קורות אביב בממלכה המאוחדת (חלק 5)

בעוד אני כותב שורות אלו אני נאבק להוריד את הצמיד של הכנס שלא רוצה להיפתח. אין לי מושג איך הורדתי את הצמיד שלשום. (הצלחתי).

היום המלא האחרון שלי בבירת הממלכה!
קבמתי בשעה הרגילה, אכלתי את ארוחת הבוקר הרגילה. רבצתי במידה כרגיל עד שהגיע הזמן להתארגן לצאת לכנס.
הגעתי למקום, הסתרך תור של עשרות אנשים, שלמרבה הפלא הצתמצם תוך דקות בודדות. בישראל תור כזה היה לוקח שעה אם לא יותר.

Mighty Tactical Shooter הוא משחק שעבר קיקסטרטר ומפותח ע"י שני אנשים בלבד (בעל ואשתו, אני חושב). זהו משחק side scrolling shooter עם טוויסט- בכל שלב אפשר לעצור את האקשן ולתכנן את המסלול והיריות של הספינה שלך בצורה טקטיקת. הרעיון עצמו מושך אותי כיוון שאני לא ממש אוהב משחקים שדורשים ממך להיות פשוט מהיר בתגובות שלך.

עמדתי ודיברתי עם המפתח איזה רבע שעה, והיה מאד נחמד. הוא סיפר לי על החוויה שלהם בתור פרויקט אינדי קטן ופרויקט מימון ההמוני שעברו, ואני חלקתי איתו סיפור דומה מהעבודה על ואנור– מסתבר ששניהם שחקני תפקידים.
פרט מעניין נוסף שעלה הוא שבגלל שכל המשחק נשלט באמצעות כפתור אחד, הוא מאד זמין לבעלי נכויות. דבר שלא חשבו עליו מההתחלה כמובן אלא עלה מפידבק שקיבלו לאורך התהליך. גם שאלתי אותם אם, בעקבות הגילוי, יכניסו Colorblind Mode והתשובה היא שכן! הם לא רוצים שמישהו לא יוכל לשחק במשחק שלהם בגלל מגבלה גופנית!

ממש כשסיימתי עם הבחור הזה, נתקלתי באחד האנשים שמאחורי Pro Puzzle Wrestling. תכלס זה משחק דומה לכל ש-Puzzle Quest למיניהם, רק עם דמויות שנלחמות בהאבקות במקום. הבחור שדברתי איתו אינו מצוות הפיתוח אלא מישהו שהתנדב לעזור, כי מסתבר שכל החבר'ה האלו שייכים למועדון של מפתחי משחקים בעיר בה הם גרים ועוזרים אחד לשני. הוא עובד כרגע על משחק משלו ונתתי לו את כרטיס הביקור שלי שידבר איתי.

עוד סיבובים בכנס, גליתי כמה משחקים שלא מצאתי ביום הקודם, וגליתי שיש בכנס Concrete Jungle, משחק שהוא שילוב בין בניית ערים ל-Deck Building, בו מנסים לשפר את ערך משבצות הערים שלך באמצעות מבנים שונים, שמחולקים רנדומאלית בצורת קלפים. ויש לו מצב תחרותי חדש, שלא הכרתי. זה משחק שעקבתי אחריו מזה זמן מה, ושמחתי לראות והתנסות בו בכנס. לצערי כשהתיישבתי לשחק המפתח לא היה שם, אז לא הזדמן לי לדבר איתו. אבל לקחתי כרטיס ביקור.

ישבנו להקשיב לפאנל בנושא "כתיבת סיפור למשחקים" עם כמה בחורים חביבים, בחור שעובד ב-Splash Damage, בחור שעבד על Alien Isolation ועוד אחד שאני לא זוכר כרגע. היה נחמד ומבדר. התמקדו בכך שהם בונים סיפורים בצורה לא לינארית ומודולרית, לא בצורת תסריט, כי קטעים שונים צריכים להיכנס בנקודות שונות במשחק וגם הסיפור צריך להיות בנוי כך שיהיה ניתן להחסיר ממנו חלקים בלי לפגוע בו.
לא הקשבתי עד הסוף כי הייתי צריך להגיע לפגישה.

הלאה, פגישת עם Versus Evil, חברת הפצה של משחקים כמו The Banner Saga, Afro Samurai ו- Amikrag. קודם כל היה נחמד לדבר עם מישהו מחברת הפצה, מה שלא ממש יצא לי קודם לכן, כל שכן חברת הפצה שהיא בעצמה אינדי. מדובר בחברה בת 5 עובדים שקיימת בסה"כ 18 חודשים. סיפרו לי שרק עכשיו הם גדלו למצב שהם יכולים לצאת לכנסים ועוד יש מישהו שישאר במשרד.
שני משחקים ספציפיים הוצגו בחדר שלהם ודברנו עליהם.

הראשון, Kyn, הוא משחק האק-אנד-סלאש, זחילת מבוכים בסגנון דיאבלו וטורצ'לייט, כשהטוויסט הוא שאתם שולטים במספר דמויות (2 עד 6), ואפשר לשנות את חלוקת התכונות שלהם בכל רגע נתון שלא נמצאים בקרב, בין 3 עצים שונים (לוחם, קוסם, וגנב בעיקרון). קונספט מגניב, מכמה הדקות הבודדות שראיתי במקום לא התרשמתי במיוחד, אבל צריך לנסות אותו.
זה משחק שמפותח ע"י 4 אנשים, שהתחילו את דרכם כבנקאים, פיתחו אותו בשעות הפנאי, בשלב מסוים עברו לעבוד בחצי משרה, ובשנה האחרונה במשרה מלאה.

Toren הוא משחק ברזילאי המבוסס על המיתולוגיה הברזילאית, שקיבל מענק פיתוח ממשרד התרבות של ברזיל. הוא מתמקד בילדה בשם Moonchild שנולדה לכובדה במגדל הנשמר ע"י דרקון מרושע, וצריכה לעשות את דרכה אל ראש המגדל כדי לברוח. זאת, על מנת להביא אל העולם את הלילה, שכן הוא מקולל ביום נצחי. במהלך המשחק הדמות גדלה מילדה, לנערה ולאישה לוחמת.
הטוויסט הבאמת מעניין בו הוא שכל פעם שהדמות מתה, הנשמה שלא מתגלגלת חזרה והדמות הקודמת הופכת לאבן, כך שאפשר להשתמש בה לאחר מכן במשחק. יש מקומות במשחק בו אתה צריך למות כדי לפתור את הפאזל שיאפשר לך לעבור הלאה.
האסתטית מהממת. מבחינת המשחקים, הוא דומה למשחקי הנסיך הפרסמי משנות האלפיים, או לטומב ריידר.

חוץ מזה דברתי עם הבחור על העיסוקים שלי ועל התעשייה בישראל, ספרתי לו על כנס GameIS ועל האי-כנסים שנערכים כאן, קונספט שלא הכיר כלל. על ואנור, על האתר שלי ושאר דברים.
אני עומד לקבל קודי גישה לכל המשחקים שלהם, אז יהיה עוד מה לספר בעתיד.

הצוות האחרון איתם נפגשתי הוא של SkyScrappers.
יש טרנד לאחרונה של משחקי מכות 4 שחקנים בסגנון סמאש ברודרס. De Mambo שראיתי ביום חמישי היה אחד מהם, ו-SkyScrappers הוא אחד נוסף. מלבדם, ראיתי לפחות עוד 4 אחרים.
הגימיק של המשחק הזה הוא שכל השלבים שלו מטמוטטים באיזשהי צורה, והמטרה שלך היא לאו דווקא להביס את הדמויות האחרות אלא להגיע לפסגה בלי ליפול למטה. בדרך אתה צובר עוד אנרגיה אם אתה מטפס על חלקים שנופלים בזווית חדה מאד, ועושה שימוש בסביבה שלך. האנרגיה מחזקת את המתקפות שלך, כמובן.
מעבר לכך, הם התאמצו לתת למשחק מראה של משחק ארקייד. החל ממסך הפתיחה, התפריטים וה-UI. זה עובד ממש טוב, והוא באמת נראה כמו משחק ארקייד מודרני.
אני לא יודע אם הוא טוב, כי בדיוק כמו De Mambo זה לא סוג המשחקים שאני נהנה מהם. אבל באמת נראה שיש המוני כאלו עכשיו. נחכה ונראה מי מהם יזרח ומי ישקע.

זהו זה. הסתובבנו עוד קצת והתפזרנו.
מחכה לי ערב נעים במלון, במהלכו אחליט אם אני רוצה ארוחת ערב.
מחר בבוקר יוצא לשדה התעופה והביתה!

היום הזה של הכנס היה טוב יותר מיום חמישי. לא יודע ממש למה (מלבד החברה). השיחות שלי עם האנשים זרמו יותר והוצאתי יותר מידע חדש.
נקווה שיניב עוד פירות בעתיד.

השאר תגובה