משחקים

משחקי אסטרטגיה: תורים vs. זמן אמת, FIGHT! [וידאו]


הפרק בו אני מקשקש על ההבדלים העיקרים בין שני הז'אנרים הגדולים של משחקי האסטרטגיה – בזמן אמת (RTS) ובתורות (TBS).

נמשיך בשיחה שהתחלנו לפני שבוע, על משחקי אסטרטגיה. בפעם הקודמת דיברנו על מה מבדיל משחק אסטרטגיה ממשחקים אחרים. אמרנו שזו האפשרות לשלוט ביותר מאובייקט אחד, כלומר במספר יחידות בו זמנית. נקודת המבט מתמקדת במקרו ולא במיקרו.

עכשיו בואו נדבר על ההבדל בין שני ז'אנרים בולטים של משחקי אסטרטגיה. אחד הוא משחק אסטרטגיה בזמן אמת, השני הוא משחק אסטרטגיה בתורים. מה הם אומרים. במשחק אסטרטגיה בזמן אמת אנחנו פועלים במשחק. באותו זמן שעובר גם בחיים האמתיים. כל דקה שעוברת אצלי בבית, עוברת גם במשחק, וכל פעולה שאני עושה לוקחת אותו זמן שהיא תיקח בזמן אמת. במשחקים כאלה גם שפת המשחק עצמה תכיר ביחידות זמן אמתיות כמו דקות ושניות. היא תגיד לנו שלוקח לאמן יחידה מסוימת, X שניות; ושלוקח לבנות בניין מסוים, זמן מסוים.

במשחק אסטרטגיה בתורים, לעומת זאת, יחידת הזמן נקבעת על ידי יוצר המשחק, שמחליט מה בעצם מהווה התור, ומה אפשר ואי אפשר לעשות במסגרת אותו תור. במשחק כזה תור יכול לקחת לנו דקה בזמן אמת ויכול גם לקחת חצי שעה בזמן אמת; תלוי בכמות הפעולות שאנו מבצעים בו. במשחק מבוסס תורים בדרך כלל כל פעולה שלי יכולה לקחת יותר מתור אחד ויכולה גם לקחת עשרות תורים לביצוע. למשל, במשחקי ציביליזציה, בנייה של בניינים, חקירה של מדעים חדשים, ואימון יחידות, יכולים לקחת בין תורים בודדים לעשרות רבות של תורים; חמישים ויותר; בתלות במהירות שאני בתור שחקן משחק, או שהיריבים שלי משחקים, תלוי אם הם אנושיים או שולטים על המחשב, יכול לקחת, לא דקות ספורות, אבל טווח של עשרות דקות, או טווח של שעות.

במשחקים כאלה יש גם הגבלה על מספר הפעולות שאתה יכול לבצע בתור. למשל, אם אני רוצה להעביר את היחידות שלי מקצה אחד של המפה לשני, ואני אבצע את הפעולה הזו, מה שיקרה הוא שהיחידה תעבור מרחק מסוים שמוקצה לה באותו תור, ואת שאר המרחק היא תעבור בתורים הבאים. למעשה, ניתן להגיד שמשחקי האסטרטגיה המסורתיים בזמן אמת, בסגנון בניית בסיסים ואסיפת משאבים, מאופיינים בזה שהם מכווצים את הזמן האמיתי, לאיזו שהיא וחידה שניתנת לטיפול מהיר. מכווצים בנייה של בניין שבמציאות יכולה לקחת חדשים או שנים, לאיזה שהיא יחידת זמן של כמה דקות, על מנת שהמשחק יתנהל ביותר מהירות. במשחקים מבוססי תורים בדרך כלל מנסים לדמות את המציאות ארוכת הטווח, על ידי כך שמכניסים אותה לתוך תור, כשתור היא יחידת זמן גמישה, שאפשר להכניס לתוכה בפועל כל יחידת זמן אמתית. תור יכול להיות שנה, הוא יכול להיות עונה, או עשר שנים; לפי צרכי המשחק.

זה הכול להפעם. מסתבר שאני עדיין לא בריא לחלוטין, קשה לי לדבר. נתראה בפעם הבאה.

תמלול הוידאו בוצע על ידי One-Hour Transcription.

  • תורות, לא תורים 😛

    • לא, האמת שתורים. זאת שגיאה סופר נפוצה.

      • מסתבר שאתה די צודק, למרות שנראה שהאקדמיה מקבלת היום את שתי הצורות

        http://hebrew-academy.huji.ac.il/sheelot_teshuvot/MivharTeshuvot/Pages/050601.aspx
        בכל מקרה, גם בכתבה וגם בספר שלך, צריך לבחור צורה אחת ולהשתמש בה, ולא לעבור בין צורה לצורה.

        • הסיפור היה שגם אני לא ידעתי, ובכל הוידאו אמרתי תורות.
          איש המקצוע שתמלל את הוידאו העיר לי על כך. הלכתי לבדוק בעצמי, ומאז אני מקפיד על תורים.

          כל יום לומדים דבר חדש.

          • תורים נשמע לי נורא. ואם אפילו לאקדמיה לא אכפת, אז עדיף לא להרגיז קוראים.

          • יש גבול בלא להרגיז קוראים.
            פונטיקה של אלפים זה דבר אחד. מילים תקינות בעברית זה דבר אחר.

          • קרא את הקישור ששמתי, ותגיד לי שזו "עברית לא תקינה".

          • נשקול גם את זה 🙂