מאגר הרפתקאות

זאת שאלה שנשאלת פעמים רבות בפורומים, בעיקר על ידי שחקנים מתחילים: איפה אפשר למצוא הרפתקאות מוכנות להורדה?

למרתף הקפוא, אביו הרוחני של אתר זה, נהגתי להעלות תכנים שונים שכתבתי, ביניהם גם הרפתקאות מלאות. חלק מההרפתקאות נכתבו להנאה בלבד, כי היה לי רעיון מגניב שרציתי להציג. הרפתקאות אחרות כתבתי בשביל משחק בכנסים, שבמשך שנים (כולל היום) היו המקור העיקרי שלי לזמן משחק.

פרסום להורדה של הרפתקאות כפוסט בפני עצמן אינו מתאים לפורמט החדש של האתר. לעומת זאת, פוסט מרוכז לכל ההרפתקאות דווקא כן. אז ללא עיקובים מיותרים, לפניכם מלאי ההרפתקאות הותיקות שנכתבו על ידי.

האשליות

יתכן מאד שזאת ההרפתקה הראשונה שכתבתי, או לפחות ההרפתקה הראשונה שכתבתי שמוצגת בפורמט אחיד. היא נכתבה בסוף שנת 2000 או תחילת 2001 למשחק אחד-על-אחד שלי עם חבר מבית הספר. ההרפתקה בהשראת מבוכים ודרקונים, אבל לא נכתבה עם החוקים של השיטה אלא בהתבסס על משחק המחשב Baldur's Gate II: Shadows of Amn שבאותו הזמן היה הדבר הכי קרוב למשחק תפקידים שהיה לי (אבל על כך בפעם אחרת).

להורדת ההרפתקה (.pdf)

שליט טיאר

שליט טיאר היא הרפתקה שמתרחשת בעולם המערכה ואנור והורצה על ידי בכנס ביגור 3 במשך שני סבבים (כלומר, יחסית להרפתקאות כנס, היא ארוכה). ההרפתקה יכולה לתת נקודת מבט על המצב של ואנור בחיתוליו – באותה תקופה לעולם אפילו לא היה שם, או מפה, והשתמשתי בהרבה שמות אוויליים.

כל כך אהבתי את הסיפור שספרתי בהרפתקה (וכן בסיפור קצר שכתבתי לפניה) שבגרסה הבאה של עולם המערכה הרצתי את קו הזמן 100 שנה אל העתיד והכנסתי את האירועים שהתרחשו בה להיסטוריה הקנונית של העולם (בנוסף, נסיתי לכתוב יצירת פרוזה המבוססת על האירועים, אבל זה נגמר בשני פרקים בלבד).

להורדת ההרפתקה (.pdf)

שחר האופל

הרפתקאת מדע בדיוני / אופרת חלל, גם היא רצה בכנס ביגור 3. בעתיד בדיוני זה, סיעה קיצונית שהוגלתה מכדור הארץ ריממה (uplifted) גזע של קופי אדם- סימיאנים- ושלחה אותם לכבוש בחזרה את כדור הארץ. במהלך המלחמה הממשלה האנושית השתמשה בנשק להשמדה המונית והפכה את כדור הארץ לבלתי ניתן ליישוב. אנחנו קופצים לעתיד הרחוק, כאשר הסימיאנים שולטים על עשרות מערכות כוכבים ובעלי טכנולוגיה מפותחת ביותר בעוד בני האנוש הם גזע נרדף שבמקרה מגלה שיטה רוחנית/מנטלית לעוות את המציאות ללא טכנולוגיה מה שמחזיר אותם לעמק השווה עם הסימיאנים והמלחמה פורצת שוב.

עולם המערכה הזה, ריק האנושות, פותח על ידי תוך כדי דיונים פורומים בשדים מתחת לכיור (ז"ל) שסיוע לפתח מערכת מורכבת של פסאדו-מדע.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

השודדים

ספר השיטה הראשון שקניתי אי פעם היה שחר האדמה. הוא היה בעברית ועלה 80 שקלים ומצאתי אותו בדוכן של חברת אוליב בכנס הראשון שבו השתתפתי מעולם (טד"י בחיפה). עד היום זה אחד העולמות הפנטסטיים האהובים עלי ביותר.

השודדים היא הרפתקה לשחר האדמה, שהרצתי בחד"פ לכמה ידידות שרצו להכיר את השיטה. בניגוד לרוב ההרפתקאות האחרות שתמצאו פה, השודדים מבוססת כמעט לחלוטין על ספר המערכה עצמו, כולל רפרנסים לשיטה. זה דבר נדיר בשבילי, להתבסס על שיטה בצורה כזאת. ברוב המוחלט של קריירת המשחק שלי הרצתי, וכתבתי, חופשיטה.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

יום שישי השלושה עשר

הקפיצה הראשונה שלי לפנטזיה אורבנית, כנראה. אני לא זוכר את הנסיבות, אבל מתישהו התכוונתי להריץ משחק רשת (בצ'אט) לכבוד יום שישי ה-13. על פי הטקסט של ההרפתקה עצמה, זה היה בדצמבר 2002. המשחק בסופו של דבר לא רץ, אבל ההרפתקאה נשארה.

אני חושב שהיום היא מזכירה לי את הספר הראשון של תיקי דרזדן.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

שערי אספרה

הרפתקה שהורצה בכנס איגור צפון. שערי אספרה היא קצת חיה מוזרה: היא מבוססת על קונספט לעולם מערכה שפתחתי באותה זמן ובנוסף מכילה מכניקה שתכננתי בעצמי, בהתבסס על רעיון מסדרת האנימה נארוטו. כל המידע הן על המערכה עצמה (לה קראתי כס הארי) והן על השיטה נמצאים בהרפתקה עצמה, ומעולם לא פתחתי אותם מעבר לזה.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

כת הטמא

ואם מדברים על חיות מוזרות: כת הטמא היא אחת ההרפתקאות היותר מורכבות שכתבתי והפיתוח שלה לקח הרבה זמן, מה שהוביל להרבה שינויים במהלך הדרך וערבוב של רעיונות. היא מתרחשת כביכול בואנור, מכילה נתונים לשיטת הגיבור (זאת הייתה תקופה כזאת, כל דבר קבל נתונים לשיטת הגיבור) ועוסקת קצת יותר מידי בפירוט של העיר בה היא מתרחשת ופחות מידי באירועי ההרפתקה עצמה.

בדומה לשליט טיאר, האירועים של כת הטמא מתוכננים להיכנס להיסטוריה הקנונית של ואנור, אם כי לא ממש באותו פורמט בה הם מוצגים בהרפתקה. הסיפור הקצרצר מעפר עוסק באותו הנושא של ההרפתקה.

מה שכן, אני אוהב מאד את הנבלים שיצרתי להרפתקה, על אף ההשפעה המודגשת מדי של סדרות אנימה.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

ההרפתקה יצאה לאחרונה בגרסה מחודשת לואנור: משחק ההרפתקאות.

ללכת בין המתים

עוד הרפתקה שהורצה בביגור 3, גם היא מבוססת על עולם קונספט, אבל בלי מכאניקה והיא די קצרה. הקונספט הבסיסי לא ייחודי במיוחד – יש הרבה עולמות שונים ברב-יקום והדמויות הן אנשים מיוחדים שיכולים לפתוח שערים ולעבור ביניהם. בעולם הספציפי הזה, אצילים משתמשים במהלכי-צללים אלו כדי להילחם אחד בשני, לשבור מצור על טירותיהם וכיוצא בזאת.

להורדת ההרפתקה (.pdf)

אחרי שעברתי על ההרפתקאות האלו, נראה שאני צריך לעשות פוסט מרוכז עם עולמות המערכה, שיהיה יותר קונטקסט להרפתקאות האלו.