סקירת Deadlight: אווירתי, קודר ומלא בזומבים

נדמה כי בעולם המדיה אנו חווים התפרצויות זומבים למיניהם בכל שני וחמישי, סדרות, סרטים ומשחקי מחשב שמציבים את הגיבור במרכז התפרצות זומבים זה רעיון עתיק וחרוש ובכל זאת נדמה כי הוא חוזר למרכז הבמה בשנים האחרונות. Deadlight לא שונה מכל מה שאתם כבר מכירים ולא ממציא את גלגל הזומבים מחדש, אלה מנסה לספק לכם חווית הישרדות עם דגש על אוירה ועיצוב ייחודי.

המשחק יצא למחשב ע"י האולפן העצמאי Tequila Works, בהפצת מיקרוסופט , לקראת סוף 2012, וכהרגלי רכשתי אותו לא מזמן בכמה גרושים במבצע סטים מזדמן. אני לא יכול להעיד על עצמי כחובב זומבים מדופלם, אבל האווירה שהוא הציג בטריילר תפסה אותי והחלטתי לתת לו צ'אנס.

Deadlight-Save-Yourselfבדדלייט תגלמו את רנדל וויין, בחור פשוט ומתוסבך שמנסה לשרוד ולמצוא את משפחתו בהתפרצות זומבים אפוקליפטית. כפי שציינתי אין פה שום דבר מקורי במיוחד, מחלה מסתורית שהתפרצה באירופה התפשטה במהרה לכל העולם. החידוש היחידי פה הוא שבמקום להילחם בזומבים אמריקאים, הפעם תזכו לברוח מקנדים שהחליפו את ה-I'm sorry שמאפיין אותם בהרבה Grrr  ומחסור חמור בנימוסי שולחן.

Deadlight מציג לכם את כל סיפור הרקע בצורה של יומן אישי שאתם יכולים לגשת אליו בכל זמן נתון. היומן מספר על רנדל, על המשפחה שלו, על העבודה שלו כשומר יערות ועל איך שהכול בעצם התחיל.
ככל שמתקדמים במשחק העלילה מסתבכת, ואתם פוגשים עוד שורדים טובים יותר וטובים פחות, ומדי פעם אם תחפשו טוב תוכלו למצוא "פרקים חסרים" מהיומן של רונלד.

זהו משחק פלטפורמה-אקשן שאפשר לזקוף לטובתו בעיקר את האווירה, היא פשוט עשויה נפלא. למרות שמדובר במשחק אינדי, אין פה שום חסך בתחום הגראפי. האווירה מאוד קודרת, והעיצוב הפוסט אפוקליפטי בהחלט מצליח לספק את הרקע הנכון למשחק זומבים. הרבה חברות גדולות יותר יכולות ללמוד מהחבר'ה של Tequila Works איך בונים אוירה נכונה. המשחק מחולק ל3 פרקים, הפרק הראשון איטי יחסית עם אווירת נואר נפלאה, שבמהלכו בעיקר בורחים מזומבים. החלק השני מאתגר את השחקן עם קטעי פלטפורמה לא פשוטים אבל מהנים. והחלק השלישי והאחרון מכניס את השחקן לקצב מהיר ומלא באקשן וזומבים מתים.

קודר ומלא זומביםפה בעצם נגמרים המחמאות. Deadlight כמה שהוא גדול באווירה ככה הוא גדול בתור פוטנציאל מבוזבז. האקשן לוקה קצת בחסר, ואתם מוצאים במצטבר 3 נשקים שונים במהלך המשחק. אבל אווירת ההישרדות, והתחושה שאתם צריכים להמשיך לנוע ולברוח מפצים על כך במידה סבירה.
בנוסף השליטה ברונלד לא הכי נוחה, ובחלק מקטעי הפלטפורמה מצאתי את עצמי מקלל את יוצרי המשחק על הסרבול הזה. קשה להתנער מהתחושה שכנראה לא עשו מספיק במעבר המשחק מהאקס בוקס ל-PC. אבל אם זה היה נגמר ככה, אז מילא, עדיין זה היה משחק טוב שהייתי ממליץ עליו בחום.

אני לא רוצה להרוס לאף אחד את העלילה, ולכן לא אתן ספוילרים, אבל הסוף של הקמפיין פשוט לא מספק את הסחורה. הקמפיין, שהוא קצר גם ככה – 4 וקצת שעות משחק, מרגיש כאילו הוא נקטע באמצע האקשן ונגמר בטוויסט מטופש. אין פה קרב אחרון מטורף, ולא סוף אפי שישאיר בכם טעם טוב. ובאותו רגע, כל הנקודות החיוביות שהוא קיבל אצלי על האווירה ירדו אצלי לטמיון מרגע שעלו הקרדיטים ונשארתי בתחושה של "זהו? באמת?"

לסיכום, בסך הכול מדובר ב4 שעות של קמפיין אווירתי, קודר ומלא בזומבים. למי שמחפש להעביר כמה שעות גיימינג ובזול Deadlight יהווה אחלה פתרון. למי שחולק איתי את הקושי בלהתמודד עם מיעוט באקשן, וסוף לוקה בחסר הייתי ממליץ להוריד ציפיות או פשוט לוותר.


אלברט גודגלף – איש פרסום ושיווק בשעות היום, גיימר בלילות. לא הצליח לסיים את הקרב האחרון בבלדורז גייט 2‎.