וידאו שורפים משחקים: פרק 2.17 – שובו של הראוך

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. הפעם, איתמר ראוך חוזר! אנחנו דנים ארוכות ב-Crashlands ו-Torchlight, ולאחר מכן מסקרים את חדשות בליזארד להשבוע לרגל יציאת לחישות האלים הקשישים.

שורפים משחקים – פרק מספר 37 – הוקלטה בתאריך 25/04/2016

משתתפים: אביב מנוח ואיתמר ראוך.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

איתמר: (או: מה שיחקתי בחודשיים האחרונים)

  • הירוז זה כבר obvious.
  • בעקבות אביב (כמובן) התחלתי לשחק Crashlands. נראה כמו don't starve שנעשה לטעמי. עוד נראה כמה אני אשרוד איתו, אבל בינתיים נחמד מאוד.
  • הארתסטון – לקראת השינויים הקרבים במשחק אני מצטרף להייפ וחוזר לשחק. בקרוב המשחק יתפצל למודים שונים, אני מאוד סקרן לראות איך זה ישפיע על המשחק. ההרחבה (תוספת?) החדשה למשחק גם מעניינת בעצמה עם הקלפים החדשים, וגם נכנסים שינויים לקלפים מוכרים ואהובים (או שנואים).

אביב:

  • ממשיך לראות Dark Souls 3 ביוטיוב. ממש נהנה מסגננות הלחימה וסוגי הדמויות השונים. למשל Spartan Build בערוץ של Cohh.
  • Torchlight II עם המודים Essential ו-Synergies. הגעתי לזה אחרי שממש בא לי DS3 אבל אני גרוע, אז התחלתי מהנדס שהוא המקצוע שיכול להשתמש בסגנונות חרב ומגן או נשקים דו ידניים ענקיים. גם שחקתי ברמת הקושי Veteran, שהיא אחת לפני הקשה ביותר. אחד המודים הכלולים בחבילות שאני משתמש מאזן מחדש את המשחק, כך שהוא פחות סחבת ו-Health Sponges ותכלס באמת מאתגר. הם גם מוסיפים אפשרות ל-Respec מלא שלא הייתה במשחק הבסיסי, מעדכנים את סוגי המפלצות שמופיעות במפה ואפילו מוסיפים חדשות, למשל דרקון אגדי (כתום) שפגשתי רנדומלית.
    לצערי לא שמתי לב והפעלתי איזשהי מגילה ששייכת להרחבות שזימנה שני בוסים סתם ככה למפה להילחם בי, ובניגוד לדברים הטובים שיש לי להגיד על האיזון בשאר המשחק, הבוסים האלה היו נוראיים. החיים שלהם בקושי ירדו ובעיקר עמדתי שם והרבצתי להם במשך דקות ארוכות, עד שנמאס לי ופרשתי.
  • Crashlands. דברתי קצת על תחילת המשחק באחד הפרקים הקודמים. בינתיים עדכנתי את התיאור שלו ל"זה כמו דיאבלו רק שבמקום שיפול ציוד בתור שלל, נופלים מתכונים וחומרים". נזכרנו שהוא פותח במקום כמשחק קרוס-פלטפורם גם למובייל ואפשר לקנות אותו ב-20 ₪ בחנות גוגל- בתור משחק שכזה, הם עשו עבודה ממש טובה בהתאמת ממשק המשתמש לשתי הקונסולות, מבלי לפגוע בחווית השימוש במחשב, מה שמפתחים רבים עושים.
    המשחק מאד קאזואלי, מהבחינה שהוא רגוע ושלו ואתה יכול להתקדם בקצב שלך ופשוט לשבת ולבהות במסך ולהרגיש שקורים דברים מגניבים- הוא מסתמך הרבה על עקרונות סקינר בוקס, שבד"כ הייתי מבקר אבל כאן זה פשוט עובד. אני יכול להשוות אותו למשחק כמו תפודים אדירים שגם הגדרתי בתור משחק קאזואל שעשוי טוב. גם Stardew Valley נופל להגדרה דומה, אם כי עושה את זה בשיטה שונה.
    שני דברים שאני לא מרוצה מהם: רישום המשימות הוא דרך הדיאלוגים בלבד. המשחק לא נותן נקודות ספציפיות מה שצריך לעשות בכל משימה, מה שגורם לכך שכל פעם שחוזרים למשחק צריך לקרוא מחדש את הדיאלוג. והדבר השני הוא שאין איך לראות את כל השלל שלך, ויש משימות שדורשות להחזיר מספר מסוים של רכיבים, ומלבד לבדוק את יומן המשימות עד שכתוב שם "הושלם", אין דרך לעקוב אחרי זה.
    שלחתי מייל למפתחים כי רציתי לתת להם קצת פידבק, וקבלתי תשובה- כצפוי, הנושאים האלה הם בכוונה. אפשר לקרוא את התגובה כאן.

חדשות ודיונים

  • Don’t Starve Together משוחרר רשמית אחרי מעל שנה בגישה מוקדמת, ויש גם דמות חדשה.
  • פרטים על יציאת האלים הקדמונים הזקנים בסוף השבוע (27/4). כל מי שיתחבר בתקופת ההשקה (לא ברור כרגע מה אורכה) יקבל 3 חבילות קלפים מההרחבה החדשה (בנוסף, מקבלים את קתון ו-2 חברי כת במתנה). לאחר מכן יהיו שתי משימות לכולם: לנצח ב-2 משחקים, וב-7 משחקים. כל אחד מהם יעניק עוד 5 חבילות, לסה"כ 13 חבילות מתנה. ה- Sorry Emote מוחלף ב-Wow, כנראה בגלל שהשתמשו בו אך ורק לרע. כל העדכונים מהשידור החי.
  • שינויים לקלפים הבסיסיים של הרתסטון: לאור יציאת הפורמטים, החלישו משמעותית כמה מהקלפים של הסט הבסיסי והקלאסי. את רשימת השינויים אפשר לקרוא כאן. מומלץ להקשיב לפרק של התרנגולת הזועמת שדנים כיצד השינויים ישפיעו על המשחק. ממש הבוקר יצא פאץ חדש שכולל את השינויים הללו. שימו לב שאפשר לאבק את הקלפים שהוחלפו בערכם המלא.
  • עד כמה פרויקט Titan השפיע על פיתוח Overwatch? ראיונות חדשים של בליזארד באתר GameSpot מטילים עוד אור על הסיפור, שכלל אובדן של כ-50 מליון דולרים לחברה בשל ביטול ה-MMO. בנוסף לראיונות, גיימספוט הוציאו השבוע סדרה בת שלושה סרטונים המספרים על ההיסטוריה של פיתוח המשחק, מטיטאן ועד עכשיו.
    אביב מוסיף: אני חושב שיש דור של מפתחים בבליזארד ששכחו שפעם הם לא ציפו שכל דבר יצליח. אף אחד לא ידע ש-WoW יגיע למימדים שהגיע. כשבחודש הראשון הם צברו 400,000 מנויים, זה היה בגדר נס קטן.

משחקים מעניינים וצפיות לשבוע הבא

אביב:

  • עוד קארשלנדס. קבלתי קוד למשחק Stories: Path of Destinies שאני רוצה לנסות. דברים אחרים?

איתמר:

  • אני רוצה לשחק TLII (שוב בעקבות אביב), עוד הרבה הארתסטון וקראשלנדס.

אם נהנתם מאיתנו, נסו גם: