שורפים משחקים: פרק 2.06 – אנשי הצפרדע

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, העוסק בכל המשחקים כולם. והפעם יהודה צולל למעמקי האוקיינוס, ראוך האדון-האפל-של-הסית' משיק את הארמדה האימפריאלית שלו לחלל, ואביב מנסה לשרוד על פלנטה מרוחקת.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 26 – הוקלטה בתאריך 19/01/2016

משתתפים: אביב מנוח, איתמר ראוך ויהודה חלפון.

האזנה לתוכנית:

שלחו לנו מייל. איך תומכים בפודקאסט? כותבים לנו תגובות ומיילים. יש לנו גם קישורי אפילייט של DriveThru ו-Book Depository. אם תכנסו לאתרים האלו דרכם ותבצעו רכישות, נקבל כמה גרושים חזרה.

הערות לפרק:

מה שחקנו השבוע? יהודה:

  • סיימתי את LOTV כולל את האפילוג ממש נהנתי ממנו.
  • שחקתי עוד קצת SW:tOR עם הטרופרית שלי. העלילה עדין מפףף, אבל לפחות לדמות עצמה יש לא מעט יציאות ציניות שזה נחמד.
  • שחקתי Subnautica משחק בגישה מוקדמת בקיטור. עכשיו קיבל פטץ' H2.0 שמשפר את הגרפיקה בטירוף. אם קודם המשחק היה מדהים עכשיו הוא עוד יותר. הרעיון שלו זה משחק השרדות בכוכב מימי שהחללית שלך התרסקה עליו. בונים דברים סורקים דברים ובעיקר חוקרים שטויות. נכון לעכשיו למשחק לא מרגיש שיש סוף אבל הוא ללא ספק מלא שעות משחק וזה רק בגישה מוקדמת.

איתמר:

  • SW:tOR – סוף סוף אני סית' לורד! סיימתי את הפרק הראשון וקיבלתי את התואר הנחשק. עכשיו צריך להחליט אם לבגוד במסטר שלי או לא.
  • Star Wars: Armada הגיע! ואפילו הספקתי לשחק בו!
    • ארמדה הוא משחק מיניאטורות, כמו Star Wars: X-Wing שכבר דיברנו עליו (ושניהם כמו Warhammer שמעולם לא יצא לי לשחק, אבל חייבים להזכיר את המקור). בארמדה בשונה מאקס-ווינג עיקר המשחק הוא הספינות הגדולות, כאשר לכל צד יש גם squadrons של ספינות קטנות יותר כמו אקס-ווינגים למורדים ו- Tie Fighters לאימפריה.
    • במהלך המשחק מתכננים פקודות עבור הספינות, מבצעים אותן, תוקפים את צי היריב וכן הלאה. המשחק נגמר כאשר עוברים 6 תורות או כאשר אחד הצדדים הרס את כל ספינות הצד היריב.
    • קודם כל, לקח לי שעה לעשות סטאפ למשחק, כולל לפרק את כל הקרטונים ולהרכיב את כל הפלסטיקים. שזה גם, כמובן, חלק מהמשחק שנהנתי ממנו. הרגע בו השולחן מוכן ומשני צידיו ציי האימפריה וממול ברית המורדים, הוא ממש פרייסלס.
    • כמובטח, הוא הרבה יותר ארוך ו- deliberate מאקס-ווינג. במהלך המשחק מתכננים פקודות עבור החלליות שלכם, כמו באקס-ווינג, רק שכאן צוברים תור של פקודות ובכל פעם חושפים את זו שבראש התור ומבצעים אותה (או צוברים אותה כ- token להמשך ואז אפשר להשתמש בה בסיבוב מאוחר יותר באפקט פחות). כך שכבר משלב הפיקוד, המשחק בונה על תכנון אסטרטגי.
    • כמו כן, הספינות הרבה יותר עמידות, מה שגם מאריך את המשחק אני מנחש. למעשה המשחק ששיחקנו לא נגמר בהשמדה הצי שלי אלא בזה שנגמר הזמן שהקצבנו וספרנו נקודות. בשעתיים וחצי של משחק סיימנו 3 סיבובים. בהתחלה אמנם זה לוקח יותר זמן כי לומדים את המשחק, אבל גם ההמשך די ארוך כי מבינים יותר טוב את המשחק ולומדים לתכנן.
    • המשחק יותר מורכב מאקס-ווינג, בלי ספק. אני מאוד אוהב את התכנון הנוסף והאסטרטגיה. יש סיכוי שבסך הכל אוהב אותו יותר. וזה מביא אותי לבעיה הכי גדולה שלי עם המשחק:
    • הוא מאוד ארוך, כבר אמרתי? אז נכון, עם ניסיון אני אשתפר במשחק ואדע לזוז יותר מהר וכן הלאה. ועדיין, שעתיים למשחק אחד זה די הרבה למשהו שהייתי רוצה לעשות באופן תדיר. זה לא חיסרון למשחק, זה חיסרון לחיים העמוסים שלי 🙁
    • עוד בעיה קטנה יחסית שהיתה לי עם המשחק, מצד אחד הוא מאוד בונה על דיוק של מיקום, מצד שני כל הזמן צריך להזיז קצת את החתיכות כדי שתוכל לשים את הסרגלים במקום; אז יוצא שהלוח שאמור להיות סטטי עד שאתה מזיז חתיכות משתנה כל הזמן. כנראה שפשוט צריך לדעת להשתחרר מהתחושה הזאת, אבל אני משוכנע שאפשר גם להיות יותר מדויקים וזהירים לגבי התזוזה. אני לא יודע איך.

אביב:

  • אני עובד על משחק קלפים שכמעט גמור ואמור לצאת השנה למימון בקיקסטרטר, ומעלה פוסטים לפייסבוק שמדברים על המשחק ועל תהליך ההפקה שלו. הינה הפוסט הראשון. חבבו את העמוד של ואנור לעוד עדכונים.
  • קבלתי במתנה מחבר את StarCraft Field Manual. הוא מדהים. הינה תמונות.
  • כל מה ששחקתי השבוע היה RimWorld. בחיי שלמשחק הזה יש מלא תוכן שאתה לא צופה בכלל. מספיק שבחרת אזור שונה בפלנטה להתיישב בו והמשחק משתנה לחלוטין. את אחת המושבות שלי החלטתי להקים בהרים, כי רציתי להתנסות בבנייה לתוך ההר- לא צפיתי לתנאי מזג האוויר הקשים שכמעט חיסלו את המתיישבים שלי בגל הקור הראשון. דבר דומה קרה כשהחלטתי להתיישב על אי-טרופי, וכמעט מתתי בגל החום הראשון. וכל זה עוד בלי שאני משתמש במודים למשחק. עלילה מתפרצת: היו לי כלבי האסקי במושבה, והם המליטו גורים. ואז הייתה פשיטה על המושבה, ואחד הגורים מת. ואז אחד המתיישבים לקח את הגור ושחט אותו לבשר.

חדשות ודיונים

  • לזכרו של דיוויד בואי, המשחק Omikron: The Nomad Soul מחולק בחינם.
  • יצא הגיבור החדש והמגניב לגיבורי הסערה, Greymane! הלוחם עם החרב הדקורטיבית שהופך לאיש-זאב (בסדר, "וורגאן"). הינה הוידאו. והינה העמוד באתר.
  • נתונים ממכירת החורף האחרונה בקיטור מראים תמונה חיובית דווקא למשחקים הקטנים. הינה הכתבה ב-RPS.
  • נתוני קיקסטרטר ל-2015: 46 מליון דולרים תמיכה במשחקי וידאו, 144 מליון דולרים תמיכה בכל תחום המשחקים – זה גם אומר שבפועל משחקים שולחניים מרוויחים בקיקסטרטר יותר מאשר משחקי וידאו, אם כי אני מעריך שהסכום פר משחק נמוך יותר בשולחניים.
  • גילדת הכותבים של אמריקה פרסמו את המעומדויות לפרס Outstanding Achievement in Videogame Writing. הינה הרשימה.
  • עד ארבעה שחקנים, קומיקס הרשת הטוב ביותר ביקום, חוגג שנת פעילות ראשונה בפרק פודקאסט חגיגי, בו ערן אבירם עושה שטויות ולאביב אור יש מבטא בריטי לא יאמן.
  • פורסם הקול הקורא למענק הפיתוח החצי שנתי הבא של העמותה למשחקי תפקידים – 1,500 ₪ לפיתוח פרויקט בתחום משחקי התפקידים בארץ.
  • Darkest Dungeon יצא היום מגישה מוקדמת, הידד! כתבה ב-RPS. לקנות ב-GOG.

משחקים מעניינים וצפיות לשבוע הבא אביב:

  • לא יודע. לא הצלחתי ממש לשחק השבוע, אני סחוט לגמרי בסיום יום העבודה.

איתמר:

  • מה שיהודה אמר (על עולם הבית). רק שאני כנראה לא אשחק בו 🙁

יהודה:


אם נהנתם מאיתנו, נסו גם: