שורפים משחקים: פרק 4.09 – אור כוכבים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ביקרנו בביגור, הכנס המרכזי למשחקי תפקידים. ערן מספר על Torment וגם על ההרחבה החדשה להרתסטון. אביב שיחק בילדת האור ובהרחבה החדשה של סטלאריס.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 69 – הוקלטה בתאריך 11/04/17

משתתפים: ערן אבירם ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בתוכנית? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק

מה שחקנו השבוע?

כנס ביגור 2017

ערן

Torment: Tides of Numenera – מחשב; 45$

Hearthstone: Journey to Un'Goro – מחשב ומובייל; חופשי.

אביב

עיצוב חדש לאתר

Stellaris: Utopia – מחשב; 20$

שחקתי כמה שעות בודדות בהרחבה והפאץ החדשים (1.5). כבר בהתחלה הייתי המום מכמות האפשרויות החדשות שהכניסו בעדכונים האלה. הניסיון הראשון היה עם אימפריה של Hive Mind – סגנון משחק שאמור להיות כל כך שונה מהאחרים, שכשבוחרים בו המשחק מודיע לך שה-Tutorials מבוטלים. לא שברור לי למה לא הכינו טוטוריאל חדשים עבור סגנון המשחק הזה.

חוץ מזה יש fine tuning הרבה יותר טוב לסגנון הממשל שאתה בוחר. משאב האוכל הוא עכשיו גלובאלי לאימפריה כולה ולא לכל פלנטה בנפרד, מה שאומר שאם אתה מייצר מספיק עודף מזון, פלנטות חדשות יכולות להמשיך לצמוח בלי להשקיע בבנייני יצור מזון משל עצמם. זה מאפשר לך ליצור פלנטות שמשקיעות במזון לעומת פלנטות שמשקיעות במשאבים אחרים.

משאב חדש שנוסף הם Consumer Goods. לכל יחידת אוכלוסין באימפריה שלך יש דרישה למוצרי צריכה בהתאם לרמת החיים שהיא מצפה לו (מדיניות שאפשר לשלוט בה). ככל שהאוכלוסייה צורכת יותרת מוצרים, עלויות האחזקה שלה עולות אבל היא גם מאושרת יותר. איזון עדין.

ועוד מלא דברים! לא צריך יותר לחקור התיישבות בפלנטות חדשות בתחילת המשחק. האפשרות זמינה תמיד. ה-Auto Eplore גם הוא לא דורש מחקר יותר אלא זמין מתחילת המשחק (עכשיו רק הייתי רוצה שיוסיפו Auto Construct). ה-Factions שופרו פלאים ובאמת עובדים עכשיו כמו מפלגות אמיתיות ולא סתם כמו קבוצות שמעצבנות אותך. יש להן שורה של דרישות שאתה יכול למלא (או להתחמק) ואז הסיפוק של הסיעה עולה, ואם אתה מספק אותן כמו שצריך (מעל 60%) תקבל תוספת Influence. זה מצוין!

וכמובן, Traditions. זה עובד כמעט לחלוטין כמו המערכת הדומה בסיב 5. צוברים משאב חדש של Unity ופותחים לאט-לאט בונוסים שונים של כל מסורת. כל פעם שמסיימים מסורת מקבלים Ascension Perk, שהם סוג חדש של יכולות חזקות שגם מציעות אפשרויות חדשות לשלבים המאוחרים של המשחק, כולל תנאי ניצחון חדש.

בקצרה, ממש שווה לחובבי סטלריס.

Child of Light – מחשב; 15$

כשהמשחק יצא, ראיתי חלקים ממנו ביוטיוב. הפסקתי, כי הוא היה משעמם לצפייה. ובאמת, השעות הראשונות שלו גם משעממות למשחק. הסיבה היחידה שהמשכתי בכל זאת היא כי בא לי משהו להעביר את הזמן, ויש למשחק חן מיוחד.

ואז, בשלב כלשהו כשיש לך מספיק חברי-קבוצה וכוחות מיוחדים + התקדמות מסוימת בסיפור שבהתחלה הוא גנרי להחריד וחסר מעוף, המשחק נהיה מעניין.

הקרבות עוברים מלהיות לחיצות חוזרות על כפתור בודד ללא מחשבה, למשהו טיפה יותר משמעותי. התחלתי לשים לב לחזקות והחולשות של האויבים ולהתאים את הטקטיקה שלי.

הוא עדין לא משחק היסטרי. יש לו הרבה מגרעות. אבל אם קונים אותו בהנחה, ולא לוקחים אותו יותר מידי ברצינות, הוא שווה סיבוב.

חדשות

נפתח אירוע הפייסבוק של דרקוניקון 2017, כנס המשחקים של הקיץ, שיתרחש בתאריכים 24-25 לאוגוסט.

נפתח מימון ההמונים של Rahdo Run Through, ערוץ משחקי הלוח האהוב על אביב ביוטיוב.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

ערן:

אביב:

  • מקל האמת.