שורפים משחקים: פרק 3.14 – אגדות המחר

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע ערן ואביב מארחים את נבות רם, שמספר על משחק התפקידים המתמשך אגדתא וגם חוויות כשחקן הרתסטון חדש. ערן ממשיך להאבק עם ציוויליזציה 6 וביקר באחוזת הטירוף, ואביב שיחק מלא משחקי לוח.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 54 – הוקלטה בתאריך 03/11/2016

משתתפים: נבות רם, ערן אבירם, ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

נבות:

  • אגדתא – לארפ פנטזיה עירוני בישראל, דוגמא לשימוש בפלטפורמות מרובות ליצירת משחק תפקידים שיתופי ומבוזר. לאתר המשחק \ לויקי המשחק [עדיין בבנייה]
    • העולם – אגדתא הוא עולם מערכה מקורי שנוצר בין השאר כדי לענות על הצרכים של משחק תפקידים חי ארוך טווח וגם כדי לספר את הסיפור שהמנחים שלו רוצים ליצור. עיקרו מסתובב סביב בני אגדה, שהן גם דמויות השחקן בעיקרן. העיקרון הוא משחק חקירה – ארגז החול של השחקנים מקבל מגוון חיזוקים חיצוניים כדי לעודד משחק חקירתי.
    • המשחק הוא משחק חוצה פלטפורמות, גם במובן החברתי וגם במובן הביצועי:
      • טקסטואלי – בהתכתבות בין שחקנים בעזרת מגוון כלים ושימור הידע ופרסומו בעזרת האינטרנט
      • וורבאלי – במפגשים הן חודשיים-חיים במשחק לארפ שמהווה את אבן הפינה של המשחק, אבל בעיקר במפגשים של קבוצות קטנות שיכולות להעביר משחקי תפקידים שולחניים.
      • תיאטרלי – המשחק החי הוא בין השאר תיאטרלי, עם פרופים, דרמה ויזואלית וכלים שונים שנועדו להעצים את האימרסיה המשחקית מעבר לכלים וורבאליים בלבד.
    • עמוד הקלטות המשחק של על כתפי גמדים.
  • אל-תוך אור הכוכבים, שמשות דועכות – ההיפוך הדתי
    • פעם ראשונה שאני מריץ משחק תפקידים שמתבסס בצורה כל כך עזה על מערכת אמונות וסימבוליזם דתי לקבוצה של שחקנים שהחליטה משום מה לשחק את הכוח האנטגוניסטי-לרוב של הכנסייה השמימית בעולמות המוכרים. התוצאה מעניינת מאוד – שילוב של דילמות דתיות במשחק שמיועד בצורה ברורה לשחקנים שאינם דתיים בחיי היום-יום שלהם.

ערן:

  • סיב 6, אין לי הרבה מה להוסיף מעבר למה שכבר אמרתי בגיימפאד. אבל קיבלתי מהם עותק קבוע נצחי (לעומת עותק הפריוויו שנעלם, מבלי להימחק מההארדיסק, נבלים), ואני שוקל מה לעשות עם זה. אני חושב לתת ביקורת מלאה או let's play רק אחרי הפאץ' שחייב להגיע בקרוב, למה המשחק מלא בעיות. אז בינתיים אני שוקל לעשות "סיפורה של אומה וכמו כן כובע", אבל במבנה קצת שונה – לשחק שני סיב, על שני משחקים, בו"ז.
  • גרסת הטבאלט של PACG, תמיד אחלה.
  • קצת Reigns.
  • אחוזות הטיייררווווףףף!!11

אביב:

בהמשך לפרק הקודם: סיימתי הפלאש וראיתי את העונה הראשונה של אגדות המחר. אני דווקא ממש ממליץ עליה, היא כיפית בכל המובנים הכי טובים.

  • Heroes of the Storm
    לא הייתה סיבה מיוחדת שהחזירה אותי לשחק, סתם משהו למלא איתו זמן ריק. בפאצ'ים האחרונים (לא עקבתי בדקדקנות) שיפרו כמה אלמנטים בממשק של המשחק ובארגון הכללי שאני מאד אוהב:

    • הוסיפו מנגנון "ניצחון יומי ראשון" שנותן 50% יותר נק"ן וזהב על הנצחון הראשון באותו היום – לא משנה באיזה מצב משחק. אופטימלית כדי לנצל אותו על מצבי משחק שנותנים יותר זהב (נגיד, לא VS) – למרות שיכול לקחת יותר זמן להשיג את הנצחון הזה במצבי משחק שונים. השדרוג הבא שאני רוצה לראות, שקיים לדוגמה ב-Smite, הוא נצחון יומי ראשון לכל מוד בנפרד.
    • שיפור הממשק, כשעומדים עם העכבר על המקום שמציג בונוס נק"ן נפתחת רשימה עם הבונוסים השונים שאפשר לקבל – כמה כל חבר קבוצה משותפת מוסיף, כמה משחק ליגה מוסיף, וכו'.
    • מצב "אימונים" ומצב נ' ב"מ אוחדו למסך אחד, בו אפשר לבחור האם רוצים לשחק קו-אופ נגד AI (ברירת המחדל), לשחק לבד כשכל שאר השחקנים הם AI, או לבחור במצב האימונים הרגיל. אפשר גם לבחור בצורה נוחה יותר את רמת הקושי של ה-AI.
    • קטטת השבוע היא Hammer Time
  • Stellaris
    התחלתי משחק חדש עם פאץ' 1.3 – "היינליין". אני חושב ששמירות מפאצ'ים קודמים לא עובדות – אבל אל תתפסו אותי במילה. חשבתי שהמודים שלי לא יעבדו אז החלטתי להתחיל משחק עם ציוויליזציה שעומדת בקריטריונים של המשחק הנקי בלי מודים, הפעלתי מצב איירונמן לראשונה כדי לקבל אציוומנטס (ואני בכל מקרה לא נוהג לטעון שמירות אחורה) ויצאתי לדרך.

    • כבר במסך יצירת המשחק יש הרבה שיפורים – האפשרות לקבוע מה שיעור הפלנטות רבות-היישוב, לבחור האם המשחק יכול "לקבץ" את נקודות ההתחלה של המשתתפים – בעיה נפוצה לפני הפאץ', שהיית מתחיל את המשחק ובמרחק 4-5 מערכות שמש ממך היו עוד 3 אימפריות אחרות, שלעיתים קרובות חסמו אותך מהתפשטות לחלוטין. האם לאפשר אימפריות דועכות וכמה מהן. האם לאפשר משבר סוף משחק, וכו'. האמת – חלק גדול מהאפשרויות האלה הייתי מצפה שיהיו במשחק מתחילתו. ברוב משחק האסטרטגיה (ראו למשל ציוויליזציה 6 החדש) יש אפשרויות נרחבות מאד לתחילת המשחק. עכשיו רק חסר שיוסיפו לסטלאריס מסך התאמת מקשים.
    • לא שחקתי מספיק בשביל להיכנס ממש לעומק העדכונים של הפאץ, אבל כמה דברים קטנים שראיתי: מנהיגים לא עוברים ישירות לתפקיד שנתת להם- לוקח להם כמה ימים להגיע לעמדה (נגיד, לאדמירל להגיע לצי עליו הוא צריך לפקד, או למושל להגיע לפלנטה לה מינית אותו). ספינות מחקר יודעות לחזור לבצע את הפקודות שלהם אם שלחת אותם לחקור אנומליה או שרידים. חסכו לחיצת כפתור לשדרוג בניינים. יש סמן על טכנולוגיות חדשות שמראה האם הן עומדות בפני עצמן או חלק משרשרת טכנולוגית ארוכה יותר.
    • סוג נצחון חדש: פדרציה.בניצחון התיישבות רגיל צריך 40% מהפלנטות ברות-היישוב בגלקסיה. כאן צריך 60% אבל זה כולל את כל המשתתפים בפדרציה. בהיינליין, שיעור הפלנטות ברות-היישוב ברירת המחדל ירד – הם הוסיפו אפשרות בחירה ביצירת המשחק שמאפשר להגדיר מה יהיה שיעור הפלנטות ברות-היישוב, ו-100% זה שיעור נמוך במקצת מברירת המחדל הרגילה שהייתה לפני הפאץ. כך שבאופן כללי, קל יותר להשיג נצחון התיישבות, אלא אם משנים את ברירת המחדל.
    • לצערי קצת דפקתי את המשחק שהתחלתי, כי לא התפשטתי מספיק מהר והאימפריה הבודדת שלידי החלה להיכנס לשטח שלי – וגם עוד לא היו לי משחתות, אז היה לוקח הרבה זמן עד שיכולתי להמשיך להתפשט. זה קצת מעצבן שב-98% מהזמן, לחקור יישוב פלנטות חדשות זה הדבר האופטימלי לעשות בתחילת המשחק.
    • חבילת התוכן "ליוויתן" יצאה במקביל לפאץ החדש, היא עולה 10$ ומכילה כמה פי'צרים מעניינים. עוד לא קניתי אותה.

משחקי לוח: Pandemic, Lords of Waterdeep

גייסתי כמה חברים מהמכללה לשחק משחקי לוח. התחלנו בפנדמיק שקניתי לאחרונה – זאת רק הפעם השנייה ששחקתי בפנדמיק, הפעם הראשונה הייתה בבית מרזח, ולא הייתי צריך לדאוג לשום דבר מלבד הפעולות של עצמי. הפעם הייתי אחראי להריץ את המשחק עם שלושה אנשים אחרים שלא הכירו אותו.לא הלך מאד טוב, לא שמתי דגש מספיק לחוקים והחבר'ה לא התחברו לז'אנר בכללי, ככה שנסינו לרוץ מהר. הפסדנו מפאת קוצר זמן – חפיסת השחקנים נגמרה לפני שהצלחנו למצוא את התרופה האחרונה, אבל היינו ממש קרובים! תור אחד יותר והיינו מנצחים.

עברנו לאדוני וואטרדיפ, כשהחבר'ה רצו משהו יותר אסטרטגי ותחרותי, שבאמת יש מנצח ולא שיתופי. וואטרדיפ הוא משחק שיצא לשחק כבר כמה פעמים וגם להציג אותו לשחקנים חדשים. סט החוקים שלו גם פשוט בהרבה – כל מה שצריך זה לצבור משאבים כדי למלא את הדרישות על קלפי הקווסט. הוא זרם דווקא טוב, ואפילו הייתה קריאה לסיבוב חוזר בסופו.אני רוצה לנסות לשחק פנדמיק שוב, אבל כנראה שלא באותה הקבוצה – לדעתי אני אישית צריך לשחק את המשחק באווירה נינוחה יותר, כנראה רק עם עוד שחקן אחד, כשאפשר לקחת את הזמן, לעבור על הפעולות בצורה מסודרת ובאמת ליהנות מהממד האסטרטגי של המשחק.

משחק לוח: CV

משחק לוח שקניתי עוד בפברואר ולא הזדמן לי לשחק עם אף אחד, אז החלטתי לנסות אותו בעצמי – דמתי מצב שני שחקנים. זה משחק קלפים בעיקרו שמשתמש בקוביות בסגנון יאצי איתן השחקנים קונים קלפים שמייצגים אירועי חיים, ואיתם יוצרים את "קורות החיים" של הדמות הבדיונית שלהם. מקבלים ניקוד על כמות הקלפים הכללית שצברת עד סוף המשחק, ובנוסף לכל שחקן יש קלף מטרה נסתר אליה הוא מנסה לעבוד לאורך המשחק – לדוגמה, במשחק שלי לשחקן אחד הייתה מטרה להשיג כמה שיותר רכוש, ולשחקן השני מטרה לצבור סדרות של קלפים מכל סוג. המשחק מבדר, קל להבנה וזורם מהר – הייתי מאד שקוע בחלק המכאני של תפעול המשחק, אבל אחרי שמתרגלים אליו זה כיף להסתכל על הקלפים שאתה אוסף ולספר לעצמך את סיפור החיים של הדמות הבדיונית.חסרון אחד שלו הוא חוסר בהירות בחוקים – חוברת המשחק כוללת הסבר על חלק מהקלפים בסופה, אך לא לכולם. וחלק מהחוקים הרלוונטים מפוזרים בחלקים שונים של החוברת, כך שהיו כמה קלפים לא ברורים שלקח לי זמן להבין איך עובדים. היו שהמשחק לא מאד פופולארי, אין הרבה מידע ברשת שאפשר להעזר בו (בניגוד למשחקים כמו נטרנר למשל, שאפשר למצוא ערמות של דיונים לכל קלף).

  • נסיתי ממש קצת ציוויליזציה 6, ובינתיים בעיקר נאבק עם השינויים לעומת 5 שמציקים לי.

חדשות ודיונים

  • תגובות לפרקים הקודמים:
  • סטים עובדים על איזשהו שדרוג מאסיבי לשרות, וכחלק מעדכון תנאי השימוש למפתחים הם יחייבו מעכשיו לכלול בעמודי החנות למשחק צילומי מסך מהמשחק עצמו בלבד – בלי חומרי שיווק ושאר רעות שכאלה. אני מאד מרוצה מהשינוי והייתי מוסיף גם שחייבים לכלול לפחות כמה צילומי מסך עם ממשק המשתמש של המשחק – אני ממש שונא להסתכל על משחק חדש ולמצוא רק צילומים בלי ממשק. אפשר ללמוד הרבה מה-UI במשחק. עוד פרטים על הנושא במאמר של gameindustry (שגם עברו מתיכת פנים).
  • ראיון בגאמסוטרה עם כריס קנטרל, מפיק המשחק Mechs and Minions מבית Riot, שמתבקש לענות על השאלה למה החברה החליטה להיכנס לפיתוח משחק לוח?
  • בליזארד הודיעו על סרט דוקומנטרי שעוקב אחר שחקנים שהשתתפו בטורניר Heroes of the Dorm, תחת הכותרת "עליית האיספורט הקולג'י". הסרט יוקרן לראשונה בבליזקון שמתחיל מחר, ולאחר מכן יעלה לצפייה חופשית ברשת.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

ערן:

  • אררר…

אביב:

  • אם אני משחק משהו לאחרונה זה רק דברים שכבר שחקתי. רוצה לעבוד לסיים את החטא הקדמון.
  • בשבוע הבא יוצא Tyranny וכמובן שאני מתכוון לנסות אותו.

The intro is taken from Rhinoceros Kevin MacLeod (incompetech.com)Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/)