וידאו שורפים משחקים: פרק 2.13 – געגוענו לראוך

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. והפעם יהודה מציל את כדור הארץ ומרסק עוד ספינת חלל על כוכב לכת מרוחק. בשעה שאביב ממשיך את חייו השלווים בעמק טלכוכב עד שהם הופכים משעמים מידי.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 33 – הוקלטה בתאריך 28/03/2016

משתתפים: אביב מנוח, ויהודה חלפון.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

יהודה:

  • סיימתי את XCOM2. היה מעולה. באמת משחק מעולה. לראשון התחברתי פחות מלזה. הסוף שלו מעולה וקורץ לכמה דברים שזה מגניב. היה לי דיון עם מלא ספויילרים עם עידן אחרי שסיימתי. קצת מעצבן כמות הבאגים במשחק. ובסוף יש תחושה של קצת למרוח את הזמן עד שהצוות הבריא בשביל לצאת לכל מיני משימות חשובות.
  • התחלתי לשחק ב The Solus Project, משחק השרדות חללי בעולם פתוח. פה באמת יש עלילה במשחק וזה מגניב. הבעיה היא המנוע המשחקי שלו שעושה לי בחילה, יש מנועים כאלו וזה ממש מעצבן. לרוב אפשר לפתור את זה בכל מיני הגדרות, אני בהחלט אנסה לשבור אותו השבוע.
  • אחרי שסיימתי את XCOM2 רציתי משחק אחר ולא קשה אז חזרתי ל-Bloodborne כי לא שחקתי בהרחבה. המשחק מעולה כמו שזכרתי, אבל קשה גם באותה מידה, וזה מתסכל לגלות שאני חלוד לחלוטין והכל נורא קשה שוב. אבל הוא מדהים.

אביב:

  • סיימתי את עידן דרקון אינקוויזציה. ל-Bioware יש בעיה קשה עם כתיבת סופים. העלילה של המשחק ממש התפזרה איפשהו בעצמה ולא באמת חזרה לעצמה. מה שמחזיק את רוב המשחק זה כל המסביב. לאחר מכן הם הוציאו DLC שמהווה "הסיום האמיתי" לעלילה, שגם באמת סוגר אותה טוב יותר וגם מכין את קרקע למשחק הבא בסדרה- קצת כמו הסיום של ME2 לקראת ME3. ב-DLC כבר לא שחקתי כי לא התכוונתי להוציא עליו יותר כסף משהוצאתי על משחק הבסיס, במקום זה ראיתי את "סרט המשחק" ביוטיוב (כולל וריאציות עם רומנים שונים, חמוד). סה"כ 72 שעות כשהשלמתי כמעט את כל פעילויות הצד שיש במשחק, ואני די מרוצה מהחוויה הכוללת.
  • עמק טלכוכב: אחרי 42 שעות קצת עבר לי החשק ממנו. הסיבה העיקרית היא שיש חוסר אחידות קצב המשחק- בחלקים ממנו יש הרבה מה לעשות, ובחלקים ממנו כמעט כלום. במיוחד בחורף כשאי אפשר לפתח גידולים בחווה, כל מה שנשאר לך לעשות זה יום אחרי יום ללכת למכרות או לדוג. בשלב מסוים בחורף נגמר לי החציר לחיות, והיו ימים שהן לא קיבלו אוכל מה שהפחית את התפוקה שלהן.בעיקרון למרות שהמשחק פתוח מאד, יש מערכת התקדמות חצי-רשמית בדמות ה-Bundles. יש שני "מצבים" לשחק במשחק- ברגיל אתה משלים אוספים במרכז הקהילתי ומקבל מהם פרסים. כשכל האוספים של חדר שלם מושלמים, מקביל שדרוג מהותי במשחק- למשל, יש עגלות שחוזרות לעבוד ומספקות quick travel בין חלקים שונים במפה. המצב השני הוא לתת למרכז הקהילתי לההרס ואז קונים את השדרוגים האלה בכסף מתאגיד העל המרושע. זה נחשב "hardmode" כי יותר קשה להרוויח מספיק כסף מאשר לאתר את הרכיבי הספציפים של האוספים. זה גם פחות כיף לדעתי כי רוב מה שאני עושה במשחק זה לרדוף אחרי השלמת האוספים.
  • Path of Exile: אחרי שנסיתי במשך חצי שעה את Grim Dawn ולא התחברתי (כפי שיהודה ציפה שיקרה), נסיתי את PoE במקום. אין ספק שמדובר במשחק טוב יותר מההתחלה. לא שיחקתי הרבה אבל אני רוצה לחזור אליו. יש לי בעיה של זמני טעינה בתחילת המשחק. בנוסף, כיוון שמדובר במשחק שמחייב חיבור קבוע לרשת, הוא מתנתק לי מידי כמה זמן…
  • Guild of Dungeoneering: קצת כמו מבוך אפל-ממש, רק שבמקום לנהל את החבורה אתה מנהל את המבוך שהיא עוברת דרכו, וצריך לקחת בחשבון את המטרה הסופית של ההרפתקה, הדרגה של הדמויות ודרגות האויבים שמולן. מאד חמוד והומוריסטי, אסתטיקה וגרפיקה ממש מגניבים. טיפה קשה יותר מהתחלה ממה שאני אוהב. אולי אמשיך.

חדשות ודיונים

  • בליזארד הוציאו את הפרק הראשון בסדרת האנימציה הקצרה שתלווה של Overwatch. הסדרה היא תוכן נלווה למשחק, ואינה מהווה ישיר ממנו. בליזארד אמרו בעבר שיש להם כוונה להרחיב את הסיפור של אוברווטץ במדיות נוספות.
  • ראיון בפודקאסט הראשי של D&D עם קורטיס וויב, יוצר הקומיקס "מלכות העכברוש", ואישתו שאנון וודהאוס- יוצרת ערוץ היוטיוב D20 Babe. הם מדברים על המשחק המשודר שלהם בעולם של מלכות העכברוש ועל ההשראה שמאחורי הקומיקס.
  • פיטר מילאנו כותב פוסטמורטם על פיתוח המשחק Black and White. בחלק של "מה לא הלך טוב", הוא מודה שהפרויקט היה שאפתני מידי. מי היה מאמין!
  • פיתוח משחקים:
    • King, חברת הענק מאחורי Candy Crush הידועה לשמצה בנסיונותיה לנכס סימנים רשומים למילים גנריות ולהרוס חברות אינדי קטנות, שיחררה את מנוע המשחק שלהם לשימוש בחינם. המנוע, Defold, יצא לבטא לפני כחצי שנה ונכלל בחסות שנתנה קינג ל-GGJ האחרון בו המשתתפים קיבלו גישה לבטא. המנוע מתמקד במשחקי דו-מימד, כולל הפצת קרוס-פלטפום לווינדוס, מובייל, מק ו-HTML, ומאפשר שיתוף פעולה מובנה בין מפתחים. המודל העסקי פתוח לחלוטין, ללא דמי מנוי או חלוקת רווחים.
  • לא חדשה אבל עדין. מדי פעם יהודה נובר ברשת לראות למה לא משחררים את הקבצים של Tabula Rasa, עכשיו הוא גילה פה שהמשחק בוטל כדי ש-Ncsoft לא ישלמו ליוצר שלו את החוב שלהם (שהוא בערך 32 מליון דולר). עכשיו זה יותר הגיוני שהוא נעלם כל כך כי החברה ידועה בשמירה של משחקי MMO שלהם בדרגות שונות של F2P.

משחקים מעניינים וצפיות לשבוע הבא

אביב:

  • אני מחפש משחק חדש ומעניין לשרוף זמן, אבל בינתיים לא מצאתי משהו ספציפי.

יהודה:

  • בגלל Ronin Pawn, קניתי את Dig or Die ואני לגמרי הולך להפוך אותו למשחק פילר השבועי שלי.
  • אם יהיה לי זמן פנוי השבוע אני מקווה לשחק עוד Bloodborne.

אם נהנתם מאיתנו, נסו גם: