שורפים משחקים: פרק 5.12 – השמירה נכשלה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עידן בדק את Heat Signature וחווה שורה של כשלים בשמירות של XCOM ו-Horizon. אביב השמיש את שלט ה-XBox למחשב ונשכב להתנסות במשחקים על הספה.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 92 – הוקלטה בתאריך 21/10/17

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

סקר המאזינים

השיבו לסקר כאן.

לקראת התכנית ה-100 של שורפים משחקים, אנחנו מזמינים את המאזינים למלא סקר קצר שיעזור לנו לקבל תמונה טובה יותר של הקהל המקשיב לתכנית, ומתמקד בעיקר בהעדפתכם לתכנים הכלולים בה.

מלבד מענה על הסקר, יש לכם הזדמנות לכתוב לנו שאלה שאתם רוצים שנענה עליה בפרק ה-100. כבר אספנו כמה שאלות מעניינות. חוץ מזה, בין העונים יוגרלו פרסים!

מה שחקנו לאחרונה?

עידן

לא שבועות הגיימינג הטובים ביותר שלי. שילוב של חופשה משפחתית + שיפוצים בבית + עומס בעבודה + בעיות טכניות הובילו למעט מדי זמן גיימינג איכותי לאחרונה. ובנוסף לזה קיבלתי כמה בעיות טכניות מעצבנות, אבל נתחיל מהכיף.

Star Trek: Discovery

Heat Signature – מחשב; $15

משחק של טום ״Gunpoint" פרנסיס, שהוא פיתח במשך כמה שנים, שכל מיני אנשים מכנים כ"Hotline Miami בחלל״. אני קורא לו סימולטור ״הו שיט זה לא עבד כמו שציפיתי״. בחלל. אתם משחקים שכיר חרב שמבצע משימות בשביל כל מיני לקוחות בערפילית שמלאה בתחנות חלל, במטרה לספק השראה לאוכלוסיה לשחרר את תחנות החלל האלה מהסיעות שמחזיקות בהן. המשימות עצמן, והחלליות שבהן הן מתרחשות, נוצרות בצורה פרוצדורלית, והמשחק מלא במערכות שכל המטרה שלהן זה לעשות אינטרקציה אחת עם השניה בדרכים מעניינות ולפעמים – מפתיעות.

למשל, משימה כלשהי עלולה לדרוש מכם לא לפגוע באף אחד מלבד במטרה שבה אתם צריכים להתנקש, אבל המטרה שלכם נמצאת מעבר לכמה רמות של דלתות נעולות. האם תשתמשו ב- Key Cloner בשביל "לגנוב" את המפתחות מהשומרים, ואז תתגנבו למטרה? או אולי תשתמשו ב- Visitor בשביל לעשות טלפורטציה למשך 2 שניות לחדר שבו הוא נמצא, להרוג אותו, ואז לברוח בחזרה החוצה? או שאולי בכלל תחטפו חללית אחרת ותשתמשו בה בשביל לירות על חללית המטרה שלכם (טיפ: אם אתם צריכים להרוג כמה שפחות אנשים – זה לא פתרון טוב). ומה תעשו אם השומרים בחללית סוחבים מגנים אישיים? ואם יהיה טרמינל באיזושהי נקודה בחללית שתרצו לעבור דרכו בדרך שלכם אל המטרה? אתם כל הזמן צריכים לשנות את הגישה שלכם לבעיות, וכמובן, להתמודד עם השטויות שבטוח תעשו בטעות.

אחרי הפרץ הראשוני של כמה שעות משחק, עברתי לשחק בו בסשנים קטנים של 5 עד 20 דקות בכל פעם. הוא מאוד מאוד grindy, אז רוב הזמן כשאני לא נקלע למשימה מאוד מורכבת אני מעדיף לשחק בו ככה, אבל עדיין מאוד כיפי ומומלץ בחום. וטום פרנסיס הוא בנאדם חמוד ממש.

XCOM 2: War of the Chosen – מחשב; $40

כמובן.

סיימתי את War of the Chosen ב- Commander Iron Man בפעם הראשונה. וכשאני אומר "סיימתי" אני מתכוון ל"הגעתי למשימה הלפני-אחרונה ונדפקה לי השמירה, אבל פאק איט, מבחינתי סיימתי". קצת חבל לי שלצד שיפורי הביצועים המשחק נהיה הרבה פחות יציב. ועוד יותר חבל לי שלא גיביתי את השמירה שלי לעתים קרובות יותר.

כבר אמרנו הרבה דברים על ההרחבה, אז רק כמה דברים קטנים: כל מה שאמרנו לגבי זה שמדובר באחת מההרחבות הטובות ביותר שיצאו למשחק כלשהו אי פעם – נכון. אבל דווקא בגלל שמדובר בהרחבה כל כך טובה, בעיות היציבות מאוד בולטות לרעה. חוץ מהם, יש שלושה דברים שאני לא כל כך מחבב בהרחבה הזאת:

  1. האינטגרציה שלה עם ה- DLC הקודם שיצא ל- XCOM 2 (ה- Alien Rulers ו- Shen's Last Gift) – לא מוצלחת במיוחד.
  2. חבל לי שכל הרחבה רק מחריפה את הבעיה של סוף המשחק החלש והירידה הדרסטית ברמת הקושי ברגע שיש לכם מספיק קולונלים במקום לפתור אותו.
  3. אם כבר הקלטתם המוני voice-overs חדשים וסרטונים חדשים, לא יכולתם להתייחס ב- voice overs שלכם באיזושהי צורה לזה שחיסלתי את ה- Chosen? למה בראדפורד עדיין מופתע ממה שאני מוצא ב- Chosen Stronghold כשאני תוקף את ה- Chosen השני (בשלישי הוא דווקא משנה את מה שהוא אומר). למה יש סרטונים שונים בהתאם לאיזה Chosen אני מחסל ראשון, אבל אין שום התייחסות לזה שחיסלתי את השני או השלישי? למה אחרי שאני מסיים לחסל את כל ה- Chosen בראדפורד עדיין אומר במשימות Retaliation ש- "One of the Chosen is leading the attack"? בהתחשב ברף הגבוה של שאר החבילה, החובבנות הזאת די מוזרה.

מה שכן, נקודה אחת שלא דיברנו עליה כל כך בפעמים קודמות: משימת ה- Avenger Defense החדשה – אדירה.

Horizon Zero Dawn – פלייסטיישן 4; $60

אביב

מגלה מחדש משחק מהספה

לפני כשלוש שנים התקלקל הקולט של שלטי ה-XBox 360 שהיו לי למחשב. לא השתמשתי בהם הרבה בכל מקרה, סביבת העבודה שלי לא הייתה מסודרת בצורה שנוחה למשחק מול הטלוויזיה. קניתי קולט חדש מאיביי, חיקוי לא מקורי שלא עובד אוטומטית כשמחברים אותו למחשב, ומאז לא טרחתי לגרום לשלטים לעבוד.

שבוע שעבר קניתי Immortal Planet, ולעל אף שהוא תומך במלואו בשליטה עם מקלדת ועכבר, אין ספק שהתנועה בנקודת המבט האיזומטרית נוחה בהרבה עם שלט אנלוגי. החלטתי לחפש איך מפעילים את הקולט לשלטים. לקח לי כמה חיפושי גוגל אבל בסופו של דבר התהליך היה ממש פשוט, כמה דקות (והחלפת סוללות) והיו לי שלטים פועלים.

ואם כבר שלט, חדר העבודה שלי מסודר עכשיו בצורה שאפשר בכיף להתרווח על הספה תוך כדי צפייה ומשחק בטלוויזיה, אז העברתי את המשחקים שרציתי לנסות אליה. עם Steam זה קל מאד – יש Big Picture Mode, שנותן חווית שימוש שדומה לקונסולות, ובהגדרות אפשר להחליט באיזה מסך אתה רוצה להפעיל את המשחקים. מאוחר יותר גם גליתי ש-Big Picture מאפשר לך לקחת צילומסך עם השלט, ובכלל פתר לי את כל הבעיות.

המשחקים של GOG היו קצת בעיתיים יותר. לגלקסי אין עדין מצב טלוויזיה ומשחקי אינדי קטנים לא נוטים להכניס אפשרות של בחירת מסך לתפריטים שלהם (משחקי AAA רבים דווקא כן). לכן הייתי צריך לשנות את המסך העיקרי במערכת שלי כל פעם שרציתי לשחק ולהחזיר אחר כך למסך הרגיל. ובנוסף גם אין איך לקחת צילומסך בלי לקום מהספה למקלדת.

בשבועות האחרונים מצאתי את עצמי מקדיש יותר זמן בלעדית למשחק. כלומר, לא לשחק ובמקביל לראות טלוויזיה. משחק ספה בטלוויזיה מגביל יותר את האפשרות שלי לעשות דברים נוספים יחד עם המשחק – כי עד עכשיו הטלוויזיה הציג יוטיוב/נטפליקס בזמן שהמשחק רץ במסך הראשי של המחשב. אולי אשלב פודקאסטים עם משחקים על הטלוויזיה.

Immortal Planet – מחשב; $15

משחק חדש מבית היוצר של Ronin (אותו יהודה ואני אהבנו), Immortal Planet הוא Dark Souls דו-ממדי איזומטרי. ואני לא אומר "דומה", זה פשוט מה שהוא. הצורה בה הנשקים, התנועה, הסיבולת והחפצים עובדים זהה לחלוטין לסדרת DS, עם קצת שילוב של Bloodborne (לכל הנשקים יש שני מצבים). בכל שלב יש נקודת מנוחה, שם אתה יכול להרפא ולהשתמש בנק"ן שצברת – ואם אתה מת, הנק"ן נשאר על האדמה במקום בו מתת, ויש לכם הזדמנות לחזור ולאסוף אותם.

ומה שחשוב זה שהוא עושה את כל זה ממש טוב. אומנם לא נכנסתי ממש עמוק למשחק – עברתי רק את השלב הראשון – אבל בנגידו לסדרת DS והגרפיקה התלת מממדית שלה, שהופכים אותם לבלתי אפשריים עבורי לשחק (כידוע, משחקים מבוססי אתגר שדורשים מהשחקן לנסות עשרות פעמים כדי לעבור הלאה, הם לא כוס התה שלי), בפלנטת האלמוות בזכות נקודת המבט האיזומטרית, אני מצליח להשתלט על העניינים הרבה יותר. המשחק – בינתיים – לא מתסכל אותי ברמה שארצה לנטוש אותו. את הבוס הראשון נצחתי אחרי שלושה נסיונות. נסיון אחד מתוכם היה עם מקלדת ועכבר, כשהבנתי שיכולת התנועה שלי מוגבלת מידי. כשעברתי לשלט כבר השתפרתי מאד.

אני מצפה לחזור אליו בהמשך. הוא כנראה לא יהיה משחק שאני יושב עליו שש שעות ברצף אלא נהנה ממנו בפרצים קצרים. והוא זול!

Hob – מחשב; $20

ספרתי על הוב בשבוע שעבר, והשבוע סיימתי אותו. עברתי לשחק אותו על הטלוויזיה עם שלט, ובערב שישי אחד נתתי סשן של שש שעות עד הסוף – הוא פשוט היה מושך עד לרגע האחרון!

אני יכול להגיד שבעיות השליטה במצלמה עליהן דיווחתי בשבוע שעבר לא משתפרות כשעוברים לשלט. Runic Games עשו עבודה מצויינת עם השליטה במקלדת והעכבר, והמקום היחיד שהרגשתי שהשלט עזר לי במיוחד היו הקרבות, כשהיה לי קל יותר להגיב במהירות להתקפות האויבים.

לקחו לי 12 שעות לסיים את המשחק, בדרגת Easy. אני לא יודע כיצד משפיעה הדרגה על המשחק – אולי רק בקרבות. בסופו של דבר לא הצלחתי להשיג את כל ה-Collectibles והציוד שזמין, אני חושב שהיו מבוכים שעברתי עליהם מהר מידי ולא שמתי מספיק לב. יש שני סופים, אבל אני חושב שאין הצדקה לעבור את המשחק שוב בשביל הסוף השני.

לסיכום: שווה ממש; ממליץ לכולם לשחק. אני לא בטוח אם $20 זאת נקודת מחיר שמצדיקה את התוכן של המשחק.

משחקי שלט אחרים: Darksiders, Remember Me.

לא שחקתי בהם הרבה זמן אז לא אפרט הרבה על כל משחק, בעיקר התנסתי בכל אחד כדי לבחון את השליטה עם השלט.

Darksiders, אפילו בגרסת Warmaster החדשה שלו, לא התיישן טוב. הגרפיקה, המידול והאנימציה מראים את הגיל שלהם בברור והשליטה לא חלקה כמו שהיית מצפה ממשחק מודרני. גם חלקים ב-tutorial של המשחק לוקים בחסר והיה קטע בו עמדתי 10 דקות ולא הצלחתי להבין מה רוצים ממני.

Remember Me דווקא נראה טוב, ובעיקר נשמע טוב – המוזיקה שלו נהדרת. כשהמשחק יצא הוא לא זכה לשבחים רבים, אבל ארבע שנים לאחר מכן הוא מחזיק בציון Very Positive בסטים, מה שנקרא "חביב הקהל". אני לא בטוח שאני אוהב את מערכת הקרב בהתאמה אישית שהוא מציע, אני בד"כ מעדיף הוראות פשוטות וברורות עבור משחקי אקשן בזמן אמת שכאלה, אבל לא שחקתי מספיק כדי לדעת בוודאות.

צפייה: South Park: The Fractured But Whole

השבוע יצא המשחק החדש של סאות פארק לו חיכיתי בקוצר רוח. Cohh (ושדרים נוספים) זכה להתחיל לשחק אותו יום קודם ואני ישבתי לצפות בו.

חדשות ודיונים

הסטודיו Visceral שאחראי לסדרת Dead Space, יסגר. הסטודיו עבד בשנים האחרונות על משחק Star Wars חדש, מאז ש-EA קיבלו את הזיכיון. פיתוח המשחק יעבור לסטודיו אחרי של EA. הסיבה לסגירה היא, ככל הנראה (מדיווחים שונים), אי סדר שהיה בפיתוח המשחק החדש. בצוות המשחק הייתה אמי הנינג, כותבת לשעבר בחברות כמו Naughty Dog ששמה את חותמה על משחקי Uncharted ורבים ציפו לראות מה תעשה עם Star Wars.

מצב המשחק Shadow Wars של המשחק Shadow of War יקבל אפשרות "endless" בסמוך ליציאת ה-DLC הראשון. המפתחת Monolith הודיע בעקבות בקשות רבות של שחקנים שמעוניינים להמשיך לשחק גם לאחר סיום המערכה הרביעית של המשחק.

עלתה לשידור סדרה דוקומנטרית חדשה על סדרת משחקי ה-Witcher, שיתוף פעולה בין CD Project וחברת ההפקה No Clip.

מנהל הפיתוח של משחקי פוקימון בחברת Game Freak התראיין ל-IGN ואמר שהמשחקים החדשים, Pokemon Ultra Sun and Moon, יהיו האחרונים להופיע על הקונסולה הניידת 3DS. מאז ההכרזה של ה-Switch כבר נודע שמשחק הליבה הבא של פוקימון יגיע לקונסולה ההיברידית.

אפשר לקבל בחינם את Ticket to Ride למחשב, הכנסו לכאן ורדו למטה בעמוד למלא פרטים.

צפיות לזמן הקרוב

עידן: ובכן, חשבתי שעד שיוצאת ההרחבה ל- Horizon: Zero Dawn אני אשחק ב- Wolfenstein: The New Order, אבל בגלל בעיות השמירות שהיו לי, מה שיקרה זה שאני אשחק ב- Horizon: Zero Dawn! חוץ מזה: XCOM 2: War of the Chosen על Legendary Iron Man. אני אמות מהר והרבה.

אביב: אני עובד כרגע על Shadow of Mordor ועל Battle Chasers: Nightwar. שניהם יקבלו זמן בתכנית הבאה.