חוגגים מימונה: הפקת סרט פנטזיה ישראלית צריכה את עזרתכם

אם אתם עוקבים בשנה האחרונה אחרי הבלוג ושאר העדכונים שאני מפרסם תכירו כבר את דעתי על שוק המדיה הישראלי בפרט והדיגיטלי בכלל – אנחנו נמצאים בתקופה בה המדיה עוברת מבעלות של חברות הפקה והפצה לידיהם של יוצרי התוכן עצמם, בגלל שהמהפכה הדיגיטלית שברה את מחסומי הכניסה.

המגמה בולטת מאד בתעשיית הניו-מדיה המתפתחת, אך מגיע גם לסוגי המדיה המסורתיים, כדוגמת תעשיית הקולנוע. עד כה אפילו סרטי אינדי קטנים היו צריכים גב כלכלי איתן, אפילו אם הם נעשים ע"י מתנדבים – בשביל הציוד, הלוקיישנים, העריכה ולאחר מכן פרסום והפקה.

אני לא בקי ברזי תעשיית הקולנוע, אבל יש לי הבנה בסיסית בשביל לתפוס את הקשיים הכרוכים במשימה זאת. בישראל קיימים מספר גופים, חלקם מסחריים לחלוטין וחלקם בתמיכת המדינה, שמטרתם לעודד יצירה של תוכן קולנועי מקורי. בשנים האחרונות ראינו פריחה מחודשת של התחום וסרטונים ישראלים אף הגיעו להתמודד על האוסקר וממשיכים לזכות בתחרויות בינלאומיות אחרות.

בשלב זה אני חייב להתוודא – יש לי חור רציני בהשכלה, היות ועד כה לא זכיתי לצפות באף אחת מההפקות של קבוצת Evil Sun Productions הישראלית אבל בשבוע האחרון גליתי שהם די גדולים בקהילת התוכן הגיקית בישראל, כך שלא ברור איך עד היום הם חלפו לי מתחת לרדר.

זאת קבוצה של חובבי קולנוע שעובדת בשיתוף עם אנשי מקצוע בתחום והאגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה שסרטם האחרון "משחקי קרוסאובר" זכה פעם אחר פעם להקרנות מלאות שהכרטיסים להם נמכרו מראש לחלוטין. בכנס עולמות האחרון הייתה אמורה להיות ההקרנה האחרונה בהחלט של הסרט, אבל לאור ההיענות הרבה יתכן שישקלו זאת מחדש.

עכשיו הקבוצה יוצאת בקמפיין מימון המונים (באתר הישראלי "מימונה") על מנת לתמוך ביצירתם הבאה, הרועה האחרון – סרט מסע פנטסטי. אחסוך קצת במילים ואספר שהקמפיין כבר השיא את היעד הראשוני של 10,000 שקלים, ובכל זאת אתם צריכים ללכת ולתרום עוד.

למה? כי 10,000 שקלים הוא לא הסכום שהם צריכים, אלא הסכום המינימאלי שמספיק להפיק את הסרט. הסרט יצא, אבל אם אנחנו רוצים לראות אותו באיכות הגבוהה ביותר, אנחנו כקהל צריכים להביא את קמפיין המימון ליעד הנכסף של 20,000 שקלים (והוא לא רחוק, רק עוד 3,000 ₪. קדימה, לתרום!)

בתור מישהו שעובד בימים אלו על קמפיין המימון המיועד לספר ואנור: המדריך להרפתקן, אני יכול לתמוך לחלוטין בצעד שהם עשו. יש את הסכום המינימאלי הדרוש להפקת הפרויקט, ויש את הסכום הדרוש לעשות פרויקט איכותי. ואנחנו כקהל שצורך תוכן מקורי צריכים להיות מעוניינים בתוכן האיכותי ביותר שאנשים רוצים להביא לנו ולשים את הכסף שלנו שם.

לסיכום, אתן את הבמה לאורי ליפשיץ בסרטון לקמפיין הרועה האחרון: