שורפים משחקים: פרק 5.14 – היאורה תשליכוהו

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מטיילים בזכרונות ממצריים העתיקה עם Assassin's Creed; ויוצאים לצפון הקפוא בהרחבה החדשה של Horizon Zero Dawn. וגם בליזקון וחדשות אחרות.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 94 – הוקלטה בתאריך 09/11/17

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

סקר המאזינים

השיבו לסקר כאן.

לקראת התכנית ה-100 של שורפים משחקים, אנחנו מזמינים את המאזינים למלא סקר קצר שיעזור לנו לקבל תמונה טובה יותר של הקהל המקשיב לתכנית, ומתמקד בעיקר בהעדפתכם לתכנים הכלולים בה.

מלבד מענה על הסקר, יש לכם הזדמנות לכתוב לנו שאלה שאתם רוצים שנענה עליה בפרק ה-100. כבר אספנו כמה שאלות מעניינות. חוץ מזה, בין העונים יוגרלו פרסים!

מה שחקנו לאחרונה?

אביב

Assassin's Creed: Origins – מחשב; $60

קשה לי לדבר על Assassin's Creed Origins בלי להתחיל להיכנס להיסטוריה של הסדרה בכלל והמעורבות שלי איתה בפרט, מה שאני לא רוצה לעשות (בטקסט). שחקתי במשחקי הסדרה הראשונים עד Revelations, מתי שהמשחקים של הסדרה המשיכה להישאר אותו הדבר ולהימאס עלי. סדרת AC הייתה המודל לאיך Free Roaming גרוע נראה ואחת הסיבות שהפסקתי בזמנו לנסות אפילו משחקים בסגנון. עדין, מאד אהבתי את עלילת העל של Assassin's Creed ולכן המשכתי לעקוב ביוטיוב אחרי כל המשחקים ואני מכיר מה קורה בכל אחד ואחד מהם.

בפשטות, ACO  מתקן את כל בעיות הפורמט שהיו לסדרה. יש כאלה שלא יאהבו את השינויים האלה, כי הם עדין נהנו מהצורה בה עבדו משחקי AC. עבורי, זאת הפעם הראשונה שמשחק AC חדש משך אותי לשחק איתו. יוביסופט הסתכלה על משחקי RPG מודרניים כמו Witcher 3 ו-DAI, עד כדי ש-Cohh קרא למשחק "דיאט וויצ'ר". וזה נכון. המשחק מרגיש במובנים רבים כמו וויצ'ר 3, רק קצת רגוע יותר, קצת פחות אפל, קצת יותר קאמפי.

אני עדין רק בחצי מהמשחק (לפי המדד שמופיע ב-uplay) ושחקתי בו כבר למעלה מ-30 שעות; בקצב הזה הוא כנראה ייקח אותו האורך בשבילי כמו אנדרומדה ואינקוויזציה. אני עדין לא מבין ממש לאן העלילה הולכת ברמה הכללית – היו כמה נגיעות בודדות שקשורות להמשך של מסדר החשישיון, ואחרי ארבעה משחקים שבילינו עם "קונסולת המשחק" של האנימוס, חזרנו סוף-סוף למקורות כשגיבורת המשחק המודרנית נמצאת בשטח, באנימוס אמיתי. אני מרוצה.

השורה התחתונה: אם אתם לא חובבי AC אבל אוהבים משחקי RPG על מפות גדולות עם הרבה משימות צד לבצע ומערכת קרב לא רעה – המשחק כנראה יתאים לכם! אם אתם חובבי AC וחוויתם שחיקה לאורך ההיסטוריה של המשחק – זה הזמן לנסות לחזור אליה. אם ממש אהבתם את כל מה שעשו המשחקים הקודמים במשחק ואתם לא חושבים שצריך שינוי… לא בטוח שתהנו מ-ACO.

Out of the Abyss – תפקידים; מבוכים ודרקונים 5

מערכה כתובה של D&D מהדורה חמישית המתחילה בכך שבני החבורה, כל אחד לבדו, מגיע לכלא האלפים האפלים שמעבידים אותם בפרך בנוסף לשמועות על כך שבקרוב יעלו קורבן ללולת', אלת העכביש. במפגש הראשון של המערכה, מלבד להתוודות לדמויות בקבוצה, תכננו וביצענו מבצע בריחה מהכלא.

עידן

Heroes of the Storm – מחשב; חופשי

עשיתי מעשה, ובניגוד לקול ההגיון ושיקול דעת סביר, אמרתי לחבר שכן, סבבה, בוא ננסה לשחק Heroes of the Storm. זה נעשה במטרה למצוא משחק משותף שאני יכול לשחק איתו ועם עוד חבר, ותחת הדיסקליימר שמצטער, אני בחיים לא אהיה טוב באמת במשחק הזה. אבל מאחר ש- Heroes of the Storm הוא פשוט יחסית בהשוואה ל- League of Legends/DOTA 2, היה נראה לי שפער הרמות שצריך לפצות עליו בשביל להגיע לרמה סבירה ולא נוראית הוא הכי קטן.

כולם (?) מכירים את המשחק אז על המכניקה עצמה אין צורך לפרט. אני יכול להגיד שמנקודת המבט של שחקן חדש לגמרי, זה מאוד מבלבל וכאוטי ומסובך (כצפוי), אבל אם אתם מתמקדים בללמוד רק את היכולות של הדמות שלכם ונשארים עם build guide פתוח ברקע, אפשר להפנות את המאמצים בעיקר להכרות עם הדינמיקה של המשחק, ואולי עדיין לא להיות טובים במיוחד – אבל להנות! ומאחר שזה מה שבאתי לעשות כאן מלכתחילה, אני מניח שאפשר להגיד שהמשימה הושלמה.

כמו כן, וואו, בליזארד ממש מגרדים את התחתית של החבית של גיבורים שהם יכולים להכניס למשחק, אה?

Star Trek: Bridge Crew – פלייסטיישן 4; $50

וממשחק מולטיפלייר אחד למשחק מולטיפלייר שני. ואני בכלל לא איש של מולטיפלייר. גם Star Trek: Bridge Crew הוא, טכנית, לא בהכרח משחק מולטיפלייר. מדובר במשחק לעד ארבעה שחקנים, שנפגשים דרך פלטפורמת VR כלשהי (המשחק תומך ב- cross-platform בין אוקיולוס ל- Vive ל- PSVR) בשביל לשלוט ביחד בספינת החלל USS Aegis ולהגן על עקרונות החירות והצדק והאיפור המצחיק של סטאר טרק.

כמו Star Trek (לפחות הסדרות הישנות), מדובר בחוויה רגועה. אין כאן את הטירוף לחיצה-לחיצה-לחיצה-20-דקות-וזה-נגמר של Heroes of the Storm. מופיע שדר על המסך. כולם מסיימים להקשיב לשדר. הקפטן קובע יעד חדש, קצין הניווט וההנדסה בסבבה שלהם עושים את הפעולות שדרושות בשביל לעבור לוורפ, זה לוקח איזה דקה וחצי שבמהלכה הקצין הטקטי בעיקר מתופף על הברכיים שלו. זה לא שישעמם לו – גם לו הולכים להיות דברים לעשות. כמו לסרוק דברים. מה שאומר בעיקר ללחוץ על כפתור הסריקה ואז לחכות 20 שניות.

אבל המשחק, למרות הקצב המנומנם שלו (ובחלק מהמקרים – בזכות), מתאפיין באווירה מאוד חזקה, ומצליח ליצור את התחושה שאתה באמת על האנטרפרייז Aegis, באותו חדר ביחד עם החברים שלך. עוזר לזה, בין השאר, הסאונד המצוין של פלטפורמות ה- VR שקיימות היום, והאמולציה של המשחק שגורמת לסאונד באמת להשמע כאילו הוא מגיע מאנשים שנמצאים ביחד איתך באותו החדר.

גילוי נאות: סיימנו רק 2 משימות. ייתכן שבמשימה האחרונה המשחק יהיה טירוף של העברת פקודות ולחיצה על כפתורים. אבל בהתחשב בזה שכבר הראשונה מביניהן מציבה אתכם בקרב שאתם לא באמת אמורים לנצח, נראה לי שחווינו פחות או יותר את המקסימום שיש למשחק להציע בקטגוריה הזאת.

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds – פלייסטיישן 4; $20

כן, עדיין. סיימתי (פחות או יותר) את המשחק שלי ב- Story Mode בדיוק בזמן בשביל שתצא ההרחבה, The Frozen Wilds. כמו כן, העליתי את הרמה שאני תמיד משחק בה מ- Normal ל- Hard (כי המשחק עצמו היה לי קצת קל מדי לקראת הסוף). אה, וגם הזיכרון-שרירים שלי כנראה לא מאומן מספיק למשחק ב- Horizon: Zero Dawn על רמת קושי שהיא לא Story Mode ורמת הקושי של כל ההרחבה הזו אמורה להיות גבוהה ביחס למשחק הראשי. בקיצור, את רוב זמן המשחק שלי עד עכשיו ביליתי בשביל לנסות לנצח את האויב הראשון ששומר על הכניסה לאזור החדש.

למי שלא מכיר, The Frozen Wilds מתרחש ב- The Cut – טריטוריה צפונית ביחס לאזור המשחק הראשי שבה חי שבט ה- Banuk (שפגשנו במשחק הראשי, אבל מעט יחסית), ויש בה איזשהו "שד" מוזר שמשתלט על מכונות ומחזק אותן. המשחק מוסיף מכונות חדשות (שזמינות רק באזור החדש), הבעות פנים חדשות (שזמינות רק באזור החדש) לדמויות, כשרונות חדשים (שזמינים גם מחוץ לאזור החדש!) וציוד חדש (שאפשר לקנות רק באזור החדש, אבל להשתמש בו גם אחר כך!). בסך הכל, זאת נראית כמו תוספת מוצלחת למשחק מדהים, אבל אני רק בהתחלה, אז לא יודע, ייתכן שהעלילה מחורבנת.

אבל הגרפיקה, מכניקת הקרב, המוזיקה והעולם – עדיין מצוינות. אז בסדר.

חוץ מזה, באמת שהמשחק הנוכחי ב- Horizon, גם המקורי וגם ההרחבה, עושה לי חשק לראות/לשחק בכל מה ש- Ashly Burch עשתה. אי פעם.

XCOM 2: War of the Chosen – מחשב; $40

לא לא, רגע, אל תלכו!

אחרי הניצחון שלי ב- Commander Iron Man ב- XCOM 2: War of the Chosen, יש רק עוד רמה אחת שאפשר לעלות אליה. Legendary Iron Man. החלטתי לקפוץ לתוכה מיד, ואולי להפסיד בצורה מזעזעת, אבל היי, זה יהיה כיף.

ובמפתיע – זה די כיף! מעבר לפתיחה הקשה בצורה-נוראית, אני מרגיש (אולי לא בצדק), שאם כבר התרגלתם ל- Iron Man הקפיצה מ- Commander  ל- Legend היא לא כזו תהומית. מצד שני, לכו תדעו לאן המשחק שלי יתפתח – אין לי סיבה להיות סתם זחוח ובכל מקרה לאנשים נמאס לשמוע אותי מדבר על XCOM 2.

אבל זה עדיין אחלה משחק.

בליזקון 2017

בסוף השבוע האחרון נערך כנס BlizzCon השנתי ואיתו הכרזות רבות על עדכונים למשחקי בליזארד. נעדרו מההכרזות עדכונים ל-Diablo 3 ולא הוצגו משחקים חדשים.

  • World of WarCraft: הוכרזה ההרחבה החדשה, Battle for Azeroth – מציתים מחדש את אש המלחמה בין הצדדים; אזורי ההתחלה הם שני איים, יערך גיוס של סיעות חדשות לכל צד ויהיה סיור וגילוי של איים אבודים. במקביל להרחבה החדשה, הוכרז WoW Classic, הנסיון של בליזארד להלחם בשרתים פיראטיים; שרתי הקלאסיק יריצו את הגרסה הבסיסית ("ונילה") של המשחק.
    • יהודה כותב: עוד מעט יוצא פאץ' 7.3.5 שהולך לשנות מלא דברים בעליית דרגות אז אני ממליץ לך לחכות לו. הוא יהפוך את האזורים לכאלו שהדרגת קושי משתנה איתך, אז לא עוד תעשה X משימות ולך לאזור הבא. תוכל להישאר באזור שאתה אוהב הרבה יותר זמן. וזה גם משנה את האזורים של אחרי הונילה ליותר מוצלחים. עכשיו גם BC וגם WOTLK יהיו לדרגות 60-80 והתוכן של פנדריה וקאטקליזם יהיו 80-90 אז אם אתה לא אוהב משהו תוכל ללכת לשני ליותר זמן.
  • StarCraft: למצב הקואופ מתווספים צוות מפקדים חדש, Han and Horner, יחד עם מפה חדשה. מלבד זאת, מרחיבים את מודל ה-F2P של המשחק שכעת יכיל תוכן מכל מצבי המשחק.
  • Hearthstone: הוכרזה ההרחבה הבאה, Kobold and Catacombs. בין התוספות להרחבה כוללים קלפי נשק אגדיים. התוכן החינמי של ההרחבה יכלול מצב Dungeon Run שהוא סוג של Boss Race בסופו השחקן מקבל פרסים.
  • Heroes of the Storm: מלבד שני הגיבורים הבאים במשחק – אלקסטרזה והאנזו ("דרקוני הנקסוס"), פורסמו השינויים שיכנסו ב-2018 Gameplay Update. הם כוללים שינויים בתצוגת המצלמה, איך Stealth עובד, הוצאת התחמושת לתותחים ועוד הרבה.
  • Overwatch: יצא סרט האנימציה החדשה, Honor and Glory, גיבורה חדשה – Moira, ומפה חדשה – Blizzard World.

חדשות ודיונים

בחדשות היותר עצובות של תעשיית המשחקים:

  • חברת Telltale מפטרת 90 עובדים. בהודעה לעיתונות הם טוענים שהפיטורים לא משפיעים על הפרויקטים הקיימים.
  • המפיצה Perfect World הודיעה בשבוע שעבר על סגירת שניים מהסטודיו שברשותה: Runic Games, המפתחים של סדרת Torchlight והמשחק Hob; ו-Motiga, המפתחים של המשחק Gigantic.

העדכון הבא למשחק Stellaris הולך לשנות את דרכי התנועה בחלל. לא עוד שלושה טכנולוגיות שונות לבחור מהן בתחילת המשחק, Hyperlanes יהפכו להיות צורת התנועה ברירת המחדל. אביב די עצוב מהשינוי ומחכה למודים שיתקנו אותו.

יצאה הודעה היום שהמחירים ב-Steam יעבור למטבע השקל הישראלי. חגי כותב:

המקרה הכי גרוע: הם לא עושים המרה לשקלים של המחיר הדולרי, אלא מחירים נפרדים כמו באירופה ובריטניה. יש סיכוי שהמחיר יעלה, אבל לא וודאי. יש לציין שהמחירים הבריטיים בגדול תואמים את המחירים האמריקאיים (לא זוכר לגבי היורו), אז זה יכול להיות לא כזה נורא.

המקרה הטוב: הם מתרגמים את המחיר הדולרי לשקלים לפי עמלת המרה סבירה, ובפועל אנחנו משלמים אותו דבר או פחות.

מה שכנראה לא יקרה: לא נתחיל לשלם מע"מ. כל עוד אין לואלב יישות משפטית בישראל לא יגבו מהם מע"מ. יכולים לכאורה לגבות את זה ישירות מהצרכנים, אבל אין ממש איך (במשלוחים מחו"ל לפעמים דורשים מאיתנו לשלם מע"מ כשאוספים את החבילה בדואר, אבל אני לא יודע איפה בדיוק יגבו מאיתנו את הכסף כשאנחנו קונים משחק בבית). מזכיר גם שאחרי כל זה, יש פטור על רכישות מחו"ל של עד 75$.

צפיות לזמן הקרוב

עידן: לא יודע! אין לי כל כך הרבה זמן! אבל אם יהיה לי, בטח Horizon: The Frozen Wilds. וכרגיל, אתם יודעים, XCOM 2, Twilight Struggle, Lords of Waterdeep. שמח.

אביב: יש לי עוד חצי מ-ACO לעבור.