שורפים משחקים: פרק 5.01 – חלל אפל מכל

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עידן משחק בלקום בלילה לתינוקת וממלא את הזמן בסטלריס ו-Pathfinder Adventures. אביב עומד בפני הרשע במבוך האפל מכל.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 81 – הוקלטה בתאריך 20/07/17

משתתפים: עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

 

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שחקנו לאחרונה?

עידן

תגובות לפרקים הקודמים

אני יודע שהרבה אנשים חושבים ככה, אבל אני ממש לא חושב שיש צורך לשחק במשחקי טלטייל ברצף. שיחקתי ב- The Walking Dead ברצף, פחות או יותר, וב- The Wolf Among Us חיכיתי בסבלנות בין פרק לפרק לפי קצב השחרור שלהם, ומלבד זה שטלטייל קצת הגזימו בהמתנה בין הפרק הראשון לשני, נהניתי ממנו יותר. כאילו, הייתי נהנה ממנו יותר בכל מקרה (אני לא כזה אוהב את The Walking Dead), אבל ההמתנה בין חלק לחלק ממש לא פגעה בהנאה שלי מ- The Wolf Among Us. מצד שני, אני גם אף פעם לא עושה בינג'ינג לסדרות. זה בטח קשור.

דריה

אני אחפור קצת פחות הפעם, פשוט כי יש לי פחות דברים להגיד. מאז הפרק הקודם נולדה לי גיימרית קטנה במשקל 3.1 ק״ג, ולכאורה עכשיו מגיע הקטע הזה שבו לא אמור להיות לי זמן לשחק בכלום, אבל תקשיבו – כשאתם מקפיצים תינוקת על הכתף כדי שתעשה גרעפס ותלך לישון כבר ב- 3 בבוקר, מה כבר אפשר לעשות חוץ מלשחק? אז עם תום הייתי משחק בעיקר ב- Marvel Puzzle Quest, אבל עברו מאז כמה שנים, ועם דריה אני פנוי לשחק בדברים שהם פחות קז׳ואל נובז.

Pathfinder Adventures – מחשב; $25

בפעם הקודמת שדיברתי עליו הייתי רק בהתחלה. מאז הספקתי לסיים משהו כמו חצי מהתרחישים (אני לקראת סוף ההרפתקה השלישית), ולהגיד שהוא מה זה כיף! כאילו, ממש. אני לא כל כך בטוח איך הוא יהיה בגרסה ״אמיתית״ שבה אני משחק רק דמות אחת, אבל אני רוצה לגלות! אז קניתי את Pathfinder Adventure Card Game יד שנייה.

הבעיה העיקרית שלי עם המשחק היא, ובכן, הבאגים. גם גרסת ה- PC וגם גרסת האנדרואיד מכילות כל מיני באגים מעצבנים, והראשון מביניהם הוא שלפעמים הסנכרון בין השניים ״נשבר״ ולוקח לו כמה שעות עד כמה ימים לחזור לעבוד וזה מעצבן בטירוף. חוץ מזה – הממשק בהחלט יכול להיות טוב יותר. על חצי מהאנימציות שם הייתי רוצה לדלג (או להאיץ אותן מאוד) ותהרגו אותי, אבל אני לא מבין למה אם יש לי 6 קלפים ביד והוא אומר לי לעשות discard ל- 6 קלפים אני צריך לעבור עליהם אחד אחד ולעשות להם discard. ארג.

אבל חוץ מזה סבבה.

Stellaris – מחשב; $40

התקדמתי איתו עוד. בשלב הזה אני חושב שהספקתי לראות ולהבין ברמות שונות את כל המערכות במשחק הבסיס. הבעיה המרכזית שלי איתו היא שבהגדרות ברירות המחדל יש בו יותר מדי גזעים, אז אני קצת מאבד את היכולת להבדיל ביניהם בצורה חזקה וכל האווירה החזקה של המשחק מתפוררת ל״החייזר הזה קרוב אליי והצבע שלו כחול״ ו״החייזר הזה יותר רחוק ממני והצבע שלו כתום״. חוץ מזה, לפעמים באמת יש בו קצת יותר מדי דברים שצריך לעקוב אחריהם בו-זמנית.

ומתקבלת אצלי התחושה שה- AI ששולט בסקטורים עושה עבודה איטית ומעצבנת ואני הייתי עושה עבודה טובה יותר. לעזאזל איתו.

מצד שני, התיישבתי על כוכב שהיערות שלו היו בחיים וכל הזמן הלכו ממקום למקום והשמידו לי את ההתיישבות, ואחרי קצת מחקר הצלחתי לדבר עם העצים שלו ועכשיו אני יכול להשתמש בהם בתור יחידות רגליות בעת פלישה לכוכבי לכת. איזה עוד משחק נותן לכם לעשות את זה?

אביב

חישול מערכה: מלאכת מחשבת

מפעם לפעם אני משתתף בפודקאסט על כתפי גמדים יחד עם ערן ואורי ורוב הפרקים האלה הם פרקי "חישול מערכה". בפרקי חישול מערכה אנחנו לוקחים שלושה רכיבים ומשלבים אותם לכדי משחק, תוך התייחסות לנקודות הבאות: תמה, מה עושים השחקנים, מקומות, אנשים, קרסי הרפתקה, איזה דמויות היינו משחקים, ובאיזו שיטה היינו משתמשים.

Mini Metro – מחשב; $10

בונה מחדש את המערכת הרכבת התחתית בלונדון, במשחק Mini Metro.

מצד אחד פאזל, מצד שני משחק ניהול. יש לאורך זמן לחץ של נוסעים שצריך לנהל וחלוקת משאבים – קווים, קטרים, קרונות, תעלות מתחת לנהל. הוא נהייה מאד מורכב מאד מהר, אבל מצד שני מאד קל להתחיל מההתחלה ולנסות אסטרטגיות חדשות.

Darkest Dungeon: The Crimson Court – מחשב; $10

חזרה ל- Darkest Dungeon, הפעם גם עם Radiant Update וגם עם ההרחבה, Crimson Court. ה-DLC עוד יותר אכזרי מהמשחק הבסיסי.

המשימות של Crimson Court, ההרחבה של Darkest Dungeon, הן באורך אפי – סוג חדש שנמצא מעבר ל-short, medium, long של משימות רגילות. במשימות אפיות אתה לא מקבל עצים למדורה כדי לנוח באמצע, במקום זה אפשר לסגת חזרה לכפר מתי שרוצים, וכשנכנסים שוב למבוך, ממשיכים מאותו המקום.

וצריך לעשות את זה. כי המבוך ממש ארוך. ממש ממש ארוך. עוד לא הצלחתי לסיים את השלב הראשון שלו (כמו כל הבוסים, יש שלושה שלבים) וכבר עברתי שטח השווה בגודל ל-5-6 מבוכי Medium.

בניגוד למבוכים האחרים במשחק, הפריסה שלו לא מוצגת מההתחלה. כל פעם שאתה מגיע לחדר-קיצוני חדש, נפתחת לך המפה שמציגה את המשך הדרך.

בנוסף, ב-Courtyard יש לפעמים שערים שנעולים ע"י מנעול בצבע מסוים, שצריך מפתח ספציפי כדי לעבור. אז אתה מוצא את עצמך לפעמים משוטטת קדימה ואחורה בכל החדרים הריקים שלא בדקת קודם כדי למצוא את המפתח ולהמשיך להתקדם.

כל זה לא רק כי אני רוצה להתקדם בעלילה של ההרחבה ולהרוג את הבוסים, אלא כי מרגע שנכנסת ל-Courtyard בפעם הראשונה, הדמויות שלך מתחילות להידבק ב-Crimson Curse. שבגדול היא לא דבר בעייתי מאד אבל דורשת משאב חדש, The Blood. ואם חסר לך מהדם הזה, דמויות עלולות לדמות – אפילו כשהן בכפר. כשהורגים את הבוס בכל אחד משלושת השלבים, הקללה מוסרת מכל ההרפתקנים שסבלו ממנה. ואני מניח שאחרי שהורגים את הבוס בשלב השלישי, אין יותר קללה.

אני יודע שזה נשמע כמו קיטור, אבל האמת שזאת מערכת טובה שמוסיפה למשחק. אתה מגיע לשלב ב-Midgame שלו שההרפתקנים שלך בדרגות גבוהות מספיק ויש לך מספיק כסף, שניהול המשאבים הופך לזניח (טל"ח, אני משחק על Radiant). ה-Blood מחזיר את החשיבות של ניהול המשאבים, כשיש לך הרבה הרפתקנים מקוללים.

אבל גם קשה להשיג אותו בצורה עקבית. מחוץ ל-Courtyard תפגשו מידי פעם התקלויות של Bloodsuckers (סוג המפלצות החדש של ההרחבה) שיש להן סיכוי להעניק כשלל עוד Blood. וכמובן בתוך ה-Courtyard עצמו רוב ההתקלויות הן כאלה.

חוץ מזה התלונה העיקרית שלי היא שהמשימה הראשונה של ההרחבה מסומנת כ-Novice למרות שהיא קשה מאד ועדיף להיכנס אליה רק אחרי דרגה 3. ובכל מקרה עדיף להתחיל את ה-Courtyard כמה שיותר מאוחר כדי להימנע מהפצת הקללה על הגיבורים שלך עד לשלב במשחק בו יהיו לך מספיק משאבים כדי להתמודד עם המבוך האפי.

אני כרגע בשלב 3 של רוב הבוסים האחרים במשחק, ועוד לא הצלחתי להגיע לשלב 1 של ה-Courtyard.

חדשות ודיונים

קייסי הדסון, בעברו מנהל הפרויקט של משחקי Mass Effect, חוזר לעבוד ב-Bioware בתור המנהל הכללי בסטודיו. זאת לאחר שלוש שנים בהם עבד במיקרוסופט. הוא מחליף את ארין פלין שעוזב את החברה אחרי 17 שנים.

לכבוד הכרזת העונות החדשות של משחקי Telltale, בחבילה הצנועה מציעים מבחר גדול של המשחקים הקודמים במחירי רצפה.

חברת Wargaming שעומדת מאחורי משחקים כמו World of Tanks (וספינות ומטוסים) חתמה על הסכם עם Splash Damage (מפתחת המולטיפלייר האהובה על אביב, מתהילת Enemy Territory) לפתח משחקי מולטיפלייר חדשים ב"Wargaming universe".

המשחק Enter the Gundeon של חברת Dodge Roll מכר כבר מעל מליון עותקים.

באחת התוכניות האחרונות דברנו על המשחק Gigantic שיוצא היום (גם דרך Steam) לאחר היסטורית פיתוח לא קלה. אתר Gamasutra שידר לייבסטרים עם מפתחי המשחק מחברת Motiga לשמוע מהם על הדרך שעברו.

למשחק The Surge יש עכשיו דמו דרך Steam שאפשר לנסות לפני הקנייה.

צפיות לזמן הקרוב

אביב: שקוע במבוך-אפל ולא צופה שאפסיק בינתיים. כמו בכל שבוע בחודשיים האחרונים, יש לי רשימת משחקים מותקנים במחשב ואגיע לחלק מהם.

עידן: להמשיך עם Pathfinder Adventures ו- Stellaris בשעות לא-שעות, אבל יותר חשוב מזה – לנסות לשחק עם גלית בגרסה ה״אמיתית״ של Pathfinder Adventures ולראות איך זה יתקבל. חוץ מזה, מתחיל לחזור ל- XCOM 2  כהכנה לקראת ההרחבה.