שורפים משחקים: פרק 5.05 – נשורת של נמושות

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אביב ממשיך במסעו בנתיב הגלות ולומד משחק קופסה חדש, Ascension. עידן מספר לנו על חווית הפלייטסטינג במשחק הלוח של Fallout וקצת על Pyre.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 85 – הוקלטה בתאריך 17/08/17

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שחקנו לאחרונה?

אביב

Path of Exile: The Fall of Oriath – מחשב; חופשי

שקעתי הרבה לתוך PoE בעיקר בזכות הצפייה ב-Cohh בשידור חי כשאתה משחק בגיבוי של שאר הקהילה, ואחרי שבחמישי האחרון היה דיון ארוך על המשחק בפודקאסט Dropped Frames. ביום שבת אפילו הקלטתי שעה על המשחק כדי לחדד חלק מהנקודות עליהן דיברתי בתכנית הקודמת.

הבנתי שאין לי ברירה אלא לנטוש את ה-Ranger שלי בדרגה 42 מערכה 4. היא לחלוטין לא בנוייה להחזיק מעמד בשלבים האלה של המשחק (הבעיה הכי גדולה שלו, שאתה יכול לדפוק את עצמך ממש בקלות). אז אני צריך דמות משנית שונה מה-Firestorm Inquisitor שלי.

הלכתי לחפש Builds, ומצאתי את החלום שלי: Ancestral Bond. הפאסיב הזה נותן לך להשתמש בשני טוטמים במקביל, במחיר של חוסר יכול להשתמש בהתקפה ישירה. חלום! אתה פשוט עומד שם, בלי לגעת בעכבר, ודברים מתים סביבך! אז זאת הדמות שאני מעלה עכשיו. טוטמים מתחילים להפוך למערכת הכוחות הכי אהובה עלי במשחק. אלי זה בגלל שאני לא מכיר שימוש בהם באף ARPG אחר. זה משהו שקצת ייחודי ב-Path. יש גם כוחות של טוטמים קבועים – שעושים משהו ספציפי – וגם Totem Support שיכולים להפוך כל לחש, או התקפה, לטוטם. וזה נהדר.

אני חושב שמערכת הפסיבים עובדת טוב, ויחד עם שלל השילובים האפשריים של ה-gems נותנת מערכת דמויות מאד עמוקה ומספקת.

אני חושב שהם חייבים להכניס איזשהו מנגנון של איפוס מוחלט. Respec בסוף ליגה לא עוזר לבעיה העיקרית של המערכת: היא תוקעת שחקנים חדשים. שחקן חדש נכנס למשחק ומגלה במערכה 3 שמה שהוא עשה חסר תועלת והוא חייב להתחיל דמות חדשה כדי להתקדם. אם לא הייתי בשבוע האחרון רואה את שדר הטוויץ החביב עלי משחק POE, כנראה שלא הייתי טורח להתחיל דמות חדשה בכלל.

זה, בנוסף ליכולות משעממות בתחילת המשחק, הופך אותו ללא מזמין לשחקנים חדשים. אם יוסיפו אפשרות לאיפוס מוחלט של הדמות (אני לא מבין בשביל מה בכלל הנקודות בעץ קבוצות. שיהיה אפשר לשנות אותם מתי שרוצים), ואפשרות לדרגות קושי דינאמיות כמו בדיאבלו – הם מבחינתי יהפכו להיות ה-ARPG הכי טוב בשוק. ומצידי שזה יהיה מצב משחק נפרד. Casual. שבו אפשר לשנות דרגות קושי ולאפס את העץ בחופשיות.

Ascension: Deckbuilding Game – לוח; $40 (וגם מובייל ומחשב)

משחק בניית חפיסות בתמת פנטזיה. אין לי הרבה נסיון בסוגת המשחק הזה אז אני לא יכול להשוות (אם עידן נמצא הוא יכול לדבר על דומיניון), היחיד שיש לי קרוב לזה הוא CV. ב"התעלות" יש שורה מרכזית של קלפים – גיבורים ויצירות לרכישה, מפלצות להבסה. בנוסף יש שלושה קלפים שתמיד זמינית – חי"ר כבד בשביל כוח, מיסטיק בשביל רונות וחבר-הכת בשביל נקודות נצחון, ככה שתמיד יש משהו שאפשר לעשות בתורך.

כשמשחקים סוליטייר (מה שנסיתי) בכל תור שני הקלפים הכי ימניים עוברים ל-Cult שמייצגת את שחקן-הדמה מולו אתה מתמודד. זה הופך את המשחק מול הלוח למאתגר מעט כי הכת יכולה להשיג בחינם מפלצות חזקות שבתחילת המשחק אין לך סיכוי להתמודד איתן, ולצבור הרבה נקודות נצחון.

כשמשחקים עם עוד אנשים, השורה המרכזית משתנה רק כשאחד השחקנים קונה או מנצח קלף, ואז יש תכנון אסטרטגי יותר ארוך טווח וגם אפשרות לחבל בפעולות השחקנים האחרים באמצעות גירוש של קלפים.

בעוד ב-CV עיקר המשחק הוא קלפים סטטיים שאתה משחק לשולחן ומעניקים את היתרון שלהם בכל תור, כשקלפים חד פעמיים הם המיעוט, בהתעלות לרוב הקלפים יש השפעה חד פעמית באותו התור ורק יצירות (Constructs) נשארות קבוע על השולחן.

סך-הכל אני מרוצה מהרכישה. האמנות של המשחק יפה ברובה, המשחק מעניין ודי מהיר בסולו כך שיש סיכוי שאשחק בו בעצמי מפעם לפעם. וכנראה שבשבוע הקרוב תהיה לי הזדמנות לנסות אותו עם יריב אנושי. (מסתבר שהאמנות עודכנה באחת ההרחבות וכלולה גם במהדורה השלישית – אותה קניתי. האמנות המקורית של המשחק הייתה די זוועתית.)

ערן ואני הזכרנו בפרק קודם שהמשחק זמין למובייל והשבוע למדתי שהוא זמין גם ב-Steam. עבור $10 תקבלו את המשחק עם כל ההרחבות שיצאו לו, שזה דיל לא רע. הקושי היחיד הוא ברזולוציה, שנעולה ל-720p (כנראה פורט לא מוצלח למחשב).

עידן

מה זה אני אחרון?!?!

Fallout: The Board Game – לוח; $60 (טרם הושק).

אז הנה משהו שאני מת לדבר עליו כבר… חצי שנה? (בודק) (וואו יותר משהו כמו עשרה חודשים)

FFG הכריזו השבוע על משחק קופסה בעולם של Fallout, שבניגוד ל- Wasteland Warefare לא יהיה משחק מלחמה עם מיניאטורות, אלא משחק הרפתקאות לאחד (!) עד ארבעה שחקנים. השתתפתי בבדיקות של המשחק גם בשלב האלפא וגם בשלב הבטא, שזה משהו שלא יצא לי לעשות אף פעם, ויש לי כל מיני דברים לספר גם על המשחק כמו שהוא יצא וגם על תהליך הבדיקות, אבל גם ככה הפוסטים שלי בנושא יוצאים איזה 2500 מילים, אז אני אנסה לקצר ומזמין אתכם להקשיב לפרק אם אתם רוצים לשמוע אותי חופר יותר.

מבחינת המשחק: Fallout משוחק ע"י זה שכל אחד בוחר דמות, ואז מתחיל לחקור ולהלחם ולאסוף loot ולהשלים קווסטים ב- Wasteland. למשחק יש ארבעה תרחישים (בינתיים. אולי אחרי הבטא הם הוסיפו עוד) שבכל אחד מהם המפה מסודרת בצורה מסוימת (tiles משושים, חלק קבועים וגלויים מראש וחלק נקבעים באקראי) והתרחיש עוסק במלחמה בין שתי סיעות כלשהן. השחקנים יכולים לתמוך בצד מסוים במלחמה הזאת, בשני הצדדים, או באף אחד מהם, ובמקביל לעשות קווסטים מנותקים מהעלילה הראשית. מערכת הקווסטים וההתקלויות במשחק הזה נהדרת והיא הסיבה שבגללה החיבה שלי למשחק הזה מאוד עלתה במהלך הבטא ומצאתי את עצמי משחק בו אפילו בסינגל-פלייר. אבל אני אדבר עליה בהרחבה בפרק.

מבחינה האלפא והבטא: FFG עשו לי קצת טריק כי הם "מכרו" את המשחק לטסטרים שלהם בתור משחק סמי-קואופ. בראש שלי היה BSG בעולם של Fallout, אז מאוד התעניינתי. בפועל, עם כל גרסה שעברה המשחק נהיה פחות ופחות קואופ, ובגרסה הנוכחית הוא לא מרגיש קואופרטיבי בכלל. תאורטית אפשר לסחור בציוד בין שחקנים ויותר משחקן אחד יכול לנצח, אבל אין לכם כל כך סיבה לעשות את זה. אבל אחרי שסיימתי להתמרמר עליהם באלפא, בזמן הבטא המשחק יותר ויותר grew on me.

זו גם הפעם הראשונה שבה אני משתתף במשחק כזה בשלבי האלפא והבטא שלו – גם משחק עם המון המון המון חתיכות (לעשות לזה mock בשלב האלפא היה סיוט), גם מכניקות שלא קבועות בשיט (זה לקח בערך ארבעה חודשים עד שהפסיקו לשנות דברים בסיסיים במשחק) והמון חלקים של המשחק שבכלל לא היו מוכנים כשהתחלנו לשחק ונבנו מול העיניים שלנו. ואז – בשלב הבטא – ממש קיבלתי קופסה עם קלפים וקוביות והכל! אמנם הקוביות היו מדבקות שהיתי צריך להדביק על קוביות אחרות והקלפים עשויים מהקרטון הכי דק בעולם, אבל בכל זאת! לא הייתי צריך לגזור ולהכין את הכל בעצמי! זה היה מגניב.

יש לי עוד המון דברים שאני יכול להגיד על מערכת הקרב וה- progression וה- traits ומה לא, אבל נראה כבר מה נספיק.

Pyre – מחשב; $20

אני לא חושב שאני שיחקתי במשחק הזה מספיק כדי לדבר עליו בהרחבה גם בגיימפוד וגם ב"שורפים משחקים". בניגוד לאנשים מסוימים ב- Working Gamers, הוא עדיין לא קנה אותי. כלומר, כן, העלילה שלו נהדרת והדמויות שלו מצוינות והעיצוב מדהים והמוזיקה מהממת. אבל אני עדיין לא בטוח אם אני אוהב את המכניקה המוזרה שלו שאני לא ממש מצליח להתמקצע בה. נעדכן.

אה, כן, Pyre הוא המשחק החדש של Supergiant Games, היוצרים של Bastion ו- Transistor(💗), בו אתם מנסים לשחרר קבוצה של אנשים שהוגלו מה- Commonwealth ל- Downside באמצעות השתתפות ב"פולחנים" שהם בעצם משחק כדורסל.

NEO Scavenger – מובייל; דמו חופשי, $10 מלא.

משחק מדהים, גרסה מחורבנת לאנדרואיד. בטח לא ישאר לי זמן לדבר עליו בכל מקרה.

חדשות ודיונים

פלאריום הישראלית, מפתחת משחקי אסטרטגיה למובייל ולדפדפן, נרכשה עבור 500 מליוני דולרים בידי החברה האוסטרלית Aristocrat.

השבוע בחדשות הב"מ:

המשחק We Happy Few נדחה לאפריל, "יזכה" לעליית מחיר מ- 30 ל- 60 דולר, ומקבל אקסטרה מימון מ- Gearbox כי "ה- scope שלו ממש גדל", מסתבר.

עוד בזירת הדחיות, Battletech נדחה גם הוא לשנה הבאה. כתבנו יהודה חלפון מוסר שתומכי המשחק בקיקסטרטר ממש לא שמחים על הידיעה, אחרי שכבר כועסים על החברה שהודיע על שיתוף הפעולה עם המפיצה Paradox, אי קבלת גישה לבטא וחוסר בעדכונים שוטפים של החברה.

אחרי שעשו סיפור גדול מהפסקת השימוש במותג Battle.net, בליזארד הבינו שזה היה מהלך מטומטם והם מחזירים את השם. אבל לא את הלוגו. RPS במערכון משעשע.

אפרופו בליזארד, השבוע הם פרסמו עדכון חדש ל-WarCraft 3 והקימו בשבילו שרת PTR שמאפשר לשחקנים לבחון את השינויים לפני ההשקה.

הבטא הפתוחה של Destiny 2 תגיע למחשב בעוד שבועיים. היא תערך דרך Battle.net (חיחי). שחקנים בעלי חשבון Bungie יכולים לקשר בין החשבונות שלהם.

שני המשחקים הראשונים שהושקו לאחר גיוס מימון באתר Fig הצליחו להחזיר את ההשקעה בהם ואף להניב רווחים למשקיעים.

צפיות לזמן הקרוב

אביב: אם אני עדין משחק PoE עד להקלטת הפרק, כנראה שאמשיך לשחק עוד PoE. מצפה לנסות את Ascension עם יריב אנושי.

עידן: להמשיך Stellaris, אם יהיה לי זמן לסיים את Pyre – אז גם את זה! ואז אולי אני אעבור ל- Uncharted: the Lost Legacy כדי לנסות להספיק אותו לפני שיוצאת ההרחבה ל- XCOM 2. אבל אני לא חושב שאני אצליח. אולי אם דריה תעבור לישון ממש טוב פתאום או משהו.