שורפים משחקים: פרק 4.08 – מחלקת טבע וגנים

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע אנחנו מארחים את איתי רייזמן-גרייף שמדבר על פיתוח סיפורי הדמויות ב-World of WarCraft. יהודה יצא להילחם בקרטל ב-Wildlands ואביב הצטרף ל-Division בהריסות מנהטן שלאחר המגפה.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 68 – הוקלט בתאריך 29/03/17

משתתפים: יהודה חלפון, איתי רייזמן-גרייף ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בתוכנית? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק

מה שחקנו השבוע?

איתי

World of WarCraft – מחשב.

שבוע מאוד מרגש, כי יוצא טלאי 7.2 להרחבה החדשה של עולם של תורת המלחמה. וזה גרם לי לחזור ולראות את המוות של אחת הדמויות החשובות במשחק: המלך ואריאן ו'רין; זה גרם לי לחשוב על אפיון דמויות במשחק WoW ועל מה הם עושים נכון ולא נכון.

אז המשחק הזה סובל מעומס של דמויות מן העבר; ההרחבות הראשונות כולן עסקו בדמויות שראינו והכרנו ולמדנו עליהן במשחקי WarCraft הקודמים – 1, 2 או 3:

  1. Burning Crusade עסק בקיל'ג'יידן, אילידן, הנסיך קאל'תאס, הכול דמויות מהמשחק הקודם
  2. Wrath of the Lich King עסק במלך הליץ'… בעיקר
  3. Cataclysm הכניס דמות שלא הכרנו לראשונה, את Deathwing, נאלת'ריון – אבל בלי ההצגה שלו – והוא היה דמות נבל מאוד גרועה.
  4. Mists of Panderia, ושרי המלחמה של דראנור נתנו לנו את הסיכום של הסיפור של גארוש
  5. Legion נותן לנו את מותו של המלך ואריאן בתחילת ההרחבה – ושניהם מקבילים בכך ששניהם דמויות שהוכנסו, באופנים שונים, לאורך המשחק, ויש לנו חיבור שונה אליהם.

אז למה גארוש לא עובד עבורי כאשר הוא בדיוק עונה למה שרציתי אחרי "האסון"?

אני חושב שההבדל העיקרי הוא עומק של הדמות: סיפור הרקע של גארוש בכלל לא בא לידי ביטוי; הוא הופך להיות קריקטורה מגוחכת שלא מדברת אליך. הנבלים הכי טובים מדברים אליך. ואריאן נשאר מעוגן למציאות ולדמויות אחרות, דמויות שמקיפות אותו ולבן שלו, כל הזמן; הוא בא באינטראקציה עם אנשים אחרים. גארוש הוא דוגמה לשחקן תפקידים שמנסה לתפוס את הזרקור ומחריב את הקבוצה: מול ביין, מול זול'ג'ין, מול סילבאנאס אין שום אינטראקציה – רק צעקות ואז "ברוגז" – אז מול קריקטורה כזו, זה היה בעיקר מעייף, וממש שמחתי שהוא מת ב-WOD.

בליזארד עשו עכשיו עבודה מאוד מעניינת לחזק את הדמות של קדגאר דרך גולדאן, שהוא דמות אפית ונפלאה וגם מופיע בסרט – אבל ללא גולדאן, מה הוא יעשה? אילידן, בתור המקבילה של המלך הליץ' לא משכנע כל כך ולא סופר מעניין – אבל ייתכן וזה רק הגזענות הבסיסית שלי נגד דמויות אלמותיות סטייל האלפים של טולקין. שינוי הוא התבלין של החיים. אז עכשיו נשאר לראות מי יהיו הנבלים החדשים שהם בונים, לאן הסיפור יתפתח; הרבה שחקנים חושבים שסארגרס הולך להיות הנבל הסופי של ההרחבה הזו – ואם כך, זה בעצם יסגור את הסיפור המטאפיזי הבסיסי של WoW – ואז מה? האם המשחק ישכיל להתחדש, או ימות? יפנה מקום ל-WoW2?

Hearthstone: Heroes of WarCraft – מחשב/מובייל.

משחק Hearthstone בימים שאחרי ה-nerf הגדול לשאמאנים וללוחמים – ו'אלה, מה אגיד לכם, בקושי מורגש. אם יש בעיה, היא עדיין שם.

יהודה

Horizon Zero Dawn – פלייסטיישן

כי יש לי PS4 אז צריך לשחק בו. הוא באמת מעולה וכיף ומגניב.

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands – מחשב; 60$

משחק הגוסט ריקון הנוכחי. הוא בעולם פתוח וגדול. המטרה היא להפיל קרטל סמים ששולט בבולביה (אבל לא באמת בבוליבה כמו שאומרים במשחק). מפילים אותו על ידי פירוק הקרטל ממש והתקדמות בסולם הדרגות ולא סתם להרוג את הראש שלו ולהיות מופתעים שהוא חוזר לעצמו.

במשחק יש מלא נשקים, את רובם המוחלט אפשר להשיג על ידי מציאת הארגז נשק המתאים במפה. חלק נעולים עד שמנצחים את הבוס. ומעט נעולים וצריך לקנות אותם בנקודות Ubisoft Club. מה שנחמד זה שהנשקים הטובים במשחק הם אלו שצריך למצוא ואלו שקונים די מעפנים. בגלל שהמפה פתוחה מתחילת המשחק אפשר להקדיש כמה דקות ביוטיוב ושעה במשחק בשביל למצוא את רוב הנשקים הטובים ואת השדרוגים שלהם שזה די נחמד.

מה שנחמד ממש במשחק הזה הוא שאם אתה משחק אותו לבד ולא ב-COOP עם 4 שחקנים אפשר לעשות משימה בגג 20 דקות ולצאת מהמשחק. אז הוא ממש פילרי וזה היה חסר לי קצת.

Mass Effect Andromeda – מחשב; 60$

אז קניתי אותו די בזול והוא חמוד למדי. שחקתי ממש קצת כי אני מקדיש את רוב הזמן להוריזון. אני אחזור אליו אחרי שאני אסיים את מסעות הג'ינג'ית. אבל כן האנימציה די כושלת בו וזה מאכזב.

אביב

Tom Clancy's The Division – מחשב; 50$.

הדיוויזיה הוא משחק יריות-תפקידים שנכנס איפשהו בתחום בין בורדרלנדס, מס-אפקט ודרגון אייג' אינקוויזציה. אבל הוא גם עוף מוזר, כי הוא עושה דברים שונים מכל המשחקים האלה, עם קצת טעימות MMO משולבות בנוסחתיות הרגילה של Ubisoft.

מצד אחד, הוא מכיל משחקיות של Cover Shooter עם מספר קטגוריות שונות של כלי נשק, סוגי רימונים שונים וכמה יכולות מיוחדות ששימושיות בקרב. האלמנט הזה במשחקיות שלו לא רע בכלל ומאד נהנתי להתבצר בעמדתי ולהוריד גלים של אויבים. מצד שני, הנזק שאתה עושה לאויבים תלוי במידה רבה לא במיומנות של השחקן אלא במרכיבי ה-RPG של המשחק – דרגת השחקן, דרגת האויבים, טיב הנשק והמודיפיקציות שהוספת לו, וכו'. הדיכוטומיה הזאת הובילה לחלק מהתלונות העיקריות על המשחק שיצא, מצד אנשים שציפו שמשחק יריות יתנהג כמו משחק יריות, ובמקום זה קיבלו משחק שבחלק מהשלבים שלו לוקח הרבה זמן להוריד אויבים פשוטים – אפילו עם מספר רב של יריות לראש. לבורדרלנס יש בעיה דומה של "ספוגי נזק" חלק מהזמן.

הבעיה השנייה עליה התלוננו נובעת משילוב בין RPG, אלמנטים של MMO, והנוסחתיות של יובי – ההתקדמות במשחק, מבחינת התפתחות הדמות והגישה של השחקן לאזורים ויכולות, מאד איטית. לקח לי 10 שעות להגיע לדרגה 10, כשהדרגה המקסימלית היא 30. צריך להגיע לדרגה 4 כדי לקבל גישה לכלי-נשק משני, לדרגה 5 (תוך סיום משימות עלילה) כדי להשיג כישרונות ו-perks וכדומה. המשחק מאד gated, בעיקר על ידי התקדמות בעלילה ולא צבירת ניסיון – אך גם משימות העלילה דורשות שהשחקן יהיה בדרגה מסוימת ומנסיוני משימות העלילה ההתחלתיות היו קשות, כך שהגעתי אליהן בכוונה רק בדרגות גבוהות יותר.

אלה היו הבעיות של קוטלי המשחק. למרות שהיה צפוי שהן יפריעו גם לי, גליתי שאני מאד נהנה ממנו. ההתקדמות האיטית לא מפריעה לי – מצאתי שיש מספיק מגוון אפשרויות גם בדרגות נמוכות ולא הרגשתי שהמשחק "מונע" ממני תוכן. הספוגיות של האויבים אכן בעייתית, אבל היא באה לידי ביטוי בעיקר בנקודות איזון בין תחומי דרגות, וכנגד אויבי עלית ובוסים.

מנגד, כל המשחקיות הזאת עטופה בעולם עשוי היטב ומועבר בצורה נהדרת ואימרסיבית. כל משימה מלווה ב-Voice Over מעניין, לכל דמות במשחק יש מניעים וכל Collectible שנמצא במשחק (ויש כמה מאות מהם) מלווה בסיפור. העלילה הראשית אינה מגיעה לרמת הכתיבה של הוויצ'ר או אינקוויזציה, אין דיאלוגים ובחירות מוסריות קורעות לב. אך היקף העלילה שהכניסו למשחק מלוטש ומועבר ברמה גבוהה. אם uncharted כולה מועבר כסרט קולנוע, אז ה-Division זאת סדרת טלוויזיה שבין הפרקים שלה אתה מסתובב ברחבי מנהטן ההרוסה והורג מלא אנשים.

אם מה שאמרתי עד כה נשמע לכם טוב, יש גרסת התנסות למשחק (עליה לא ידעתי מראש), אז אין שום דבר שמונע מכם לבדוק הבעיות שלו לא מציקות לכם יותר מידי.

חדשות ודיונים

חצינו את רף 200 האזנות לפרק!

קוסמים קטנים – משחק התפקידים להורים וילדים – יצא לאור. אפשר לרכוש כעת את הגרסה הדיגיטלית כשהדפוס יהיה זמין אחרי פסח.

השבוע התבשרנו על גרסאות מעודכנות למשחקים ותיקים. בליזארד הודיעו על StarCraft Remastered: המשחק צפוי לצאת בקיץ השנה, והמקור ישוחרר בחינם.

חברת Beamdog הודיעו על Planescape Torment Enhanced Edition.

בליזארד עדכנה את שירות המשחקים שלה והסירה את מותג ה-Battle.net, מהלך עליו הודיעה לפני כמה חודשים. לוגו התוכנה הוא כעת הלוגו הרגיל של בליזארד (וזה נראה רע).

חדשות חמות, גיבורי הסערה משנים לחלוטין את מערכת ההתקדמות והפרסים במשחק. זה עדכון ממש גדול ורציני (עוד וידאו שמדבר על העדכון). בנוסף, גיבורה חדשה: האמזונה.

חברת Tasty Minstrel Games יצאה באמצע החודש בקמפיין למימון משקעים בחברה, דרך אתר Microventures. המערכה מאפשרת לאנשים פרטיים להשקיע בחברה ולהפוך למחזיקי מניות (בדומה לאפשרויות של פלטפורמת Fig). הקמפיין הגיע ליעד המינימאלי של 50,000$, וימשך עוד כחודש.

פייסבוק מרחיבה את שירותי שידור הוידאו החי באתר לתמוך בשידור משחקים. עקרונית היה אפשר לשדר בחופשיות כל דבר דרך Pages באמצעות תוכניות כמו OBS כבר בעבר; כעת האפשרות פתוחה מהפרופיל האישי של כל משתמש כמו גם שידור לקבוצות.

פיתוח המשחק The Secret World צפוי להסתיים. המשחק יישאר פתוח ללא תוכן חדש, ואילו משחק חדש, Secret World Legends, יפתח במקביל אליו ויהיה במודל Free to Play.

באופן מפתיע FF14 נהיה חינמי עד דרגה 35 (אם אני זוכר נכון) שזה די מגניב ולא עוד תקופת ניסיון של 14 ימים.

לקריאה: ראיון עם קריסטיאן סגרסטרייל, מנכ"ל חברת Super Evil Megacorp, על משחק הדגל Vaingloy שזוכר להצלחה רבה בתחום ה-eSport במובייל ועל עתיד החברה.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

איתי:

  • .7.2!
  • שנת הממותה!

יהודה:

  • עובד.

אביב: