שורפים משחקים: פרק 4.12 – נבלה וטרפה

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ערן באמת שחק בכל המשחקים – עם נציגות למחשב, לוח ותפקידים. ניקול שקעה לתוך Prey, יצירת המופת החדשה ואביב חזר לגיבורי הסערה והתנסה בשלל משחקי ניהול חדשים.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 72 – הוקלטה בתאריך 09/05/17

משתתפים: ניקול ויינשטוק, ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

 

שורפים משחקים קיימת בזכותכם, המאזינים! נשמח שתכתבו לנו תגובות והודעות ואתם יכולים לתמוך עוד דרך רכישה בחנויות DriveThru ו-Book Depository.

הערות לפרק

מה שחקנו לאחרונה?

ערן

Hearthstone – מחשב/מובייל; חופשי

אבל אף אחד לא מופתע.

Pillars of Eternity – מחשב; $45

סה”כ משחק נחמד מאוד, אבל למה להסתבך כל כך עם מכאניקה אם בכל מקרה הכל רץ די מהר ומרביצים מלא.

Pathfinder Adventure Card Game: Mummy's Mask – לוח; $60

MythosTales – לוח; $45

אחת מהשקעות הקיקסטרטר הבודדות שלי.

משחק המו"ד 5 שאני מכין. זה נחשב ששיחקתי את זה?

ניקול

Prey – מחשב; $60

עוד כותר מוצלח מבית Arkane Studio ובטסדה. זה בערך כל מה שאני עושה מאז 5.5. לעומת אנשים אחרים לי היו פחות דאגות לגבי טיב המשחק אבל האמת שהוא הרבה יותר טוב ממה שציפיתי שהוא יהיה. Space Horror זה ז'אנר שמאוד קרוב לליבי ו-Prey (טרף) בהחלט עשוי כמו שצריך.

אז קצת היסטוריה אלטרנטיבית (כי זה תמיד כיף). בשלהי שנות ה50 הלווין הרוסי מגלה חיים זרים מחוץ לכדוה"א ליד הירח שלנו. הם מגלים את הטייפון שמהר מאוד מתגלים להיות עוינים. בשנות ה-60 אחרי שהם מנסים ללא הצלחה להשתלט על היצורים הללו הם מבקשים עזרה מארה"ב. מפה לשם מנסים ולא מצליחים לרצוח את קנדי ומיד אחרי ארה"ב משתלטת על התכנית ומצליחה to contain את ה-Typhon.

מה שמביא אותנו להווה 2032, אנו משחקים את מורגן יו היפנית כלל הנראה (בחור או בחורה לבחירתכם). מורגן היא הצאצאית של ניורוסטייניסט ואיש עסקים והיא בעצמה כמובן מדענית שעובדת בTranStar בדרג מאוד בכיר. אז אחרי שחפרתי על הרקע ההיסטורי של המשחק אני אפסיק פה כדי לא להרוס לאף אחד כי כבר על ההתחלה יש טוויסט שהוא ללא ספק רגע מדהים במשחק (ויש כמה כאלה). כמובן שבני אדם המשיכו לחקור את הtyphon וכמובן שדברים הסתבכו אחרת לא היינו יושבים ומדברים על המשחק.

הסגנון של המשחק בגדול הוא FPS וכמו דום התנועה בו מאוד מהירה אך פלואידית. האקשן בנוי טוב אך גם הוסיפו לא מעט פאזלים (רוב המשחק אתם מבלים בלמצוא קודים ולעשות האקינג ושי אפילו treasure hunt) וכמו כן אלמנטים של איך לא אם לא Space horror survival. רוב הזמן אני מוצאת את עצמי נאלצת להתקמצן על כדורים ולמצוא כמה שיותר resources כדי לשרוד את היצורים הנוראים במשחק והם באמת פאקינג נוראים. אין להם צורה מוגדרת, בשונה לדום שאתה נלחם בפלצות מוגדרות פה יש משהו שהוא מאוד רחוק מאנושי, הוא יכול להסתתר ולהחקות לאובייקטים דוממים ואתה ממש לא יודע מתי הוא יקפוץ עלייך. אימוש!

גם במשחק הזה בטסדה נעזרו במלחין וה-music desinger מיק גורדון המהמם שעשה לי Like בטוויטר!!! המוזיקה של המשחק יפיפיה, מעצימה את התחושה של הלחץ והפחד וגם של הניכור.

אני מרגישה שאני לקראת סיום, אבל יחד עם זאת אני לוקחת את הזמן בלחקור כל פינה במפה.

אביב

Heroes of the Storm – מחשב; חופשי

העדכון החדש החזיר אותי להרגל של להיכנס למשחק לפחות פעם ביום לסיים את המשימות היומיות. בכמה שעות הראשונות כמעט שכחתי איך משחקים. האצבעות שלי לא התאימו למקשים במקלדת ושכחתי שיש דבר כזה Quick Cast.

לפתוח תיבות אוצר זה מלהיב. אם זה לא היה מלהיב, השיטה לא הייתה עובדת כל כך טוב ולא היו מוסיפים אותה לכל משחק חופשי בשנתיים האחרונות. אבל הבעיות עם ההטמעה הספציפית של הירוס לא נעלמו – בעיקר זה ש-color variants הפכו לעיצובים במחיר מלא, ומנגד ה-Master Skins גם הם פתוחים לכולם בעלות מגוכחת לחלוטין. במקומם יש Master Taunts למי שעובר דרגה 15 עם גיבור מסוים… זה ממש עלוב ולדעתי החור הכי גדול במערכת החדשה שלהם.

מערכת ה-Loadouts בעייתית כי אתה צריך להגדיר אחד לכל גיבור בנפרד – אין אפשרות לתת ברירת מחדל שתתאים לכל הגיבורים, וזה מעצבן. כי בעיקרון אני רוצה תמיד את אותו ה-Loadout.

בכל מקרה, יש לי מלא גיבורים חדשים, ו-Mounts שלא היו לי קודם, ו-Skins שונים לבחור מהם. אז זה נחמד והחזיר אותי למשחק. אני רק לא יכול שלא לחשוב שצוות-1 רק חשב קדימה לנקודה "איך אנחנו מכניסים תיבות אוצר כמו באוברוואץ" ולא המשיך את המחשבה הזאת עם "ואיך נתאים את המערכת עבור שחקני הירוס ותיקים." האם כל המטרה הייתה להביא קהל חדש? (טוב, מלבד זה שקבלנו עשרות תיבות בהתאם לוותק החשבון).

Software Inc – מחשב; $14 (גישה מוקדמת)

אחד מטרנד משחקי ניהול של פיתוח תוכנות, Software Inc מייחד את עצמו בשני דברים – האחד, האסתטיקה התלת מימדית כשרוב המשחקים הדומים האחרים משתמשים בדו ממד. והשני, ניהול העובדים וסביבת העבודה שלהם. המשחק נמצא בפיתוח מעל שנתיים ובהחלט מכיל סימולציה בעלת עומק רב.

יש לי שתי בעיות אתו – האחת, בדומה ל-Game Dev Tycoon, שבניגוד למשחקי ניהול אחרים אין שום הצגה מוחשית של מושא הניהול שלך; אלה תכנות, הן נמצאות במחשב. אין להן שום צורה במשחק מלבד מספרים על המסך. השנייה היא הממשק, שהוא מצד אחד מכוער ומצד שני כמעט כל מה שאתה עושה במשחק מנוהל בסוג של טבלת נתונים כלשהי.

בתור משחק בגישה מוקדמת, הוא מציע חבילה לא רעה בשביל המחיר עם עומק סימולציה רב והרבה אפשרויות.

Another Brick in the Mall – מחשב $13 (גישה מוקדמת)

לבנה בקניון הוא משחק ניהול עם סגנון דומה ל-RimWorld, Prison Architect וכו', בו ירשתם שטח עצום והדבר היחיד שמותר לכם לבנות עליו הן חנויות מסחריות. מתחילים עם מכולת ולאורך זמן מתרחבים לסוגים שונים של מוצרים, עד שיוצרים מרכז קניות שלם (בסגנון Big בארץ) שיכול להכיל גם אטרקציות כמו באולינג ובתי קולנוע.

המשחק נמצא בגישה מוקדמת כחצי שנה, ומבין שלושת המשחקים הללו הוא לדעתי המוצלח ביותר בשלב זה של הפיתוח. יש בו מספיק מה לעשות, ה-UI/UX שלו מעוצב טוב מספיק – עם סייג אחד, שהוא התפריט הנפתח לבחירת פרטים לבנייה וחבל שלא השתמשו בשיטה של PA. הוא מכניס עומק סימולציה בצורת Tiers של ביקוש; אתם יכולים לבנות חנות ענק שמכילה הכל, אבל אז לא תמלאו אחר הדרישות המתקדמות יותר. צריך לבנות חנויות קטנות שמתמחות בפריטים הספציפיים לשם כך – וזה עובד.

SimAirport – מחשב; $20 (גישה מוקדמת)

לסים-נמל-תעופה יש שם ממש גרוע. הוא גם הכי חדש משלושת המשחקים האלה ומצד שני עולה הכי הרבה – כבר מההתחלה אגיד שהמחיר לא מצדיק בשום צורה את מצב המשחק כרגע.

SAP במצבו הנוכחי יכול להיות משחק ממש פשוט – אם מתחילים משחק חדש עם שדה התעופה ברירת המחדל שבנוי כבר, וממשיכים להרחיב אותו. והוא גם יכול להיות משחק מאתגר – אם מתחילים מלוח חלק וצריך לבנות את השדה שלכם מאפס. שזה מה שאני עשיתי אחרי שראיתי כבר את ברירת המחדל ביוטיוב.

להתחיל מלוח חלק מציב אתגר לא פשוט. אומנם מתחילים עם תקציב של מליון דולר אך הוא מתבזבז די מהר רק על הקמת המבנים של ששדה התעופה, שלא לדבר על מסלולי הנחיתה וה-Taxiway למטוסים. עניין יקר.

יש בו כל מיני בעיות קטנות שלא אתעכב עליהן כי המשחק נמצא בקושי חודשיים בגישה מוקדמת ואין ספק שהוא דורש עוד פיתוח. אבל באמת שעשו עבודה יפה עד כה בשילוב המערכות יחד ויצרו משחק ניהול מעניין. מצפה לראות לאן הוא יתפתח בעתיד.

אביב צופה: CONFLICTNERD Dylan

בכל המשחקים האלה צפיתי לפני ששחקתי. אם אתם אוהבים את הסגנון, שווה לבדוק את הערוץ הזה.

חדשות ודיונים

בחבילה הצנועה החודשית הבאה יש Stellaris, מה שאומר שאתם יכולים לשלם $12 עכשיו ולקבל מיד את המשחק, בנוסף לעוד מספר משחקים אחרים ב-7 ליוני.

ממש היום יצא העדכון החדש של סטלאריס. 1.6 "Adams" (בטח על שם דאגלס אדמס). כרגיל העדכון מוסיף תוכן חדש לבעלי המשחק הבסיסי וגם לבעלי ההרחבות השונות.

וידאו חדש לתוספת האחרונה לגיבורי הסערה, D.Va – אותה ראינו כבר בסרטון האנימציה שיצא עם גרסה 2.0. וידאו הספוטלייט מציג את היכולות של דיווה וכרגיל, הם עשו עבודה מצויינת להעביר את הדמות מ-Overwatch.

באחת ההכרזות המוזרות, Smite מוסיפים למשחק את האמן בוב רוס בתור דמות.

ראיון של כארבעים דקות שערך שדר הטוויץ עם המפתחים מ-Arkane על משחקם החדש Prey.

Activision Blizzard פרסמו דוחות לרבעון הראשון של 2017 ובהם שיא רווחים חדש בהיסטוריית החברה. כ-80% מהעלייה ברווחים נובעת ממכירות דיגיטליות, ובעיקר בזכות משחקי בליזארד – אוברוואץ והרתסטון.

יש חבילה צנועה מוצלחת שנמשכת עוד לשבוע הקרוב, עם משחקים שווים ביותר.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

ערן: מסיים את עמודי הנצח.

ניקול: ממשיכה Prey.

אביב: כנראה שאמשיך הירוס ומשחקי ניהול. עד שיגיע הדבר הגדול הבא שיתפוס אותי.