שורפים משחקים: פרק 3.07 – לחלק באפס

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. השבוע עידן זיירמן מצטרף לאביב לחלוק ממחשבותיו על רקיע ההפקר, משחק דאוס אקס החדש וגם על הפלייטסטינג להרחבה החדשה של משחק הלוח XCOM. אנחנו גם חוזרים לפינה האהובה, אביב מנסה משחקים ישנים שכולם כבר שחקו בהם.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 47 – הוקלטה בתאריך 30/08/2016

משתתפים: אביב מנוח ועידן זיירמן.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

עידן:

  • מחשב חדש! בערך.
  • No Man's Sky – אחרי כמה וכמה התחלות מחדש, התחלתי משחק מחוסר-בעיות ואני מאוד נהנה ממנו. חפרתי עליו בלי סוף בפרק האחרון של גיימפוד, אבל זה מסתכם בזה: זה המשחק שהיחס בין כמה שהוא פגום לכמה שאני אוהב אותו הוא הכי קיצוני שאני זוכר בתקופה האחרונה. יש לו בעיות רציניות בעיצוב, הוא לא לגמרי יודע מה הוא רוצה להיות וגם אם כן – הוא לא לגמרי יודע איך להגיע לשם. יש לו בעיות ביצירה הפרוצדורלית של העולם והמון דברים ששוברים את יכולת הסיספונד שלי… אבל יש לו game loop ממכר והפלאף שלו עובד ומספק רקע להמון סיפורים שברור לי שמתקיימים כמעט אך ורק בראש שלי, אבל זה מספיק לי. כמו כן, חסרת חשיבות ככל שתהיה, תחושת הגילוי – מרגשת. יש לי ת'רד מתעדכן ב- Working Gamers שמספר על חווית המשחק שלי.
  • Lovers in a Dangerous Spacetime – משחק קו-אופ לשחקן אחד (אבל למה שתרצו את זה) עד ארבעה שחקנים, בו השחקנים טסים בחללית במטרה לאסוף ארנבונים שידביקו מחדש את רצף הזמן-חלל וימנעו מכוחות ה- Anti-Love לפלוש ליקום שלהם. יש לחללית כמה מערכות: ארבעה תותחים (כל אחד מכוון לרביע אחר), מנוע, מגן, תותח Yamato ומערכת מיפוי – אבל כל שחקן יכול להפעיל רק מערכת אחת בכל רגע נתון, וזה כאוטי ומצחיק וחמוד מאוד.
  • Deus Ex: Mankind Divided – אני רק בהתחלה שלו, אבל עושה רושם שהוא כל מה ש- Deus Ex צריך להיות. חוץ מהקטע הזה של "להיות עם עלילה טובה ודמות ראשית שאני מסוגל לסבול", אבל את זה אף משחק מאז המשחק הראשון לא הצליח לעשות, אז יכול להיות שסתם יש לי ציפיות מוגזמות.
  • XCOM: Evolution – חבילת ההרחבה למשחק הקופסה של XCOM. לא שיחקתי בה השבוע, אבל שיחקתי באלפא שלה ורק בג'נקון האחרון היא נחשפה, אז רק עכשיו אני מסוגל להגיד עליה משהו… ו- FFG חשפו די הרבה פרטים עליה, אז אני מניח שאני יכול לדבר על רוב המכניקות בלי בעיה. זו הרחבה שמוסיפה גם עוד אתגר וגם עוד צעצועים חדשים לשחקנים, אבל לא כל האלמנטים שלה מוצלחים באותה המידה, ובסופו של דבר, הבעיה העיקרית שלי איתה היא שהיא מוסיפה יותר צעצועים לחייזרים שנלחמים נגד XCOM מאשר ל- XCOM, וחלק מהחסרונות של המשחק (למשל, התפקיד הבעייתי של ה- Central Officer) נותרו על כנם. בכל זאת, לשחקנים שמיצו את XCOM, זה יכול להיות מצוין.
  • פוקימון גו: דיברתי פה על פוקימון גו? בכל אופן, עדיין משחק בפוקימון גו. בשלב של המשחק שאני נמצא בו הבעיות שלו ב- endgame מתחילות לבלוט יותר, אבל עדיין כיף גדול לשחק בזה עם אנשים, ואני עדיין נדהם מההיקף שלו בתור תופעה תרבותית.
  • Release! משחק קלפים של חברה לפיתוח תוכנה. זה… מעניין.

אביב:

  • Borderlands 2 – מחשב; אפשר לקנות את מהדורת GOTY ב-8$.היום בפינת "אביב מנסה משחקים ישנים שהיו ממש מוצלחים והוא לא הגיע אליהם". לפני שנתיים, ערן הקליט סדרת let's play עם דסי, אשתו הנהדרת. הם שיחקו בבורדלנדס וערן הדגיש את המאפיינים העיצוביים של המשחק. נסיתי לשחק לפני זה במשחק הראשון בסדרה, ולא כל כך התחברתי אליו. אז כשיצא השני, למרות ששמעתי עליו הרבה, לא ממש נסיתי. עד השבוע כשפתאום בה לי לשחק איזשהו משחק יריות שיעביר לי כמות טובה של זמן, והחלטתי לשחק בורדרלנדס 2.תשמעו, זה חתיכת משחק כיף! מישהו תיאר את זה בפייסבוק בתור "דיאבלו מגוף ראשון, עם רובים", וזה בהחלט זה. זה המון שלל בכל מקום, והמון אויבים עם וריאנטים ויכולות שונות. וכמה סוגי רובים שונים שיכולים להכיל שלל יכולות מיוחדות ונזק אלמנטלי בעל השפעות מיוחדות. וכלי רכב! ומשימות צד, והכל. על תחילת המשחק קבלתי רובה צלפים, ואת השעות הראשונות העברתי במציאת המקום הגבוה ביותר שאני יכול, והורדת ראשים למפלצות.יש לו קצת בעיות. נגיד, איפה ה-town portal? יש נקודות מסע מהיר בין אזורים במפה, אבל אם אתה תקוע באיזשהו "מבוך", אתה צריך למצוא את היציאה לבד, וזה מעיק במיוחד כשאתה מגיע לאותו האזור כמה פעמים למשימות שונות. חוץ מזה יש לו קצת בעיות בגיאומטריה של השלבים, מלא פעמים יוצא לי ללכת אחורה באמצע קרב ולהיתקע על חלקים בשלב, אפילו דברים כמו מדרגות, שבמשחקי יריות אחרים היו נותנים לי לטפס תוך כדי הליכה אחורה. זה מציק בקרבות פרועים עם כמה עשרות אויבים שמגיעים מכל הכיוונים.אין נזק נפילה! זה הדבר הנהדר ביותר במשחקי מחשב אי פעם. האסתטיקה של Cell Shading נראית טוב אפילו 4 שנים אחר כך. אם מתקרבים ממש למודלים רואים שהטקסטורות ברזולוציה נמוכה, אבל במרחק סביר אי אפשר לשים לב.
  • Deus Ex: Mankind Divided – מחשב; 59.99$ וגם פחות.היום בפינת "אביב רואה אנשים אחרים משחקים ומקטר". אני רואה את Cohh משחק (אחרי שהשלמתי צפייה חוזרת ב-HR). לא אדבר הרבה על המשחק מעבר לפתיחה שלו, כי אחרי 10 שעות הוא עדין לא התקדם אפילו מעבר למשימה הראשונה (!!).
    • אני כן רוצה לעסוק בבניית העולם של המשחק הזה וספציפית בקפיצה הלוגית הביזרית שהמפתחים עשו בשנתיים שעברו מאז המשחק הקודם.
    • מה שעוד מעניין- וזה חלק מהסיבה שאני אוהב לצפות באנשים משחקים, מהפן המקצועי- זה שרק אחרי 8-9 שעות משחק, Cohh גילה לראשונה שיש חנות מקירו-תשלומים. התגובה המיידית והרגשית שלו הייתה "הם הורסים סדרה שאני אוהב", אבל מיד לאחר מכן, שהוא חשב על זה קצת, הוא אמר שבפועל זה לא השפיע בשום צורה על המשחק שלו- הוא שיחק עד לאותה הנקודה 9 שעות, צבר עשרות פראקסיס וכסף, ולא היה לו שום צורך להוציא עוד כסף כדי לתגבר את הדמות שלו. היה קצת דיון בעניין עם הצאט, והגיע לשורה התחתונה שבדרך כלל מגיעים אליה בדיון הזה- כן, יש סכנה שמפתחי המשחק יקריבו את העיצוב שלו לטובת המיקרו-תשלומים כדי לעודד אנשים להוציא עוד כסף. אבל לא, זה לא קרה במשחק הזה. ועד כמה שאנחנו יודעים מדוגמאות עבר, זה לא קרה עדין באף משחק שהיה חשש שזה יקרה בו (Deadspace 3, Assassin's Creed האחרונים, Far Cry). מיקרו-תשלומים במשחק לשחקן יחיד הם non issue מוחלט.
  • עוד No Man's Skyלקח לי 9 שעות ו-37 פלנטות למצוא אחת שיש בה תנאי מזג אוויר קיצוניים, כי צריך אותם בשביל השלמת אבני-דרך של "הישדרות", שאותן צריך כדי להשלים שלב בקו הסוגשל עלילה. בדרך גליתי שטיקים חדשים לטיסה במשחק, נלחמתי בהמוני פיראטים שמשום מה לא מבינים שאין להם סיכוי להרוג אותי בשלב הזה (אבל גם זאת אבן דרך, להרוג פיראטים) וגליתי שבניגוד למה שחשבתי בפרק הקודם, אפשר למלא את מגן ה-Hazard לא רק עם אבץ, אז ההשרדות הפכה קלה יותר.אבן הדרך הבאה שאני צריך לעבוד עליה היא לסרוק את צורות החיים בפלנטה, ואז רק להתקדם בשני קווי הסוגשל עלילה. אולי אחרי 60 שעות ארגיש שמציתי את המשחק.

חדשות ודיונים

  • יצאה מהדורת "משחק השנה" לוויצ'ר 3 (שלדעת רבים צריכה להיות מהדורת משחק המאה). במה היא שונה? בכלום. היא סתם מאגדת את המשחק וההרחבות שלו, באותו המחיר שיכולת לקנות את הבאנדל גם קודם לכן. אבל כתוב עליה GOTY!
  • לגיון, ההרחבה החדשה של WOW, יצאה היום בלילה. כתבינו בשטח מדווחים שהייתה השקה חלקה ללא בעיות. הינה וידאו הפתיחה המדהים.
  • גיבורי הסערה מקבל שדרוג למערכת הדיווח על שחקנים, הפעם לחיוב: אפשר יהיה לציין שחקנים לטובה על ביצועיהם במשחק. יותר מכך, המשחק יכריז אוטומטית על שחקנים בתור MVP ותארים נוספים, וציוני השחקנים האחרים יוכלו לשדרג את מעמדם, ויזכה אותם בצ'ופרים. מערכת דומה נמצאת כבר באוברוואטש.
  • האתר של גיבורי הסערה עודכן עם פרטים נוספים על אירוע הסטארקראפט שיערך במשחק. בנוסף, חלק מהפיצ'רים באירוע כבר זמינים ב-PTR.
  • Guardians of Atlas הוא המשחק שהיה ידוע בשם Project Atlas ובו היה מעורב בעבר השדרן Day9 – שון פלוט. אז הוא כבר לא מעורב במשחק, כי הוא החליט לחזור להפיק שידורים במשרה מלאה, אבל פיתוח המשחק מתקדם והוא יצא לאלפא פומבית- כולם יכולים לשחק, ואפשר לדבר עליו.
  • חבילה צנועה של משחקי סיירה התחילה ממש עכשיו.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

עידן:

  • עוד No Man's Sky, עוד Deus Ex: Mankind Divided, אבל גם בא לי לשחק קצת ב- Pokemon Black (!)

אביב:

  • התחלתי לשחק היום Master of Orion החדש, ובינתיים מאד נהנה ממנו.
  • התקנתי Paragon, הסוגשל MOBA החדשה של Epic כי מלא אנשים בפייסבוק המליצו עליו.

The intro is taken from Rhinoceros Kevin MacLeod (incompetech.com)Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/)