שורפים משחקים: פרק 5.04 – כולנו מנודים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ערן אבירם הוא החוקר העלית בגלקסיה המסוכנת. אביב שורד במדבר הברברי ומקטר הרבה על Path of Exile. וגם כל מיני דיבורים על משחקי תפקידים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 84 – הוקלטה בתאריך 09/08/17

משתתפים: ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

 

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שחקנו לאחרונה?

אביב מזכיר את ManicTime למעקב זמנים במחשב.

ערן

Borderlands 2 – מחשב; $20

בורדרלנדס 2 שוב

Elite Dangerous – מחשב; $30

Pathfinder Adventures – מחשב; $25. מובייל; חופשי.

גובלינים ב-Pathfinder Adventures.

Blood Rage – לוח; $80

אביב

חורש האפר – תפקידים; ואנור

דיווח התקדמות המערכה.

אביב צופה: Cohh משחק במצב הסיפור של The Long Dark (מחשב; $35)

Conan Exiles – מחשב; $30 (גישה מוקדמת)

זה מעניין להשוות בין קונאן והחשכה הארוכה. שניהם משחקי הישרדות – המצב הבסיסי של הדמות שלך היא סכנה, של רעב, צמא ואיתני הטבע (בחשכה בצורה של קור, ובקונאן בצורה של אויבים עוינים מרובים). בשניהם יש מערכת Crafting שבאמצעותה אתה צריך להתגבר על הסכנות האלה.

ההבדל הוא במשקל ששני המשחקים נותנים לכל מערכת. קונאן נותן משקל גדול למערכת המלאכה. בלב, קונאן הוא MMORPG. הוא פנטזיה של כוח, כשהדמות שלך מתקדמת בעץ הטכנולוגי של מערכת היצירה והופכת חזקה יותר. מהר מאד הסכנה הקיומית הבסיסית נשכחת לטובת איסוף המשאבים ובניית בסיס, כדי להגיע למדרגות הבאות של החפצים (תוך שילוב מערכת העבדות המעניינת של המשחק). הכל לקראת endgame שלא שונה הרבה ממשחקי MMO, של מבוכים ובוסים. קונאן (ודומיו, כמו Ark, D&L ועוד) עושה את מה ששחקני MMO רצו במשך שנים – עולם משחק שמבוסס על יצירות השחקנים. מה ש-EverQuest Next רצה לעשות.

החשכה הארוכה שמה את מלוא משקלה על ההישרדות. מערכת המלאכה כמעט כולה עוסקת בתיקון של חפצים קיימים, פירוק חפצים שאין בהם צורך כדי לאסוף חומרי גלם לשימור אותם החפצים החיוניים להישרדותך. גם האיום העיקרי ב-Long Dark הוא מזג האוויר. כן, יש סכנה מחיות טרף – זאבים, דובים – אבל היא ספורדית. האתגר האמתי הוא לאזן בין הצורך שלך להתקדם, לאסוף משאבים, ולא לקפוא מקור. מה שמתגלה כלא פשוט בכלל. בחשכה הארוכה הדמות שלך לא הופכת להיות חזקה יותר; אתה מקסימום מצליח להשאיר אותה ברמת יכולת אחידה ועושה את המירב כדי לא להתדרדר אל תהום הנשייה.

Path of Exile: The Fall of Oriath – מחשב; חופשי

"נתיב הגלות" מעניין בכל מיני דרכים, אבל מערכת היכולות שלו יבשה. יש יכולות נהדרות אבל מקבלים מהן כל כך מעט שרוב הזמן אתה משתמש באותן 2-3 כל הזמן. בזמן שעד דרגה 20 בדיאבלו 3 יש לך 6 + רונות שמשנות את היכולות.‎

אני כרגע בדרגה 24 –  יש לי 8 יכולות בפועל, אבל רק ל-3 מהן אני באמת spec'd. את האחרות סתם לקחתי כדי שיהיה גיוון.‎ יש לי זימון זומבים ושריון קרח שלא קשורים למקצוע שלי.‎

אני אוהב את שיטת השיקויים שלהם, את זה שהיכולות הן gems שאפשר להחליף ולשנות כל הזמן, ואת העץ הפאסיבי.‎ אבל למרות שכל המערכת מרגישה חדישה יותר, מבחינת ההתקדמות ביכולות זה מרגיש כמו דיאבלו2 או טורצלייט (משחק שאני מאד אוהב, אבל אי אפשר להגיד שחידש בתחום יכולות הדמויות). התקדמות איטית של אותן היכולות ופער גדול עד שמשיגים יכולת משמעותית חדשה.

הגעתי למערכה השלישית (מתוך 10) ב-POE, כמעט דרגה 30. הבילד של הדמות מתחיל להיות מעניין… וזה חלק מהבעיה. כי למה אני צריך לשחק 10 שעות עד דרגה 30 כדי שהדמות תהיה מעניינת? המשחק הזה כל כך אמביוולנטי.

סה"כ אני מאד נהנה מ-POE אבל בעיקר כי זה משחק ARPG חדש בשבילי, אני חושב. הוא solid. עושה כמה דברים מעניינים. אבל לא יוצא דופן. בהתחשב בכך שפיתחו אותו במקור להיות דיאבלו 2, זה כנראה בסדר.

Stellaris – מחשב; $40

יוצא שזיירמן משחק לא מעט ואנחנו מקשקשים על המשחק בקבוצת הפייסבוק, עשה לי חשק לשחק בעצמי. לקחתי אימפריה מיליטירסטית עם בונוסים משמעותיים לכלכלה במפה קטנה, ורציתי לכבוש את הגרלקסיה באש ובדם. עוד לא ממש הצלחתי לעשות את זה, אני פחות רגיל עדין לשינויים ש-Utopia הכניסה למשחק והבונוסים השונים שאפשר לקבל מה-Traditions.

חדשות ודיונים

תגובות לפרקים הקודמים: איתמר פרנסיס על משחקי מובייל.

פרק 200 של על כתפי גמדים.

RPGaDay ב-EN World.

הוכרז משחק קלפים חדש מבוסס Dota2 בשם Artifact. ייצא ב-2018.

הוכרז משחק לוח של FFG מבוסס Fallout. עידן זיירמן היה פלייטסטר והוא יספר לנו עליו בתוכנית עתידית.

הוכרזה עונה שנייה למשחק Orwell, בשם Ignorance is Strength.

עברו שבעה שבועות מאז פתיחת תכנית ה-Direct של Steam, דרכה מפתחים יכולים להעלות משחקים לשירות באופן עצמאי, וכבר הושקו כ-1,000 כותרים דרך התכנית.

בליזארד הוציאה הודעה המספרת שיש כרגע בחברה מספר צוותים שעובדים על כותרים חדשים, מה שהם קוראים "צוותי דגירה".

גרסת מובייל של NEO Scavenger.

צפיות לזמן הקרוב

אביב: ממשיך PoE, ממשיך קונאן. החלק הזה של התוכנית הפך להיות פחות רלוונטי בשבילי כי אני משחק דברים נורא רנדומאליים מידי שבוע…

ערן: תכנון לקראת זייטגייסט.

  • ההוא

    אני עדיין מחכה ל"מדברים ויורים" של הpre sequel.