שורפים משחקים: פרק 5.18 – סעודה עם דרקונים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ערן ניהול דוכן בכנס המשחקים הבריטי Dragon Meet, ממליץ על ההרחבה החדשה של Hearthstone וניסה את משחק הטקטיקה Hard West. אביב חולה, בדק את הבטא של Dauntless ואת משחק הניהול המגניב לא כולל חמצן.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 98 – הוקלטה בתאריך 14/12/17

משתתפים: ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

סקר המאזינים – השיבו לסקר כאן.

תוכנית ה-100 – תשודר ב-25 בדצמבר (וכך תשלב גם 100, גם סוף שנה וגם כריסמס); יש אירוע בטוויץ.

מה שחקנו לאחרונה?

ערן

Dragonmeet – כנס

Hearthstone: Kobolds and Catacombs – מחשב ומובייל; חופשי (מיקרותשלומים)

Divinity: Original Sin 2 – מחשב; $45

Hard West – מחשב; $20

Idle Champions of the Forgotten Realms – מחשב; חופשי

אביב

גרסת הדפוס למהדורה המחודשת של ואנור זמינה לרכישה לציבור הרחב.

Dauntless – מחשב; בטא סגורה

לפני כמה חודשים קבלתי גישה לבטא הסגורה של Dauntless אבל רק השבוע נכנסתי קצת לסדוק אותו. זהו משחק שבסופו של דבר יהיה חופשי וכרגע אפשר לקבל את הבטא דרך חבילת Founders או אם מישהו אחר שקנה נותן קוד בטא.

בדרכים רבות, Dauntless הוא גרסת אינדי של סדרת Monster Hunter, עליה יצא לי רק לשמוע ולא לשחק, כי כל המשחקים עד היום יצאו לקונסולות שאין לי (יש גרסה של אחד מהם ל-3DS, שלא בדקתי). המשחק הבא בסדרה, Monster Hunter World, יוצא ממש בינואר הקרוב לקונסולות הגדולות ובתאריך לא ידוע בהמשך, ייצא גם למחשב.

במשחקים האלה אתה משחק דמות עם סט של כלי נשק ענקיים שיוצאת לחסל מפלצות ענקיות עוד יותר, לפרק אותן לחתיכות ולבנות מהחתיכות האלה ציוד טוב יותר. בעוד Monster Hunter מציג שלבים פתוחים, ב- Dauntless יש עיר באה השחקנים מתארגנים ואז "מונחתים" לאיים עליהם נמצאים הקרבות – כשאפשר לצאת לקרבות לבד, או בקבוצה, ולמיטב הבנתי הקרבות המתקדמים יותר מחייבים קבוצה. זה קצת כאילו לקחו Raid Bosses של משחקי MMORPG ויצרו סביבם משחק.

בינתיים בחצי שעה ששחקתי הרגתי את מפלצת הטוטוריאל והשלמתי את סט ההכרות של הקווסטים. מוקדם מכדי לשפוט את המשחק, ואחרי הכל הוא עדין בשלבי בטא – ורואים את זה. לא מדובר על "בטא" שהיא בעצם דמו, אלא על שלבי פיתוח אמיתיים של המשחק, שבברור לא מלוטש ועם חלקים חסרים. למשחק יש בעיות ביצועים, השליטה לא מרגישה חלקה, הממשק זקוק לעוד הרבה עבודה.

אבל הקושי העיקרי שלי עם המשחק קשור ללב המשחקיות שלו. הקרבות ב-Dauntless, כמו גם Monster Hunter, נועדו לקחת הרבה זמן, לדרוש אסטרטגיה וטקטיקה מוגדרת. את המפלצת הראשונה לקח לפחות 20 דקות להביס, והחוויה לא הייתה ממש מהנה. אני נותן את כל חמת הספק שאפשר, כי המשחק עוד בפיתוח, אבל אם הקרב הראשון שהמשחק זורק לפניך, שאמור לא רק להציג לך את המכאניקה אלא לשאוב אותך פנימה, לא מעניין – יש כאן בעיה. ואולי זאת רק בעיה שלי.

  • בדיוק השבוע יצא הדמו של MHW, עליו מדברים בפרק השבועי של Dropped Frames.

Oxygen Not Included – מחשב; $25 (גישה מוקדמת)

"לא כולל חמצן" הוא אחד המשחקים החדשים של Klei, הידועים לטובה ממשחקים כמו Don't Starve, Mark of the Ninja ו-Invisible Inc. המשחק נמצא בגישה מוקדמת מחודש מאי השנה, וכבר מספק ערך מצוין למחיר הקנייה, עם עדכונים חדשים שיוצאים מידי חודש.

ONI הוא משחק ניהול-הישרדות בדומה ל-Rimworld או Banished, עם טוויסט ייחודי: במקום לצפות בו במבט עליון, למשחק זווית Side Scrolling Platfirmer. מה שהופך אנכיות לאלמנט חשוב מאד בניהול המשחק. יחד עם הזווית הייחודית, האלמנט המשחקי הראוי לציון מגיע משם המשחק – חמצן.

למשחק מערכת חכמה של אינטראקציה עם גזים שכוללת הפרדה של חמצן, פחמן דו-חמצי, מימן וגזים אחרים, כל אחד מהם נוצר בתהליכים שונים ונע בצורה שונה – כלומר, חמצן עולה למעלה, בעוד CO2 יורד למטה. הפיזיקה של הגזים מחייבת את השחקן לקחת בחשבון איך לבנות את הבסיס שלו כך שלמתיישבים העובדים יהיה חמצן בקומות העלויות, בעוד שאפשר (בד"כ) לתת לקומות התחתונות להתמלא ב-CO2 בלי יותר מידי בעיה.

נוזלים הם עוד אלמנט שממודל בצורה פיזיקלית יחסית, עם כיסים של מים שצריך להיזהר לא לחפור כדי שלא יציפו את שאר הבסיס. המים וייצור החמצן המבוסס על אצות, הם המשאבים החשובים ביותר בתחילת-ואמצע המשחק, וניהול נכון שלהם הוא המפתח להישרדות הבסיס, יחד עם ייצור חשמל סדיר.

ככל, תחילת-ואמצע המשחק גם במצבו הנוכחי הם עניין מאתגר, שהצריך עבורי 3-4 ניסיונות לארגן נכון ובצורה חכמה כדי לשמור על בסיס מאוזן לאורך זמן. וגם זה תלוי במידת מה במפה האקראית שהמשחק יוצר עבורך ושעלולה להכיל מעט מידי מים, אצות ומשאבים אחרים.

כמו Rimworld לפניו, בצורתו הנוכחי יש מעט מאד סיבה להמשיך לשלבים המאוחרים של המשחק. ב-Rimworld לפחות יש סוג-של סיפור דינאמי שדוחף אותך קדימה וזורק עליך איומים והזדמנויות חדשות, אבל גם שם בגרסאות האלפא המוקדמות היית עובר נקודה בה הבסיס שלך היה מאוזן ולא הייתה סכנה מוחשית לדאוג ממנה.

זאת גם הנקודה שבה נמצא "לא כולל חמצן" היום. המשחק כולל המון מערכות שונות ופסי ייצור מעניינים שאפילו להקים אותם יכול להוות אתגר בפני עצמו, אבל בלי שום לחץ חיצוני שמחייב אותך לעשות את זה. מי שקונה ומשחק כרגע ב-ONI עושה את זה בשביל ההנאה שבחקירה העצמית.

חדשות ודיונים

אתר התמיכה ביוצרים Patreon הודיעו השבוע על שינוי למודל העמלות התשלומים שלו, ועורר סערה ברשת. ממש אתמול בלילה הם הודיעו על ביטול השינויים וחשיבה מחדש על המודל.

החלה מכירת החורף של GOG.

פורסם וידאו המסביר ומרחיב את השינויים שנכנסים ל-Heroes of the Storm בעדכון הקרוב שהוכרז בבליזקון.

חברת Ubisoft הודיעה על דחייה בהשקה של שלושה משחקים: Far Cry 5 ו-The Crew 2 ומשחק נוסף שטרם הוכרז. בהודעה נאמר שלאור הניסיון של החברה בתהליך פיתוח ארוך יותר של Assassin's Creed Origins והתמיכה במשחק לאחר ההשקה, הם נותנים לצוותים שלהם עוד זמן לעבוד על המשחקים.

חברת Platinum הכריזה השבוע על פיתוח Bayonetta 3 וכן המרה של המשחק השני בסדרה לפלטפורמת ה-Switch. אסטרטגיה דומה שימשה את החברה בפיתוח של Bayonetta 2 שיצא ל-WiiU יחד עם המרה של המשחק הראשון בסדרה.

היוצרים של משחק הקואופ החדש A Way Out הידועים בזכות המשחק Brothers, הודיעו השבוע שיהיה ניתן לשחק בו בשני שחקנים עם עותק בודד, גם אונליין. בניגוד למשחק הראשון שלהם שהיה מיועד לשחקן בודד ששלט בשתי דמויות, את המשחק החדש נדרש לשחק עם שני שחקנים והמודל הזה נועד להקל על כך.

חישול מערכה בפודקאסט באנגלית.

צפיות לזמן הקרוב

ערן: לא משחק כלום!

אביב: חבר שרכש את ה-Yogcast Jingle Jam ולא ממש מעוניין ברוב המשחקים שבו נתן לי את Ancient Planet, משחק Tower Defense שנראה ממש טוב.