שורפים משחקים

שורפים משחקים: פרק 3.11 – צדפות כחולות


שורפים משחקים – פרק מספר 3.11 – הוקלט בתאריך 28/09/2016

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע עמית צלל לעומקם של משחקים פרוצדורלים עם מנת נינטנדו בצד, ואביב צלל למשחקי תפקידים שלוקחים עשרות שעות להשלים.

משתתפים: אביב מנוח ועמית נתנאל.

שלחו לנו מייל; הרשמה:

איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

האזנה לתוכנית:

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

עמית:

  • חופשת סמסטר. שיחקתי כמות לא הגיונית של זמן במריו קארט ורוקט ליג עם החברים שלי שאשכרה יש לי זמן לראות עכשיו!
    • אני שונא blue shells. אבל הם גאוניים. בכלל עיצוב החוויה לשחקן מבריק – שחקן חדש יכול להנות מכיוון שהוא מקבל בונוסים ממש שווים, ושחקנים ותיקים יכולים להנות מכל הניואנסים הקטנים שהופכים את המשחק לתחרותי מאוד (עם רף יכולת גבוה).
    • המפות ומצבי המשחק החדשים ברוקט ליג מבריקים – לכל אחת שינוי קטן שמשנה לחלוטין את הדינמיקה. והם הוסיפו מתישהו חפצים שהופכים את המשחק לסוג של.. MOBA? לא ברור מה הסוגה.
      • אבל… מיקרו-טרנזאקציות.
  • הקלטתי Playthrough של Warcraft – Lord of the Clans, ולכל אורכו אני רוטן על החלטות game design הזויות שכותבי המשחק לקחו. (להזכיר את הסרטונים של boss keys) יותר מהכל מעניין אותי לראות מה היה קורה למשחק אם היו מסיימים אותו. עם זאת, נראה לי שהקצוות הלא-משוייפים של המשחק עושים אותו למבדר ממש, אז אולי משהו היה גם הולך לאיבוד.
  • התחלתי לשחק מספר rouge-likes שפספסתי מהשנים האחרונות לפרויקט שאני עובד עליו בזמן שאין לי. אני ממש נהנה (מצד שני אני נהנה גם מ-Dark Souls אז אולי ההגדרה שלי לכיף לא תקינה). השבוע שיחקתי:
    • FTL – הוא כל מה שאמרו עליו. ואז עוד קצת. לא הצלחתי לסיים playthrough אחד עדיין.
    • Crypt of the Necrodancer – גנבו לי את הרעיון וביצעו אותו ממש טוב 🙁
  • בשבוע שעבר שיחקתי Dead of Winter אצל חבר, והתאהבתי מיידית! אני ממש אוהב משחקי קופסה שמזמינים אותך להוסיף נרטיב למשחק ובמקרה הזה זה היה מיידי. מכניקת 'הבוגד' היא ללא ספק גאונית ומספקת המון מתח ומשחק מטא לשולחן. כמובן שהפסדנו דרך אגב – אבל זה היה ההפסד הכי כיפי שהיה לי כבר הרבה זמן.
  • בעקבות ההצלחה (היחסית) של מפגש ה-D&D 5e עם החבורה המיתולוגית מהתיכון עלה ביקוש לקמפיין נוסף, לפחות עם חלק מהחבורה. כשנשאלו מה צריך להיות בקמפיין ענו מילה אחת – 'לייזרים'. מפה ולשם התחלתי לכתוב קמפיין Edge of the Empire! כמות החומר שיש לעולם המערכה הזה מדהים אותי, ככה"נ רוב העבודה יהיה בלשפר את חיקוי ג'אבה דה-האט שלי. אם יהיה לי זמן אקרא ואולי אחשוב לשלב אלמנטים משתי ההרחבות הבאות – Age of Rebellion ו-Force and Destiny, אבל נתחיל מקמפיין של מבריחים חלאות-אדם. קצת חושש מהביקורות שראיתי כבר על שיטת הקוביות שלו.

אביב:

  • Duelyst – מחשב; חופשי עם מיקרו-תשלומים. (יש אפשרות להוסיף קוד מפנה, icel)
    משחקי איסוף קלפים תחרותי עם לוח משחק טקטי, שעבר קיקסטרטר מוצלח ב-2014. הוא שווק במקור כמשחק טקטי בלבד, ולאורך שלבי הפיתוח עבר בהדרגה להשתמש בכבדות בחפיסות קלפים מורכבות מראש, עם פריצת הרתסטון לשוק.

    • בגלל שהמקורות שלו כל כך שונים, יש בו דברים מעניינים ששונים מאיך שהרתסטון והמשחקים שמחקים אותו עובדים – הוא גם היה במקור משחק לוח שולחני שצוות הפיתוח שיחק; ממליץ להיכנס לעמוד הקיקסטרטר ולקרוא קצת על הרקע.
    • בתור תומך בקיקסטרטר, קבלתי את כל הקלפים הזמינים במשחק, כולל כאלה שיצאו במהלך הבטא, ואני ממשיך לקבל צ'ופרים כמו Skins חדשים שיוצאים ליחידות. זה קצת מוריד מהמרדף אחר השלמת האוסף שמאפיין CCG אחרים (אם כי קבלתי רק עותק אחד מכל קלף, כשאפשר להחזיק ב-3 מהם).
    • בינתיים אני בעיקר משחק באתגרים היומיים של המשחק ועוד לא יצא לי לצלול לעומקו, אבל עד כה אני מחבב מאד את הקרב הטקטי שמצורף למשחק הקלפים.
    • אני מת על העיצוב הגרפי שלו- הן ברמת הממשק הסופר-מלוטש, והן השלבים עצמם בסגנון פיקסלארט צבעוני וייחודי שמשך אותי אליו מלכתחילה.
    • קראו את הסקירה המעמיקה של RPS.
    • Gwent IRL
  • The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine – מחשב; 20$
    ההרחבה שנייה והאחרונה לעת עתה של הוויצ'ר 3, לוקחת אותנו לדוכסות טוסון שנמצאת בשטח הדרומי של המפה. המקורות אומרים שהשטח שנוסף בהרחבה הזאת הוא בגודל של כל שטח המשחק בוויצ'ר 2; בהשוואה לוויצ'ר 3, זה יוצא בערך כל שטח האדמה שיש בסקליגה אם מחברים את כל האיים יחד.

    • בניגוד לאזורים המקוריים שנמצאים במלחמה וזה מאפיין כל דבר שקורה בהם- המפלצות בהן נלחמים, הכפרים ההרוסים, שדות הקטל- טוסון לא ראתה מלחמה כבר הרבה מאד זמן, ונראית בהתאם. הכל הרבה יותר צבעוני ושלו.
    • אנשים לא מקללים את גראלט בכל פינה- הם מכבדים את הוויצ'ר ובאמת מעוניינים בעזרה שלו.
    • כמעט ולא רואים מפלצות "מלוכלכות" שניזונות ממוות, אלא יותר מפלצות מהזן הטבעי (וכמה מהמפלצות החדשות הם הדבר הכי מעצבן ביקום).
    • ממש בתחילת ההרחבה מקבלים אחוזה (כרם, טכנית) משלנו, שאפשר לשפץ ולעשות איתה דברים. זה מרגיש כמו המעבר מ-AC הראשון לשני, שפתאום יש לך וילה ומקום לתלות את כל השריונות וחפצי האומנות שאתה אוסף. זה נחמד, אם כי בעיקר תוספת קוסמטית.
    • מערכת המוטציות החדשה, לעומת זאת, היא אחת התוספות השוות ביותר למשחק, וממש חבל לי שבמשחק מחדש צריך לחכות עד הקווסט שבהרחבה בשביל להגיע אליה. היא פותרת כמה מהבעיות העיקריות של פיתוח הדמות במשחק- שלקראת הסוף אין על מה לשים נקודות; שיש מעט מידי מקומות לכישרונות שבחרת ואתה נשאר עם כישרונות מיותרים, וגם קשה לפתח את גראלט בכיוון ספציפי, ושהיו מעט מידי שימושים למוטגנים. עם המוטציות יש יותר מקומות לכישרונות, וכל המערכת בנויה לכיוון את גראלט לאחד משלוש התמחויות- קרב, קסם או אלכימיה. הכוחות החדשים שהמוטציות נותנות ממש מגניבים.
    • יש שריונות חדשים ודרגות גראנד-מסטר לכל הסטים הקיימים של הוויצ'ר (מלבד הצפע הארסי, שהוא תוספת של ההרחבה הקודמת ולכן לא מקבל שדרוג) בנוסף לסט חדש באותה הרמה- המנטיקור, שדומה לשריון של גראלט מהמשחק הראשון בסדרה.
  • Divinity: Original Sin – Enhanced Edition – מחשב; 40$ (במבצע עכשיו 50%)
    משחק תפקידים ממוחשב מסורתי שיצא במקור ב-2014, והיה מאד קשה ביציאה שלו- בדומה לרוב המשחקים של לריאן. הוא גם היה ללא דיבוב לדיאלוגים- הרבים מאד- שבו. ה-EE הוסיפה דרגות קושי חדשות- Explorer היא דרגת קושי קלה יותר, לאנשים כמוני שאוהבים לחוות את הסיפור בלבד בלי להתאמץ מידי, ו-Tactician למזוכיסטים שרוצים את המשחק קשה עוד יותר. וגם הוסיפו דיבוב כמעט לכל הטקסט במשחק, והוא מוצלח מאד. יש עוד כל מיני שיפורים ותיקונים, אני בטוח שתוכלו למצוא השוואה ברשת איפשהו.

    • המשחק נועד מלכתחילה לשחק שתי דמויות, עם אפשרות לתת לכל דמות התנהגות AI משלה כדי ליצור וויכוחים במהלך דיאלוגים אפילו כשמשחקים את המשחק סולו. וכמובן שאפשר לשחק מולטיפלייר קו-אופ, מה שיהודה ואני נסינו שלשום. חווית החיבור למשחק קלה וחלקה, גם כשהשתמשנו בשני שירותים שונים- העותק שלי בגוג, ושל יהודה בקיטור. המשחק נותן קוד שרת שמדביקים אצל השחקן הנוסף, והופה- בפנים. אם אתה משחקים באותו השירות, אפשר לבחור מרשימת החברים במקום להשתמש בקוד.
    • זה משחק CRPG קלאסי, שעושה המון דברים שמשחקים אחרים בז'אנר לא עושים היום- לטובה ולרעה. למשל, מלבד כל כישורי הקרב והקסם יש כמה וכמה מיומנויות איזוטריות שכן התפקיד שלהם זה להגיע לעוד אפשרויות ולמצוא דרכים חלופיות. אפשר להזיז כמעט כל חפץ במשחק ממקום למקום, ולפעמים יש לזה שימוש גם בקרב או כדי לגלות סודות. אפשר לסחור עם המון אנשים במשחק, אבל מה יקנו ממך תלוי בכמה כסף יש להם בכיס, ובהעדפה שלהם ועוד ועוד.
    • בדוגמאות הרעות, המשחק מנהל יומן של המשימות הפתוחות, אבל רק אומר לך מה קרה בהן לאחרונה, ולא מה אתה צריך לעשות- זאת הנקודה הכי שנואה עלי בו. היא גורמת לי לעשות אחד משני דברים- או פשוט להסתובב באזור ופשוט ללחוץ על כל דבר וכל אחד, בלי להקדיש הרבה מחשבה מה השלב הבא שאני צריך לעשות. או, כשאני באמת לא מצליח בצורה הזאת להתקדם בקווסט, לחפש מה השלב הבא שלו באינטרנט.
    • מערכת הקרב מאד עמוקה, עם עשרות כישורים שונים לכל סוג דמות והשפעות סביבתיות עם סינרגיה ביניהן שיכולות להטות את הכף לטובתך או לרעתך. הוא טקטי ומבוסס תורות, עם כמות נקודות פעולה משתנות מדמות לדמות ולכל פעולה בקרב- קצת כמו אקסקום, רק בלי תנועה על גריד ועם יותר פעולות בתור.
    • חוץ מזה הוא גם נראה ונשמע נהדר. בקיצור, ממליץ לכל חובבי הז'אנר.

חדשות ודיונים

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

עמית:

  • התחלתי עם Pillars of Eternity בקטנה בשבוע שעבר כי אני מנסה למהול החוצה את  WoW מהחיים שלי. בינתיים הוא בעיקר מדכא ונוסטלגי. וממש יפה. בניתי דרואיד שנוגח באנשים. איך שאסיים את 100+ השעות שלו, אצטרף אליכם ל-divinity.
  • אני גם צריך לסיים את Deus Ex MD מתישהו, אבל בכל פעם שאני רוצה לשחק אני נזכר בזמני הטעינה ונהיה עצוב ומשחק סבב Hearthstone (או עשרה) במקום.

אביב:

  • טס לחופשה משפחתית בקפריסין. לא יודע מה, אם בכלל, יצא לי לשחק.

The intro is taken from Rhinoceros Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/)