וידאו משחקי תפקידים של גיבורי על [וידאו]

אני רוצה לדבר קצת על משחקי תפקידים של גיבורי על.

גיבורי על זה ז'אנר הספרותי השני האהוב עליי או ז'אנר המדיה באופן כללי (סרטים, סדרות וכו') אחרי מדע בדיוני. הפנטזיה לא עולה אצלי גבוה, למרות שיצא לי לקרוא הרבה ולצרוך הרבה תוכן כזה, זה לא הדבר שאני הכי מעדיף.
לפני כמה פרקים בפודקאסט על כתפי גמדים ערן ואביב אור דיברו על משחקי תפקידים של גיבורי על והיום נסעתי באוטובוס חזרה בדרך הביתה ומאוד עקצץ לי לשחק בזה, האזנתי ל-Happy Jacks והם גם דיברו שם על משחק גיבורי על שהריצו בכנס, שמבוסס על נשיאי לארה"ב מתים שמקבלים כוחות על אחרי המוות.

פתאום המוח שלי קפץ, ונכנסו לי רעיונות ופתאום יש מערכה של גיבורי על שאני רוצה להריץ ואני צריך שחקנים בשביל לעשות את זה. התחלתי לחשוב באיזו שיטה אני רוצה לעשות את זה ובעצם שלוש אפשרויות שאני חושב עליהן הם Marvel Heroic Roleplaying, Wild Talents ו-Savage Worlds.
CCMDonation48
MHR, למרות שאני מאוד אוהב את השיטה והרצתי אותה שלוש פעמים בכנסים, שניים מהם משחקים של גיבורי על מרוואל ואחד כמשחק Mecha, רובוטי ענק צבאיים, והשיטה עובדת טוב מאוד ואני מאוד נהנה ממנה, יש אנשים שאמרו, ובצדק, שהיא שיטה מאוד פתוחה, מאוד אמורפית, בעצם כל דבר שמתאים לסיפור אתה יכול לעשות, יש לך נתונים וכל הנתונים שלך מבוטאים בקוביות ובגדלי קוביות שונים אבל אין יחסות בתוך השיטה, בניגוד נגיד לשיטות סטנדרטיות שיש לך איזושהי סקאלה של כוחות.

גם כשאנחנו לא מדברים על גיבורי על אלא על דמויות רגילות, אם יש לי כוח עשר, אני חלש יותר מכוח עשרים וכו', אבל ב-Marvel Heroic Roleplaying העוצמה של היכולות שלך מתבטאה באיך הם משפיעים על הסיפור ולא בסקאלה בין הדמויות האחרות, בין אם דמוית שחקן, בין אם דב"שים. זה הקצה המרחוק ביותר של נרטיביזם במשחקים ומאוד קשה לאנשים לתפוס את זה בהתחלה, אז אולי זו לא השיטה המתאימה ביותר.

את Wild Talents אני לא ממש מכיר, היא מבוססת על One Roll Engine (או ORE, בקיצור) שזאת שיטה בעצם שעם גלגול אחד אתה יכול לקבוע האם הצלחת במה שניסית לעשות, כמה הצלחת וכו', כלומר, בכל משימה אפשר לטפל בגלגול אחד.

שמעתי עליה הרבה דברים טובים, גם על וואן רול אנג'ן באופן כללי ספציפית על ווילד טאלנטס בתור משחק גיבורי על גם אחד כזה שהוא יותר Grim-Gritty, הם קוראים לזה "משחק גיבורי על בעולם משוגע". לספר כפי שגיליתי עכשיו יש Essential Edition שעולה רק חמש דולר, ככה שאם אני רוצה לבדוק ולקרוא זה ממש לא סיפור ויש אפילו גרסה לקוראים אלקטרוניים.

השיטה האחרונה היא עולמות הפרא, שזו שיטה גנרית מאוד יחסית קלת חוקים, יחסית נגיד ל-GURPS או לשיטת הגיבור, והיא נותנת מאוד אווירה של פאלפ, כמעט בכל דבר שהיא עושה.

אז בשורה התחתונה, אני בעצם שוקל בין ווילד טאלנטס שאני עדיין לא מכיר כל כך בעצמי לבין סוואג' וורלד.

זהו להפעם, פעם הבאה אני ארחיב עוד קצת על גיבורי על ועל המערכה הייחודית שלי.

אשמח לשמוע גם על חוויות שלכם ממשחקי גיבור על ובאיזה שיטות השתמשתם.

  • zipdrive

    לא לגמרי הבנתי מדוע פסלת את MHR. כי זה דורש הסתגלות מהשחקנים?
    ואולי תוסיף כמה מילים על M&M או Champions, אם אתה מכיר?

    • את M&M אני לא מכיר בכלל מלבד העובדה שהיא מבוססת ק20.
      לגבי צ'מפיונס, כלומר שיטת הגיבור, יש לי את מהדורה חמישית ואף הייתי עמוק בתוכה לפני משהו כמו 8 שנים, אבל אני לא זוכר הרבה.

      בכל מקרה, נגעתי בשיטות שאני שאני שוקל להשתמש בהן. יש עוד הרבה משחקים אחרים שמתאמים לסוג המשחקים הזה.

      פסלתי את MHR, ספציפית למשחק הזה שאני רוצה להריץ. וכן, כי אני חושב שקשיי ההסתגלות לא שווים את זה.
      אני מאד אוהב את השיטה וחושב שהיא עושה דברים בצורה נהדרת. אבל לא כל משחק דורש שיטת נראטיביסטית מוחלטת.