משחקים

ואנור: יומן עבודה #6 – קיצור תולדות הזמן


הפעם ביומן העבודה לספר ואנור: המדריך להרפתקן, דרושה השתתפות הקהל.

הטקסט המקורי של עולם המבוך כתוב בגוף שני, הוא פונה ישירות אל השחקן. לדוגמה " באפשרותך להשתמש בשריון לספיגת כוחה המוחץ של התקפה המופנית כלפיך." ספרי משחקי תפקידים רבים כתובים בגוף שלישי, למעשה מדברים על הדמות ולא על השחקן – כך למשל בספרי מבוכים ודרקונים.

נשמח לשמוע מה דעתכם על הנושא. הדעות של צוות הספר חלוקות – באופן אישי אני מוצא את הניסוח בגוף שני מעיק. החלופה היא כמובן לשכתב את הטקסט לגוף שלישי.

קונצפט הכריכה לספר (לחצו לצפיה בגודל מלא)

ולעניין הבאה: חלקכם אולי כבר הספקתם לראות את הקונצפט הראשוני שהכנתי ללוגו וכריכה עבור הספר. מי מכם שלא זכה לכך, אני מציג אותם כאן. קחו בחשבון שמדובר בעיצוב ראשוני, לא סופי. אחד הדברים העיקריים שישתנה הוא גופן כל הטקסט בכריכה – יש כבר גופן שנבחר לשם כך, ואני צריך לרכוש אותו לפני השימוש.

אשמח לקבל עוד חוות דעת על עיצוב הכריכה. תוכלו לקרוא מה אחרים חושבים בדיון שמתנהל בפונדק.

ולסיום, טעימה מהספר עצמו. לא מדובר בטקסט גמור אלא בראשי הפרקים שכתבתי עבור ההיסטוריה של עולם המערכה, ואנור, המתארת בנקודות את ההתרחשויות המובילות לתקופה בה תשחקו.

ראשי פרקים: היסטוריה מודרנית

נדידת השבטים מהצפון למזרח, התיישבות סביב הרי טיאר והקמת שבעת ערי ההר. מאבק על משאבים והישרדות מול תפלצים. נביאי שבט סון מובילים את עמם אל "ארץ שמיים" שם מוקמת עיר האור.

הגמדים בקנטרה, תחת הנהגת שבט נארה, חופרים ומגלים שרידים עתיקים מהם הם מפתחים מדעים קסומים חדשים. הטכנומאגיה מביאה את קנטרה לתור זהב של שגשוג והתפשטות.

חלק נכבד מהעלפים בסליסטל מתאגדים תחת מנהיגותו של ליאס, אשר כורת ברית עם הקיסר נארה. יחד, כוחות נארה והעלפים כובשים את ערי ההרים האחרות ומטילים את מרותם על בני האדם. המצור על עיר האור נמשך עשרות שנים ומסתיים בחורבן צריח הגורל.

שלטון קיסרות נארה והטכנומאגיה המתקדמת שלה מביאים לשגשוג אדיר לשטחים שתחת חסותה. מנגנוני הבירוקרטיה העלפים מבטיחים יחס מטיב לנתינים האנושיים.

יחידות תקיפה עלפיות מתחילות לטהר את צפון היבשת מהתפלצים המאיימים על חיי התושבים. כאשר התפלצים הופכים נדירים יותר, הם פותחים במערכה מדרום להרים האדומים, שם הם פוגשים לראשונה את גזעי הפרא (טרולים, גובלנים ואורקים) וטובחים בהם. חלק מהעלפים מתיישבים בג'ונגלים הדרומיים.

קיסרות נארה מתחילה להתערער מפאת הידלדלות ממשאבים טבעיים ומאבקי שליטה בין הדרגים הצבאיים לדרגים המקצועיים. נארה לא מסוגלת יותר להחזיק בצבא רחב.

שבטי הטרולים והגבלינים עולים צפונה ופולשים לשטחי הקיסרות, התחלתם של מלחמות הטרולים [*]. לאורך זמן צבאות הקיסרות נפרסים דק מידי ושליטתם בערים האנושיות פוחתת, מצב המשאיר פתח להתמרדויות.

ליאס טוען שתקשר עם עולם הרוחות וחזה בכישלון המלחמה, הוא מחזיר את העלפים לסליסטל ומשאיר את הגמדי הקיסרות לעמוד לבדם. המלחמה ממשיכה אך שטחה של הקיסרות מצטמצם. בני האנוש מתארגנים ומורדים בקיסרות. הטרולים לא מתעניינים הם ומניחים להם לנפשם.

שני קרבות מפתח במרד. טורלן טירן, מנהיג שבט טקרה, מצליח להחזיק עם קומץ אנשים בנקיק (שנקרא לאחר מכן על שמו) בהרי טיאר ולשבור את רוח הלגיון הגמדי שהוצב במקום.  בקרב משולש במישורים המכונים "פתח שמיים" נאבקו צבאות נארה כנגד הטרולים ובני האנוש. לצבאות נארה היה באופן מסורתי יתרון בשטחים פתוחים והטרולים בקשו את עזרת בני האנוש לקבלת יתרון מוחץ. לאחר הנצחון, בני האנוש התיישבו באזור המכונה "קצה שמיים" והטרולים עזבו למישורים בצפון.

נארה לא מצליחה להחזיק במישורי קסדן והקיסרות מתפצלת. הכוחות בקסדן מתפרקים מנשקם ונכנעים. הטרולים פונים לעבר מעוזה האחרון של הקיסרות בקנטרה, אך הגמדים מחזיקים בה איתנה. לבסוף, הטרולים מוותרים על המצור ופונים להתיישב במישורי טריאלון, מצפון להרי טיאר.

בני האנוש ששוחררו מעול הקיסרות מתפצלים לשלושה עמים.

צאצאי שבט סון מקימים את ורלסאד בקצה שמיים כעיר הקודש החדשה תחת שלטון תיאוקרטי.

טורלן טירן מוביל את בעלי בריתו ומקים את טיאר בעובי יערות הלילה, חלק מאנשיו המובלים על ידי האמגוש זנקיר מפנה לו עורף ומיישב את אומת האיים, גטבטור.

חלק מבני האנוש מחליטים להשאיר את הארצות ההרים מאחוריהם ונודדים דרומה, מתיישבים לכל אורך מסלול ההגירה, במדבר קרלג ולבסוף מתיישבים סביב אגם גשם-להט. לאחר דור פורץ מאבק בני פלגים שונים של עם הדרום ומוקמות שתי אומות עוינות, לוציטלס וגורבאדר.

על מנת לעקוף את מדבר קרלג בלב היבשת, נפתחות דרכי מסחר בין ארצות ההרים לדרום לאורך קו החוף המערבי של היבשת. בארצות החוף ממערב ליערות הלילה קמות מספר ערי סחר מרכזיות, המרכזית שבהן היא טלפירן (המכונה עיר התעלות).

לאחר מספר דורות, מאבק ירושה פורץ בטיאר כאשר המלך לשושלת טירן נשאר ללא בן. המלך נעזר בלארק, מכשף מוכשר, בתור יועץ. לארק נחשף כבוגד על ידי קבוצה של הרפתקנים שמתאמתת ומנצחת אותו – אך מלך טיאר נהרג במהלך הקרב.

את הווקום השלטוני שנוצר בהעדר נצר לשושלת טירן ממלא רוליאן, אציל כריזמטי שזוכה לאהדה רבה במועצת העם ונבחר למושל החדש של העיר. הוא מנהיג קו פוליטי נוקשה שגורם להרעה ביחסים הדיפלומטיים עם האומות השכנות. רוליאן מכין את טיאר למלחמה בשלוש חזיתות – כנגד ורלסאד, גטבטור ומישורי טריאלון.

קבוצה של הרפתקנים מצליחה לחשוף את התרמית מאחורי האציל הנערץ ורוליאן מתגלה כשר-תולע, יצור אגדי מהמיתולוגיה הקדומה של העולם. צבאות ורלסאד וטרולים מטריאלון עולים על טיאר בכדי למגר את היצור העצמתי בעזרתם של הרפתקנים רבים.

רוליאן מובס בעיצומו של ליקוי חמה שהיה אמור להחזירו לכוחותיו המלאים, והעניק למלחמה את השם מלחמת החמה.

בהעדר מלך, מועצת העם בטיאר בוחרת במקסמיליאן ארטורו, אציל מורלסאד ומנהיג ההרפתקנים שלחמו למען העיר, כמושל במטרה לחזק קשרים עם ורלסאד. מקסמיליאן מייסד את גילדת ההרפתקנים, ארגון שמטרתו לתמוך בשכירי חרב נודדים שפועלים למען טובת הכלל, כפי שקבוצות שונות של ההרפתקנים הגנו על טיאר בימי הקשים.

הערות:

[*] "מלחמות הטרולים" – אשמח להצעה עבור שם חלופי, היות והמונח נמצא כבר ב-Warcraft.

 זה הכול להפעם.

  • א- בקטע שהבאת יש לפחוןת שתי שגיאות שפה.
    ב- רשימת "קו זמן" חסרת קונטקסט כזו היא אחד הדברים המשעממים שיש לקרוא. עדיף שתביא דוגמה אחרת.

    • טבעי בהתחשב שזה לא עבר עריכה. הקטעים האלו אפילו לא חלק מהספר, אלא רק קשקושים שרשמתי כהכנה לכתיבת הפרק ההיסטורי.

      תודה על הפידבק 🙂

      • בשמחה. אני פדנט מטבעי ולכן טוב בעריכה, אם אתה צריך.

        • כבר הכנסתי אותך לקבוצת הביקורת. אל תדאג, נשתמש בשירותך בשמחה.