שורפים משחקים: פרק 5.07 – שדה קרב ארץ

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו בודקים את משחק הלוח Viticulture וגרסאות דיגיטליות של כמה אחרים ואז מבלים שעה בלדבר על XCOM2 War of the Chosen, והיינו ממשיכים יותר אם לא הייתה מגבלת זמן לתכנית.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 87 – הוקלטה בתאריך 11/09/17

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

ואנור: המהדורה המחודשת – מכירה מוקדמת במימונה.

מה שחקנו לאחרונה?

אביב

Ascension: Deckbuilding Game – לוח; $30. מחשב; $10

דברנו כבר על המשחק עצמו. מאז הפעם האחרונה הספקתי לקנות אותו למחשב ולשחק קצת. יש יתרון עצום במשחק במחשב בכך שלא צריך לערבב כל הזמן את החפיסות וגם בכך שהמשחק סופר בעצמו כמה רונות/כוח יש לך בתור.

שחקתי גם בגרסת הלוח עם חבר. למרות שהרושם הראשוני שלי היה של משחק מהיר ויחסית קל, התברר שיש חסם רציני במשחק – השפה. מי שלא שולט ברמה מסוימת של אנגלית יתקשה להבין את הדקויות של הקלפים – ויש די הרבה מהם. בהשוואה למשחק כמו ויטיקולטור שכמעט ואינו דורש קריאה (מעבר להבנת סדר החוקית), אסנשיון התגלה כמשחק פחות ידידותי לשחקנים חובבים.

Viticulture: Essential Edition – לוח; $60

"אמנות גידול הגפנים" הוא משחק הצבת עובדים אירופאי "חצי-כבד" (לדברי יהודה) בו כל שחקן בונה יקב, מגדל גפנים, עורך בציר והופך את הענבים ליין, כדי להשיג נקודות נצחון. שחקתי במשחק במצב הסולו שלו (המכונה Automa), בו יש חפיסת קלפים שמהווה את "הבינה המלאכותית" שאתה משחק מולה. הבעיה במשחק הסולו היא שאפילו בדרגת הקושי הקלה ביותר, הוא עדין די מאתגר – יש לך 7 (או 8) שנים בלבד לצבור מעל 20 נקודות ולעקוף את שחקן הדמה.

לעומת זאת לשחק מול שחקן אנושי היה תענוג. המשחק חכם, זורם נהדר, מלא באפשרויות ואסטרטגיה. הוא בהחלט מהווה "עליית מדרגה" לעומת Lords of Waterdeep שנחשב למשחק הצבת העובדים הידידותי למתחילים. הוא קצת ארוך יותר מ-LOWD ודורש התעסקות עם יותר חלקים, חלקם לא עובדים "חלק" כפי שניתן היה לצפות.

Kings of Israel – מחשב; $8

XCOM 2 – מחשב; $60

ספויילרים לעלילת המשחק: 00:36:25-00:54:59

סיימתי את הקמפיין! שחקתי עם כמה מודים שמקלים על האתגר (מתחילים עם 6 חיילים במקום 4, ה-countdown במשימות מתחיל רק אחרי יציאה מ-concealment, מתחילים את הקמפיין עם מהנדס ומדען.

אני גם משחק פעם ראשונה עם Shen's Last Gift (אבל בלי Alien Hunters) והמכא במשחק ממש נהדרים! עיצבתי אחד שיראה כמו Legion מ-Mass Effect, ואחר שיראה כמו Cylon Centurion.

פעם ראשונה שראיתי את סוף המשחק. אני… אמביוולנטי לגבי הסוף. הוא היה לדעתי אנטי קלימטי.

כמעט כל הקמפיין, אחרי ה-Blacksite, ידענו את המידע הבסיסי – האת'ריאל משתמשים בדנ"א האנושי כבסיס לגזע המהונדס גנטית החדש שלהם.

וזאת נשארת כל העלילה. רומזים לנו שהאת'ריאל בורחים מאויב גרוע יותר, וסצנת הסיום של המשחק רומזת על Terror from the Deeps, אבל אין תשובות. וזה החלק שאכזב אותי בסוף. לא מספיק לי לקבל את התשובה "האת'ריאל בורחים ממשהו". רציתי שיסבירו לי בדיוק מה קרה ולמה.

לחיוב, הסצנה בה ממשיכה "מלחמת האזרחים" ברחבי העולם נגד אדוונט הייתה מוצלחת. כי היא מודה בכך שעצם הנצחון על החייזרים לא יפרק בבת אחת ממשלה ששלטה בעולם במשך 20 שנים, שיש לי פי עשרות מונים את המשאבים והכוחות שיש למחתרת. יקח עוד זמן, ואני מניח לחימה עקובה מדם, עד שישחררו את העולם מהאדוונט. זה אולי תהיה נקודת הפתיחה של המשחק הבא, כשהאנושות נמצאת בנקודת חולשה בגלל המלחמה נגד אדוונט.

הדבר הבא שאני רוצה לראות הוא איך War of the Chosen מתחברת לעלילה הראשית. איך נכנסים שלושת ה"נבחרים" של האת'ריאל לתוכנית הכללית שלהם? הנבחרים – לפחות ממה שראיתי בשעה הראשונה של ההרחבה – הרבה יותר אנושיים משאר החייזרים. ובסצנה בה הם נפגשים במבצר ומשוחחים עם האת'ריאל, היא אומרת להם שהם "הושחתו" על ידי השהות שלהם על כדה"א.

אז מעניין אותי איך מתחברים הנבחרים האלה – שהם כנראה גם הנדסה גנטית של האת'ריאל עם גזע אחר – עם תוכנית האל של הקדמונים.

עידן

XCOM 2: War of the Chosen – מחשב; $40

היי, תראו, הרחבה ל- XCOM 2! אתם יודעים, מסוג הדברים שיהיה ממש מפתיע אם התגובה שלי לזה לא תהיה להשען לאחור עם חיוך מסופק על הפנים. ואין פה הפתעות.

War of the Chosen מוסיף משהו כמו איזה 4 מיליארד פיצ'רים ל- XCOM 2, שאני כנראה יכול לדבר עליהם במשך שעות. השם של ההרחבה, War of the Chosen, נובע משלושת הארכי-נבלים החדשים שהקמפיין יזרוק עליכם, ועלולים להופיע במשימות מסוימות במהלך המערכה, להשתמש ביכולות חדשות ונוראיות נגדכם, לחטוף לכם חיילים, ובכלל, לבוא עם Doom Clock נוסף על זה של ה- AVATAR Project. כי למה לא. יש להם יתרונות וחסרונות שמתווספים תוך כדי המשחק, בהשראת מערכת הנמסיס של Shadow of Mordor, ובאופן כללי הם סוג של Alien Rulers משודרגים מאוד, גם מבחינת האישיות וגם מבחינת המכניקה.

אבל לתת לכם רק דברים רעים להלחם נגדם בלי דברים טובים זה מבאס, נכון? (זו היתה הטעות של ההרחבה של משחק הקופסה של XCOM…). אז יש לכם גם 3 סיעות חדשות, שיכולות לתרום לכם גיבורים ממקצועות חדשים, עם עץ התפתחות מיוחד, בתנאי שתצליחו למצוא חן בעיניהן מספיק. והסיעות האלה יכולות גם לשלוח את החיילים והמהנדסים והמדענים שלכם ל- Covert Ops שיתנו לכם שלל רחב של בונוסים, מכסף ומודיעין ועד לחיזוק הקשרים בין החיילים או Ability Points.

"מה?", אני שומע אתכם שואלים, "מה זה Ability Points ולמה אתה קושר את החיילים שלך?". ובכן, Ability Points הם דרך חדשה ומגניבה לחזק את החיילים שלכם אפילו עוד יותר ע"י ביצוע של כל מיני פעולות במהלך המערכה כמו מארבים מוצלחים או איגופים. הפעולות האלה מעניקות Ability Points – גם במאגר גלובלי לכל XCOM וגם במאגר אישי עבור כל חייל. בנקודות האלה אתם יכולים להשתמש אחר כך בשביל לקנות לחיילים את היכולות שלא בחרתם להם בזמן שהם התקדמו בדרגות, או אפילו יכולות שבכלל לא שייכות למקצוע שלהם. זה יקר וזה דורש הרבה השקעה, אבל אתם יכולים ליצור ככה חיילי-על מאיימים לא פחות מה- Chosen.

קשרים בין חיילים מאפשרים לכם להעניק יכולות מיוחדות בשדה לצמד של חיילים שהתפתח ביניהם קשר מראש. אבל לא כל החיילים נקשרים באותה המהירות. לכל זוג של חיילים יש דירוג "התאמה" שנקבע מראש. והנה, ע"י מספר אקראי אחד Firaxis הוסיפו בצורה מיידית אקסטרה אישיות לכל החיילים שלכם ופתחו את הפתח לספר סיפורים מעניינים עליהם בראש שלכם.

350 מילים ועדיין לא הזכרתי את The Lost, סוגי המשימות החדשות (או השינויים שעברו חלק מהסוגים הקיימים), ה- Propaganda Posters, ה- Challenge Mode, ה- Research Breakthroughs, ואיך כל הדברים האלה משתלבים ביחד. בקיצור, מדובר באחת מההרחבות הכי… מרחיבות… מבחינה מכנית שיצא לי לשחק בהן אי פעם, והדברים שהיא מוסיפה משתלבים בצורה כל כך אורגנית ומוצלחת עם XCOM 2 שזה מדהים.

…כמעט.

ה- DLC של XCOM 2 די נדחק לפינה, עם ה- Alien Rulers שמופיעים בלי סיבה טובה ובחוסר טקסיות (על המשימות העלילתיות אין מה לדבר, הם נעלמו לגמרי לטובת המשימות העלילתיות של War of the Chosen) והרובוטים שתופסים מקום הרבה פחות מרכזי. ובעוד ששיפורי הביצועים מרשימים ממש, עדיין חבל שהם לא מצאו דרך להחיל אותם גם על גרסת ה- Vanilla של XCOM 2. אבל עזבו שטויות. בשורה התחתונה – הרחבה מצויינת למשחק מדהים. אני… ממליץ. הו, כן, אני ממליץ.

D&D Lords of Waterdeep – מחשב; $15, אנדרואיד.

משחק הקופסה החביב והמוצלח זכה לגרסה ממוחשבת/סלולרית. הוא כבר היה זמין לאייפון ואייפד, למיטב ידיעתי, אבל עכשיו הוא יצא גם ל- Steam ולאנדרואיד. אביב דיבר על משחק הקופסה ב- 3.08 ו- 3.14 (אפשר למצוא את כל הפרקים בנושא כאן), אז לא נחזור על זה, אבל האדפטציה שלו למחשב/אנדרואיד (מהחבר'ה שעשו את הגרסה הממוחשבת של Twilight Struggle) מאוד מוצלחת!

שיר הפתיחה של I Expect You To Die

חדשות ודיונים

המשחק הפתוח של Humble Monthly הוא Rise of the Tomb Raider. קחו אותו תמורת $12 בנוסף לשאר המשחקים שיחשפו בחודש הבא.

בליזארד הודיעו על מקצה שינויים לקלפים בהרתסטון, ובמרכזם שלושה קלפים ותיקים מהסט הבסיסי.

עוד בליזארד, החברה פותחת אתר eSports בקליפורניה, בו יערכו תחרויות רשמיות מטעמה.

משחק ההישרדות Ark: Survival Evolved עבר גישה מוקדמת והושק רשמית. יורוגיימר מדווחים שהוא עדין סובל מבעיות ביצועים.

משחק סאות פארק Fracture But Whole הגיע לידיהם של מספר שדרי יוטיוב שפרסמו חלקים מהקמפיין – הידיעות בנושא מתמקדות במערכת יצירת הדמויות, שבין השאר מאפשרות לבחור את מגדר הדמות, כולל טרנסג'נדר (וכולל רטקון ל-Stick of Truth) ואת צבע העור, שמשפיע על "דרגת הקושי" של המשחק.

צפיות לזמן הקרוב

אביב:  War of the Chosen!

עידן: XCOM 2: War of the Chosen (מעניין אם אני אאלץ להתחיל קמפיין חמישי או לא…) ו- Star Trek Bridge Crew. וגם דברים אחרים ל- VR, בעקרון. נראה כמה יהיה לי זמן לזה, כי יש ממש הרבה דברים שאני רוצה לנסות ב- VR.