שורפים משחקים: פרק 4.13 – מבצר הנצחון

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מארחים מחדש את אדם זעירא, היוצר מאחורי Fort Triumph והפעם מצליחים להקליט את הראיון. עידן ניסה את Scanner Sombre (לשלילה) ואת Sexy Brutale (לחיוב). אביב קרא מחקרים על צפייה במשחקים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 73 – הוקלטה בתאריך 18/05/17

משתתפים: אדם זעירא, עידן זיירמן ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

 

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

אדם זעירא: Fort Triumph

מה שחקנו לאחרונה?

עידן

Horizon Zero Dawn

מאז הפרק האחרון – סיימתי אותו! על 100%! וכל האצ'יבמנטים! זה לא קורה יותר, דברים כאלה! לרוע המזל, יש לו קרב בוס משעמם וחסר השראה שבוגד במכניקות הקרב הכל-כך מוצלחות של המשחק, ואני מרגיש צורך לציין את זה כדי שתבינו מה זה אומר על כל שאר המשחק אם למרות הסיבות האלה אני מסביר שהוא משחק השנה שלי עד עכשיו, ואחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי בהם בשנים האחרונות והשם שלהם לא מתחיל ב- X ונגמר ב- 2.

שיתפתי ביוטיוב וידאו של 2 קרבות מגניבים במיוחד שעברתי במשחק, סתם כי ממש רציתי שיהיה וידאו שמלווה אותי כשאני מתלהב על המשחק בפני אנשים שלא שיחקו בו. יו, איזה מערכת קרב כיפית יש לו. בכלל, איזה משחק מדהים. רגעי ה- Reveal העלילתיים שלו היו payoff כל כך מוצלח בעיני לעשרות שעות של משחק. איזה יופי.

Fort Triumph

אדם ידבר עליו יותר ממני אבל היי הקלטנו לו Let's Play.

Scanner Sombre

דיברתי עליו בהרחבה בגיימפוד, ופה אני יחסית אקצר ואסביר רק שמדובר במשחק החדש של חברת Introversion, מעין Walking Simulator שבו אתם מסתובבים במערה חשוכה לחלוטין באמצעות ציוד ש"סורק" אותה בכל פעם, ושהוא אווירתי וקצת נחמד ואז זה מפסיק להיות נחמד אבל נמשך עוד שעה וחצי ובשורה התחתונה הוא די בזבוז זמן מוחלט בעיני.

The Sexy Brutale

ניקול דיברה עליו קצת! אבל כשניקול דיברה עליו היא היתה רק אחרי הרציחה הראשונה, ואני בערך ב- 70% משחק, אז אני אדבר עליו יותר! אמ;לק – משחק שבו אתם משחקים את Lafcadio Boone – שצריך למנוע את כל הרציחות שמתרחשות ברחבי האחוזה של The Sexy Brutale, והוא צריך לעשות את זה ע"י להחזיר את הזמן ל- 12 בצהריים בכל יום. בעצם זה קווסט. קווסט עם תזמון זהיר ופאזלים לוגיים (שום חידה שבה אתה צריך לגנוב תחתונים מפסל במוזיאון השעווה כדי להצניח גמד במורד מדרגות), שהעניין בו הוא לא בלעלות על הפתרון שלהם, אלא בלגלות את כל המידע שאתם צריכים כדי שתוכלו לעלות על הפתרון שלהם.

(להזכיר גם את פויו פויו טטריס? נראה לי שאני אזכיר גם את פויו פויו טטריס)

אביב

אביב באקדמיה: מחקרים על צפייה במשחקים ו-eSports.

חדשות ודיונים

כן זה קרה! כפי שקיווינו בפרקים הקודמים ועקבנו בציפייה, Vanquish הגיע ל-PC! ההפצה הרשמית היא ב-25 לחודש, עבור 20$ נקבל את גרסת הדלוקס למשחק בקיטור.

הפרק החדש של סדרת היוטיוב TableTop מציג את משחק התפקידים FATE Core. לא רק שהשיטה עצמה מומלצת מאד, הפרק עצמו מוצלח ביותר ושווה צפייה + אביב זוכה להתלונן שוב על כך שבעוד דמויות הגברים לבושות בבגדי עבודה הגיוניים ומגפיים, האישה נועלת נעלי עקב.

בעיתון הגרדיאן פורסמה כתבה העוסקת באיך ממשיכים לשחק גם אחרי שנוסף לכם תינוק בחיים. עידן זיירמן מגבה את המסקנות!

מישהו בדק סט של גורמים המשפיעים על הצלחת משחקי אינדי בקיטור, ואז הפך את העניין למשחק בו מנסים לחזות טרנד עתידי למשחקים שיוצאים.

(אין לי זמן למצוא לינקים – אבל Far cry 5! The Crew 2! Assassin's Creed חדש!)

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

עידן: לסיים את The Sexy Brutale, ובטח לעבור ל- Prey, אבל מצד שני יש לי גם לגו ענק לבנות, אז לא יודע

  • עופליבופל

    אני אקדים ואומר שאני מאזין קבוע שאוהב את הפודקאסט, אז תסלחו לי כי אני הולך להגיד דברים קצת מרושעים. לא מדובר בטרולינג, אני אדם קטנוני שכזה.
    1. אם אתם נגד המלחמה הארוכה (long war), זה כי אתם לא מספיק טובים. git gud. אני לא שופט את סגנון המשחק, אבל אני לא מאמין להצהרה שאביב "לא אוהב אתגר". מצטער אבל אתה פחדן. אף אחד לא אוהבים אתגרים עד שהוא מצליח בהם. אני גם מאוד חששתי לשחק בlong war אבל אחרי אין ספור הפסדים וsquad wipes השתפרתי ואני לא יכול לדמיין את אקסקום בלי המלחמה הארוכה. לא אמורים לסיים את המלחמה הארוכה. מלחמה לא נגמרת לעולם.
    2. הפמינאציות המוגזמת של אביב מרגישה מזויפת וגובלת בהסגברה. אולי פלישיה דיי רצתה שהדמות שלה תנעל נעלי עקב? להתרעם על זה מזלזל בפלישיה וביכולת שלה להביע את עצמה בחברה גברית. גם אני נגד שריונות מכסי פטמות או משחקים יפנים אובר סקסואלים אבל זה הרגיש לי קצת מוגזם.
    3. אדם זיירא אמריקאי או שהוא סתם דוחף הרבה מילים באנגלית? כמעט הסרתי את תמיכתי בfort triumph כל פעם שהוא אמר awesome!.

    שוב, אני מצטער, מדובר בביקורת ולא טרולינג. הפודקאסט מוצלח בעיני.

    • Idan

      ההנחה שלך היא שלא יכול להיות שאנשים, חס וחלילה, לא אוהבים את מה שאתה אוהב? כי אני *ממש* לא מפחד מאתגר. אוהו, כמה שאני לא מפחד מאתגר. אבל לא בא לי לשחק בכל משחק על רמת הקושי הכי גבוהה, ובמקרה של Long War – לא בא לי לשחק בו בכלל. פשוט מאוד.

      • עופליבופל

        כמובן שאני מקבל את זה שאנשים לא אוהבים את מה שאני אוהב. אנסח מחדש, אני חושב שהסיקור שלכם של לונג וור לא הוגן והדעה לא מספיק מבוססת, מעבר לעניין של טעם וריח. לונג וור הוא מוד מעולה, ואי אפשר להתעלם ממה שהיוצרים השיגו, בעיקר בXCOM EW, שלא תמך במודים כמו XCOM2.
        אבל שוב, זה הפודקאסט שלכם וזכותכם לסקר איך שאתם רוצים.

        אל תכעס, דיון מייצר טראפיק!

        • Idan

          הו, בהחלט אי אפשר להתעלם ממה שהם השיגו. הם עשו עבודה מאוד מרשימה ואני מאוד שמח על העבודה שהם עשו והעניין שזה יצר מסביב ל- XCOM והסיקוול. אבל באותה נשימה, המוד שלהם לוקח את כל מה שלא היה חשוב בעיני ב- XCOM מ- 94 ומתייחס אליו בתור ה- Design goal. וזה לא מעניין אותי בכלל.

          נהההה, אני (כמעט) אף פעם לא כועס.

          • עופליבופל

            אני חושב ככה בגלל מה שאמרת על אקסקום בתוכנית האחרונה, ועל איך שאקסקום גורם לך להרגיש שהחרא פוגע במאורר אבל אתה מצליח לחמוק ממנו (פראפראזה). מה שלונג וור עושה בעיני זה מגדיל את כמות החרא שעף על המאורר, את הפיזור של החרא וגורם לו לבעור. בנוסף הוא גם נותן לך יותר שליטה ברמה הטקטית, עם הרבה מאוד אפשרויות לחמוק מהחרא בדרכים מאוד מספקות.
            אני מודה שאף פעם לא אהבתי את אקסקום המקורי. הוא היה נורא קשה והרגשתי שהצלחה נקבעת אך ורק ע"י rng ולא ע"י משחק טוב. EU גרם לי לאהוב את המשחק מחדש וlong war הפך אותי לאובססיבי.

            הנקודה שלי, אם להיות נחמד לחלוטין, היא שההיתי שמח לשמוע בתוכנית שלכם שאני כל כך אוהב דיון יותר מעמיק על long war. וזהו.

          • עופליבופל

            חוץ מזה אני גם אטען שבלי לונג וור, ובלי סטרימרים של לונג וור כמו ביגלראש, לא היה יוצא אקסקום 2 בחיים. פרט לכך גם המון מכניקות מלונג וור שלא היו בונילה של אקסקום, מצאו את עצמן הופכות למכניקות מרכזיות באקסקום 2.

  • עופליבופל

    אביב חבל שמחקת את התגובה. אבל זכותך.

    • dude, לא מחקתי כלום.
      התגובות לא מתפרסמות אוטומטית. הן נשלחות למודרציה. ברגע שאני מול מחשב – אני מאשר.

      • עופליבופל

        מצטער 🙁
        התגובה נעלמה אז חשבתי שמחקת.