שורפים משחקים: פרק 3.06 – השמיים של אפחד

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. השבוע, הצוות המקורי חוזר, בפרק קלאסי לחלוטין- WoW, גיבורי הסערה, הרתסטון ושאר משחקי בליזארד. וגם עוד כמה דברים קטנים כמו חוויותיו של ראוך בדרקוניקון והמחשב החדש של אביב.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 46 – הוקלטה בתאריך 24/08/2016

משתתפים: אביב מנוח איתמר ראוך ויהודה חלפון.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

יהודה:

  • שחקתי בעיקר WOW, הפלישות זה ממש כיף. כל שד עם שם שווה 30-60K XP ושדים רגילים 1-5K ובסוף הפלישה אתה מקבל משהו כמו 40K. זה יוצא שזה כמו 15 קווסטים רגילים. בסוף כל פלישה מקבלים שתי תיבות (אם השתתפת בכל 4 השלבים שלה). כל תיבה כוללת את המטבע החדש ולפחות פריט כחול אחד. הפריטים מותאמים לדרגה שלך אבל לרוב שווים פחות מדברים שמקבלים מקווסטים אחרים, אז יוצא שהם ממש טובים רק בדרגה 100 ואז מקבלים דברים שיכולים לעזור להתחלת לגיון ולתוכן הסופי של דרנור. עם המטבעות המיוחדים אפשר לקנות ציוד מציידי השדים שמפוזרים במשחק. הציוד הוא: שרשראות, טבעות ושאר דברים דומים. יש שם אפשרות לקנות גלימה שהיא די סבבה, ונשק חדש לציידי השדים. כמוכן אפשר לקנות את העיצוב של השריונות המגניבים שמקבלים מהתיבות, היתרון הוא שזה פריט סגול שנקשר לחשבון שלך אז אפשר לקנות אחד לכל סוגי השריונות (בד,עור, mail, plate) ולשנות את השריונות של דמויות אחרות שלך.בגדול הפלישה זה נחמד ומגניב וממש בוסטר להעלת דרגות לדמויות אחרות. היא קצת מונוטונית, אבל לפחות זה מהיר.פה יש קישור שקצת מפרט על הדברים בפלישה וכו'.
  • בגלל רונינפון קניתי ושחקתי גם ב-Turmoil, שזה חידוש למשחק משנת 1984 של בחור שמחפש נפט. המשחק סופר פשוט, בתחילת כל שנה אתה קונה שטח במכרז מול 3 מתחרים אחרים. ואז יש שנה של המשחק עצמו, אתה מחפש נפט עם אנשים עם מקל מפוצל, כן כן הבולשיט הזה. בונה מקדח ומוצא את הנפט באמת. קונה עגלות להובלת הנפט לחברות שקונות אותו ממך ודי זהו. המשחק מהיר והשנה עוברת מהר ואפשר להאיץ אותה שזה נחמד, צריך לשים לב למחירים של החברות שקונות ולשנות למי מוכרים. בעקרון מתחת ל0.75$ לא כלכלי למכור, אבל לפעמים צריך את הכסף ויש גבול כמה נפט אפשר לשמור במחסנים. בסוף השנה מקבלים בונוס על זה שמכרת את כל הנפט אז תמיד שווה למכור הכל בסוף השנה גם אם מפסידים כי הוא שם ואת הכסף כבר הפסדת, אז לפחות את הבונוס תרוויח. אני לא זוכר כמה שלבים יש למשחק, אבל די הרבה וכל כמה שלבים עוברים לאזור אחר וזה מעניין. באזור השני יש כבר סלעים, אז צריך לחשוב אם לקנות מקדח יותר טוב או לנסות לעקוף אותם. באזור השלישי יש בורות גז שאפשר לנצל בשביל להעלות את המחירים אצל החברות, אבל אם בטעות חיברת את זה למאגר נפט הוא יגרום לכולו לטוס החוצה דרך המשאבה.המשחק נגמר אחרי שמישהו קנה לפחות 50% ממניות העיירה ונהיה ראש העיירה החדש, או כשכל החלקות נשאבו למוות ואז צריך יש מכירת מניות מטופשת בשביל סוף המשחק. אחרי סיום המשחק יש אפשרות לשחק בו שוב כשלכל אחת מהדמויות יש כוחות מיוחדים אז זה אמור להיות נחמד. אני אישית לא שחקתי בו שוב כי הוא לא כזה מעניין בשביל משחק נוסף כל כך מהר.

איתמר:

  • שיחקתי בעיקר הארתסטון והירוז בזמן האחרון.
    • בהארתסטון קניתי לאחרונה 40 חפיסות מה שנתן לי אפשרות לייצר 2 דקים חדשים לגמרי של Hunter ו- Rogue, מה שבעבר הייתי משחק רק בארינה. זה ממש מרגיש כמו מרווח נשימה נחוץ; הבעיה היא שאני מרגיש שאני צריך עוד פעימה כזאת. היא בטח תקרה עוד כמה חודשים, כי ה-grinding עבור אבק מאוד מתיש. במיוחד כשאני מתרכז בלשחק רנקד ולא משקיע מספיק בארינה, שהיא המקור העיקר לאבק.
    • בהירוז חזר לי ההייפ כשיצא גולדאן, והוא מאוד לא מאכזב. רשמית הוא המתנקש האהוב עלי. אין מה לחדש כאן חוץ מזה, עוד לא יצא לי לסיים את משחקי ההשמה כדי לראות איפה אני בשיטת הדירוג הכבר-לא-כל-כך חדשה. בעיקר מקווה כרגע שההייפ מהמפות החדשות יחזיק אותי במשחק מספיק כדי לצבור את הזהב הנחוץ כדי לקנות את הגיבורים החדשים שיצאו איתן.
  • בגזרת לא משחקי מחשב, הייתי בדרקוניקון שהתרחש בחמישי האחרון. הגעתי בכוונה לשחק הרבה Android: Netrunner, אבל זה לא יצא. במקום זה פשוט זרמתי והגעתי לעשות פלייטסט לשני משחקים של יניב כהנה (ושות'?).
    • הראשון נקרא Possessed, שבו משחקים כמרים כשחלק מהשחקנים הם possessed על ידי שדים וחלק על ידי מלאכים. במהלך המשחק שולפים קלפי אירוע בעולם שלנו, כל אחד צריך להניח קלף עם איזשהי עוצמה ואם הגענו למשחק מטרה שעל האירוע התמודדנו איתו בהצלחה. אם לא, אנחנו נשלחים לגיהנום וצריכים לצאת משם. אם נגמרו קלפי האירוע בעולם שלנו כשבני האדם נמצאים בעולם שלנו, בני האדם ניצחו. אחרת הם כלואים בגיהנום והמשחק נגמר. יש עוד כמה מכניקות להתמודדות עם השדים, לחשוף אותם וכו', אבל זה עיקר הרעיון במשחק. סך הכל נחמד. הוא תמתי, קצר וקליל. היה נחמד.
    • השני נקרא Time Agency והוא משחק יורו הרבה יותר מורכב מהקודם. במשחק הזה אנחנו משחקים סוכנויות מסע בזמן בשנת 2050, מטעם גושי מדינות גדולים של התקופה. במהלך המשחק אנחנו שולחים סוכנים אחורה בזמן כדי להשפיע על ההווה (2050). כששולחים סוכן אחורה בזמן מקבלים מזה השפעה בהווה ומשאבים. סוכנות אחרת יכולה לשלוח סוכן מנוסה יותר (או יותר סוכנים) כדי להפוך את ההשפעה של האירוע שהתערבנו בו בעבר, וכך לגנוב את ההשפעה, אבל לא לקבל את המשאבים מכיוון שהמשאבים "כבר" הגיעו לסוכנות שלנו. הדבר הזה כמובן יוצר פרדוקס, שזה חלק מהמנגנון של המשחק; ואם צוברים שלושה פרדוקסים מאבדים נקודת ניצחון. המשחק מתקדם בשלושה שלבים, שמתאים להתפתחות טכנולוגיית המסע בזמן, וכך נפתחות אפשרויות לחזור אחורה יותר במשחק ולהשפיע על דברים מוקדמים יותר בצורת מפל. המשחק נשמע ממש מורכב, וגם כשהסבירו את החוקים הוא נראה מורכב למדי, אבל אחרי שני תורות מתרגלים וזה ממש סבבה. משחק סופר מגניב עם המון חלקים זזים והמון דברים להתחשב בהם. כאמור, מאוד משחק יורו. אני מאוד חיבבתי ומקווה לראות את המשחק מתפתח ובסוף יוצא בקיקסטרטר או משהו כזה.
    • מי שהתעניין, אני מאמין שאפשר ליצור קשר עם יניב כהנה דרך קבוצת Unbored with board games או משהו כזה בפייסבוק.

אביב:

  • מחשב חדש!
  • No Man’s Sky – מחשב; 59.99$.רקיע ההפקר הוא משחק עולם-פתוח חללי, בו מסיירים בגלקסיה שנוצרה באופן רנדומלי, חוקרים כוכבים, מגלים צורות חיים חייזריות ואוספים משאבים בשביל לשפר את הציוד שלך. הוא סוג של מיינקראפט בכלל, רק בלי בניית מבנים חדשים (כנראה לפחות). המשחק עורר סערות רבות מאז שהוכרז, והרבה מאד אנטגוניזם בהשקה שלו.
    • אחרי 12 שעות צפייה ביוטיוב/טוויץ, שאחריהן החלטתי לרכוש אותו, ועוד 6+ שעות משחק שלי בפועל בימים האחרונים- אני בהחלט מרוצה ממנו. לשמחתי (כנראה) כמעט שלא התעניינתי במשחק במהלך הפיתוח שלו, לא נחשפתי כמעט לחלוטין לקרקס שהלך (מלבד הקטע עם איומי המוות בשל הדחייה שלו, שדברנו עליהם באחד הפרקים) ואז כשהוא יצא בפועל שמחתי לגלות שהוא מעניין אותי. האם הוא יעניין אותי גם ל-20 או 80 שעות? לא יודע. בינתיים, הכל טוב.
    • אני ממש אוהב את מערכת למידת השפה. בהתחלה אתה לא מבין שום דבר ממה שהחייזרים אומרים לך, ולאורך המשחק אתה לומד עוד מילים שנכנסות לדיאלוגים מול הדב"שים, כך שלאט-לאט מתחילים להבין אותם.
    • אני אוהב את האלמנטים של החוקר-הסייר, שמגיע לכוכב זר ומקטלג את החיות והצמחים שהוא מוצא. חלק מהם עוינים, וצריך לברוח מהם, או להרוג אותם. ולפעמים כשעושים יותר מידי נזק לסביבה הטבעית בפלנטה, יש שומרים רובוטים שיתקיפו אותך. בהתחלה השומרים האלה הם רק עיניים מרחפות שלא עושות הרבה מידי נזק, אבל בפלנטות מתקדמות יותר מגיעים לקונפליקט עם רובוטי מכא ענקיים.
    • כמו בכל משחק, יש לו את הבעיות שלו, גם הטכניות וגם המשחקים. למשל, אי אפשר לשמור ידנית- הוא כן מספק די הרבה נקודות שמירה אוטומטיות: בכל בסיס חדש שמגלים, בכל פעם שנוחתים עם הספינה, ועוד. אבל אם יצא שאתה צריך לצאת מהמשחק בין לבין, נתקעת בלי שמירה. המפה המקומית של מה שנמצא סביבך נמצאת רק בספינה שלך, ועבורי היא לא ממש ברורה לקריאה.
    • האם המשחק שווה 60$? כנראה שלא. מבחינתי אף משחק לא שווה 60$. זה שיצא שקניתי אותו בהשקה בלי הנחות זאת אנומליה. על הוויצ'ר 3 שלמתי 34$, על XCOM2 רק 35$ וכן הלאה.
    • כאן יש כתבה שפחות או יותר אומרת את מה שאני חושב גם על המשחק, הבעייתיות שבו לצד החלקים הטובים. קצת ארוך אבל שווה.

חדשות ודיונים

  • תגובות לפרקים הקודמים – שמפיק טיבי כתב בפייסבוק, שתי הערות על "זו המשטרה":
    • הוא נורא מטעה בבחירות שלו, או יותר נכון – הוא מציג דברים שהם כביכול בחירה אבל חסרי משמעות אם אתה באמת רוצה להתקדם. אתה יכול לבחור שלא לעזור למאפיה (בדיאלוגים ובחלק המשחקי) אבל אם תתעלם מהם 3 פעמים אתה תמות ביום שאחרי.
    • וזה מוביל אותי לנקודה השנייה: המערכת שמירות של המשחק נורא מעצבנת. אני כרגע בהפסקה מהמשחק כי עשיתי משהו שהמשחק לא אוהב אז הוא חיסל אותי והשמירות האחרונות שהמשחק נותן לי לטעון (השמירות הן אוטומטיות לחלוטין) היא או של יום המוות עצמו (אנימציה של הגיבור נרצח ומצב סוף משחק) או שמונה ימים לפני כאשר אין לי כוח לשחק את השמונה ימים האלה שוב (וכדי למנוע את המוות שלי מספיק שהיו נותנים לי לחזור יום-יומיים אחורה). אז הוא מעצבן.
  • Master of Orion המחודש יצא לאוויר האינטרנט ב-25 באוגוסט.
  • לורה קייט מספרת על ההתמודדות שלה עם הפרעות אובססיביות בהקשר של משחקים.
  • הרחבה חדשה ל-Cities Skylines תוסיף אסונות (סופסוף!) וגם עורך תרחישים שיאפשר לשנות את תנאי במשחק בצורות שונות.
  • שתי כתבות על Starbound שעוסקות בהבנייה הפרוצדורלית של המשחק- האחת על קווסטים, והשנייה על סביבת המשחק בכללית.
  • סרטון חדש של אוברוואטש, המתמקד בבסטיון, והוא סוג של וול-אי פוגש את אפוקליפסה עכשיו.
  • בליזארד בגיימסקום!
  • פטץ' חדש ומגניב ל Subnautica. כולל את חליפת ה PRAWN שהיא חליפת מכה מגניבה שמאפשרת לך לחקור איזורים עמוקים יותר וצפופים יותר מאשר עם הצוללת. היא עמידה בחום ויש לה המון אפשרויות קסטומזציה. יש פה סרטון של הפטץ' ועוד הסברים.

צפיות ומשחקים לשבוע הבא

אביב:

  • וואי, הכל. עם מחשב חדש ומגיעה אחריות גדולה, או משהו. צריך לשחק בכל המשחקים ולבדוק איך הם רצים.
  • בזירת הצפייה במשחקים, אני רואה ביוטיוב את קוא משחקים DXHR, מתעדכן כדי לראות את Mankind Divided.

The intro is taken from Rhinoceros Kevin MacLeod (incompetech.com)Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/)