שורפים משחקים

שורפים משחקים: פרק 2.18 – צופים מהצד


שורפים משחקים – פרק מספר 2.18 – הוקלט בתאריך 11/05/2016

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. הפעם, אביב מנסה את הבטא הפתוחה של Overwatch ויש לו הרבה מה להגיד בעניין. ערן ניסה את Total War Warhammer ואין לו מה להגיד בעניין כי הוא לא יכול לדבר על זה. וגם משחקים אחרים.

משתתפים: אביב מנוח וערן אבירם.

שלחו לנו מייל; הרשמה: RSS, Player.fm, PocketCasts, iTunes

איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים.

יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

האזנה לתוכנית:

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע?

ערן:

  • Total War: WARHAMMER, כותב ביקורת לגיימפאד. עדיין יש NDA, אז לא יכול להגיד כלום, אבל שמח מאוד לשחק בעולם של וורהאמר, וזה הטוטאל וור הראשון שלי.
  • UFO: Afterlight, נגמרו הטכנולוגיות, כל הזמן מתקיפים אותי במשימות מעצבנות.
  • לחישות האלים הקשישים: מילינג איז דד, חפיסות קת'ון אוהבות battlecry אז אין טעם להחזיר את החברוקים ליד של היריב.
  • דיאבלו 3 – עונה חדשה, מנסה את הקטע הזה. צייד שדים זה אחלה מקצוע, מתבסס כולו על תנועה.
  • Pathfinder Adventures, גרסת הטאבלט של PACG. נראה מצוין, מעוצב היטב, לא מעט באגים וחבל. סיימנו כבר את שתי ההרפתקאות, אבל לקח הרבה זמן ויש הרבה ריפלייביליטי בזכות רמות קושי גבוהות. השימוש במנגנון של מטבעות ותיבות אוצר a-la הארת'סטון הוא קצת מוזר (הקלפים מהתיבות לא ממש מרשימים), אבל זה יפה שאפשר גם לקנות תוכן של ממש עם המטבעות האלו.

אביב:

  • Minecraft: Story of Mojang
    סרט דוקומנטרי סביב ההשקה של מיינקראפט (כשהמשחק עבר מאלפא/בטא לגרסה רשמית), וכנס MineCon הראשון. מציג חלק מהתהליך שעבר יוצר מיינקראפט כשהוציא את המשחק והקהילה שהתפתחה סביבו. הסרט גרם לי להיזכר בשתי תופעות שאנחנו לוקחים אותן כמובן מעליו היום שמיינקראפט היה בחוד החנית שלהם: גישה מוקדמת וסרטוני let's play.
    גרסת הדלוקס מכילה גם שלושה סרטונים בני 9 דקות כל אחד המתארים את הפיתוח של Scroll, משחק הקלפים של החברה. לא מצאתי אותם מעניינים במיוחד, לצערי.
  • Overwatch
    תקופת הבטא הפתוחה טרם השקת המשחק, שתהיה בסוף החודש.
    המשחק כיפי ויפה. הוא רץ חלק בהגדרות גבוהות גם על המשחק הישן שלי, עם  60fps יציב. יש מגוון טוב של מפות- בהתחלה הן נראו לי קטנות מידי, אבל לאורך זמן שלמדתי את כל המעברים הצדדיים והפינות הנסתרות, הן נראות לי בסדר. כל דמות מתנהגת בצורה ייחודית עם סגנון משחק שונה, ובאמת דורשות מיומנות ונסיון כדי ללמוד את שיטת המשחק עם כל אחת מהן. יש מצב משחק של Brawl שאמור להשתנות כל שבוע (כמו בהרתסטון) ובזמן הבטא הוא היה משחק עם דמות רנדומלית שהמתחלפת בכל מוות- נהנתי ממנו יותר ממצב המשחק הרגיל, כי הוא מכריח את כולם לשחק גיבורים שונים והקבוצות לא יכולות לתאם טקטיקה מעצבנת (למשל שכל הקבוצה משתמשת ב-Bastion).
    אפשר להיכנס במהירות למשחקים עם חברים. אתה יכול דרך רשימת החברים לצפות במשחק של חבר גם אם אין מקום פנוי, וברגע שמתפנה מקום להיכנס פנימה- אפילו אם לא יצרתם חבורה מראש.
    מערכת ההתקדמות בדרגות נחמדה ומעניקה כל דרגה פרסים רנדומלים לפרטים קוסמטיים של הדמויות- אני אוהב את השיטה הזאת. יש הרבה פרטים שאפשר לשנות לכל דמות, מה שמעניק לה עוד אופי. בכלל, המשחק מצטיין במתן אופי לדמויות שלו.
    הדברים השליליים:
    למרות האופי של דמויות, אין בכלל נראטיב במשחק. לא ברור מהמשחק עצמו למה הדמויות נלחמות אחת בשנייה, מה עושים בכל אחד מהמיקומים של המפות ולמה האובייקטים המפה קיימים בכלל. מה זה אומר שככובשים נקודה או שמזיזים את ה-Payload ממקום למקום? בנוסף, רוב הסבבים מסתיימים מהר מידי (5-7 דקות), כך שלא יכול לצוץ אפילו "סיפור" של הסבב עצמו.
    בהשוואה למשחק כמו Dirty Bomb, שגם נותן סיפור מסגרת לסיבה בגללה הקבוצות נאבקות אחת בשנייה, וגם בכל מפה יש הסבר לאובייקטים שמשלמים. עצמם התקדמות האובייקטים מספר סיפור- אתה מפוצץ משאבה כדי להוציא את המים מהרכבת התחתית, כדי שתוכל להגיע לבקרים ולהטמין בהם פצצה. אפילו במפות של Heroes, משחק של בליזארד עצמם, יש נראטיב מובנה באובייקטים ובישויות שמופיעות במפה.
    רוב הזמן מצאתי שאנשים מתים מהר מידי, ובחלק מהמפות זה אומר לרוץ שוב ושוב מקצה המפה למקום ההתרחשות. יש מפות שבהן נקודות הכניסה של השחקנים מתקדמות כשהאוביקט זז, אבל הם לא יישמו את זה בכולן. ובאופן כללי, קצב המיתות מפחית עבורי את ההנאה מהמשחק. אני חושב שזה אמור להיות חלק מליבת הפעילות שלו, כי אמורים להחליף דמויות כדי להתאים את סגנון המשחק למצב משתנה.
    שני בעיות מכאניות: הראשונה, המשחק לא יודע לחבר אותך אוטומטית אחרי ניתוק- שזה מוזר, כי משחקי בליזארד אחרים כן יודעים לעשות את זה (הרתסטון, הירוס). עם בעיות הרשת שלי כשאני מתנתק, המשחק יוצא לחלוטין מהשרת, ואני צריך או להכניס את שם המשתמש והסיסמא מחדש, או לצאת ממנו, לחכות שהבטאלנט יתחבר מחדש, ולהיכנס שוב. ב-Dirty Bomb כשיש ניתוק, אני רק יוצא מהמשחק הנוכחי ולא מתנתק לחלוטין מהמשחק.
    השנייה, היא סכמת השליטה הלא אחידה בין הדמויות. כולן משתמשות באותן הכפתורים אבל יש חוסר אחידות מעצבן במה הכפתורים האלה עושים בחלק מהדמויות LShift הוא כוח תנועה מסוג כלשהו- לרוץ מהר יותר, לזנק קדימה, דברים כאלה. ובדמויות אחרות הוא לא קשור בכלל. אפילו בין דמויות מאותו הסוג אין אחידות- במרסי LS מטיס אותה קדימה, בסימטרה LS מציב את התותחים שלה, ואצל זניאטה LS הוא ריפוי לחבר קבוצה.
    זה מרגיש כאילו הם ניסו לשלב בכוח את צורת השליטה של MOBA. היה אפשר לאמץ במקום את השליטה המקובלת במשחקים כמו Unreal, שיש לך שני מצבים של הנשק- לחצן שמאלי וימני- + כוח מיוחד אחד +כוח תנועה כלשהו בשיפט. במצב הנוכחי לחלק יש ירי חלופי לנשק ולחלק אין. לחלק השיפט הוא יכולת תנועה ולחלק לא. לחלק אין אפילו E. לחלק יש שני נשקים ולחלק אחד.אני בעד גיוון בדמויות וביכולות, אבל היו יכולים לעבוד הרבה יותר על סכמת השליטה. משום מה חסר כאן הליטוש הבליזארדי המוכר שלוקח ז'אנר קיים והופך אותו לטוב יותר.
    השורה האחרונה: הוא לא משחק רע, והייתי ממשיך לשחק בו אם היה חינמי או במחיר אינדי. אבל אין בו בכלל מספיק תוכן שמצדיק 40$ (או 30 וקצת שבפועל הייתי קונה אותו בחנות צד ג') ואני מעדיף לשחק Dirty Bomb במקום.

חדשות ודיונים

  • על האש: לחישות האלים הקשישים. איתמר ואביב הקליטו פתיחת חבילות ההרחבה של Whispers of the Old Gods בהרתסטון. וגם ערן!
  • הגיימר העצלן: איתמר התחיל סדרת Let's Play להרתסטון. הוידאו הראשון במשחק מדורג רגיל, ושני הפרקים הבאים משחק בארנה.
  • הערוץ Extra Credits, שמומלץ באופן כללי, העלה וידאו מומלץ מאד על סוגיית התנוחה של Tracer באוברווטש, מזווית אחרת- המידול והאנימציה. רוב הוידאו מתעסק בעקרונות מידול הפוזה, כדי להסביר למה הצוות בבליזארד הסכים שהפוזה המקורית אינה נאמנה לדמות.
  • הצוות של הירוס חשף את גל התוכן הבא למשחק בסרטון חדש שתי הדמויות הבאות שיגיעו למשחק הן כרומי- דרקונית הארד, שכבר יצא לה גם סרטון הספוטלייט– ומאדיב, אחת הדמויות האייקוניות ביותר של וורקראפט, שיצא אחריה. הוצגו כמובן גם סקינים חדשים- אחד מהם הוא סקין Widowmaker מאוברוואטש לנובה- וגם שני חיות רכיבה חדשות, שיכנסו למשחק יחד עם הצגת מערכת הליגות החדשה שתכנס במהלך יוני.
  • המפתח של Stardew Valley העלה פוסט בו הוא מדבר על הפיתוחים העתידיים למשחק. כבר עכשיו יצא פאצ' 1.1 שמוסיף המון תוכן למשחק והעדכון הגדול הבא מתוכנן להיות אפשרות לקו-אופ מקוון, שיפותח ע"י צוות מפיצת המשחק Chucklefish לצד המפתח המקורי. בנוסף, הם יעבדו על גרסאות לינוקס ומק למשחק.
  • Witcher 3: Wild Hunt, Blood and Wine ההרחבה הבאה והמשלימה של הוויצר 3, תצא ב-31 במאי. היא מכילה מעל 90 קווסטים חדשים שאמורים לקחת כ-30 שעות משחק, ומוסיפה מערכות חדשות כמו נקודות עניין דינמיות וend game mutations. מחיר 18$ בהנחת השקה, או 25$ לשתי ההרחבות יחד.
  • בפאצ' החדש של StarCraft 2 יתווספו מיוטיטורים למשימות הקו-אופ. אלו תנאים אופציונאלים שאפשר להפעיל וישנו את המשימות בדרכים מוזרות או יעלו את הקושי שלהן. תהיה גם רוטציה של מוטיטורים שונים מידי שבוע.
  • דיסני יוצאת משוק פיתוח המשחקים, מפסיקה את הפיתוח של Disney Infinity וסוגרת את הסטודיו Avalanche Software, במהלך שצפוי לגרום לאובדן 300 משרות.

משחקים מעניינים וצפיות לשבוע הבא

אביב:

  • קבלתי גישה לשלושה משחקים ישראלים בקיטור, ואני רוצה לנסות את כולם ולדבר עליהם בפרק הבא.

ערן:

  • עוד וורהאמר, יותר Endless Legends. כנראה שפחות הארת'סטון, קצת טחנתי אותו יותר מדי והיאוש עולה.

אם נהנתם מאיתנו, נסו גם: