משחקים

World of Warships: רשמים מהבטא


World of Warships הוא המשחק החדש מבית Wargaming.net. החברה התחילה ב-2010 עם World of Tanks משחק PVP של שתי קבוצות. המשחק מתנהל במלחמת העולם השניה עם טנקים משלל צבאות. התחלתי לשחק במשחק בבטא הפתוחה ושחקתי בו לסירוגין עד לפני חצי שנה.

אחרי המשחק הזה החברה הוציאה את World of Warplanes, אותו רעיון רק עם מטוסים. שחקתי בו בבטא הסגורה וממש לא התחברתי אליו, מדי פעם אני עוד חוזר אליו אבל פורש ממש מהר. גילוי נאות אני לא אוהב כל כך סימולטורי מטוסי בתוך האטמוספירה.

לא מזמן החברה התחילה עם הבטא הסגורה של World of Warships, ולשמחתי הרבה התקבלתי אליה במהרה.

במשחק יש שני צדדים של ספינות שאפשר לפתוח בחינם, האמריקאים והיפנים (ועוד כמה ספינות רוסיות ובריטיות בתשלום). לשני הצדדים יש משחטות וסיירות, ליפנים יש ספינות מערכה ענקיות ולאמריקאים נושאות מטוסים (כל זה השתנה בעדכון 0.3.1, אבל נגיע לזה אח"כ).

לכל ספינה יש יעוד די ברור. המשחטות מעולות נגד ספינות גדולות כי הן חמושות בטורפדו רבים והן מאוד מהירות. סיירות בעיקר מלוות את הגדולות נגד המשחטות ומטוסי אויב. ספינות המערכה נשארות די רחוק ומחרבות את הכל עם התותחים הגדולים שלהן. נושאות המטוסים משחקות את המשחק יותר כמו RTS מאשר יריות גוף שלישי. הן רואות הכל ממבט על, בוחרות לאן לשלוח את המטוסים שלהן ואיך להתקיף איתם (יש להן שלושה סוגי מטוסים: קרב, טורפדו ומפצצים).

אפשר לנצח כל משחק בשני דרכים להשמיד את כל הספינות בצד השני או בהתאם ליעדים במפה (כיבוש שטח, צבירת נקודות וכו'). אם נשארות ספינות כשנגמר הזמן המשחק מסתייםבתיקו ולא משנה מה הניקוד הסופי. קצת מבאס אבל לא נורא.

באופן אישי, אני מאוד אוהב סיירות, הן מהירות ועם תותחים סבבה ואפשר לגמרי להנות מכל העולמות איתן.

עד אתמול הדבר הנורא ביותר במשחק היה שלפעמים בשעות מסויימות (בגלל הבדלי שעות וכל מיני שטויות כאלו ואחרות) מערכת ה-Matchmaking הייתה לוקה בחסר והייתה תוקעת אותך עם ספינות ברמות אחרות שזה היה לרוב נורא. עכשיו הבעיה היא אחרת, היפנים קיבלו נושאות מטוסים והאמריקאים קיבלו ספינות מערכה. על הניר זה לא נורא, אבל עכשיו כל הקרבות מפוצצים בספינות מערכה ונושאות מטוסים ובגלל מערכת ה-Matchmaking הכושלת יוצא שלרוב אני לבד כסיירת ובעיקר מטייל ומשמיד מטוסים. מקווה שזה יעבור במהרה.

קצת על המשחק עצמו. בניגוד לעולם הטנקים והמטוסים המשחק עצמו קצת איטי יותר, לוקח יותר זמן להתחיל את הקרבות (תלוי מפה אמנם אבל בכללי יותר זמן) ולוקח יותר זמן לספינות להגיב בפניות ומהירות. אבל פה מגיע הקטע שאני ממש אוהב שהוא בניגוד מוחלט לעולם הטנקים, הקרבות עצמם מהנים הרבה יותר, בגלל שהכל לוקח יותר זמן צריך לכוון אחרת, לבחור את הפגזים בהתאם למטרה ולתקן בזמן שהפגזים באוויר.

עוד דבר אני מאוד מחבב זה שצריך יותר מכמה פגיעות בשביל למות אז זה יותר נחמד מאשר במשחקים האחרים שבפגיעה אחת או שתיים אתה מוצא את עצמך מתייבש עד הקרב הבא.

בגלל גודל המפות וטווח התותחים כיוון התותחים נעשה במצב אחר של המשחק, שזה גם די משעשע כי אם אתה לא שם לב אתה עלול למצא את עצמך תקוע על אי (הספינה ממשיכה לזוז גם כשאתה מכוון על ספינות אחרות).

הקסטומיזציה במשחק מגיעה בחלקים. בדרגת משתמש 5 אתה מקבל מפקד, הוא עולה דרגות ומקבל בונוסים שונים שהוא מעניק לספינה שהוא מפקד עליה, כמו בעולם הטנקים להעביר אותו מספינה לספינה דורש אימון מחדש (שתלוי כמה כסף אתה מוכן להשקיע יכול להיות מאוד מהיר). בדרגה 6 הספינות מקבלות שדרוגים אחרים מעבר למודלים שניתן לקנות, ככה אפשר לשדרג את הספינה בהתאם לסוג המשחק שאתה אוהב. ובדרגה 7 מקבלים אפשרות לשים דגלים על הספינות, הדגלים הם בעצם הישגים שקבלתבמהלך המשחקים (כמו להשמיד ספינה ראשון, להשמיד מספר מטוסים מסוים, לפוצץ ספינה אחרי שהיא פוצצה אותך (יחי טורפדו) או סתם לנגח ספינה ולשרוד), כל דגלון מוסיף לך אחוזים מסויימים לכסף, נקודות הנצחון ושאר דברים שונים שמקבלים במהלך הקרבות. דרגה 8 עדין סגורה בשלב זה של הבטא.

אני אישית מאוד אוהב את המשחק וממליץ לכולם לשים עין לרגע שהוא יהיה בבטא הפתוחה, אז יאפסו לכולם את המשתמשים וזה יתן לכולם אפשרות להתחיל מחדש.

לכו להשיט ספינות ולהשמיד שחקנים אחרים, זה תמיד כיף.


יהודה חלפון – מדען שמוצא זמן לשחק במשחקי קופסא, תפקידים ובמחשב, אלוף היקום בלא לסיים דברים.