אז הלכנו לשחק Destiny 2, יהיה מגניב חשבתי – ראיתי סרטונים יפים מאוד, קלקלתי לעצמי את העלילה בעזרת לראות את סרט העלילה של המשחק באינטרנט (ספויילרים לא מפחידים אותי!) – ונהניתי מהגרפיקה.

תנו לי לעצור כאן רגע. הגרפיקה של Destiny 2 מרהיבה. היא מרהיבה פי חמש כשקולטים שהמשחק מרונדר בזמן אמת מול רשימה לא קצרה של שחקנים בכל רגע נתון וממשיכה להיות חלקה כמו חמאה ולרוץ נקי. אפס מהבאגים שעשו לי את Andromeda Multiplayer מרגיז כל כך לפעמים. האויבים יפים, עם התקפות מרשימות, המשימות זוהרות והנופים מהממים. השילוב של הטכנו-פנטזיה שגונב אלמנטים מכל מיתולוגיה בשזירה נעימה ומעניינת בהחלט גורם לאומנות להיות הצד החזק ביותר של המשחק לטעמי. הוא מהמם.

אבל מה עם המשחק עצמו? זהו, כאן זה תופס אותי בהפתעה. Destiny 2 הוא FPS בסיסי יחסית – אין הרבה יכולות מיוחדות – סה"כ תשע מקצועות שההבדל המרכזי ביניהם הוא בעיקר ב-Special Ability של הקלאס. עץ הכשרונות מאוד מקובע – לכל קלאס יש שני גושים של כשרונות שרק אחד יכול להיות פעיל בכל רגע נתון. שלושה כלי נשק על הדמות – ראשי, משני ומיוחד. הראשי והמשני די קלאסיים – רובים ואקדחים. המיוחדים נוטים להיות או פיצוצים גדולים או נשקי קרב מגע כמו שוטגאנים וחרבות (למה חרבות צריכות תחמושת? אני לא בטוח).

וכאן זה נגמר בערך. תירו ביריב עד שהוא מת, תשמרו על מוביליות ותרכזו אש. עיקר התוכן של המשחק נמצא בדרגה 20 (הדרגה המקסימלית כרגע של המשחק) – וגם התוכן הזה נוטה להתרכז ב'לך לשם ותרצח עשרה כאלו'. יש אירועים פומביים שמזרימים קצת דם למשחק, כי הם דורשים עבודת צוות. לא כי הם קשים, אלא כי לדמות יחידה אין מספיק כוח אש כדי לסיים אותם לבד.

ו'לא קשה' היא הביקורת המרכזית שלי על המשחק. למות זה פשוט, אבל חוזרים לתחייה תוך בערך חמש שניות, עשרים שניות במקרה הקשה. אין לזה שום אימפקט, אין לזה שום הגבלה. המשחק הופך לפשוט Shoot, Kill, Die, Repeat בלי אפקטים מיוחדים. הוא לא הציב אף לא אתגר סביר אחד (למעט קצת קפיצות פלטפורמה שמשום מה מופיעות בחלק מהשלבים) – הסיפור עצמו לא מרתק מאוד, למרות הניסיון לתת קצת אופי לאויב המרושע.

בסופו של דבר זה משחק מאוד קאזו'אל. יכול להיות שלזה כיוונו היוצרים, אבל האווירה הדרמטית והניפוח המלודרמטי של הדמויות לא מתיישב עם הקושי של המשחק וזה פשוט… לא מתגמל מספיק. מסתבר שגרפיקה ואפילו סיפור לא מספיקים כדי לפצות על משחקיות בינונית לכל היותר. Andromeda עשו את זה הרבה יותר טוב, רק שהטכנולוגיה שלהם למולטי-פלייר והגרפיקה נחותים בהרבה.

Heroes of the Storm – מחשב; חופשי (מיקרותשלומים)

אין המון מה להגיד שלא נאמר כבר על ה-MOBA של Blizzard, אבל הם יודעים לעשות משחק יפה ומעניין. בהתחלה מאוד התרגזתי מהמשחק הזה, כי ציפיתי למשהו פשוט ללמידה… וזה לא. זה לא פשוט. זה לא קל למישהו שמעולם לא שיחק בדברים הללו והתחושה המבאסת של להתחיל משום מה עם גיבור Support מותיר תחושה עמוקה של חוסר יכולת.

אבל היתרון הגדול של המשחק הזה בשבילי הוא שזה נועד למשחק עם חברים וזה מקל על זה. אז התחלתי לשחק עם חברים. בניגוד למשחק הקודם (Destiny 2) – למשחק עם חברים יש משמעות הרבה יותר רצינית מאשר הגדלת נפח הנזק שהקבוצה גורמת. צריך כמה עשרות משחקים כדי להתחיל להעריך בדיוק עד כמה שיתוף פעולה מדויק, קריאה של פעולות היריב, מודיעין וטקטיקה משחקים בפורמט הזה. מאוד מאוד מעניין ומקיף.

אלף אלפי שילובים, וגם המפות השבועיות מתחילות לספק אתגר ועניין . כל הכבוד, שמח שנחשפתי לעולם הזה – שאולי אין בו המון עומק משחקי (בכל זאת, אותו קונפסט משחקי כמעט בכל מפה) – אבל רמות הניואנסים האפשריים כל כך עמוקות ששואפים לאינסוף ברמות הדיוק שאפשר להיכנס אליהן. וכמובן, יש את הסקינים ושאר ה-Vanity שרק מעמיקים ומשעשעים את המשחק.

אביב

Oxygen Not Included – מחשב; $25 (גישה מוקדמת)

Ancient Planet – מחשב; $4

Solitarica – מחשב; $10

Hearthstone: Dungeon Run – מחשב; חופשי

חדשות ודיונים

החלה מכירת החורף של Steam.

אנחנו בדרך כלל לא מכניסים ידיעות על השקת משחקים לחדשות, אבל הפעם מדובר במשהו מיוחד: Bridge Constructor Portal, קרוסאובר בין משחק בניית הגשרים ל… משחקי פורטל. הוא הושק למחשב ולמובייל.

יוצרי הסרטים הדוקומנטרים Noclip המסקרים את תעשיית המשחקים הוציאו השבוע סרט בן שעה המסקר את תהליך הפיתוח של המשחק Horizon Zero Dawn ואת השינויים שעברו על המפתחת, Guerrilla, בתהליך.

אתר Nexus Mods שמאכסון מודים לעשרות משחקי מחשב שונים (וגם נותן מנהל מודים נוח לשימוש) מתכוון להשיק מודל תרומות חדש שיתגמל מפתחי מודים. במודל החדש, האתר יצור מאגר תרומות שיבנה מבסיס שהאתר עצמו מעניק (עד $10,000), אליו יתווספו תרומות הגולשים מידי חודש. התרומות יתחלקו בין היוצרים על בסיסי הורדות ייחודיות של המודים.

בעבר נתתי כמה המלצות לתכנית Dropped Frames, שאחת הבעיות הייתה שהיו שודרה ב-Twitch ו-Youtube. עכשיו יש להם גרסת אודיו ב-RSS, כמו פודקאסט אמיתי.

צפיות לזמן הקרוב

נבות:  ללמוד לעומק את HoTS ולהמשיך לשחק עם חברים. ת'כלס, יש לי ארבע קמפיינים על הראש ושני לארפים על האש. אין לי זמן לדברים מורכבים יותר. אגדתא.

אביב: בינתיים אני ממשיך לחרוש על "לא כולל חמצן", לא יודע אם יצא לי להתחיל משחק חדש בקרוב.