שוד הקלפים הגדול (9.09) – The Dalaran Heist

שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן, על כל המשחקים כולם. השבוע איתי בודק את המצב החדש לשחקן יחיד של הרתסטון. אביב מנתח את מערכת ההתקדמות החדשה של Warframe. ואנחנו עונים על שאלות משחקי תפקידים מהקהל.

שורפים משחקים – תוכנית מספר 169 – הוקלטה בתאריך 25/07/2019

משתתפים: איתי אסף רייזמן־גרייף ואביב מנוח.

האזנה לתוכנית:

הערות לפרק

חדשות ועדכונים

03:29 – ג'ף רובינסון – iNcontroL – נפטר בפתאומיות בגיל 33. מלבד אישיות מוכרת בעולם ה־esports ובסטארקראפט בפרט, הוא גם היה שחקן תפקידים ולוח, השתתף במספר קמפיינים מוקלטים לאורך השנים והיו משדר Warhammer שולחני על בסיס קבוע. שידרנו השבוע תוכנית מיוחדת לזכרו, עם שי זלדיס.

חסויות

נהנים מהתוכנית ורוצים לתמוך בה? יש לנו כמה קישורים שותפים שאתם יכולים להשתמש בהם.
תחזוקת האתר והפודקאסט עולה כ־85 ₪ בחודש. דרך קישורי השותפים אתם יכולים לרכוש משחקי וידאו, תפקידים וספרים ואנחנו נקבל עמלה על כל רכישה – לכם זה לא עולה שקל נוסף.

Humble Bundle (icel.me/humble)
Book Depository (icel.me/books)  | Drivethru RPG (icel.me/drive)

09:27 – המלצות האזנה

ל־NPR יש תוכנית בשם 1A ובשבוע שעבר הם שידרו שבוע שלם של תוכניות על תעשיית המשחקים. הפרקים מצויינים, באיכות הפקה מדהימה, הם פונים לאנשים שאינם בהכרח גיימרים בעצמם, כולל התעקבות על מושגי תעשייה שלא יהיו ברורים לכולם. והמנחה שלהם מעולה. יש להם גם פיד רסס, חפשו The 1A באפליקציית האזנה שלכם.

לאתר GamesIndustry.biz יש פודקאסט שהתחלתי להאזין לו בשבועיים האחרונים ואני מאד מרוצה ממנו. יש להם כמה מגישים שונים והם מביאים גישה מעניינת וחדה לחדשות שהם עוסקים בהם. החסרון העיקרי הוא איכות הקלטה בינונית.

העיתונאית קזה מקדונלד השיקה תוכנית חדשה בשם Spawnpoint המוגדרת כ"פודקאסט לאנשים עייפים". היא מראיינת אנשי תעשייה מתחומים שונים עם דגש על הורים וההתמודדות שלהם בעולם המשחקים, אבל לא רק. בפרק הראשון התראיינו הקריינים טרוי בייקר ונולאן נורת'; בפרק השני התראיינה המפתחת ליאן ביילי. שניהם היו מוצלחים מאד ואני מחכה בצפייה לתוכניות הבאות.

מה שחקנו לאחרונה?

איתי

15:25 – Hearthstone: The Dalaran Heist – מחשב/מובייל; חופשי

סוף סוף יש מקום שבו אני יכול לקטר באריכות על הבוסים האחרונים בפרק 5 במשימה החדשה לשחקן לבד (PVE) במשחק הקלפים הפופולרי Hearthstone. המשימה הזו השתלטה לי לחלוטין על זמן המשחק; אני אפילו לא מנסה להתקדם ברמות. זה רק המשימה הזו, וקווסטים (מזל שיש עכשיו את פסטיבל הקיץ והכנות לקראת ההרחבה הבאה כי זה קצת יותר זהב ואבק) זה הכול.

זו הרפתקה עם המון תוכן, וזה נפלא: העלילה היא שהנבלים של League of EVIL מנסים לגנוב את העיר דלארן, ולתכנית שלהם יש חמישה שלבים; אז יש חמישה פרקים, ולכל פרק טו'יסט שמייצג את המיקום שלו בעיר – ברחובות הצפופים אפשר לזמן פחות יצורים, בבנק יש אוצרות שנותנים לך מטבעות מאנה, בכלא של דלארן יש יצורים שמשתחררים מהכלא בשני צידי הלוח, וכן הלאה. במקום תשעת הגיבורים הרגילים יש תשעה נבלים עם שני כוחות גיבור חדשים לכל אחד, ואפשרות לבחור בין ארבע חבילות התחלתיות שונות, כולל התחלה אקראית לגמרי למי שרוצה להקשות על עצמו (למרות שההשפעה של החבילה ההתחלתית היא חלשה אחרי 2־3 בוסים). האוצרות הרבה יותר מגניבים וחזקים מאשר האוצרות בעבר, וכדי להוסיף עוד יותר וריאנטיות, לפני כל ריצה אפשר להדליק השפעה אקראית שתחול על שני הצדדים בזחילת המבוך הנוכחית. חלק מההשפעות מרגישות כמו עוד אוצר (נגיד נותנות ליצורים שלך +1/+1 כל תור, מפעילות קריאות קרב או לחישות מוות פעמיים, מוזילות את עלות הקלפים שלך) ואחרות הן יותר עמומות.

אז מה הבעיה? הבעיה היא הפרק החמישי ואחרון. בפרק הזה נלחמים בקירין־טור, גילדת הקוסמים רבי הכוח שהיא השליטה של דלארן. בגלל שהם כל כך חזקים, הפרק ארוך במיוחד: במקום שמונה בוסים, יש תריסר. גיליתי לצערי שלא מקבלים יותר קלפים, פשוט אחרי חלק מהבוסים לא מקבלים קלף או אוצר כך שגודל החבילה נשאר אותו הדבר, וארבעת הבוסים האחרונים הם תמיד אותם קוסמים באותו סדר. בפרק כל כך ארוך, יש יותר הזדמנות לעשות טעויות, וזה מוסיף לקושי של הפרק, אבל זו לא הבעיה האמיתית. בגלל שבליזארד לא באמת פיתחו AI שמהווה אתגר (הם תמיד עושים דברים ממש טיפשיים, כמו לא לשים לב ל trades טובים, או לשחק קלפים בסדר הלא נכון) כדי להעלות את הקושי הם נותנים לקוסמים הללו המון בריאות, ויתרון התחלתי של מאנה. זה אומר שהיריב מתחיל עם יתרון ממש חזק, ומאוד קשה לחזור ממנו. בנוסף, ארבעת הקוסמים הללו הם בסגנון שונה מכל בוס אחר במשחק בכל הפרקים: בשאר הבוסים יש מעט לחשים והרבה דגש על יצורים. גם כוחות הגיבור שלהם הרבה פעמים הם אפקטיבית עוד יצור או מקשים עליך להשתמש ביצורים שלך. לא כך ארבעת הקוסמים הללו, שיש להם המון לחשי ניקוי לוח, וכוחות גיבור שמסייעים בזה.

זה אומר שהדרך היחידה לנצח אותם היא לפתח לוח גדול מאוד עם המון בריאות מאוד מהר, ואין שום דרך לעשות את זה בלי אוצרות מאוד ספציפיים. אם יש לך אוצרות שמוזילים את המאנה בצורה עצומה או מחזקים את היצורים שלך בצורה עצומה, יש לך סיכוי לנצח; ואם לא, אז לא. וזו בעיה, כי זה מייצר חוויה שהיא אקראית לגמרי. זה לא מרגיש שאני מפסיד כי שיחקתי גרוע או מנצח כי שיחקתי טוב; זה מרגיש שאני מנצח אם השגתי את האוצרות הנכונים, והפסדתי כי לא. וזהו. ברור לי מה הם ניסו להשיג, ואת הקושי שבייצור AI במשחק כל כך מורכב וזה שקושי מאריך את חיי המדף של הרפתקה: ועדיין. הם עשו כאן בחירה תכנונית לא טובה, וזה מאוד מבאס.

חסויות

נהנים מהתוכנית ורוצים לתמוך בה? יש לנו כמה קישורים שותפים שאתם יכולים להשתמש בהם.
תחזוקת האתר והפודקאסט עולה כ־85 ₪ בחודש. דרך קישורי השותפים אתם יכולים לרכוש משחקי וידאו, תפקידים וספרים ואנחנו נקבל עמלה על כל רכישה – לכם זה לא עולה שקל נוסף.

Humble Bundle (icel.me/humble)
Book Depository (icel.me/books)  | Drivethru RPG (icel.me/drive)

אביב

26:06 – Warframe – מחשב; חופשי

בואו נדבר על עדכון מערכות המשחק מחצי השנה האחרונים, Nightwave, שהחליף את מערכת ה־Alerts הקודמת.

המערכת הקודמת נתנה משימות בזמנים אקראיים, עם אוצרות קבועים בד"כ. היו מספר פרטי ציוד שהיה אפשר להשיג רק דרך Alerts, מה שיצר מצב שאנשים היו צמודים להתראות שהמשימות מתחילות כדי להשיג את פרטי הציוד החסרים להם.

המערכת החדשה, מלבד העלילה שהיא מוסיפה למשחק, עובדת בצורה של אתגרים יומיים ושבועיים, שאפשר לסיים לפי נוחיותו של השחקן ולהמיר את הנקודות שנצברות מסיום האתגרים באותם פרטי הציוד.

מצד אחד, לדעתי מערכת ה־Alerts הייתה מסודרת יותר. היה ברור לך מה צריך לעשות: קופצת התראה, נכנסים למשחק, מסיימים את המשימה ומקבלים את האוצר. לדעתי השיטה הזאת טובה יותר לשחקנים מתחילים, שטובעים בים האפשרויות שהמשחק מציע. מצד שני, האופי האקראי של המשימות טרם לכך שאנשים פספסו אותם והרגישו שהם מפסידים דברים אם הם לא צמודים למשחק. המערכת החדשה מאפשרת לשחקנים לנהל את הזמן שלהם במשחק כרצונם.

זאת מדיניות של DE לאורך זמן להקטין את אלמנט האקראיות ברוב מערכות המשחק ולהפריד למקומות ברורים את האלמנטים שנשארת בהם אקראיות גבוהה (Relics, בעיקר). זה דומה במקצת למה שעבר בפעילויות ה־endgame של World of WarCraft לאורך השנים, כשפעם לכל בוס הייתה טבלת שלל והיית צריך פוטנציאלית להילחם באותו בוס שוב ושוב לפני שהצלחת לקבל את האוצר שרצית; היום הבוסים מזכים את השחקנים במטבע סחר כלשהו, אותו השחקנים ממירים לאותם פרטי הציוד שהם רוצים אצל דב"שים בעיר.

36:55 – שאלות בזק על משחקי תפקידים

ארנון שואל: 

  • מה גרם לך לחשוב על המבוך הקהילתי ומה היו העליות והמורדות העיקריים שאתה הרגשת בקשר לפרויקט? בשביל לענות על זה אנחנו צריכים לספר קודם מהו המבוך הקהילתי.
  • ממה אתם הכי מתרגשים לקראת ערב משחק?

ירון שואל: כמה זמן בממוצע אתם משקיעים ביום במחשבה, תכנון וקריאת חומר הקשור למשחק ולמפגש?

שחקני תפקידים בישראל.

55:02 – צפיות לעתיד

איתי: בספטמבר יוצא Borderlands 3. הם עושים קידום שנראה לי די מרשים, אולי כי המשחק הקודם בסדרה (אם כי לא מבחינת העלילה) יצא ב־2014; יכול להיות? לא יודע. הוציאו הרחבה ל־Borderlands 2 שהייתה חינמית כדי לקדם את 3 וגם יש להם אתר עם המון סרטונים ודברים שמאפשר לך לצבור נקודות ולקנות נשקים לשני המשחקים הקודם (2 ו־PS). אני מאוד מתרגש. ההרגל שלי עד כה לא היה לקנות את משחקי Borderlands כשהם יוצאים אלא לחכות כמה שנים למבצעים מרשימים למיניהם, אבל אני קרוב לשבירת ההרגל שלי. לא מבחינת העלילה (שנראית לא משהו), אבל כן מבחינת הצמיחה המרשימה בהיקף המשחק. אני אוהד שרוף של הסדרה, ודי מתרגש.

אביב: DOOM! אני מתעורר יום אחד השבוע ומקבל דוא"ל שמודיע לי על הנחה משמעותית ל־DOOM; בדיקה מהירה של isthereanydeal מראה שזה המחיר הנמוך ביותר שהמשחק היה בו, אז ניצלתי את ההזדמנות.